לא כל כך פעילה פה בפורום

kikona126

New member
לא כל כך פעילה פה בפורום

אבל כן בפרדס התפוזים...
ואפילו יש פה כמה ניקים מוכרים

כתבתי השבוע קטע מתוך סיפורים קצרים שאני כותבת בו יש תיאור של דמיון מודרך.
זהו דמיון מודרך שעשיתי בעבר (ועדיין עושה אותו לפעמים) והייתי רוצה לשמוע חווד של אנשים נוספים שמתעסקים בזה, לראות האם הצלחתי להעביר את המסר והתחושות כמו שצריך.

אני אשמח אם תכנסו תקראו ותגיבו, אפשר להגיב גם פה.
לקטע קוראים על הגשר, הוא חלק מקטעים שנקראים גלות, ומספרים על 2 נערות. הנערה שתקראו עליה פה היא לי-יה.

תודה.
 

ינוקא1

New member
מ-ד-ה-י-ם


כשרון כתיבה כזה בעברית , מזמן לא ראיתי.

כשיהיו לי כמה שקלים פנויים , אשמח לקחת ממך קורס בכתיבה יוצרת

&nbsp
אני חושב שאם תכתבי ספר "פנטזיה" מאוד תצליחי , הייתי ממליץ רק לעשות את הקטעים ה"רוחניים" פחות "מפורשים".
&nbsp
כשהקטעים הרוחניים "מפורשים מידי , העלילה הופכת לקצת "אנמית".
כאן זה היה קטע דמיון מודרך במוצהר , לכן זה פחות משנה.
&nbsp
אך אם תכתבי ספר , אני חושב שכדאי לך להתמקד בעלילה "חזקה" יחסית , ואת הקטעים הרוחניים יותר להבליע בתוך הדמויות ובתוך אמירות שלהם.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

kikona126

New member
תודה


אני לא ממש יודעת איך להגיב, לא ציפיתי לכזו תשובה... תודה

בקשר לכתיבה יוצרת, התכוונתי להרשם לכזה קורס בעצמי
, אבל הבעיה היא גם כסף וגם זמן...

הקטע אותו קראת הוא באמת מפורש מידי, בגלל שהוא מתמקד בדמיון מודרך, אבל הוא חלק מעוד קטעים אחרים. הוא בעצם החלק האחרון (נכון לעכשיו כי אני עובדת על החלק שמגיע אחריו כרגע, ועל עוד קטע שצריך להיות יותר בהתחלה...) בעצם זאת עלילה בשם גלות, המדברת על נבואה מסויימת (בקטע "נסתרות הן דרכים") הפרק הראשון מסדרת גלות הוא בעצם "גשם באמצע הקיץ" קטע שחודש בשנה האחרונה ואני עדיין לא כל כך סגורה על הסוף שלו (יש גם את גשם באמצע הקיץ הישן תחת גלות ישנה אבל הוא תקע אותי מבחינת העלילה...) וחלק נוסף שהיה אמור להיות אקספוזיציה ללי-יה הוא "עמודים חצויים" אבל גם עליו אני צריכה לעבוד ולהוריד ממנו חלקים שכבר לא מתאימים לעלילה הפרק יושב תחת גלות ישנה

זהו ויש עוד קטעים כתובים. את הקטע של חששות באגם לא לקרוא, לא מומלץ כי הוא לא גמור, הוא עלה רק בגלל השיימינג שעשו לקרין גורן... ואני אצטרך עוד לחזור אליו...
 

kikona126

New member
בקשר להוצאת ספר

ניסיתי בעבר ולא קיבלתי ביקורת טובה.. אז ירדתי למחתרת...
 

ינוקא1

New member
יקרה , אני חושב שאת מאוד כשרונית

לפחות בקטע של בנית דמויות , אפיון שלהן , ובאופן כללי ה"זרימה" של הקריאה

&nbsp
מה שכאן בקטע לא היה , זה "בנית עלילה" , אבל זה גם לא אמור להיות בקטע של דמיון מודרך.
(לגבי שאר הקטעים שהזכרת - אקרא בהזדמנות).
&nbsp
אני חושב שאם תבני עלילה טובה , תדעי איך לעשות את ה strcture של הסיפור נכון ולפתח אותו נכון , את יכולה להגיע מאוד רחוק

&nbsp
(אני חושב על תרגיל שאולי יכול לעזור -
אני לא יודע אם יצא לך לראות את "משחקי הכס" , אם תוכלי לעבור על כל הפרקים ולסכם פרק פרק , כך לראות איך העלילה מתפתחת עם "תרשימי זרימה" וכאלה , אני חושב שזה יתן לך דוגמה טובה של "איך לבנות את הספר").
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

kikona126

New member
העלילה

כל הקטעים ביחד הם חלק מעלילה.
&nbsp
העלילה מתחילה בתום, נערה בערך בגיל 16 שנפצעת בראש ונכנסת למצב של תרדמת (את האופן בו זה קורה אני רוצה לשנות למשהו קצת יותר חזק...) מרגע הפציעה היא רואה את הדברים סביבה פעם מהעיינים שלה ופעם מהעיניים של 'ענן שמן' שמרחף באוויר' עד שהיא מחליטה ללכת בכיוון האור ומגיעה לעולם אחר, עולם האם שלה. העולם הזה מאוד שונה מהעולם שלה, אין בו חשמל, לא אוכלים בו בעלי חיים או תוצר שלהם, האנשים בו מאוד רוחניים והיא לא מוצאת את עצמה שם ומצד שני היא מקבלת שיעורים רוחניים. בין לי-יה לתום יש שינאה מאוד חזקה. הן לא יכולות להסתדר האחת עם השניה. אבל רגש השנאה הזה לא מוכר ללי-יה שהיא ילידת הכוכב וחונכה כל חייה לחשיבה הכרתית ומודעות עצמית. האנשים באותו הכוכב חיים בשביל להגשים נבואה ישנה, נבואה שהם מנסים להבין אותה ולמצוא אותה במלואה. נבואה שהיתה ביום בו קרה האסון הגדול בכוכב. כל שהילדים יודעים על האסון זה שהיה אסון טבע, אבל הגדולים שחוו את האסון יודעים שמדובר לא רק באסון טבע אלא בהגליה של הרבה מאוד מאנשי הכוכב. (פה בעצם נכנס הפרק של "נסתרות הן דרכים" שהוא הפרק האמצעי של הספר שניראה תלוש מהכל, אבל הוא בעצם הבסיס להכל) הבנות לומדות להסתדר (קצת בכוח, אבל בכוח בצורה יפה של שיעור רוחני גם על הפרק הזה אני עובדת כרגע, והוא דיי מפותח מבחינת העלילה שלו וכולל בתוכו 4 דמויות) תום חוזרת לכוכב 'ארץ' (והפרק שקראת בעצם קורה לאחר שהיא חוזרת ולי-יה מנסה לדבר איתה) ההמשך של הפרק הזה בכתיבה בימים אלו, ופה בעצם נכנסות לנו עוד דמויות לסיפור... בסופו של דבר תום ולי-יה צריכות להחזיר את כולם מגלות לכוכב האם שלהם (איך? אני לא יודעת... עדיין לא חשבתי על איך, כשנגיע לשם נחשוב על זה...)
&nbsp
הבעיה היא שאני לא סגורה מה סדר כל הקטעים...
&nbsp
בקשר למשחקי הכס, קראתי את כל הספרים שיצאו עד עכשיו. אני בין אלו שקוראים תיאוריות וכאלו...
&nbsp
עקרונית, אני חזקה בתרשימי זרימה, כי ככה הייתי נגשת לבגרויות (כן, לא נכנתי בכישרון התבטאות בכתב, ככה שהייתי נבחנת בעל פה, ולימדו אותי לתרשם ואז לדבר על החומר) באוניברסיטה היה מרצה שהיה בשוק שתרשמתי מאמר של 15 עמודים בעמוד אחד, ולאחר מכן הוא שילם לי שאני אתרשם לו מאמרים למחקר שלו... גם בעבודה שלי כרגע זה בא לידי ביטוי, כי ככה אני ממפה מערכות.
&nbsp
בכל מקרה אני אקח את מה שאמרתי לתשומת ליבי ואנסה באמת לתרשם את העלילה. כרגע לפני כל פרק אני עושה מעין עץ של "מה בפרק" ואז לפי זה כותבת אותו... אבל תרשים של כל העלילה יכול לעזור לי להחליט מה הסדר של הדברים...
&nbsp
תודה!
 

ינוקא1

New member
בהצלחה


אני חושב שיש לי בדרך כלל יכולת אבחנה די טובה , ואם אני אומר לך שאת כשרונית , תדעי שזה כך

אל תתיאשי מאף טמבל שידחה את ספרך , כי אני חושב שיש לך פוטנציאל אדיר.
&nbsp
כמובן כשתוציאי את הספר , תתני לכמה אנשים שאת מעריכה את דעתם לקרוא ולתת פידבקים , אחר כך תלטשי עוד כמה פעמים את מה שיצא , ואני בטוח שזה יהיה להיט.
&nbsp
זה קצת קשה להצליח היום כסופר , אך אני בטוח שתצליחי.

&nbsp
&nbsp
 

kikona126

New member
מוסיפה אותך לרשימה

של האנשים שאני מעריכה את דעתם

&nbsp
תודה!
אם אתה מכיר מישהו מעולם הספרות אתה מוזמן לשתף את הלינק לבלוג
 

ינוקא1

New member
רק שתי הערות לסיום :

לגבי רוחניות אגיד שוב -
&nbsp
יש נטיה לאנשים רוחניים שכותבים סיפור להכניס הרבה "רוחניות מפורשת" בספר , ואז זה הופך לסוג של "הרצאה" ואפילו "הטפה" במקרה הרע.
גם ספרים כאלו יכולים להצליח , אך אני אישית פחות מתחבר לזה.
&nbsp
עצתי אליך , היא שמוטב שהרוחניות תהיה "מובלעת" בתוך אמירות ומעשים של הדמויות ,וברובד יותר ניסתר מאשר "פני השטח".
פחות "הרצאות" והסברים רוחניים.
זה הופך את הספר להרבה פחות "כבד" , והרבה יותר מעניין.
&nbsp
(לדוגמה : ב"משחקי הכס" למשל יש הרבה "רוחניות" מובלעת בקטע של המקדש עם הפרצופים , אך אין שם הרבה "הרצאות" יחסית.
מבינים את התיאוריה הרוחנית בעיקר דרך הדמויות והאמירות וההתנהגות שלהן).
&nbsp
כנ"ל פעם קראתי שג'יי קיי רולינג סיפרה שכשהיא כתבה את הארי פוטר , היא כתבה בניפרד מחברות ובהם תיארה את הדמויות , איך הן נראות , במה הן עוסקות , במה הן מאמינות וכו'.
כנ"ל לגבי מקומות.
כך היא למעשה בנתה עולם שלם , ואז הכניסה לתוכו את העלילה.
&nbsp
אולי גם לך כדאי לעשות זאת.
&nbsp
 

kikona126

New member
אלו הערות טובות!

שיעשו לי הרבה מאוד עבודה... אני צריכה לבדוק איך אני עושה את זה.
&nbsp
תודה, זאת באמת נקודה חשובה
 

lightflake

New member
כי כתבת "כשרון כתיבה כזה בעברית , מזמן לא ראיתי."

אז נראה לי הגיוני לתהות מתי לאחרונה קראת ספר (ואני לא מדבר על ספרי עיון)
 

kikona126

New member
מתי לאחרונה

קראת את מה שכתוב בקטע ולא רק את הפוסט שמקשר אליו?
(אתה יודע, בסרבר אני רואה דברים שאתה לא...)
&nbsp
(חבל היית מוצא עוד כמה שגיאות כתיב על הדרך, ניראה שאתה משתעשע מזה אז למה לא? וזה בסדר, יש אנשים שהבעיה הזאת מאובחנת אצלם ויש להם שגיאות כתיב... לא מתרגשת מזה... אם הייתי מתרגשת מזה לא הייתי מגיעה למקום בו אני נמצאת כיום בחיי...)
 
למעלה