לא יודעת אם לצחוק או לבכות

נונו2014

New member
גם אני נגד ולא חשוב מה יגידו עכשיו ..זו ברכה

יש לימחברה בת 29 היא אחת משלישייה ..אם בזמנו ידעו לשמור על האישה והעוברים ..היום עם כל ההתקדמות של הרפואה זה אמור להיות יותר קל .
 

פזית66

New member
קודם כל בשעה טובה, מאוד משמח

לגבי עניין השלישיה, הייתי מבקשת גם חוות דעת נוספת מרופא מומחה להריון בסיכון. חברה שלי גם הרתה עם שלישיה (ספונטני) וגם היא דתיה ובכל זאת דיללה עובר אחד אחרי שהבהירו לה כמה זה מסוכן.
 

giraffelle

New member
בהחלט יש מה להחליט

גם לפי ההלכה יש מצבים שבהם מותר דילול.
בבקשה אל תפסלי את האופציה הזו מראש. תבררי.
 

טוליתי

New member
תמיד בשרשורים האלה אני מתלבטת

מאוד מה לספר... מצד אחד, רוצה לסמוך ולהבטיח שהכול יהיה בסדר, מצד שני - אי אפשר לטמון את הראש בחול. אני חשה חובה מוסרית לספר שלצד הצלחות שלפעמים יש עם שלישייה (לא זוכרת בפורום), היו כאן שתי גולשות שזכורות לי להיטב, שהחליטו שלא לדלל והתוצאות היו אסון
.
אני ממש מתחננת לקבל יעוץ רפואי, ורק אח"כ להחליט.
 

giraffelle

New member
הנה סיפור על אסון

ואני אספר לך גם איפה בדיוק שמעתי אותו - בקורס במכון פוע"ה.
אישה הרתה אחרי טיפולים עם שלישייה. כולם - הרופאים, ואפילו מכון פוע"ה - לחצו עליה לדלל והיא לא הסכימה.
<במאמר מוסגר - פוע"ה לא חושבים שדילול בשלישיה זה אוטומטי. לדעתם זה מותר ומומלץ בחלק מהמקרים ואסור במקרים אחרים>
בסופו של דבר יש לה תינוקת אחת, עיוורת וחרשת.
&nbsp
בקיצור, בבקשה אל תפסלי את האופציה הזו מטעמים דתיים בלי לבדוק קודם מה באמת יש להלכה להגיד על המקרה. ובכוונה הבאתי לך סיפור מפוע"ה, שהם חברים טובים של אגודת אפרת...
&nbsp
<ותאמיני לי שאני מזדהה לגמרי עם הקושי הנפשי ובכלל לא מזלזלת בו. מניסיון של הפסקת הריון>
 

tammi1111

New member
לפי הרב שלי

זאת עדין לא סיבה לדילול רק סכנת נפשות ממש לי או לעוברים
 

Cuenquitta

New member
אם הבנתי נכון את הסיפור 2 עוברים לא שרדו והשלישית פגועה

לי זה נראה סכנת נפשות, אבל אני רק רופאה ולא רב.
עונה לך למסר בפרטי מיד
(ושוב, יש מקריים שמצליחים בבריאות ואושר, רק צריך להתחשב בסיכונים ולקבל החלטה על בסיסם)
 

tammi1111

New member
לא

פשוט עובר אחד מפגר בשלושה ימים אחרי האחרים
אני בשבוע שש אי אפשר עוד לזהות פגיעה כל שהיא
 

Cuenquitta

New member
לא אצלך, בסיפור של ג'ירפלה

זו דוגמא לסכנת נפשות אפשרית בהריון שלישיה ולצערנו לא ניתן למנוע את הטרגדיה ברגע שהיא מתחילה להתרחש ולכך צריך להתייחס הרב במידה ואת מעוניינת בחוות דעתו. נדרשת החלטה האם לוקחים את הסיכון למרות שיכול להסתיים באסון או שמנסים להפחיתו, כי יש סיכון של סכנת נפשות.
 

giraffelle

New member
אני רק מבהירה שבמקרה כזה צריך רב שמבין בתחום הרפואי

לא כולם מבינים מספיק בשביל לפסוק בתחום הזה, גם לא פוסקים גדולים מאד.
&nbsp
סכנת נפשות ממש לעוברים - בהחלט יש. הסיכון לאבד חלק או כל העוברים בהריון שלישייה בשליש השני והלאה הוא 1:12. גם מבין אלו שנולדים חיים לא כולם שורדים, אם הלידה בשבוע מוקדם יותר.
גם הסיכון לרעלת וסכרת הריון גבוה יותר, ולכן יש גם סיכון לאם.
&nbsp
ואכן, אם לא הייתי מספיק ברורה, בסיפור שהבאתי רק תינוקת אחת שרדה והשניים האחרים לא. וזה ממש לא סיפור נדיר.
&nbsp
אני לא יודעת מי הרב שלך, אבל אני מאד ממליצה לדבר עם מישהו שמבין גם בתחום הרפואי וגם בתחום ההלכתי. את יכולה למשל לדבר עם מכון פועה ולהגיד להם מי הרב שלך. הם יתנו לך פסיקה שמתאימה לדרך שלו (סביר להניח שבמקרה כזה הם גם ידברו איתו ישירות). התפקיד שלהם בסיפור כזה הוא לתת את התיווך בין הרפואה להלכה. הם גם יוכלו לתת לך המלצות לרופאים מתאימים.
ובשביל להרגיע אותך שאני לא שולחת אותך למישהו שרק ינסה לשכנע אותך לדלל, אני אגיד שוב שהגישה הכללית של פוע"ה להריונות מרובי עוברים אומרת ששלישיה היא לא סיבה בפני עצמה לדילול. אבל שלישיה + גורם סיכון נוסף כבר כן.
&nbsp
כתבת בהמשך שהיחיד שיחליט האם לדלל הוא רב אותו שלכי לשאול. במחילה, היחידה שתחליט זו את. הרב יכול לתת לך את עמדת ההלכה, אבל האחריות היא שלך, ומי שיישא בתוצאות זו את. ואני בכלל לא מנסה להגיד משהו בסגנון "זה לא עניינו של הרב אלא שלך". אבל אני כן חושבת שזו האחריות שלך לדאוג שאת מקבלת תשובה הלכתית שמתאימה למצבך.
שזה בפרט אומר תשובה שמבוססת על הבנה מלאה של המצב הרפואי. וגם של המצב הנפשי ויכולת ההתמודדות שלך ושל בעלך עם התרחישים האפשריים, שיש להם משקל כבד בהחלטה ההלכתית. לכן חשוב לוודא שהרב הוא אחד שמבין היטב את הצד הרפואי, או לדאוג לתיווך בין אנשי הרפואה לאנשי ההלכה. כמו כן חשוב לשקול בראש פתוח את כל האפשרויות ולדון עם בעלך על התרחישים ואיך אתם מרגישים כלפיהם. עם המסקנות להגיע לרב ולדבר איתו, ולא על רגל אחת. לא לחשוב ש"זו ההלכה ועם זה נאלץ להתמודד", כי זה לא נכון. ההלכה מאד מושפעת במקרה הזה מהיכולת שלכם להתמודד. אם לידה של ילד פגוע, למשל, תגרום למשבר משפחתי, זו סיבה *הלכתית* בפני עצמה לדילול או הפסקת הריון. אם יש צורך, כדאי לשקול גם שיחות עם איש מקצוע כדי לברר את יכולת ההתמודדות שלכם. קשה לחשוב לבד איך תגיבו במצב תיאורטי. כמובן, יכול להיות שהמצב הרפואי ה"יבש" יהיה סיבה מספיק טובה לדילול ולא תצטרכו לחשוב גם על השיקולים האלו, אבל אני אומרת מראש שלשיקולים האלו יש בהחלט מקום בהלכה.
 
וואוו שימשיך תקין ארוך משעמם ובידיים מלאות!

הרבה בריאות לך ולעוברים

&nbsp
חתיכת נס

&nbsp
הרבה מזל טוב!
&nbsp
תשמרי על עצמך טוב טוב
 

acka

New member
גם וגם

מצד אחד זה נראה כמו קסם מופלא שעונה על כל תפילותינו, מצד שני זה מצב לא פשוט לך ולעוברייך.
הסיכונים בהריון שלישיה עצומים, אין מה ליפות פה.
אני מאחלת לך ברצינות גמורה שרק שניים ימשיכו לטובת כולכם.
מאחלת לך מכל הלב להגיע ללידה בידיים מלאות ובחודש כמה שיותר מתקדם.
 

Cuenquitta

New member
מסכימה עם כל מילה

המון ברכות לפותחת השרשור, מאחלת הריון מוצלח, קל ובריא מכל הלב. עם זאת, חייבים בתוך השמחה להזכיר את הסיכון המאוד גדול ולקחת אותו טוב טוב בחשבון, כי המטרה של כולנו היא ילד(ים) בריא(ים) בידיים ולא השגת הריון.
ומדובר כאן בעוד תזכורת לחשיבות המעקבים, המנעות מיחסים/הזרעה כשיש ריבוי זקיקים והחזרה מבוקרת של מספר עוברים, כי הדילמה ברגע שנמצאים במצב המסוכן הזה קשה מנשוא.
 

tammi1111

New member
לא היה לי ריבוי זקיקים

הייתי במעקב צמוד היה לי 2 זקיקים בכל צד והחצוצרה השמאלית שלי סתומה לא יודעת איך הייתי מאושפזת לפני שבועיים עם גרוי יתר מטורף אחרי שידעתי שאני בהריון לאין לי מושג איך זה קרה
 
למעלה