כתבה עצובה על התחום בארץ...

הטעות השכיחה של הפיטורין

במצבי משבר צריך להוריד עלויות. לכן, יש לנקוט בצעדי התיעלות, לצמצם הוצאות מיותרות ואף לפטר במקרים קיצוניים. אך לבטל מחלקת משאבי אנוש- זוהי רגרסיה. יש חברות שלא פיטרו עובדים- אך הורידו שכר לבכירים, קיצצו בהטבות ובצ'ופרים. הוציאו לחופשות, הורידו ימי עבודה מ- 5 ל- 4 או 3. וכל זאת על מנת לעבור את המשבר עם הראש מעל המים. כמו שנאמר בכתבה- פיטורים גורפים גורמים לשימוש ב- outsourcing בהמשך- שזה שוב מעלה עלויות ורמת הביצוע אינה תמיד טובה כשהיתה.... לכן, מנהלים חכמים חושבים גם על המחר.
 

רן ורדי

New member
בתור מי שעוסק בניהול משאבי אנוש מזה עשרים שנה

ובתור סמנכל משאבי אנוש בהווה אומר לך שהאמירה הזו נכונה ערכית וברורה לנו כאנשי מ"א מנקודת מבט ארגונית אבל המציאות במקומות רבים כיום היא של ספק השרדות במצבים כאלו לעיתים אין כלל ברירה אלא לחתוך כשאין כסף למשכורות כשלאדם אין אוכל למחר בבוקר אפשר אמנם לדבר איתו על השקעה באופציות עתידיות בבורסה, רק ש... הטריגר הגדול אגב בא ממקום אחר בכלל במצבי דחק מהסוג הנוכחי, מבטלים לחלוטין תקציבי הדרכה, רווחה, פיתוח ארגוני, תגמולים נוספים, וכו ואז... מנכ"ל שואל את עצמו במצב כזה בשביל מה אני צריך סמנכ"ל או מנהל משאבי אנוש? שלא יובן חלילה שאני מחזק או מצדיק או חושב שהדרך נכונה, אני רק מתאר את הרציונאל מהצד השני אגב העובדה שהארגונים לומדים שאפשר לחיות בלי, לא תועיל לנו בעתיד, לטעמי זה יגרום לירידה עתידית בערכנו הניהולי ובתעריפים שלנו.
 
זה מה שקורה בחלק מהחברות

לצערי.... ואז- כשיש בעיות אישיות של העובדים, כשיש קונפליקטים בצוות או בין מנהלים בכירם, כשחסר ידע ומיומנויות ניהול- אין מי שידאג לכך. ואז.... מנסיוני, מביאים אנשים מבחוץ ומשלמים להם.
 
למעלה