כתובת אתר על נושא פירוק חברה

כתובת אתר על נושא פירוק חברה

אנו עובדים בחברה שכנראה בעליה מעוניין לפרקה ואפילו כנראה כבר הגיש בקשה לפירוק אנו העובדים פוטרנו ועדיין לא קיבלנו משכורות החל מחודש אוקטובר וכן לא התקבלו פיצויים אנו במצב שבו אין אנו יודעים מה לעשות. מדובר כל כ - 8 עובדים. נשמח לעזרה דחופה ומועילה תודה.
 
כמה עצות.

נראה שאין הרבה טעם לתבוע את החברה, כי כנראה לא יהיה מאיפה לגבות את הכסף. אבל, אם יש לכם מידע על נכסי החברה כולל זכויות שעוד מגיעות לה מלקוחות למשל - תמהרו ותגישו תביעה יחד עם בקשה לצו עיקול זמני. אם יש לכם טענה ואפשרות להוכיח שבעלי החברה פעלו בדרך של מרמה, עירוב נכסים בינם לבין החברה וכד`, ייתכן שכדאי לכם להגיש תביעה ולטעון ל``הרמת מסך``, כך שיחייבו את הבעלים בחובות של החברה. אם החברה באמת תפורק - המצב עדיף לכם מאשר אם היא סתם תפסיק לפעול בלי שהיא תפורק, כי במקרה של פירוק (פירוק רשמי שמוכרז על ידי בית המשפט המחוזי), תוכלו לקבל את הזכויות שלא קיבלתם (שכר, פיצויי פיטורים, פדיון חופשה, דמי מחלה וכד`) מהמוסד לביטוח לאומי (אבל בלי פיצויי הלנה). המוסד לביטוח לאומי לא משלם במקרה שהחברה סתם מפסיקה לפעול.
 

klava

New member
לגבי פירוק

שאלה אחת היא: האם כדי להגיש תביעת פירוק לבית משפט המחוזי, עובדי חברה לא חייבים החלטת בית דין והשניה היא: ביטוח הלאומי משלמת רבית והצמדה (אם איני טועה) מיום הגשת תביעה - על איזו תביעה מדובר? לביטוח הלאומי או ראשונית לבית דין לעבודה לפני פירוק, או לחלופין מיום הגשת בקשת פירוק?? תודה
 
לא בטוח שהבנתי את השאלות.

אבל אם הבנתי - אז ככה. בשביל לפרק חברה צריך הליך של פירוק בבית המשפט המחוזי. אין לזה שום קשר עם תביעות של עובדים בבית הדין לעבודה. גם נושה שהוא לא עובד יכול לבקש את פירוק החברה. לביטוח לאומי לא משנה מי מבקש את הפירוק, משנה לו רק שהחברה תפורק. אם היא מפורקת, בפסק דין של בית משפט מחוזי - אז אפשר לפנות לביטוח לאומי בתביעה לפי הפרק של ביטוח זכויות עובדים. כשפונים לביטוח לאומי, אז אפשר להסתמך גם על פסק דין של בית דין לעבודה, אבל אין חובה כזו. אם העובד מצליח להראות שיש חוב של החברה גם בלי פסק דין - ביטוח לאומי חייב לשלם לו את המגיע לו גם בלי פסק דין.
 

klava

New member
ביטוח לאומי

הבנת נכון, אבל חלק השני של שאלתי יותר חשוב לי. ביטוח לאומי משלמת הלנת שכר בתוספת ריבית והצמדה מיום הגשת תביעה. מה הוא תאריך הגשת תביעה?? האם מדובר על תחילת הליכים משפטיים בכלל (הגשנו תביעה לבית דין בשנת 1997 ובימים אלו ממשיכים למחוזי לפירוק) או מיום הגשת תביעה לביטוח הלאומי תודה
 
אני שוב לא בטוח.

דבר ראשון, ביטוח לאומי לא משלמים פיצויי הלנה. לדעתי, הם משלמים את השכר שלא שולם ואת פיצויי הפיטורים שלא שולמו בצירוף הצמדה (או למדד או לתוספות היוקר) מהמועד שבו היה צריך לשלם אותם ועד למועד שביטוח לאומי משלם אותם. התביעה אמורה להיות מוגשת לביטוח לאומי באמצעות מפרק החברה. ביטוח לאומי לא משלמים על שכר עבודה לתקופה שקדמה בלמעלה מ-12 חודשים למועד שבו נפסקו יחסי עובד ומעביד.
 

marinamal

New member
מה מגיעה לי מביטוח לאומי

שלום רב!! יש לי שאלה : משנת 1998 עד 2000 הייתי סטודנטית וכמעת לא עבדתי. עבודות קצרות היו לי במלצרות עם תלוש משכורת שלעולם לא זכיתי לראות. מה מגיעה לי מביטוח לאומי אם בכלל? אם בן מה לעשות? תודה מראש!
 
למעלה