לא בטוחה שזה המקום

נטס

New member
לא בטוחה שזה המקום

האם זאת מחלה פנימית? בועות כפור.. אמנם לא בעיה שנפוצה בארץ, אבל אני גרה בחו"ל ולצערי מהר מאוד גיליתי את בועות הכפור (chilblains). מאז ומתמיד היה לי מחזור דם בעייתי.. הזרתות ברגליים נרדמות לי כל חורף כבר שנים ולפעמים גם הבהונות שליד מאבדות תחושה.. כשהופיעו לי הבועות חשבתי שזה עקיצה, אבל כשהמצב החמיר הלכתי לרופא. האחות הראשונה שראתה אותי (כאן מקבלים טיפול ראשוני מאח/ות, ורק במקרים יותר חמורים מגיעים לרופא) לא ידעה מה זה ונתנה לי משחה שלא עזרה, אז חזרתי שוב והאחות השניה זרקה ניחוש וצדקה.. בכל זאת, זה לא משהו שרואים הרבה, במיוחד לא אצל בחורה צעירה.. היא המליצה לי למרוח קלמיין כדי למנוע את הגירוד, וזהו בעצם. מאז התחלתי לגרוב גרביים עבים יותר, וכשאני יוצאת ביום קר אני יוצאת עם שני זוגות גרבי סקי, ועדיין, הבועות חוזרות. כרגע המצב הוא שהבוהן השניה שלי נפוחה וכואבת, עם בועה אחת גדולה על המפרק וכמה נקודות קטנות על הצד ומתחת. אני לא יכולה לקפל אותה בגלל הנפיחות. רציתי לדעת אם אתם יודעים על פתרונות לבעיה, או אפילו משהו רק להקל על הכאב.. דרך למנוע אותן גם תעזור, אבל אני לא יודעת מה עוד אפשר לעשות חוץ מלשמור על הרגליים מכוסות.. תודה רבה!
 

dietoday

New member
כאמור

אני לא בארץ ולראות רופא פה זה לא פשוט, במיוחד לא מומחה.. וזה ממש לא מצב דחוף, רק חיפשתי עיצות מנסיון, כי לרופא אין מה להגיד חוץ מלשמור על כפות רגליים חמות..
 
האמת, נכון

אין הרבה מה לעשות חוץ מלהשגיח שהמקום לא יזדהם מפני שלאזורים שנפגעו אין הספקת דם טובה ולכן מערכת החיסון לא עובדת שם באופן אופטימאלי. משמע, לא לפתוח בועות סגורות ולשים חומרים מחטאים על אזורי תת-עור חשופים. בהצלחה.
 

dietoday

New member
ויש משהו

יותר יעיל מקלמיין לשים עליהן? הבנתי שאפשר גם להשתמש בחומרים שמרחיבים כלי דם (במרשם כמובן) כדי למנוע התפרצוץ נוספת..
 
להימנע מהתפרצות נוספת

רק ע"י שמירה על תנאי טמפרטורה מתאימים. כל עוד אין תת-עור חשוף אין מה למרוח. הכי טוב למרוח סילברול אם אין אז יוד אם אין אז כל דבר מחטא אחר. קלמין איננו חומר מחטא, רק מרגיע גרד.
 

dietoday

New member
זה מה שאני צריכה..

למנוע גירוד, כי זה בעיקר מה שמחמיר את המצב..
 
למעלה