כשהורים נאבקים בבית משפט על ביצוע מילה לבנם
כתבה מאת יהודית מייזלס ב״הארץ״.
מאד ממליצה לקרא. הכתבה מתארת ׳סכסוך משפטי שפרץ בין הורים; אם יהודיה מישראל ואב נוצרי מדנמרק בשאלה האם לערוך או לא לערוך לבנם ברית מילה.
הסכסוך התעורר רק בשעה שהילד היה כבן שלוש ונמשך עד הגיעו לגיל שש. עד אז בני הזוג חיו יחד באירופה ובהחלטה משותפת בחרו שלא לערוך לו ברית מילה וגם לא להטביל אותו.
כשההורים נפרדו הוחלט לאחר מאבק משפטי שהילד יגור עם אמו בישראל. לאחר הגעתה לישראל היא הגישה תביעה בבית המשפט לענייני משפחה ובה ביקשה לקבל רשות למול את הילד גם ללא הסכמת אביו. היא נסמכה על טיעון טובת הילד.
כותבת הרשומה ייצגה את האב שהתנגד לעריכת ברית המילה.
זו כתבה שמתארת מצב נפוץ מאד בישראל, שבו הורים לא דתיים מתלבטים אם למול או לא, ועולים טיעונים שונים לגבי שונות, קבלת השונה בחברה, נזקים פיזיים ונפשיים וכו׳.
הכותבת מתוודה: ״זו היתה משימה לא פשוטה כעורכת דין לייצג את עמדת האב במדינה כמו ישראל, שבה השאלה מדוע לא לערוך ברית מילה ומה הצורך באקט זה כמעט שלא מתעוררת. הטיפול בתיק זה העמיד בפניי וגם בפני בית המשפט אתגר לא פשוט; להיחלץ מתוך ה׳מובן מאיליו׳ התרבותי שלנו ולהתיר את המוסרות המחשבתיות והסימבוליות שנולדנו לתוכם. הוא דרש ממני לא רק לשאול מדוע מתנגד האב לעריכת ברית המילה, אלא בעיקר את השאלה מה מצדיק להרדים ילד בן שלוש ולבצע בגופו פרוצדורה בלתי הפיכה ללא צורך רפואי שיצדיק אותה׳.
https://www.haaretz.co.il/family/judithmeisels/BLOG-.premium-1.6554675
כתבה מאת יהודית מייזלס ב״הארץ״.
מאד ממליצה לקרא. הכתבה מתארת ׳סכסוך משפטי שפרץ בין הורים; אם יהודיה מישראל ואב נוצרי מדנמרק בשאלה האם לערוך או לא לערוך לבנם ברית מילה.
הסכסוך התעורר רק בשעה שהילד היה כבן שלוש ונמשך עד הגיעו לגיל שש. עד אז בני הזוג חיו יחד באירופה ובהחלטה משותפת בחרו שלא לערוך לו ברית מילה וגם לא להטביל אותו.
כשההורים נפרדו הוחלט לאחר מאבק משפטי שהילד יגור עם אמו בישראל. לאחר הגעתה לישראל היא הגישה תביעה בבית המשפט לענייני משפחה ובה ביקשה לקבל רשות למול את הילד גם ללא הסכמת אביו. היא נסמכה על טיעון טובת הילד.
כותבת הרשומה ייצגה את האב שהתנגד לעריכת ברית המילה.
זו כתבה שמתארת מצב נפוץ מאד בישראל, שבו הורים לא דתיים מתלבטים אם למול או לא, ועולים טיעונים שונים לגבי שונות, קבלת השונה בחברה, נזקים פיזיים ונפשיים וכו׳.
הכותבת מתוודה: ״זו היתה משימה לא פשוטה כעורכת דין לייצג את עמדת האב במדינה כמו ישראל, שבה השאלה מדוע לא לערוך ברית מילה ומה הצורך באקט זה כמעט שלא מתעוררת. הטיפול בתיק זה העמיד בפניי וגם בפני בית המשפט אתגר לא פשוט; להיחלץ מתוך ה׳מובן מאיליו׳ התרבותי שלנו ולהתיר את המוסרות המחשבתיות והסימבוליות שנולדנו לתוכם. הוא דרש ממני לא רק לשאול מדוע מתנגד האב לעריכת ברית המילה, אלא בעיקר את השאלה מה מצדיק להרדים ילד בן שלוש ולבצע בגופו פרוצדורה בלתי הפיכה ללא צורך רפואי שיצדיק אותה׳.
https://www.haaretz.co.il/family/judithmeisels/BLOG-.premium-1.6554675