לא יודע מה הבעיה שלי לעזאזאל

SweetyGirl18

New member
לא יודע מה הבעיה שלי לעזאזאל

התלוננתי על הצבא, שבאמת לא היה בסדר בהתחלה, עכשיו קיבלתי את כל מה שרציתי, רציתי קל"ב יומיות, קיבלתי, רציתי פטור משמירות קיבלתי, הציעו לי את כל התפקידים הכי טובים בבסיס אחרי שראו שאני בן אדם רציני עם יכולת מחשבים, ועדיין לא טוב לי כל הזמן אני רואה את השלילי, ומסתכל אחורה שאולי טעיתי איפשהו, אולי הטוב הזה זה רק זמני, אולי ידפקו אותי בשמירות אח"כ, אולי ואולי, וכל רגע מעבירים אותי תפקיד כבקשתי, הם בסכה"כ נותנים לי את מה שאני מבקש מבחינת תפקידים ועדיין לא טוב לי. אנשים בבסיס שמו לב לזה, והתפלאו ומתחילים לחשוב שמשהו לא בסדר איתי, כי כולם אפילו מקנאים בזה שמציאים לי את כל התפקידים הכי טובים בבסיס, שאלו אותי אם יש לי איזה פרוטקציה עם המפקד בסיס, ועדיין לא טוב לי... התחושה הכללית לא טובה. אוווווווווווף.
 

MsPiggy2

New member
יכול להיות שזו בעיה פשוטה?

אולי אתה מרגיש חוסר שקט כלשהו שמתבטא בפשטות בזה שאתה לא מצליח להנות מחיי היומיום, או שאתה פשוט לא אוהב להיות בצבא, שזה בערך הדבר הכי נורמלי שבן אדם שפוי ירגיש אפשרי?
 

guymgk

New member
בעיות בעיות

מה לעשות, האו סי די לא מסתדר טוב עם כל דבר שעובר עלינו בחיים. הצבא זה אחד מהם, כמעט כל מי שאני יודע עליו שהיה לו או סי די סבל בצבא. המסגרת והלחץ, לא משנה באיזה תפקיד היית או אתה נמצא עכשיו, תמיד יהיו שם להציק. שינוי תפקיד אמנם בא להקל על זה, אך בהחלט לא יכול לבוא כתחליף לחופש פעולה ומחשבה שאנחנו צריכים. הלחץ המתמיד מפעיל על המוח "משקל עודף" שבד"כ מנוצל ע"י המחשבות הטורדניות, ביחד, זה לפעמים כבר יותר מידי. אין לי הרבה עצות בנושא, תעבור את הצבא, ותתחיל לטפל בצורה הכי טובה שיש. נשמע אכזרי קצת "תעבור את הצבא", אבל לצערי אין לנו פה בחירה... שיהיה בהצלחה, חלק גדול מהשלוש שנים שלי עשיתי בעזה, תאמין לי שהאו סי די כיכב שם, וחוסר האונים היה מוחלט, אבל יש הרבה גמול בשיחרור מהצבא לכשיגיע לך. עצה קטנה שלי, נסה לחפש איזה יעד לצאת לטיול לאחר הצבא, לי זה עזר מלא. וכן לפעמים עדיף שאנשים יחשבו שיש לך פרוטקציה, בבורותם שיחשבו ככה, כל עוד אתה יודע מה המניעים האמיתיים למצב רוח שלך...
 

noah000

New member
סוויטי,

אני תמיד אומרת כאן ואני אגיד גם הפעם את מה שאני מאוד מאמינה בו - שאם אדם מסתובב עם מידה גדולה של חרדה בתוכו היא תפשוט ותלבש צורה בהתאם לנסיבות, ואם אין בנסיבות משהו ש"מוצדק" להיות חרד לגביו, היא מוצאת לה מצבים היפותטיים להתלבש עליהם. אז הסתדרו העניינים עם ההצבה בהווה, אבל החרדה עוד שם - אז אתה מתחיל להיות מוטרד מהעתיד (מה אם משהו יתקלקל) או מהעבר (אולי עשיתי בחירה לא נכונה). מידת החרדה שלך ומידת האושר שלך בחיים לא חייבים להיות קשורים לשאלה אם השגת את התנאים האופטימליים בצבא (ובטח שאנשים אחרים בבסיס לא יודעים עליך מספיק כדי לשפוט אותך שלא טוב לך). יש עוד גורמים שאפשר לטפל בהם. ולמרות שהצבא לא קובע את מידת החרדה שלך בצורה טוטאלית, צריך גם לקחת בחשבון שבסה"כ אתה במסגרת הצבאית זמן קצר יחסית, ובזמן הזה שינית הרבה, כך שבתפקיד הנוכחי אתה עוד יותר חדש - שינויים הם לא דבר קל ובמיוחד לא למישהו שכל שינוי מעורר אצלו הצפה של התלבטויות האם כל בחירה שהוא עשה היא נכונה ב-100%. אז יכול להיות שאחרי עוד קצת זמן של הסתגלות, אחרי שהאבק ישקע, תהיה פחות מוטרד מהנושא הזה.
 

SweetyGirl18

New member
אוקיי אני אפרט קצת.

בבסיס החדש הייתי עובד רס"ר, אפשר להגיד שיא השפל, אך עם הזמן התרגלתי ואפילו נהנתי מהיציאות הטובות הביתה. בתור עובד רס"ר יש אפשרות לצאת מוקדם יחסית הביתה, גם לא היו שמירות כי סיפרתי להם שיש לי לינת בית, משמע שאני חייב לישון כל יום בבית. אז זהו, שאני לא בטוח אם יש לי את זה כי בהמלצת קב"ן היא רשמה, החייל ייצא מדיי יום לביתו (בניגוד ליחידה הקודמת שגם הייתה פתוחה אך נשאר לישון עקב המרחק). רוב האנשים ששאלתי אמרו לי שזה לינת בית אז פשוט סיפרתי לכולם שיש לי לינת בית ולכן לא שמרתי עד היום והיה לי נחמד, ובתור עובד רס"ר לא היה לי מטבחים גם. אבל עדיין, יש לי כישורים ואני יכול הרבה יותר מלגרוף עלים, ובזמן שהייתי עובד רס"ר דיברתי עם הרבה אנשים וקצינים, והנה, אחרי חודש העבירו אותי לתפקיד שתמיד רציתי, אליו שאפתי, אחראי מחשוב, אני ועוד חייל שנינו אחראים על כל הציוד תקשורת ומחשבים בבסיס, אך בהתחלה עוד כולם אמרו לי לברוח משם בגלל המפקד, אז עוד בהתחלה גם ניסו להכניס אותי לתפקיד הרל"ש- ראש לשכה שזהו תפקיד פקידותי עם הרבה לחץ, לקבוע את הלוז של אלוף משנה וסגן אלוף. את התפקיד הזה ניסו לסדר לי עוד כשהייתי עובד רס"ר, כי הייתי מוכן לעבור לכל תפקיד. אז אחרי שהגעתי למחשוב, כולם אמרו לי לברוח מהמחשוב, והפחידו אותי, וגם פחדתי שפתאום יתחילו לי השמירות וזה הכניס אותי לחרדה, וממש בהתחלה היה לי רעיון עם המפקד בסיס, כדי להכנס לתפקיד רל"ש, למרות שרציתי להשאר במחשבים לא יכלתי להגיד לו שאני לא רוצה את התפקיד, לא יודע למה, כי לא רציתי לאכזב את החייל שהצליח לסדר לי את התפקיד והרעיון, אז אמרתי שאני מעוניין וציפיתי שהוא לא ייקח אותי לתפקיד, אבל אתמול הודיעו לי שקיבלתי את התפקיד, ואני נבחרתי בין שאר המתמודדים, וקיבלתי הרבה מחמאות, אבל אני מבחינת תפקיד מעדיף את המחשוב, אבל יש לי את הפחד שלא יאשרו לי את הלינת בית ואני אצטרך לשמור, ואז במקרה זה רל"ש עדיף. בקיצר, עד שהגעתי לתפקיד שבו חשקתי מתחילת השירות, שוב העבירו אותי בגלל טעויות שלי, בלי יכולת לבחור. עדין שתי התפקידים האלה הם התפקידים הכי טובים בבסיס אפשר להגיד, ככה שבטוח לא נדפקתי, אבל עדיין ההרגשה היא שטעיתי... הייתי צריך בפגישה עם המפקד בסיס להגיד שאני לא רוצה את התפקיד ואני מעדיף מחשוב.
 

noah000

New member
אוקיי,

מה שנעשה - נעשה, וכרגע אין לך אפשרות לשנות מה שהיה בפגישה, אם הבנתי נכון. אולי בהמשך אם זה ממש יתברר כלא מתאים תוכל לנסות לשנות, אבל יכול להיות שיתברר לך שבכלל זה היה לטובה, אולי אחרי ההסתגלות הראשונית תגלה שאתה מסתדר טוב עם התפקיד, שזה פחות מלחיץ ממה שאנשים אחרים חושבים (מה שמלחיץ אחד טוב לאחר), ושזה שווה את לינת הבית. אני חושבת שבמצב הנוכחי, כל עוד תהיה לך יותר מאופציה אחת אתה תהיה בספק אם עשית בחירה נכונה, ואם היית מקבל את הג'וב השני היית נכנס למחשבות האם זה היה נכון, אם לא הפסדת בכל זאת משהו טוב, האם לא היה עדיף לוודא שתהיה לך לינת בית... וכו'. אז אולי צריך מראש לקבל את העובדה שבכל שינוי או החלטה שאתה עושה (נכון לתקופה הזו בחייך) תבוא התלבטות כחלק מעסקת החבילה. מראש - לא לצפות שתהיה בטוח שעשית בחירה נכונה, ולקבל את ההתלבטויות כמעין עווית של המוח שקורה בלי קשר לשאלה אם בחרת נכון.
 

SweetyGirl18

New member
תודה על התגובות

נועה, עם התגובות שלך הכי הזדהתי, הרגשתי שאת ממש מכירה אותי ומצליחה להבין את הסיוטאציה ממש, כאילו את ראית הכל מהצד. היום אפשר להגיד שהתחלתי להכנס לתפקיד, והוא ממש לא נראה לי, נכנסתי ממש ללחץ וחרדה, יש המון אחריות כי אני הבן אדם היחיד שאחראי על הלוח זמנים של המפקד בסיס, כאילו כל פשלה קטנה שלי יכולה לגרור פשלה ענקית של כל הבסיס, וכל רגע מתקשרים אנשים, מלא דברים במכה אחת, הרבה שינויים, כל אחד רוצה לקבוע בפגישה ולשנות ואז צריך להודיע לעשרות אנשים, זה ממש מלחיץ, ובנוסף אני ממש "פקידה" כל רגע להכין לו קפה להגיש מים. בקיצר, בטוח שמבחינת תפקיד התפקיד הקודם (מנהל מחשוב) הרבה יותר איכותי ומעניין בשבילי, כי יש לי כישורים במחשבים, לדעתי לא תיהיה בעיה גדולה לצאת מתפקיד הרל"ש, כי לא יכולים להכריח בן אדם להיות בתפקיד הזה, כי חייב מוטביציה וטעות בתפקיד הזה היא גורלית. אבל הכי מרגיז אותי שאמרתי למפקד בסיס שאני רוצה את התפקיד למרות שלא רציתי, כאילו רציתי להשאר במחשוב אבל הרבה מחשבות ומצפון אמר לי להגיד כן כדי לא לאכזב מספר אנשים, וככה דפקתי את עצמי, מזל שיש אפשרות כנראה לחזור. ואת צודקת, תמיד אני לא יהיה שלם עם ההחלטה, אבל הבעיה כאן שזה הורס אותי, כי כשאני לא בטוח בבחירה אז הגישה שלי לא נכונה ואני אף פעם לא מצליח להנות, אבל באמת שהפעם אני כמעטי בטוח ב100 אחוז שלהיות מנהל רשת זה התפקיד שאני אוכל סוף סוף להיות שלם איתו, כי זה התפקיד שרציתי תמיד, ושם נהנתי כי זה המקצוע שלי, היה לי כיף, ואפילו אם יהיו שמירות עדיין התפקיד הוא טוב ומאתגר בשבילי. רק לדבר עם המפקד של המחשוב ולהסביר לו שאני רוצה להיות בקשר ושלא שאלו אותי כל כך אם אני רוצה להיות רל"ש, אני בטוח שהוא יעזור לי כי הוא רוצה אותי במחשוב, הוא מכיר את היכולות שלי בתחום הזה.
 

the movie man

New member
אחי

לי ולך אותו בעיה.פשוט מאוד יש לי פאקינגגגגגגגגגגגגגגגגגגגגגגג או סי די הכי קטלני שאי פעם שמעת בחיים שלך.ואני סובל מזה חמש שנים.
 
למעלה