כשכישורים אקדמאיים הם מכשול: קניית רכב

אור302

New member
כשכישורים אקדמאיים הם מכשול: קניית רכב

אומרים שלטניסאים אסור לשחות. למה? כי הם מפתחים שרירים שמגבילים את תנועת היד במשחק טניס. כך קורה למי שמקדיש את חייו לניתוח מאגרי נתונים, כשהוא בא לקנות רכב (או בית). הניסיון לחשוב רציונלית ולעמת אפשרויות שונות, לעקוב אחר תרחישים אפשריים, להטיל ספק בהיגיון או בנתונים עצמם - כל התכונות שמקדמות מחקר עומדות לרועץ כאבן נגף בעלת פוטנציאל מיגרני בדרכו של האקדמי המנסה לרכוש רכב.

לראשונה בחיי אני עומד בצומת התחבורתי. השלג העומד עלינו לכלותנו בחודשים הקרובים בצירוף שביל הגישה במעלה הגבעה לביתי הקט, מחייבים רכב המותאים לתנאי שלג. קודם כול, הכול בכלל התחיל כאשר בניגוד לתוכניות המדוקדקות שלנו, קנינו בית על הגבעה בעוד בזמנו נשבענו שלא נעשה כן - בגלל השלג! וכך עבירה גוררת עבירה, ועכשיו אני צריך רכב 44X כדי לתקן את העבירה הראשונה (פלוס חרגנו מתקציב הבית בעשרות אחוזים). אז עכשיו אני מתחקר רכבים לשלג. טירוף. כל אחד והדעה שלו, כל אתר והסקירה שלו וכל אתר מבקר אתר אחר. פלוס סוכני הרכב: אכזבה גדולה. קיוויתי לאיזה סוחר חלקלק, מקריח בחולצה צבעונית, שירמה אותי בכוח השכנוע שלו לקנות וכך יפתור לי את הבעיה. במקום זאת מדובר בצעירים חביבים ואדיבים שמכבדים את הלקוח ואת חופש הבחירה שלו. אפילו באתי עם תדפיס של המכונית האחרת ששקלתי וביקשתי מהמוכר בסוכנות המתחרה שיעבור על הרשימה ויראה לי למה הרכב שלו טוב יותר. (מתוחכם,אה?). והוא במקום שיפריך וימסמס את המתחרה, רק מאשר כך ואחרת, אם כי בכל זאת הצביע על הבדל לטובת הרכב שלו (סוברו פורסטר) בנהיגת שלג להבדיל מהרכב על הנייר שהצגתי (טויוטה ראב4). אבל אני הרי באתי מוכן וכבר ראיתי באינטרנט שהטויוטה יותר טובה לשלג. אז בבית שוב בדקתי: הפלא ופלא! פתאום, מעשה שטן, כל האתרים מראים שהסוברו טובה יותר לשלג, בדיוק כפי שאמר הסוכן!
המסקנות עגומות כמובן לגבי רכישת רכב אבל, חשוב מכך, גם לגבי כישורי המחקר שלי: מי יודע לאילו מסקנות הייתי מגיע אילו הייתי קורא חומרים נוספים למחקר שלי? וכך, כמו במחקר עצמו, המסקנה היא פשוט שורה יפה כשנכתבת כשנמאס לי להמשיך לחקור. כך יהיה גם לגבי הרכב. אלא שהמחיר על שגיאה ברכב שונה מן המחיר שבדחיית מאמר. וכעת השאלה היא: איזה מחיר נורא יותר?
 

22ק ו ס ם

New member
אל תסתמך על סוכני מכירות שלא רק שהם מוטים

רבים מהם חסרי ידע אמיתי בנושא. תתייעץ עם חברים וקולגות, בטוח אתה לא היחיד שקונה רכב שלג בסביבה. יש גם אתרים מקצועיים. תראה אם יש הסכמה כללית ביניהם גם אם יש קצת הבדלים בדירוגים הפנימיים. בסופו של דבר יש יותר מרכב אחד שהוא טוב וההבדלים קטנים. חשוב גם שתרגיש נוח ולכן תבדוק מה מרגיש לך נכון מעבר לכל הדירוגים.
 

אור302

New member
ונניח אני מקבל עוד כמה דעות.

זה רק מוסיף לבלבול כי זה מוכיח שעוד דעות פירושו עוד מידע סותר ועוד נתונים. נניח אחרי 20 שיחות עם אנשים שונים אני מגיע למסקנה הפוכה. מה למדנו?
א. טוב שביררתי הלאה.קודם היה לי מידע חלקי.
ב. בירור הלאה הופך מסקנות. לכן יש להמשיך לברר. כל מסקנה היא חלקית בהתבסס על מידע קיים. 20 מקורות הם חצי מ-40 ו-10 זה חצי מ-20. לכן החלקיות של 10 מקורות ביחס ל-20 אינה פחותה מהחלקיות של 20 מקורות ביחס ל-40. מה הטעם להמשיך לברר? מה היה הטעם לברר מלכתחילה?
 

22ק ו ס ם

New member
כאמור, אל תחפש את הכי טוב

תראה אם אותן מכוניות חוזרות על עצמן בדירוגים שונים ואז לך תעשה נהיגת מבחן ותראה מה טוב לך.
 

אור302

New member
ומה שהכי משגע אותי,

הוא שרכב חדש לגמרי עולה, כמו רכב בן 3 שנים בדרגה גבוהה יותר של נוחות. זה לגמרי מבלבל לי את כל הנתונים. מה גם שהבדלי הנוחות מיטשטשים בגלל הבדלי השנים: בשנה חדשה מה שפעם היה יוקרה נעשה סטנדרטי, בעיקר בטכנולוגיה הממוחשבת.
 

אור302

New member
בינתיים שרפתי יום עבודה רק על זה.

אם אני לא אקנה בקרוב, המחקר שלי לא יתקדם מילימטר.
 

אור302

New member
זהו, נפתרה הבעיה. קניתי את האוטו. חדש מהניילונים.

טוב לא טוב, לא משנה. עכשיו אני יכול להמשיך בחיי. ורק כדי למנוע הסחות דעת, נתתי את האוטו לאישתי ואני ממשיך לנסוע בגרוטאה הישנה שלנו. למעט מצבי שלג. אם כי אתמול כשהבאנו את האוטו מהסוכנות, ממש כשחנינו אצלנו, שמעתי חריקה משונה מהגיר האוטומטי. ממש לפני שכיבינו את האוטו. לא ישנתי חצי לילה בגלל זה. ברכב הישן שלי לא הייתי דואג. עדיף לא להתקרב לרכב הזה בכלל מחשש דאגות מיותרות.
&nbsp
אגב, אם מישהו חשב שקניית רכב היא אירוע מרגש, טעות. זה לוקח נצח נצחים, שעות, עד שכבר נכנסים לאוטו לנסוע, כבר רציתי ללכת הבייתה ברגל. ורק באופן סמלי, הבוקר לקחתי את הרכב הישן למוסך לבדיקה חצי שנתית. להזכיר לי את מקומי בעולם. אח, איפה הימים שגרתי בדירה חדר שכורה ונסעתי באוטובוס. בלי דאגות.
 
אפרים קישון קם לתחייה, ואני מתכוונת לזה כמחמאה

מי היה מאמין שאפשר לכתוב משהו מצחיק ומעניין על קניית רכב לשלג.
זהירות עם הרשרוש בגיר האוטומטי!!
 
למעלה