לא מעניין =לא מרוכז

tigerleopard333

New member
לא מעניין =לא מרוכז

שלום לכולם אני בן 15 ואני בכיתה ט בחטיבה שאני לומד בא כל שיעור הוא שעה וחצי ונורא קשה לי להתרכז במיוחד בחצי השני של השיעור ובסוף היום ועוד יותר קשה לי ללמוד כשהחומר לא מעניין אבל אין מה לעשות אם הביה"ס החליט שצריך ללמוד משהו שאתה בכלל לא צריך אז הביה"ס גם ידאג שאם לא תצליח ומשהו אחד כזה אז גם לא תצליח במשהו אחר השלמתי אם המצב ואחרי נסיונות כושלים רבים של לנסות לשכנע את המורים המנהלים ואפילו את המשרד החינוך שלא חייבים להכריח בנאדם לעסוק במשהו לא נחוץ שלא מעניין אותו (כמו ערבית וספרות לדוגמא) ולא צריך לא לתת לילד ללכת למגמת מוסיקה בגלל שהוא נכשל בערבית כשהוא מנגן ,מופיע ומתעסק ונושא בצורה מקצועית ) אז אחרי שהתייאשתי הבנתי שאין לי ברירה אלה לבזבז את זמני ולהתחיל ללמוד גם דברים לא נחוצים ,לא חשובים ולא מעניינים כדי לאפשר לעצמי לעשות את הדברים שאני טוב הבם באמת במסגרת בית הספר אך מה לעשות אני לא מצליח להתרכז בשיעורים ארוכים ולא מעניינים ניסיתי לקחת ריטלין וחוץ מסחרחורת כאבי ראש וחוסר תיאבון לא יצא מיזה כלום ניסיתי לחפש מעט רק מעט עניין בחומר הנלמד וברוב הדברים לא מצאתי אני אשמח ממכם לעצות לשפר את הריכוז ובכלל לשפר את מצבי
 
חוסר עניין או קשיי ריכוז

שלום רב לך. עניין ומוטיבציה ללמידה בתחומים מסויימים ללא ספק מניעה את כולנו ללמוד ולהתפתח. חוסר עניין לעומת זאת לא תמיד יוצר את אותה מוטיבציה פנימית להתמודד ולהתנסות ולכן קודם כל כל הכבוד על ההחלטה מצידך להשלים עם דרישות המערכת ולנסות ולהתמודד עם אותו חוסר ענין. ישנם מספר סימני שאלה העולים מתוך התאור שכתבת. ממתי אתה מזהה את הקושי לשבת ולהתרכז לאורך זמן? מה קרה בשנים הקודמות? כיצד הדבר משפיע על ציוניך? האם לקחת ריטלין כיוזמה אישית שלך, או שעברת איזשהו תהליך אבחוני שהריטלין היה אחת מהמלצותיו? אשמח לנסות להעמיק יותר עם קבלת תמונה רחבה יותר ולהתייחס בנוסף להשפעותיו של הריטלין
 

אוריק3

New member
היי גבר..

יתכן וקצת פספסו אותך באבחון גבולי של ADD (הפרעת ריכוז וקשב מולדת- שיש לה ביטוי בקשיים להתרכז ולהקשיב לאורך זמן. ביטוי נוסף המופיע אצל אנשים עם הבעיה הזאת. היא יכולת כן להתרכז בנושא מסויים ואפילו באופן מוגבר. ההחלטה שקיבלת לטעמי נבונה מאוד, כהמשך ללמודך. לגבי שימוש ברטלין , צודקת מירב והואל להשיב לה כי ישנה חשיבות גבוהה לנטילת רטלין או קונסרטה בצורה מבוקרת.
 
לא מעניין- לא מרוכז

תגובתו של דר' ינקו- פסיכיאטר ממרכז "צעד-צעד" תל אביב: לאור הדברים שאתה מתאר, נראה שישנם קשיים החשידים להפרעת קשב וריכוז, אולם,למרות מכתבך המפורט,המעיד על המצוקה בה אתה נתון,חסרים לי מספר פרטים חשובים להבנת התמונה כולה: ממתי החלו בעיות אלו ? למשך כמה זמן ובאיזה מינון היה הניסיון הטיפולי בריטלין? מתי ועל ידי איזה בעל מקצוע אובחנת? האם אובחנו גם קשיים נוספים? מה היה יחס ההורים לטיפול בריטלין? האם מישהו מהוריך סבל או סובל מתסמינים דומים,ועוד ועוד. אשמח לקבל מידע נוסף ולסייע כמיטב יכולתי.
 

tigerleopard333

New member
...

אוקיי אז דבר ראשון מאז כיתב ב' ההורים שלי התחילו לחשוד שיש לי הפרעת קשב וריכוז בכיתה ג' עשיתי את האבחון אצל פסיכוליגית ומאבחנת לילדים אני לא זוכר בידיוק את שמה והתברר לבסוף שיש לי בעיה קשב קלה אני לא זוכר שנעשה עוד משהו בנידון חוץ מריטלין אחרי חודשיים שלושה שהתרופה לא עזרה כל כך הפסקתי לקחת אותה והמשכתי ללמוד כרגיל עד כיתה ז' הציונים שלי היו גבוהים(בין 90 למאה )וההורים שלי חשבו שיש לי בעיית קשב בגלל זה שלא הייתי מכין שיעורים(בגלל כל הגירויים שיש בבית)בעיה שאני לעיתים לא מצליח להתמודד איתה עד היום ומצייר בשיעורים(ציור היה אהבה גדולה שלי כבר מכיתה א' ועד היום (היום כמובן הרבה יותר מקצועי) הייתי ממש מביא בלוק ציור וצבעי עיפרון לשיעורים והייתי מצייר ממש ציורים מושקעים דבר שגרם למורים לחשוב שאני לא איתם בשיעור הם היו מבקשים ממני להפסיק לצייר אבל אם לא הייתי המצייר הייתי מתעסק בדברים אחרים שמפריעים גם לשאר הכיתה והמורה . היום אני לא בכזאת מצוקה גדולה פשוט קשה לי קצת להתרכז כי השיעור נורא נורא ארוך וזה בא על ידיי ביטוי שמחוסר ריכוז אני לא רושם מה יש לשיעורי בית מתי יש מיבחנים או בחנים ועבודות וכמובן הייתי שמח לקבל ממך עצות לדחיית סיפוקים כשאני בבית(להכין את השיעורים ולא להגרר לדברים אחרים כמו מחשב ,טלוויזיה וחברים) אני לא יודע אם ציינתי שהיום הממוצא ציונים שלי עומד על 75-85 אם זה רלוונטי
 
ריכוז ועיניין

בן 15 יקר! לאחר התייעצות עם דר ינקו זוהי המלצתו: ניכר כי יש צורך באבחון מחודש (לא אובחנת למעשה מכיתה ג'), סביר להניח שהנסיון הטיפולי בריטלין לא היה מספק, מכל הבחינות: זמן ומשך הטיפול, המינונים, אורך הרוח לקבלת התוצאות והמעקב אחר הטיפול. בנוגע להישגים בבית הספר- גם אם הממוצע שלך טוב ,הרי קיימת איזושהיא ירידה מכיתה ז' ואתה ניצב לפני שנות התיכון וכל הלחצים הנילווים אליהן. בנוסף- "זועק" הצורך בהדרכת הורים, אחרי תהליך האבחון , ושקילת האפשרות של טיפול רגשי. ניכר כי רגישותך ומצוקתך שזורים לכל אורך הודעותיך, ויש מקום לטפל הן בצד הלימודי ובמקביל בצד הריגשי (הלא- פחות חשוב). מקווה שתשובתנו מספקת אותך, נשמח לסייע לך בחיפוש אחר אנשי מקצוע מתאימים באיזור מגורייך. בהצלחה.
 
למעלה