לאט לאט מפסיקים לקשקש על 'המיתון העמוק'

לאט לאט מפסיקים לקשקש על 'המיתון העמוק'

'הכי עמוק מאז המשבר הכלכלי של שנות ה-30', שכביכול פרץ בארה"ב וגרר איתו את כל ה'קפיטליזם העולמי'. גם הממתיק עם נבואותיו נעלם מהעין. עכשיו יותר ויותר קולות מדברים על כך ש"הכי גרוע כבר מאחורינו" ו'הצמיחה תתגבר במחצית השנייה של השנה'. 'צמיחה'? איזו צמיחה? הרי אנחנו ב'מיתון'. עכשיו גם מתחיל שוק הדיור בארה"ב להתייצב ולהתאושש: "בשעה 15:30 (לפי שעון ישראל) פורסמו נתונים, שעניינם התחלות בנייה ורישיונות בנייה בחודש אפריל אשר עלו על הצפיות המוקדמות ומאותתים על התאוששות ראשונית בשוק הנדל"ן החבוט של ארה"ב. התחלות הבניה עלו ב-8.2% ל-1.032 מיליון לעומת צפי לירידה ל-940 אלף, הנתון מהחודש הקודם גם הוא עודכן כלפי מעלה ל-954 אלף לעומת 947 אלף שפורסם בהתייחס לחודש מארס. מספר אישורי הבניה גם הם עלו ב-978 אלף לעומת צפי לירידה שלל-915 אלף, הנתון משקף עלייה של 4.9%. גם ביחס לנתון זה עודכן הנתון לחודש הקודם ל-932 אלף לעומת 927 שפורסם אז." http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000342595&fid=2973 גם הבורסה, השנואה על הממתיקים והסאכרינים, מוכרי המעשיות באגורה, חוזרת לעצמה ולעוצמה שהיא הפגינה בשנים האחרונות והדאו ג'ונס רחוק רק כ-8-9% משיא כל הזמנים מהשנה שעברה: "מבחינה טכנית היה השבוע האחרון דרמטי. המדדים המובילים בוול סטריט רשמו עליות חדות בסיכום שבועי, והם נמצאים כעת מעל לממוצע הנע ל-200 יום. רמת התנודתיות הנמדדת במדד ה-VIX ירדה השבוע ב-13% ל-16.9% רמה שכמוה לא ראה השוק מאז אוקטובר 2007. כמו כן יחס הפוט/קול של בורסת החוזים בשיקגו מצביעה על כך שהיחס שסגר אתמול ברמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר עומד על 0.96 ומשקף כי בשוק נקנים יותר אופציות רכש מאשר אופציות מכר. עוד נציין את שוק אגרות החוב הממשלתיות, אשר ירדו השבוע על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן שהפתיע ברמתו הנמוכה. הדאו-ג'ונס ירד בסיום ב-0.06% ל-12,985 נקודות, ה-S&P500 עלה ב-0.12% ל-1,425 נקודות, והנאסד"ק ירד ב-0.19% ל-2,528 נקודות. בסיכום שבועי עלו כל המדדים המובילים: מדד הדאו ג'ונס עלה ב-1.88%, S&P500 עלה ב-2.66% והגדיל לעשות הנאסד"ק שעלה ב-3.39%." איך כתב כאן נציג הסכארינים? התמוטטות הבורסה קרובה, הדולר קורס, הקפיטליזם במשבר שלא היה דוגמתו. נתנחם בזה שהממתיקים והיוסי שוורצים יצטרכו לחכות קצת....... אולי למאה הבאה.
 
כך שתמשיך לחיות באשליות בתוך הבועה שלך

רק תזכור שסופה של כל בועה להתפוצץ.
 
הסיבה העיקרית לקריסה: חובות ענק ומימון גרעוני

כולל מימון בזבזני של 'מדינת הרווחה' האיסלנדית. מתוך ההמלצות של ה-OECD לפיתרון המשבר: The Nordic country should also look into cost-saving measures in its largely state-financed health care system, which while efficient is very expensive, the OECD suggested.
 

טשאפק

New member
ומה היתה הסיבה לכך

שאיסלנד היתה למדינה השישית בעושרה במדינות ה OECD, אם הכל כל-כך גרוע? אגב, אתה טוען שמדינת הרווחה באיסלנד בזבזנית, אך הציטוט הקצר שהבאת טוען שמערכת הבריאות הציבורית דווקא יעילה.
 
בניגוד לאגואיסטים הקפיטליסטים כאן בישראל...

מדינות סקנדינביה, שדואגות אחת לשניייה, לא ישאירו את איסלנד להתמודד לבדה עם המשבר הכלכלי שפקד אותה. כבר בימים אלה הבנקים הגדולים הן בשבדיה והן בנורבגיה, נרתמים לעזרה ומזרימים כספים לאיסלנד. הסיבה העיקרית שאיסלנד נקלעה למשבר הפוקד אותה לאחרונה, היא משבר הסאבפריים שפגע בה קשה מאוד, וגם עצם העובדה שהיא סרבה לחבור לאיחוד האירופי ולאמץ את היורו במקום הקרונה. בתחילה הקרונה הובילה על היורו ב5% ונראה היה שאיסלנד עשתה בחירה נכונה שלא העדיפה את היורו על הקרונה. אך אז הקרונה צנחה ב26% אל מול היורו שהתחזק כתוצאה מירידת הדולר, מה שמוטט את הכלכלה האיסלנדית. אך אני לא דואג, כי כפי שאני מכיר את מדינות סקנדינביה, בניגוד לישראל הקפיטליסטית שפוגעת אפילו באזרחים שלה עצמה, ועוד בחלשים ביותר מביניהם, מדינות סקנדינביה לא יותירו את אחותן בשעת צרה לבדה, והן יסייעו לה ויוציאו אותה מהמשבר הנוכחי שפוקד אותה בימים אלה. כולי תקווה שאנחנו הישראלים נלמד ממדינות סקנדינביה מהי סולידריות אמיתית וניישם את אותה סולידריות גם אצלנו. כי רק עם שדואג לבני עמו ונרתם לעזרתם בעת צרה, הוא עם חזק שיכול לשרוד כל משבר שייפול עליו. הסולידריות היא החוזק הכלכלי והחברתי החזק ביותר בעולם. ללא סולידריות אף חברה לא תשרוד. כי היום זה אני, מחר זה אתה וכו'... ואם אנשים לא יעזרו זה לזה, ספק רב אם המין האנושי ישרוד...
 

vinney

Well-known member
אתה חושב שהבנקים השוודיים כאלה אלטרואיסטים?

לא עלה בדעתך שהם מגנים על ההשקעה שלהם ומנסים למצמצם הפסדים? הא, לא, עובדות ונתונים זה לא הצד החזק שלך...
 
אנחנו נראה מי יצחק בסוף השנה הנוכחית...

אם זכור לי נכון, גם שנה שעברה לגלגת על תחזיותיי, ובסוף השנה, תחילת השנה הנוכחית ציפתה לך הפתעה. שכחתי איך זה נקרא בתקשורת החודש ההוא... אה כן, נזכרתי: ינואר השחור.
 
בקיצור: ה'נבואות' שלך לעת עתה לא מתגשמות../images/Emo6.gif

ואתה בורח ל'סוף השנה' ואחריה תברח לסוף העשור וסוף המאה - רק אל תשכח לקחת איתך את יוסי שוורץ, 'נביא' ו-
כמוך.
 
קולות חדשים: No Recession, Time to Buy!

אין מיתון, עכשיו הזמן לקנות (מניות). כלכלן מוביל שהזהיר מפני הבועה בשוק הדיור האמריקאי עוד לפני שלוש שנים, מכריז: אין מיתון, עכשיו הזמן לקנות (מניות). רק הסכארין, כמו שור וחמור היודעים את קונם ואת אבוס בעליהם, ממשיך להסתובב סביב עצמו. שווה לקרוא לצורך העניין את הראיון, אם כי צריך להוסיף בתור DISCLAINER שאין בהודעה הזאת משום המלצה לפעילות כלשהי בשוק ההון והדעות המובעות בראיון שייכות למרואיין בלבד. http://w3.newsmax.com/fir/fir_54.cfm?promo_code=2A89-1
 
פיריון העבודה - המפתח לעוצמה כלכלית

הגורם המכריע הזה בקיומו והבתפתחותו של כל משק לא נעלם גם מעיניו של ממציא הקומוניזם, קרל מארקס. העלייה המתמדת בפיריון העבודה היא הבסיס לחוסנו של המשק האמריקאי במישור הבי"ל. את העלייה המתמדת הזאת ניתן לראות בנתונים הבאים המתייחסים ל-10 השנים האחרונות: http://www.bls.gov/news.release/prod2.nr0.htm אנחנו רואים שב-2006 היתה נפילה בעליית הפיריון עד לשיעור של 0.6%, שהוא הנמוך ביותר בכל התקופה. אבל ב-2007 החלה שוב התאוששות והיא הסתיימה בנתון של 1.4%. ברבע ה-1 של 2008 מגמת העלייה נמשכת: 1.9% במגזר העסקי ו-2.2% במגזר העסקי הלא-חקלאי. אם בודקים את הנתונים יותר בפירוט רואים שהעלייה הכי גדולה בפיריון העבודה היתה בתחום הייצור (MANUFACTURING) והסתכמה ב-4.1%. המשברון הפיננסי האחרון דוחף את המשק האמריקאי להתייעלות עוד יותר גדולה, כי כשהאשראי יותר קשה להשגה צריך לחסוך יותר ולהתייעל.
 
נכון, ובגלל זה כבר כמה חודשים יש גל פיטורים..

כמו שלא היה אף פעם בהיי-טק... אולי כשיפטרו גם אותך, אתה תלמד להעריך יותר את כל אלה שמתנגדים ל"התייעלות" (פיטורים המוניים מתוך תאוות בצע) והפרטת המדינה לדעת. כפי שכבר אמרתי, סופה של כל בועה להתפוצץ. וגם הבועה שאתה חי בה לא חסינה מפני זה, כי בסופו של דבר זו בועה ולא המציאות.
 

vinney

Well-known member
גל פיטורין שלא היה כמותו בהייטק?

פעם ראשונה שאני שומע על כך. ובניגוד אלייך אני דווקא מעורה בתעשיה.
 

vinney

Well-known member
וכמה החברות האלה גייסו?

גם סאנדיסק וגם פוליקום, וגם אחרות בכתבות ממשיכות לגייס אנשים. זה דבר די מקובל בחברות גדולות בענף, לעשות פיטורים וגיוסים לסירוגין, אין פה שום חידוש, ורק פתיים כמוך נתלים על זה כי הם לא מבינים על מה מדובר. החברות שבהן מדובר פיטרו אנשים בלי שום קשר למשבר או מיתון או איך שתקרא לזה, אלא בעקבות כלשונות שיווקיים, בין אם זה פוליקום שקנו סטארטאפ ביוקנעם שלא הצליח, בין אם זה טמפסון שפיתחו מוצר רפואי שלא קיבל אישור ממשלתי לשיווק, ובין אם זה חברות אחרות. אם לעומת זאת תסתכל על חברות ההשמה הפורחות בתחום תבין שלא רק שאין בעיה למצוא עבודה בהייטק, הבעיה היא למצוא עובדים. אז גל פיטורין שלא היה כמותו קיים רק במוח הקודח שלך.
 
תמשיך להתעלם מהמציאות ולטמון ראשך בחול

את הכותרות של הכתבות הללו שרצות בתקשורת בזמן האחרון, לא אני המצאתי.
 
למעלה