לאט לאט מפסיקים לקשקש על 'המיתון העמוק'

vinney

Well-known member
ואגב, למה שלא תענה לי על השאלה?

כמה החברות האלה גייסו? או שאתה מעדיף כותרות בומבסטיות, כהרגלך, על פני נתונים מאומתים?
 

adiavn

New member
אבל הן מטעות

כאחד שעובד בתחום אני יכול לספר לך שאין מיתון בהייטק. בסוף הבועה הנוכחית תתפוצץ, אבל אנחנו עוד לא שם. ויש לי תאוריית קונספירציה משלי בנוגע לכותרות שציטטת, במיוחד אם משלבים אותן בנבואות איוב של מנהלים בכירים על כמה יקרים מפתחים בישראל כשהדולר נמוך - ראשי התעשייה מנסים ללחוץ על הממשלה להתיר להם "לייבא" עובדים זולים מהודו וסין.
 
תגיד ממתיק, מה הקשר בין תגובתך להודעתי?

אני דיברתי על עליית פריון העבודה ואת זה אתה לא יכול להכחיש, אז אתה מסיט את הדיון. גם אם יש פיטורים פה ושם (במקביל לקליטת עובדים חדשים), הרי האבטלה בישראל נמצאת בירידה כבר כמה שנים טובות וגם בארה"ב היא ירדה בחודשיים האחרונים מ-5.2% ל-5%. מגזר ההיי-טק קלט בשנים האחרונות המוני עובדים חדשים והוא משגשג (אבל ב'כלכלה' שלך זה לא נקרא צמיחה). כל זה לא מסתדר עם 'נבואותיך' על המיתון הקשה והעמוק. גם על 'אינפלציה דוהרת' בארה"ב 'התנבאת' והינה התברר שהיא דווקא ירדה בתקופה האחרונה. גם בישראל, למרות המדד האחרון, האינפלציה בשליטה, ואם אולמרט לא יחלק מיליארדים למגזרים פרזיטיים או ישחד קבוצות עובדים גדולות כדי לשרוד פוליטית האינפלציה תשוב ותרד. בקיצור: העובדות בשטח מדברות נגדך ולכן לא פלא שאתה מנסה למצוא מפלט בניבוי העתיד הרחוק כאשר אין לך שום כישורים לכך (חוץ מ'כישוריך' להצחיק את הקוראים).
 
כפי שאמרתי, חכה לסוף השנה ונראה מי יצחק אחרון

את אותו הדבר טענת גם בשנה שעבר, ואז בא ינואר השחור, והוכיח שבמקרה הטוב, אתה לא יותר מעוד ספקולנט בשקל. כך שחבל שתעשה מעצמך עוד פעם, ואחר כך תצטרך לתרץ את התירוצים הכל כך אופייניים לך, או לטמון את ראשך בחול ולעשות עצמך ראש קטן כשהדברים לא יילכו כפי שאתה צופה אותם... למעשה, אתה אפילו לא תצטרך להמתין עד סוף השנה, מקסימום עד סוף הקיץ תחילת הסתיו, אני צופה שהמשבר בארה"ב יחריף, וביחד עם עליית מחירי הנפט והדלק, וצניחת הדולר האמריקאי, האמריקאים יגלשו למיתון עמוק, ואז אפילו הורדת הריבית ע"י הפד בפעם המי יודע כבר כמה, כבר לא תעזור להם להתאושש מהמיתון שיפקוד אותם. כבר בימים אלה ממש חוזרים המומחים הכלכליים לדבר על מיתון ועל כך שלמרות כל מה שאנחנו רואים עכשיו רוב הסיכויים שארה"ב בכל זאת בדרך למיתון. וזה שהכל מתייקר, ובעיקר הנפט והדלק, מה שכל אמריקאי ממוצע מחשיב כסממן שלילי, לא ממש מנבא טובות לשוק האמריקאי. כך שאני במקומך הייתי מתאפק מעט עם התחזיות "הטובות" וממתין לראות מה יילד יום בארה"ב, לפני שאני הופך לנביא בגרוש שאין לו מושג וחצי מושג על מה שהוא כביכול מנבא...
 
למעלה