לאחר שקראתי את הדיונים המאלפים

לאחר שקראתי את הדיונים המאלפים

בין אטו לדוד נזכרתי ברמב"ם ובמורה נבוכים" שלו. זה טוען לזה וזה טוען כזה ושניהם טוחנים מיים ומסתובבים סביב זנבם. בעצם אין כל דרך אחרת אלא להסתובב סביב הזנב, כי כפי שציין אטו - תהום אין סוף מפרידה בין שתי הדיעות או הדרכים או נקודות המבט, כפי שמכנה אותן אטו. אבל, נגש לרמב"ם - בעצם אפשר לומר ללא צל של ספק כי הרמב"ם מאמין בכוח השכל האנושי ואפילו קובע שהוא, השכל, הוא צלם האלוהים שבאדם. ואשר באמצעותו, ורק באמצעותו בגלל היותו הצלם, מסוגל הוא להכיר את האמת. הדי מצחיק הוא, וכאן זה מזכיר לי את דוד (להבדיל מהרמ"ם) בקביעה לא בטענה. טענותו של הרמב"ם היא: "באמצעות השכל אי אפשר לו לאדם שלא יכיר את האמת. כלומר, אם אדם מפעיל את שכלו ומגיע בחשיבתו למסקנה שאיננה אמת, (כמובן לאמת של הרמב"ם ולא אחרת
) דבר זה נובע מרצונו, וברור שטעותו נבעה מכך שהוא לא השתמש בשכלו כפי שצריך וראוי היה שישתמש בו. טענתו העיקרית של הרמב"ם היא שהדעת איננה יכולה להטעות, ואם בכל זאת האדם טועה, הרי שהדבר לא נעשה בגלל כוחו השכלי, אלא בגלל דמיונו וכאשר איננו מתגבר על דמיונו הריהו מטעה את דעתו. עכשיו צא וראה כיצד אדם, גדול ככול שיהיה, יכול לקבוע שרק דרכו היא הדרך שהשכל האנושי חייב להוביל אליה ואם לא כך הוא הרי שהוא מוטעה על ידי הדמיון כי השכל, מהיותו צלם אלוהים אינו יכול לטעות.
 

א ט ו

New member
ואללה, לאחר הכרות רבת שנים ../images/Emo6.gif

אתה עדיין מצליח להפתיע אותי.
 
טוב מאיפה לענות לך

ניתן לך כיוון , הדמיון= דם+יון , דהיינו האספקלריה של התפישה היונית הנובעת מהדם , ודם הרי מורכב מהבדלות של הבדלות של הבדלות . כאשר הבדלה + הבדלה נוספת יוצרים ממשק מרחב , בו כאשר אתה מביט על תכני המרחב הנ"ל ומאמץ ראייה מיתוכם, הרי זה דמיון . כאשר בהחלט זו ממשות , רק שהיא לא בכלי . לגבי השכל וצלם הם אינם אותו הדבר , לגבי האדם שדמיונותיו הם רק דמיונות , דהיינו עוד לא הצליח להכניס אורות בכלים . מה נאמר האם נצחק על אותה הוויה התפוסה בחלום של דמיון שיש לו דמיונות . ועוד נבין את ההומור שלה , והמרחק השכלי הגדול המגשר , הוא מרחק שלך מעצמך . דהיינו פיזור הנפש לעומת יישוב הדעת .איך תתפס פנימה במודעות אם אתה רק משחק בשוליים . דוד
 
אז בוא נראה

נבוכים = נ- בתהליכים/בהתהוות ב-כנברא ו- המתקיים כ- לעומת הכוונה שהתכוונה י- כיחסיות ם-המרחבים היחסיים(או הבדלה של הבדלה) מה משמעות כל הקישקוש הזה , אז ככה , לעומת פנימיותך אתה יודע מה שמחזיק מבחינה פנימיות את ההכרה התודעה המודעות השכל והרגש וכו' יש תהליכים או התהוויות( קרי ב- הכרה שכל רגש תודעה מודעות) ותהליכים אלה עומדים לעומתך כמציאות נבראת המתקיימת לעומתך ככוונה פנימית שלך שהתכוונה באופן יחסי במרחבים היחסיים . והדרך לקישור בין הפנימי ומודעותו שביל הזהב הוא בדרך הרחבת הפנימי במחוזות חיצוניים אלו . והעיצות מה לשים לב בדרך , מציע שתקרא את מורה נבוכים עוד הפעם ... דוד
 
בטח ואתה לא?

כל אחד שמתעסק בפנימיות ובמודעות יודע מכך גם אם לא יתנסח בדרך שלי . ורק על אופן הניסוח התמטי יש פה יחידי . דוד
 
למעלה