לא מספיק להעתיק מהלוח

Devil il love

New member
לא מספיק להעתיק מהלוח

עצתכם ועזרתכם נא.
הילדון שלי, ילד מקסים וחברותי אבל מאוד איטי ולא תמיד מספיק להעתיק מהלוח, יש ימים שאפילו שורה אחת או תרגיל לא מספיק לכתוב במחברת.
כרגע הוא משלים מילדה אחת שאמא שלה ברוב אדיבותה מסכימה לשלוח את השיעורים, אבל אני מרגישה כבר ממש לא נעים עם זה.
האם יש פתרון לילד שלא מספיק להעתיק מהלוח? איכשהו לעזור לו?
המחנכת המליצה לעבוד איתו עם סטופר, בעלי טוען שממש רעיון מלחיץ. ושנינו חלוקים בדעותינו.
האם יש לכם הצעות? רעיונות? תובנות?
כל דבר יתקבל בשמחה.

תודה רבה ושבת שלום.
 
ועכשיו הבנתי מהתגובה שלך למטה שמדובר בילד בכיתה א'
עונה לך לא בתור אימא אלא בתור מאבחנת לקויות למידה.
מצד אחד - מדובר בילד בכיתה א', שהוא תלמיד שלושה חודשים פחות או יותר בסך הכול (אם מורידים חופשות). אינטואיטיבית הייתי אומרת שזה שלב מאוד מאוד מוקדם בכדי לדאוג. בכלל לא ברור לי למה הוא נדרש לכל כך הרבה העתקה מהלוח. גם הקטן שלי בכיתה א' והם נדרשים למעט מאוד העתקה לאורך היום. ובוודאי שלא מוחקים את הלוח לפני שכולם מסיימים להעתיק. הם רק בכיתה א'! כך שיכול להיות שיש גם משהו בהתנהלות המחנכת שמציב דרישות שהן לא בהכרח הגיוניות עבור כל התלמידים (האם היא מחנכת צעירה?), מאחר ולכל ילד קצב התקדמות משלו.
ממש לא הייתי עובדת איתו עם סטופר בשלב כל כך מוקדם, ואני מסכימה עם בעלך שזה עלול להפוך את כל הנושא להרבה יותר מלחיץ עבורו וכך לגרום יותר נזק מתועלת.
מצד שני - אם זה משהו שהוא מאוד בולט וחריג ויוצא דופן בכיתה (כלומר, הרוב המוחלט של הילדים בכיתה לא נתקל בבעיה הזו), כדאי להתחיל לשלול דברים, כדי שאם באמת יש קושי, הוא יטופל כבר עכשיו.
שני דברים שהייתי בודקת בשלב הזה כדי לוודא שאין בעיה:
1. בדיקת מיקוד ראייה על ידי רופא עיניים של ילדים.
2. בדיקת תפקוד גרפו-מוטורי על ידי מרפאה בעיסוק.
וחוץ מזה הייתי נפגשת לשיחה עם המחנכת כדי לראות איך אפשר לעזור לילד באמצעים שלא יצרו אצלו לחץ. ולא, סטופר הוא לא אחד מהם לעניות דעתי...
עוד שאלה אחת קטנה - האם גם בתחומי חיים אחרים הוא מראה איטיות דומה או שזה משהו נקודתי וספציפי?
 

Devil il love

New member
אני לא חושבת

שהיא כותבת הרבה, סביבות 5 משפטים שבמשפט יש בין שתיים לשלוש מילים.
היינו אצל רופא עיניים, בדק אותו אמר שהכל בסדר.
הוא כן היה בטיפול אצל מרפאה בעיסוק עקב קושי במוטוריקה העדינה, מחכה ליום הולדת שבע כדי לקבל עוד קצת טיפולים.
המחנכת די ותיקה לפי מה שידוע לי. ביום ראשון יהיה יום הורים, ננצל את ההזדמנות.
תודה.
 
אצלנו יש 25 תלמידים בכיתה

לפחות 8 מהם לא מספיקים להעתיק מהלוח
המורה כותבת המון!!
כבר התלוננתי פה שהמחברות החכמות נגמרות כל יום וחצי
בהתחלה האימהות של אותם ילדים היו מבקשות בווטסאפ הכיתתי
אחרי זמן מה כל יום אמא אחרת נכנסת לכיתה ומצלמת את הלוח
רק המקצועות של המחנכת נלמדים בכיתה
כך שהיא דואגת לא למחוק
לא יודעת לכמה זמן הפיתרון הזה יכול להיות טוב
ויכול להיות שעבור כמה מהילדים זה רק פלסטר
אבל כרגע זה מה שעובד
 

Devil il love

New member
בעיה

אין וואסטפ כיתתי, ככה שאין ממש ממי לבקש ויש איסור על ההורים להיכנס לבית הספר, ככה שגם לצלם מהלוח זאת לא אפשרות.
&nbsp
 
מה לגבי הילדים האחרים? הם מספיקים להעתיק?

יכול להיות שהמורה כותבת יותר מידי על הלוח ולכן קשה לו להעתיק?
&nbsp
האם הוא מתעכב או מתמהמה בהעתקה מהלוח? אולי להסביר לו שהוא צריך ישר לכתוב כאשר היא אומרת להעתיק מהלוח ולא להתעכב.
&nbsp
ונעים מת
, בטוחה שזה ממש לא בעייתי לאותה אמא לעזור לכם בעניין ושהיא מבינה שסה"כ מדובר בילד צעיר שלומד צעדים ראשונים בתהליכי למידה.
 

רlנית

New member
גם אצלנו לא כולם מספיקים להעתיק, הבן שלי לפעמים מספיק

ולפעמים לא. בבירור איתו הוא אמר שמה שמפריע לו להספיק זה קושי להתרכז (למשל אם ילדים אחרים מדברים אז הוא כנראה מקשיב לדיבורים שלהם ומפסיק לכתוב)
 
היה אצלנו אותו דבר

בקושי היה מעתיק את התאריך...
אחרי בדיקת עיניים, ובדיקות נוספות- הגיעו למסקנה שיש לו איזו בעיה גרפית מוטורות (שכחתי את השם). ובהתייעצות עם המורה והיועצת, לתקופת הביניים שהיה בטיפול המורה הייתה מדפיסה לו את התרגילים/ משפטים (הצעה שלהפתעתי הגיעה ממנה), עד שהוא התחזק והתגבר על הבעיה ולא היה זקוק לדפים שלה יותר.
&nbsp
ובכל מקרה, ממש לא לעבוד איתו עם סטופר- זה מאוד מלחיץ אותם בגיל הזה
&nbsp
&nbsp
 
היה אצל מורה להוראה מתקנת

שעבדה איתו על כל מיני דברים בנוסף לכתיבה.
היא עובדת בשיטת אלבוים ורביב- נתנה לו כל מיני תרגילים גם לעיניים בין היתר, עשה פלאים ממש בציק.
אני זוכרת בבירור את הפעם הראשונה שהוא הראה לי עמוד שלם שהספיק להעתיק מהלוח- כ"כ התרגשנו
 
למעלה