כתבה נגד אוטובוסים בגלובס

מצב
הנושא נעול.
כמה נוח להתעלם מנפח התנועה בצירים ראשיים

כמה נוח להתעלם מנפח התנועה בצירים ראשיים
ששום מוניות או מכוניות בהזמנה לא יכולות לפתור, כי הן לא מאפשרות להסיע מספיק נוסעים בדקה בלי ליצור פקקי ענק.
 
למירב מורן יש אג'נדה משונה

כמה נוח להתעלם מנפח התנועה בצירים ראשיים
ששום מוניות או מכוניות בהזמנה לא יכולות לפתור, כי הן לא מאפשרות להסיע מספיק נוסעים בדקה בלי ליצור פקקי ענק.
למירב מורן יש אג'נדה משונה
נראה כאילו התחילה ללמוד את תחום התחבורה אחרי שגיבשה דעה, ולא נתנה לעובדות להפריע לה.
גרעין האמת במה שהיא כותבת (בטור הזה ובאחרים) נמצא בתועלת שעשויה להיות בהסרת חסמים בענף המוניות (בעיקר כאמצעי משלים), בקידום שירות גמיש בתח"צ, ובהעלאת התפוסה של הרכב הפרטי.
 

iritilan

New member
כתבה מנותקת לגמרי

כתבה מנותקת לגמרי
מדהים כמה ניתוק מהמציאות והתעלמות מעובדות יש בכתבה הזו. לא רק שהכותבת כנראה מעולם לא נזקקה לשירות תחבורה ציבורית ומעולם לא חוותה כמה קשה היעדרה של תחבורה טובה למי שזקוקים לה או מעולם לא חשבה כמה עומס נוסף יהיה בכבישים אם יתווספו לכביש מכוניות פרטיות (כולל מוניות) כמספר הנוסעים באוטובוסים עכשיו וכמה יכול להשתפר המצב אם התחבורה הציבורית תשופר (לא תוך יום כמובן, זה לוקח זמן וראייה לטווח ארוך).
שלא לדבר כמובן על נושאים כמו הפחתת זיהום אוויר מרחבים פרטיים, הפחתת תאונות דרכים, בני נוער ואחרים שאינם נוהגים ועוד.
 

amit1270

New member
מאיפה הנתונים? איך אפשר להסביר ירידה חדה כל כך?

מאיפה הנתונים? איך אפשר להסביר ירידה חדה כל כך?
אפילו בתקופת הפיגועים הקשים של תחילת העשור הקודם לא נרשמה ירידה חדה כל כך משנה לשנה בנסיעות באוטובוסים. משהו בנתונים נראה לי מאוד לא אמין. גם באתר "אור ירוק" לא מסבירים את שיטת עריכת הסקר.
 
בשביל לדעת את המצב האמיתי צריך סקר הרגלי נסיעה

מאיפה הנתונים? איך אפשר להסביר ירידה חדה כל כך?
אפילו בתקופת הפיגועים הקשים של תחילת העשור הקודם לא נרשמה ירידה חדה כל כך משנה לשנה בנסיעות באוטובוסים. משהו בנתונים נראה לי מאוד לא אמין. גם באתר "אור ירוק" לא מסבירים את שיטת עריכת הסקר.
בשביל לדעת את המצב האמיתי צריך סקר הרגלי נסיעה
סקר הרגלי נסיעה הוא סקר נרחב ומורכב שעולה מליונים.
אפילו בשביל להביא את הנתון (המטעה) שבאור ירוק טוענים שהם מציגים, צריך סקר כבד למדי. הדגימה צריכה להביא לידי ביטוי לא רק משתנים סוציו-אקונומיים ודמוגרפיים, אלא גם הרבה מאד גיאוגרפיה.
זה לא סוג הסקרים שב"אור ירוק" מתמחים בהם, ואני מנחש שמדובר בסקר לא רציני.
 

Ccyclist

Well-known member
זה כאילו שהיא רוצה שיסבסדו לה מונית ספיישל.

זה כאילו שהיא רוצה שיסבסדו לה מונית ספיישל.
הכתבה שלה מציגה את זה כאילו היעדר הצורך לחנות עונה על כל בעיות המונית הפרטית. היא אינה מציגה את המינימום שבמינימום של שיתוף מוניות שנדרש על מנת לחלק את המחיר בין מספר נוסעים ולהפך את העסק לציבורי יותר (אם המטרה היא להשיג תמיכה ציבורית) או כלכלי יותר. היא אינה מתייחסת לצירים שבהם ישנה תחבורה ציבורית טובה אלא קובעת שלכל מקום אין תחבורה ציבורית הולמת ודורשת מונית פרטית המסובסדת מדלת לדלת לכל פועל. האמת שזה עובר את גבול הביזאר.
&nbsp
נראה שיש לה איפשהו טענות שניתן להצדיק - שכונות שתלויות בקו "שכונתי" לא תדיר שאינו ראוי לנסיעת יומם, אזורי תעשייה ותעסוקה שאין להם או שירות תח"צי כלשהו או שאין להן שירות ישיר מפרברים הנמצאים 10 דקות נסיעה מהם מבלי נסיעות בלתי הגיוניות של חצי שעה עד שעה והחלפות במרכזי הערים - אבל היא איננה יודעת לנסח אותן בצורה ברורה או בצורה שבה פתרון הקסמים שלה יהפוך לחלק מהמערכת (הפיכת הקו השכונתי למיניבוס בהזמנה מראש, שאטלים לאזורי התעשייה וכו').
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה