לאן לנסוע בדרום אמריקה???

sivan120

New member
לאן לנסוע בדרום אמריקה???

אבל אין לי מושג לא בספרדית ולא בפורטוגזית. איפה בדרום אמריקה מדברים אנגלית הכי סביר? האם בברזיל או בארגנטינה? אני גם לא בדיוק אחרי צבא, הרבה יותר מבוגרת-לאן עדיף לי לנסוע-ברזיל או ארגנטינה מבחינת אטרקציות- אני פחות מחפשת בטן גב, יותר בקטע של תרבות, מוזיאונים ואתרים לראות.
 

0 אור 0

New member
ככה

אם הפרמטר הוא אנגלית, אז בפירוש ברזיל - שם הרבה מאד אנשים יודעים אנגלית, בודאי בכל מקום שיש בו מגע עם תיירים. לעומת ארגנטינה, שם אפילו בטוריסט אינפורמיישן לא תמיד יודעים אנגלית. מצד שני, אם את מתעניינת בתרבות, מוזיאונים ואתרים אז חבל לוותר על בואנוס איירס, וטיול שמשלב את ארגנטינה וברזיל יכול להיות ממש מצוין. אז יש לזה שני פתרונות: אחד הוא ללמוד קצת ספרדית בסיסית - בנסיעה הראשונה שלי לדרום אמריקה, לא היה לי זמן לפני הנסיעה, אז פשוט שמעתי ברכב דיסקים של לימוד ספרדית במשך חודש, ויחד עם המילון הספרדי-עברי הקטן שהיה צמוד אלי בכל מקום, היה לי מספיק בסיס כדי להסתדר באופן עצמאי (חדר במלון, איך מגיעים ל .., כמה עולה, ואפילו להבין מה מורי דרך אומרים בספרדית כי הספרדית שלהם היתה יותר ברורה מהאנגלית) השני הוא לשלם טיפה יותר על המלון ולקחת מלון שעובדיו דוברי אנגלית (בפעם הראשונה ובלילה הראשון הייתי במלון כזה - כריסטופורו קולומבו בפאלרמו וכל הצוות שם ידע אנגלית וידע להפנות לסיורים מאורגננים בעיר וכו') ולהגיע לאטרקציות המרכזיות בפעם הראשונה בסיורים מאורגנים עם מדריך
 
דווקא לי היתה חוויה הפוכה

ההתרשמות שלי בנוגע לאנגלית בברזיל לעומת ארגנטינה היתה דווקא הפוכה - אני חושב שגם בברזיל וגם בארגנטינה במקומות הממש תיירותיים אפשר למצוא מישהו שיודע קצת אנגלית, גם אם זה לא תמיד קל (ריו, איגואסו וכו' בברזיל, בואנוס איירס, ברילוצ'יה, קלאפטה בארגנטינה), ומצד שני, אם נמצאים במקומות פחות תיירותיים, יש סיכוי יותר גדול למצוא דובר אנגלית בארגנטינה מאשר בברזיל. בכל מקרה, עדיף מאוד ללמוד (אפילו קצת) את השפה המקומית, וכאן אני חושב שיש יתרון לארצות דוברות ספרדית - לפחות למתחיל, ספרדית היא שפה קלה יותר מאשר פורטוגזית.
 

magal101

New member
ממש לא נכון

השליטה באנגלית בריו היא גדולה לעין ערוך יחסית לבואנוס איירס (היא מתכוונת לריו או בואנוסאיירוס, לא לכל הארץ). ספרדית לא יותר קלה מפורטוגזית למי שלא צופה באופרות סבון דרום אמריקאיות. זה אותו קושי, אבל כאמור, לריו לא צריך ללמוד פורטוגזית, כמעט כולם יודעים אנגלית טוב, בטח בכל בתי המלון.
 

poolo

New member
פורטוגזית קל להבנה קצת מסובך לדבר

לעומט ספרדית שיותר קלה לדיבור
 

0 אור 0

New member
WOW

ממש לא מצליחה להבין איפה מצאת דוברי אנגלית בארגנטינה, חוץ מהטיול , כבר הייתי שם עוד 4 פעמים, וזה ממש בולט שאפילו אנשים משכילים ואפילו במקומות תיירותיים, אנגלית , איך להגיד - לא הצד החזק שלהם. בברזיל לא הייתי הרבה, אבל מכיוון שיש לי משפחה משם, אני יודעת שלומדים אנגלית בבית ספר. בכל אופן , החויה של לעבור מארגנטינה לברזיל, ופתאום אנשים יודעים אנגלית בשדה התעופה ובדוכני הכרטיסים היתה מאד בולטת
 

0 אור 0

New member
תלוי מי הישראלי

לי יש דוקא אנגלית מצוינת, רק הספרדית שלי לא משהו (בסיסי מינוס - בשביל להסתדר ברחוב אבל לא בשביל לנהל שיחות פילוסופיות)
 

maozeitan

New member
Eso ya me lo habias comentado

Ya tú y yo hemos hablado de eso, de que no hablas bien el español pero te gustaría aprender.
 

Melt

New member
מסכים לחלוטין עם הבחור השני

עברתי 4 הוסטלים בבואנוס ולא היה אחד שלא דיברו בו אנגלית, למעשה גם חיפשתי מקום לפני שנסעתי ועברתי באיזה 20 הוסטלים אולי בודדים לא ידעו אנגלית, ואם לא ידעו אז הביאו מישהו שידבר. בברזיל לאומת זאת האנשים הם מהטיפשים בעולם הזה, (אפילו הם טוענים את זה על עצמם) נכון שבריו ובסאו פאולו אפשר למצוא גם אוכלוסייה חזקה מאוד, אבל גם בבואנוס איירס לא חסר עשירים מאוד משכילים אגב אין שום סיכוי שלא ידעו אנגלית בטוריסט אינפורמיישן בבואנוס הייתי הולך לשם כדרך קבע. (מדובר על זה שנמצא בפלורידה)
 

0 אור 0

New member
יש שם בחור אחד שיודע אנגלית

אבל אני עם המזל שלי הגעתי תמיד בדיוק כשהוא בהפסקה, או עסוק עם מישהו אחר. בעיירות אחרות בטיול זו גם היתה התמונה - הכי הרבה יש אחד בצוות שיודע, וגם אז זו לא בדיוק אנגלית שוטפת. בבואנוס איירס לא ישנתי בהוסטלים של תיירים אף פעם, אבל הייתי שם די הרבה. נכון שפה ושם פוגשים מישהו שיודע אנגלית ואפילו עברית - אבל יש הרבה אנשים עשירים ומשכילים מאד, בוגרי אוניברסיטאות, שהאנגלית שלהם בין לא קיימת לרצוצה ביותר.
 

Melt

New member
על פי מה שאתה אומר פה לשפוט אומה שלמה?

אני האחרון שיגיד שהם האנשים הכי משכילים בעולם. אבל גם צרפתים אתה יכול לפגוש בעלי תואר שני שלא יודעים מילה באנגלית, אתה חייב להבין שאומנם כמה שזה מטומטם מצידם אנגלית בשבילם ואנגלית בשבילנו זה לא אותה החשיבות. ובכל זאת, אולי מזל אולי לא, אף פעם לא נתקלתי בבואנוס איירס בטוריסט אינפרומיישן בלי מישהו שדובר אנגלית נכון שהוא לא תמיד דובר לחלוטין שוטף, אבל בהחלט אפשר לתקשר, דווקא בטוריסט אינפורמיישן המדובר אני פגשתי בחורה שדוברת שוטף לחלוטין, גם בשני בפלורידה (יותר קרוב לאמריקן אקספרס) בעיירות קטנות כמובן שהסיכוי שתפגוש מישהו שיודע אנגלית הוא יותר קטן, אבל גם שם אפשר להסתדר. לא קרה לי לעולם שיצאתי מטוריסט אימפורמיישן בארגנטינה ללא שום תשובה זה אני חייב להגיד לטובתם. בנוגע ליהודים, בארגנטינה יש את אחת האוכלוסיות הגדולות בעולם של יהודים לדעתי אחרי ארהב קנדה רוסיה ובריטניה והרבה יותר מברזיל (אם לא כפול) כך שבהחלט יש סיכוי טוב שתפגוש אדם שגם יודע עברית או לפחות יעשה הרבה בשביל לעזור לך.
 

Melt

New member
אגב בT.I של ברילוצה

הן דוברות 5 שפות למיטב זיכרוני ספרדית פורטוגזית צרפתית הולנדית ואנגלית
 

0 אור 0

New member
מה פה היה שיפוטי?

אני מדברת על עובדות. העובדה היא שבברזיל בתיכון לומדים אנגלית, בארגנטינה לא. כתוצאה מכך, גם אנשים משכילים לא מדברים אנגלית, וקשה מאד למצוא דוברי אנגלית, הרבה פעמים אפילו במקומות תיירותיים. הפתרון לזה מאד פשוט - לומדים קצת ספרדית לפני או תוך כדי הנסיעה, ומסתדרים מצוין. האנשים ממש נחמדים ועושים מאמץ כביר להבין אותך גם אם הספרדית שלך קלושה עד בלתי קיימת ובכל מקום אפשר להסתדר עם כמה מילים בספרדית, הרבה תנועות ידיים, וחיוכים.
 
למעלה