כתבה מעניינת מאוד!

שני קישורים חשובים מאד אשר משלימים

זה את זה, אף שלא משקפים את מה שקורה במציאות באמת...

על פי הכתבה שהביאה אלמונימית - העברה של תלמידים לקויי למידה לחינוך מיוחד תתאפשר רק לאחר שנתיים של שילוב במסגרת הרגילה.אני מרשה לעצמי לא להתלהב ולראות איך הסיפור יעמוד במבחן המציאות ועד כמה משרד החינוך יעביר לבתי הספר מספיק משאבים ואולי סוף סוף גם משאבי הדרכה למורים שטוענים שאין להם כלים לעבור עם ילדים שיש להם קשיים קצת יותר מדי מורכבים.

הכתבה שהביאה הלנה מומלצת מאד ובהחלט עושה סדר בדברים - אף שהיא מתפרסמת מאוחר מדי. המועד האחרון לבקשת התאמות היה עד אמצע ינואר. מה שכן רלוונטי בכתבה הוא שמי שלא אושרו לו התאמות יוכל לערער לועדת ערעורים עליונה. שימו לב שעל פי הנוהל - רק ערעורים שיוגשו תוך 15 יום מתאריך מכתב התשובה של ועדת התאמות מחוזית יידונו לקראת מועד הבחינה הקרוב. לגבי ערעורים שיוגשו באיחור – ערעורים אלה יידונו אך אין ודאות כי יידונו לקראת מועד הבחינה הקרוב.

ועוד שתי כתבות שעשויות לעזור מאד להורים:
האם הילד סובל מהפרעת קשב? מדריך האבחונים
לא רק אבחון: מהן זכויותיו של ילד לקוי למידה?

ובמאמר מוסגר, אני חייבת לציין שהמשוכה הכי בעייתית בכל התהליך זה העלויות המטורפות של האבחונים.
למרבה הצער, המדינה לא מממנת אבחונים והשירותים הפסיכולוגים לא עומדים בעומס, כך שרק מי שיש לו מזל ונולד להורים שיש באפשרותם לממן אבחון - יוכל בכלל לבקש התאמות.
אנחנו העלינו את זה לועדת טרכטנברג שלא התייחסה לכך בהמלצותיה - ומיותר לציין, שלועדה זו אין ועדת ערעורים עליונה...

בכל מקרה, מי שאין בידיו לממן אבחון מוזמן לפנות לעמותה ואנו ננסה למצוא לו פתרון / מימון / סבסוד .
 
הודעה של נציגות הורים בועדות השמה

בימים הקרובים ובעצם עד סוף חודש מרץ יסתיים התאריך בו בתי ספר רשאים להגיש תלמידים לוועדות השמה על פי התקנות לחוק חינוך מיוחד.

בתי הספר שמסיבות שונות ישכחו או לא יספיקו לעשות את התהליך החשוב שאמורים לעשות בטרם הם מבקשים ועדת השמה (מילוי שאלוני הפניה והחתמת הנוגעים בדבר על פי החוק) עלולים למצוא את עצמם ללא תאריכים לדיונים בוועדות ועל פי תקנות ועדות השמה לא ייזכו את התלמידים שלהם בחינוך מיוחד.

** שימו לב - יש ילדים שרק יכולים להרויח מהחינוך המיוחד ***
כדבריה של אם ילד מיוחד: "מגיע לבן שלי חינוך בגן של V.I.P. על מנת שיקדם אותו כי הוא מתקשה "...
 
למעלה