לאלה שטוענים שרוסיה היא מדינת כל אזרחיה

TaL53

New member
לאלה שטוענים שרוסיה היא מדינת כל אזרחיה

"ברוסיה צריך לחיות כמו רוסים. כל מיעוט, מכל מקום, אם הוא רוצה לחיות ברוסיה, לעבוד ולאכול ברוסיה, צריך לדבר רוסית וצריך לכבד את החוקים הרוסיים. אם הם מעדיפים חוק השריעה ורוצים לחיות כמוסלמים, אנו מייעצים להם ללכת למקומות, שבהם זה חוק המדינה. רוסיה לא צריכה מיעוטים מוסלמיים. המיעוטים הם שצריכים את רוסיה, ואנחנו לא נעניק להם זכויות מיוחדות או ננסה לשנות את החוקים שלנו, כדי שיתאימו לרצונות שלהם, לא משנה כמה שהם צועקים בקול רם 'אפליה'. אנו לא נסבול חוסר כבוד לתרבות הרוסית שלנו. אנחנו לומדים טוב יותר מההתאבדויות של אמריקה, אנגליה, הולנד וצרפת, אם ברצוננו לשרוד כאומה. המוסלמים משתלטים על מדינות אלה, והם לא ישתלטו על מנהגים רוסיים. רוסיה ומסורותיה אינן תואמות לחוסר התרבות או הדרכים הפרימיטיביות של השריעה – והמוסלמים. כאשר גוף מחוקק נכבד זה חושב על יצירת חוקים חדשים, הוא צריך קודם כול לזכור את האינטרס הלאומי הרוסי." פוטין, 2014.
 

Astroo

New member
הגיוני מאוד

חצי מאוכלוסיית טטארסטאן אינם טטארים אתניים. אם רוסי אתני חי בשטח רוסיה, למה שהשלטון המקומי יכריח אותו ללמוד טטארית?
 
זו מדיניות מכוונת לשרש טטארית

בדיוק כמו שאוקראינית שורשה במזרח אוקראינה ובלארוסית בכל בלארוס. לְמה טטארים ישקיעו מאמצים בטטארית כאשר הכל בטטארסטן מתנהל ברוסית והצורך בבקיאות בה לטטארי ממוצע הוא בערך כמו לאמריקאי ממוצע לדעת צרפתית. ואגב תוך שירוש שפות מיעוט (לרוב ילידיות ובסכנת הכחדה) בשטחה רוסיה אוסרת על הרבה מדינות ריבוניות (לפחות על הנייר) לקדם את השפות הלהן על חשבון הרוסית. אוקראינה קיבלה עצמאות בשנת 1990 ואיששרה אותה סופית ב-1991, אבל ברגע שהיא ניסתה לקדם אוקראינית על חשבון הרוסית בחציה המזרחי שעבר רוסיפיקציה כפויה ולצור לאוכסוליה דוברת הרוסית שלו תמריץ להכיר וללמוד את שפת המדינה, שלרובם היא גם השפה הלאומית שלהם עצמם, היא קיבלה פלישה צבאית רוסית בתמיכה נרחבת של שכבות נרחבות באוכלוסיה המקומית בעלת אוריינטציה רוסית מוחלטת.
 

Astroo

New member
לא נראה לי

קודם כל, אין שום סיבה לחייב שליטה בטטארית בקרב אנשים שאינם טטארים. אם ברצונם ללמוד טטארית, יש להם אפשרות. דבר שני, טטארית היא שפה רשמית של טטארסטאן. אם רוסיה היתה מעוניינת לשרש אותה, היתה מבטלת את המעמד הרשמי שלה בטטארסטאן, וגם מבטלת את טטארסטאן בכלל. הרי רוב האזורים הפדרליים ברוסיה אינם אתניים, רק טטארסטאן, צ'צ'ניה וכמה אזורים בודדים נוספים נהנים ממעמד כזה.
 
"לשרש טטרית"


[URL]https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA#%D0%A2%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA_%D0%B2_%D0%A2%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B5[/URL]
 
גם בימי ברה"מ היו אי אלו להקות זמר

ששרו באוקראינית לכל ברה"מ. אי-אלו ג'סטות של הבעת כבוד כלפי התרבות האוקראינית ממש לא הפריעו לשלטון הסובייטי להפעיל מדיניות של הכרתת האוקראיניות והפיכת תושביה לרוסים (המדיניות הזאת ננקטה בכל רחבי אוקראינה אבל מובן שבחלקה המערבי שהיה בשליטה הרוסית רק כמה עשרות שנים ולא כמה מאות כמו המזרח היא הצליחה פחות).זה בערך כמו להעניק אות כבוד לפני הוצאה להורג. מחוות הכבוד שימשו עלה תאנה ליצירת הרגשה שהאוקראינית כלל לא מקופחת, הרי ברפובליקה יש ערוץ טלוויזיה וכמה תחנות רדיו בשפה הזו, יוצאים בה עתונים, היא משמשת לסירוגין לשילוט מעל חנויות, ואפילו מושמעת לפעמים בטלוויזיה המרכזית המוסקוואית, אז איך היא יכולה להיות מקופחת. בפועל כמובן מצבה היה בכי רע, יכולת לטייל שעות על גבי שעות ברחובות ושווקים הומי אדם ולא לשמוע ולו מילה אחת באוקראינית. בארצה שלה השפה הילידית שימשה רק למטרות צביוניות-קישוטיות, והייתה למעשה שפה זרה לאוקראינים תושבי המקום. אני זוכר שבכיתה ב' או ג', באחד משיעורי השפה האוקראינית שלמורה, שהייתה במקור מהמערב, נפלטה אכזבה מאיתנו התלמידים: "Ви ж російськомовні!" [שפתכם/שפת האם שלכם הרי היא רוסית!], ואני הופתעתי בכנות: "ברור ששפתינו היא רוסית, איזו עוד שפה יכולה להיות שפתינו, למה היא בכלל מופתעת או מתאכזבת מזה, הרי זה ברור וטריביאלי שכולם דוברי רוסית בראש ובראשונה".
 
"הכרתת האוקראיניות והפיכת תושביה לרוסים"

זה שקר דבילי. אתה פשוט עושה קופי-פייסט להזיות של אלה שאתה מתעב אותם.
לו היה לך שמץ של מושג בלינגוויסטיקה (בלשנות), לא היית חוזר על השטות הזאת.
לו היה לך שמץ של מושג לפחות בהיסטוריה, לא היית חוזר על הקשקושים האלה שהלעיטו אותך אלה שאתה מתעב.
אינני יודע אם אתה בעצמך מודע לכך, אבל הקו המנחה אותך זו גזענות רוסופובית לשמה, זו שנאה לשפה הרוסית לכשעצמה.
לפי ה"היגיון" שלך, המבוסס על בורות ועל גזענות, צאצאי הפרוסים אמורים לטעון ש"הגרמנים כפו עליהם" את השימוש בשפה הגרמנית, אשר אפילו לא דומה לשפתם המקורית

אם לא היו מספרים לי אישית, בשנות ה-60, סטודנטים אוקראינים מחרקוב איך הם התגלגלו מצחוק, כאשר העבירו את הוראת המקצועות הטכניים מרוסית לאוקראינית! אם לא הייתי עד לאוקראיניזציה של קרים! אם לא הייתי עד ישיר ל"הכרתת הליטאיות" בליטא


אגב, השיר האוקראיני שהשמיע קובזון יליד אוקראינה לכבוד אמא שלו היה לתפיסתך רק... "ז'סטה של הבעת כבוד כלפי התרבות האוקראינית"?
 
אתה ממש צפוי

מבחינתך כל מילים לא נעימות על רוסיה הן אוטומטית שקר דבילי.
אודה שאינני היסטוריון, אבל יש לי איזה מושג בהיסטוריה, לפחות אני יודע להבדיל בינה לבין שכתובים של הקרמלין. תה אתה רוצה להוכיח, שלא הייתה רוסיפיקציה כפויה, והיא המצאה של הכוחות הבנדראיים? אז היא עובדה היסטורית. הרצף הלשוני שאמה מספר עליו, כאשר האוקראינית המערבית דומה יותר לפולנית, והמזרחית לרוסית, לא מתקיים בפועל. הפינה המערבית של אוקראינה אכן רובה ככולה דוברת אוקראינית (תוך שליטה מצוינת ברוסית) שקרובה יותר לפולנית מאשר הגרסה התקנית. אבל הרצף הזה פשוט נקטע כשאנחנו מגיעים למרכז אוקראינה. רוב המדינה, שזה המרכז, המזרח והדרום,הוא דובר רוסית. אולי בהגייה אוקראינית (שנשמעת נורא מצחיק ועילג לאוזנם של דוברי הרוסית הלא-אוקראיניים), אבל עדיין רוסית (אם כי רובם שולטים באוקראינית ברמות שונות). אני כל הזמן אומר שאני ממזרח אוקראינה, אבל זה לא מדוייק. גיאוגרפית אני ממרכזה, פשוט תמיד תפשתי את השטח הזה כמזרח, כי ההפרדה למזרח ומערב באוקראינה היא לא גיאוגרפית, שטח דובר הרוסית, שזה למעשה המזרח, המרכז והדרום (יותר משני שליש המדינה) נחשב "מזרח", ואילו הפינה דוברת האוקראינית נחשבת ל"מערב". זה לא אומר שבשטח ה"רוסי" אין דוברי אוקראינית מלידה, הם ישנם, אבל הם מיעוט קטן, בעיקר כפריים. וגם בקרבם נמשכת ומתחזקת המגמה של אימוץ הרוסית כשפת הדיבור היומיומי כשפה נפוצה יותר ובעלת מעמד גבוה יותר, אפילו עכשיו, באוקראינה העצמאית כביכול (אם כי אני לא מעודכן על השנים האחרונות ממש, יכול להיות שהמגמה נחלשה אחרי המהפכה באזורים הלא-בדלניים). האוקראינית של המזרח שהזכרת אותה, שהיא למעשה רוסית בהגייה אוקראינית שמשולבות בה הרבה מילים אוקראיניות, הידועה בשם "סורז'יק" (תחליף, סורוגט) זה מה שיוצא לאוקראינים המזרחיים דוברי הרוסית כשהם מנסים לדבר באוקראינית, והלהג נפוץ בעיקר במחוזות הסמוכים לרוסיה.

ההשוואה של אוקראינים לצאצאי פרוסים שאינם דוברי פרוסית היא מגוכחת מאוד, ואפשר להמוא בה הגיון רק אם מקבלים את האקסיומה שלך שאוקראינה אמורה להיות פשוט חלק מרוסיה ולהיטמע ולהתמוסס בה, כמו שפרוסיה נבלעה בגרמניה המאוחדת שקמה במאה ה-19.

לגבי הסטודנטים משנות ה-60 שגיחכו על נסיונות להעביר את הוראת פיזיקה לשפה האוקראינית, אני אסביר לך משהו על רגל אחת בבלשנות קוגניטיבית ומדע מוח. המוח שלנו עובד ככה ששפה שקרובה לשפה שלנו לשמעת לנו כקריקטורה, כאילו זו זרסה אילגת ומעוותת של שפתינו, באותו אופן שקופי-אדם, המראם והתנהגותם, נראים לנו כקריקטורה לאדם ולכן הם מצחיקים בעינינו. הגיחוכים של הסטודנטים ה"מרוסרסים" (שעבדו רוסיפיקציה) דוברי הרוסית (נזכר באכזבה של מורתי) לא אומרים מאומה על תכונות השפה האוקראינית כשלעצמה והאם היא מתאימה לשמש רק רק בפולקלור (זה אומר בתור קישוט) או גם בכל התכומי החיים המודרניים כולל הוראת מדעים מדוייקים או קניית כרטיס לרכבת.

אני ממש לא מזלזל בקובזון השר שיר באוקראינית לכבוד אמא שלו, הג'סטה (או זריקת עצם) לתרבות האוקראינית הייתה מצד השלטון הסובייטי שהרשה ששירים באוקראינית יושמעו מידי פעם בערוצי הטלוויזיה המרכזיים.

Стресс от Украины
 
אני רק רוצה להוסיף, שהקו המנחה שלי הוא ממש לא גזענות

(רבים דווקא שמו לב שהגישה שלי היא ההיפך מגזענות ) אלא רדיפת צדק.
 
"ממש לא גזענות"
"רדיפת צדק"


לדעתי, מה שנראה כמו חתול, מדבר כמו חתול ומתנהג כמו חתול, רוב הסיכויים זה שזה חתול
 
הגישה שלי נראית לך כגזענות

רק בגלל ההנחה המוקדמת שלך שרוסים הם הגמוניים ביחס לאוקראינים (ולרבים אחרים) ומגיע להם יותר.
בפועל הם אכן הגמוניים בכוח הזרוע, כדרכם של כל הבריונים.

 
אני מחכה להתנצלות גם על השקר הזה:

"...ההנחה המוקדמת שלך שרוסים הם הגמוניים ביחס לאוקראינים (ולרבים אחרים) ומגיע להם יותר".
אבקש קישור המעיד שיש לי "הנחה מוקדמת" כזאת.
 

beatman

Member
כמה אחוז מתושבי מזרח אוקראינה הם רוסים ?

שמעתי שיש שם לא מעט רוסים בלאומם ולא אוקראינים, חשבתי אולי זה מסביר את השימוש שלהם ברוסית
 
למעלה