כתבה על גיורא- מידע על סקיי

כתבה על גיורא- מידע על סקיי

http://kidscreen.com/2020/01/27/how...use-academy-is-building-binge-worthy-kids-tv/

איך יוצר "אקדמיית החממה" יוצר סדרת ילדים ראויה לבינג': האיש מאחורי כמה סדרות הרפתקאות אהודות למתבגרים בעברית, ו"אקדמיית החממה" של נטפליקס, מסביר למה הסדרה החדשה שלו, "סקיי", תפנה לבני 14 בכל העולם.

היוצר של סדרת הדרמה של נטפליקס למתבגרים, "אקדמיית החממה", וכמה סדרות אהודות בשפה העברית, גיורא חמיצר, מכוון להגדיל את מעמדו עם עוד תכנית שתצליח בשוק הבין לאומי.

בעזרת הנוסחה שלו של שילוב בין סיפורים יפים, טוויסטים, קליפהאנגרים ונושאים מסובכים - שעזרה לו ליצור סדרות טובות בתקציב נמוך, לשמור על צופים וללכוד את עיניהן של סוכנויות עולמיות - חמיצר מתכונן לעוד פרויקט לצופים הישראלים, כשהוא שוב בונה על הקהל הבין לאומי. "סקיי", סדרה מכוונת למתבגרים, מופקת בידי ענני תקשורת- בבעלות הפקות נאטז, מתכוננת לצילומים בישראל, שיתחילו בפברואר.

חמיצר כותב את הסדרה החדשה עם נועה פניני (שכונה) והצמד הישראלי יוצר שתי עונות (40 פרקים בני עשרים ושתיים דקות). הדרמה תשודר בטין ניק ישראל בהמשך השנה, ותתמקד בחייזרית בשם סקיי שהחללית שלה מתרסקת בעיר קטנה על כדור הארץ. בזמן שתחכה לחילוץ, סקיי משתנה לילדה הכי מקובלת (והכי מרושעת) בתיכון, ובעזרת שלושה חברים מצחיקים היא צריכה לשרוד על כדור הארץ במשך שבועיים בלי שיגלו אותה.

פרט ל"אקדמיית החממה" האהודה, שחמיצר יצר (עונה רביעית אושרה לשידור בידי נטפליקס בהמשך השנה), גם יש לו כמה סדרות נעורים מצליחות מאוד, כולל "האי" (150 פרקים בערוץ הילדים הישראלי), "השמינייה" (150 פרקים בערוץ הילדים), ו"שכונה" (150 פרקים ששודרו בניקלודיאון ישראל, ושודרו גם בערוץ הפורטוגזי RTP2).

התכניות שלו התעסקו לעתים קרובות בנושאים מסובכים כמו מערכות יחסים משפחתיות וזהות להט"בקית, אבל בלב כל תכנית, הנושא קשור למשפחה שמתפרקת, מה שנותן לסדרה משיכה עולמית, כך הוא אומר.

קחו, לדוגמה, את "אקדמיית החממה" בנטפליקס. היא מבוססת על "החממה" המקורית בשפה העברית, ומתמקדת בדרמה היומית בבית הספר לנערים מחוננים. אחרי מות אמם, שני אחים נבחרים לקבוצות יריבות בבית הספר וחייבים ללמוד לשתף פעולה.

הסדרה המקורית שודרה במשך ארבע עונות (?) בניק ישראל. היא זכתה בפרס אופיר לדרמת המתבגרים הטובה ביותר שלוש שנים ברצף, וב-2013 ניק בריטניה התחילו לשדר גרסה מדובבת לאנגלית של הסדרה. לאחרונה, נטפליקס ביקשה מנאטז ליצור מחדש את הסדרה בשם "אקדמיית החממה", שחמיצר כתב לקהל בין לאומי כשואוראנר וכותב ראשי לצד פאולה יו (סופרגירל). ב-2018, ענקית התוכן העולמית הזמינה עונה שלישית ורביעית של התכנית.

נטפליקס רוצים ליצור תוכן מקורי ומקומי ולשווק אותו לקהל הבין לאומי לאחרונה, לפי הדו"ח הרבעוני האחרון של נטפליקס ל-2019. למעשה, חלק מהכותרים הכי אהודים ב-2019 אצלם היו הפקות מקומיות ממדינות כמו הודו ויפן, לפי הדו"ח הפיננסי. האסטרטגיה הזאת גם עבדה עם אקדמיית החממה, אומר חמיצר. הסדרה המקורית הייתה אהודה בישראל בגלל שהתמקדה בנושאים חשובים לילדים ישראלים, כמו התבגרות וללמוד להיות עצמאי, אומר חמיצר.

אקדמיית החממה זוכה לאחוזי צפייה מהגבוהים בנטפליקס, כך אמרו לו. בעזרת שיחות מעריצים ברשתות החברתיות, הוא גם גילה שהמון ילדים צופים בבינג' בתכנית בבת אחת.

בתקציב של 40,000 דולרים, חמיצר אמר שהם נאלצו לפצות על התקציב נמוך בעזרת סיפורים יותר טובים עם יותר טוויסטים וקליפהאנגרים.

"לתת לילדים עלילה טובה שבה משהו תמיד קורה, זה נותן להם המון להתעסק בו," הוא אומר.

מאחורי הסיפורים, חמיצר מוודא שהסדרות יגעו בפחד הכי גדול של הדמוגרפיה שלו, מגילאי שמונה עד 14.

"הפחד הכי גדול שלהם בגיל הזה הוא שהמשפחה שלהם תתפרק. התכניות שלי תמיד מתחילות במשפחה שמתפרקת," אומר חמיצר. "מסעם של 'הגיבורים' אז מתמקד בלגלות מי הם בלי הההורים שלהם, ולהתמודד עם תהליך ההתבגרות."

כשהוא מתחיל להפיק את סקיי, הוא שוב משתמש בנוסחה כדי ליצור סיפור בו הגיבורה צריכה לגלות מי היא אחרי שהיא נפרדת ממשפחתה. וגם, הוא מערבב שם אלמנטים של מדע בדיוני כדי לתבל את הכול, ומקווה שזה יאפשר לתכנית להצליח ברמה עולמית.

"להתפרנס בתעשייה קטנה זה אתגר, והאתגר הכי גדול הוא לפרוץ ולהפוך את התכניות שלי לבין לאומיות," אומר חמיצר. "לקחנו את הצעד הראשון עם החממה, אבל זאת התחלת הדרך. אני מקווה שסקיי תהפוך לסדרה בין לאומית, אבל עשיתי הפקה אחת בין לאומית ויש לי עוד ארבע, ואם זה יקרה אני אהיה מאוד עסוק בעשור הקרוב."
 
למעלה