כרטיס אדי..כמה תהיות שמפריעות לי

hh97

New member
כרטיס אדי..כמה תהיות שמפריעות לי

שלום אני בחורה בשנות העשרים+ לפני כשנה חתמתי על כרטיס אדי מהסיבה שתמיד יש לי רגשות אשם שאני לא תורמת ולא עושה מספיק בשביל הקהילה,אני לא מאמינה בחיים לאחר המוות וגם אם כן אני מאמינה שהגוף מת אז אם אני יכולה להציל כמה וכמה אנשים עם אברי הלא שימושיים לי אז למה לא? מה שמעצבן אותי זה שני דברים: 1 אני באה ממשפחה חרדית{חלקם כבר לא}אני לא מנסה להסתיר מהם שאני חתומה על הכרטיס אבל לא יצא לי להזכיר זאת, אני אחראית לגופי ולחיי ואני כבר שנים מחוץ לבית וכו' למה לאחר מותי ניתנת בידם ההחלטה האם לתרום את אברי או לא? 2 יש את הדתיים שלא תורמים מטעמי דת אני דווקא לא כועסת עליהם כי זו הוראה של הרבנים שלהם ואני מקווה שיום אחד הם יתירו זאת,, אבל יצא לי לפגוש חילונים שלא רוצים לחתום מחשש לקונספירציה..שינסו להרוג אותם כדי לקחת את איבריהם אם ידעו שהם חתומים על הכרטיס וכו' לא אכפת לי החששות המטומטמות שלהם,אבל איך הם מעזים לקחת תרומות איברים מאנשים שחתומים על הכרטיס? אני לא מוכנה לתרום לאנשים כאלה..{אני יודעת שזה לא נתון בידיי סתם מעצבן} 3 האם יש משהו נכון בחששות של אנשים שמא נותנים עדיפות בתור לתרומות למי שעשיר,,או מקומבן וכו' או שהכל תחת פיקוח ממש קפדני? תודה וחיים ארוכים ומאושרים לכולם
 
לדעתי אף אחת מהשאלות לא ממש קשורה לפורום זה

הראשונה היא ערכית, השניה היא חשש מסיכון שעלול (אם כי איני מאמין בכך) להיות אמיתי והשלישית עוסקת בשחיתות חילונית למדי. ישנן שאלות בנושא השתלת איברים שיכולות להיות בעלות משמעות דתית- האם נפש האדם או חלק ממנה תעבור למקבל האיבר, האם בגן עדן או בתחיית המתים יצטרך הז"ל את האיבר שנתרם או אפילו, במקרה ההיפותטי של תרומת אשכים או שחלות- למי מתייחשים הצאצאים, לתורם או למקבל?
 

spotpanda

New member
אוכל להפנות אותך לספרים אשר מתייחסים לנושא

הספרים מתייחסים לנושא באופן משני ביותר אך יסייעו לך לקבל התייחסות לנושא שאולי תעזור לך. 1. ספר החיים והמתים הטיבטי - סוגיאל רינפוצ'ה - אם אני זוכרת נכון יש התייחסות בסוף הספר ב"שאלות כלליות" או משהו כזה. 2. המארג - לאון ליברכט - לא זוכרת באיזה פרק, אבל הוא מציין שם סיפורים על כאלו שעברו השתלה ועל ה"העברה" שנחשפה מהתורם לנתרם לאחר תקופה מסויימת. מקווה שעזרתי :)
 
למעלה