לא מפריע לכם להיות במפלגת "מצב רוח"?

צורי80

New member
לא מפריע לכם להיות במפלגת "מצב רוח"?

פעם זה היה שינוי, אחר כך זה היה הגמלאים, אחר כך זו הייתה קדימה, ועכשיו זה יש עתיד.

כל מערכת בחירות יש איזו מפלגה שהיא במצב רוח של האנשים, היא מזנקת כמו מטאור ותוך מערכת בחירות אחת או מקסימום שתיים נעלמת.

אני יכול להתערב איתכם שלמעלה מ-90% ממי שמתכנן להצביע ליש עתיד לא יודע בעד מהי ונגד מהי, אפילו לא יודעים מי הולך להיות במפלגה הזאת, ועובדה שהיו לה 14 מנדטים כבר ברגע שלפיד הודיע שיתמודד
הדבר היחיד שיודעים עליה זה שהיא מגדירה את עצמה מפלגת מרכז ושהעומד בראשה הוא יאיר לפיד,
לא פלא שהיא תעלם כלעומת שבאה.

לי אישית מאוד נוח עם הקמתה של מפלגת יש עתיד, היא לוקחת מנדטים מהעבודה ותצטרף לקואליציה של ביבי בלי הרבה דרישות, הרי היא לא תוכל להתקיים באופוזיציה.
אבל לא ברור לי למה אתם לא חוששים מזה?
 

קרייצק

New member
הסר חשש מלבך. מפלגת יש עתיד שואבת את מרבית

בוחריה מקדימה. מעטים הם אנשי העבודה שיצביעו ללפיד, וזה מהסיבה הפשוטה שממש אין שום קשר בין העבודה של יחימוביץ' ללפיד. יחימוביץ' היא נציגת הוועדים הגדולים, החברות הממשלתיות, בעד הטלת מכסי מגן כדי להגן על תוצרת מקומית (ועל הדרך לייקר את המחייה לשאר 8 מיליון האזרחים ....), בעד העלאת מס ההכנסה כדי לאפשר מדינת רווחה, בקיצור סוציאליסטית כמו בימי השלטון של מפא"י. אין שום קשר בין 'יש עתיד' לתפיסת העולם של יחימוביץ'. לכן גם לא סביר שלפיד 'גונב' לה קולות.

לשאלתך מדוע להצביע למפלגת "מצב רוח".
באופן אישי אני מעדיף שיהיו בכנסת כמה שיותר ח"כים שלא חייבים את נשמתם לאיזה קבלן קולות / מרכז מפלגה / לוביסט שיארגן להם ג'וב אחרי תום כהונתם. חכ"ים כאלה יהיו יותר נאמנים לציבור הבוחרים, וישימו את טובת הציבור בראש מעיינם. עם לפיד יש סיבה לאופטימיות זהירה בהקשר הנ"ל, שכן לפיד לא חייב כלום לאיש, את הפופולריות שלו וכוחו האלקטורלי הוא השיג בכוחות עצמו.
 

nirdinur

New member
אתה רציני???

לא מפריע לך להיות במפלגה כל כך גרועה שאחרי שהיא בשלטון כולם מחפשים בקדחתנות מפלגת מצב רוח לברוח אליה? לא מפריע לך להיות במפלגת מצב הרוח של ליברמן? מפלגה שבה אף אחד לא יודע מה הדיעות של העומד בראשה, כולל העומד בראשה? כשהוא ניהל מו"מ עם ליבני הוא היה יונה צחורה ואחר כך זיגזג לחלילן של המפלגות בקואליציה. כשהוא סגר דיל עם מופז הוא עשה קולות של גיוס חרדים ואחר כך זה התמסמס לחלוטין. הוא מצהיר שהוא תומך בשוק חופשי אבל בהנהגתו המשק הישראלי ריכוזי יותר מתמיד והטייקונים מתאמים מחירים באופן חופשי (שים לב שאחרי מחאת הקוטג' כולם התיישרו על אותו מחיר בדיוק, על האגורה).
מדהים אותי שאנשים מצביעים בקיבעון חולני למפלגה כמו הליכוד. זו הייתה מפלגה של ארץ ישראל השלמה, אחר כך הפכה למפלגת "גם אנחנו אוסלו אבל יותר טוב", אחר כך שוב למפלגה ניצית ואז בהנהגת שרון מפלגת ההתנתקות ואחר כך בימי ביבי למפלגת 2 מדינות ל2 עמים אבל נמשיך להתנחל ואין פרטנר או בליל אחר של רעיונות סותרים ומבולבלים.
כמעט לכל ראש ממשלה בישראל הייתה מטרה, משהו שעליו הוא נלחם ומוכן ליפול למענו. החריג היחיד הוא נתניהו. נראה שהדבר היחיד שחשוב לו זה להישאר ראש ממשלה. אז אתה מעז לבקר אחרים שמחפשים מפלגה אחרת?
המצביע הכי גרוע הוא זה שמצביע באופן אוטומטי לאותה מפלגה בלי שיקול דעת ובלי ביקורת, זה מאפיין בעיקר את מצביעי הליכוד ואני מוכן להתערב איתך בחזרה ש95% מהם לא טרחו מעולם לקרוא את מצע הליכוד ודי בצדק מבחינתם כי לא משנה מה יהיה כתוב בו, הם יצביעו ליכוד בכל מקרה. הצבעתי בימי חיי למפלגות שונות וצריך לעבוד קשה כדי לקבל את הקול שלי שוב. אין לי סנטימנטים למפלגה. מפלגה היא מכשיר שאני משתמש בו כדי לקדם מטרות. אני לא מסכים עם כל המצע של יש עתיד אבל מבין כל המפלגות הרלוונטיות עבורי זו האפשרות הטובה ביותר. אם כולם היו כמוני אז הנבחרים שלנו היו עובדים הרבה יותר קשה עבורנו ולא מסתפקים בשלהוב יצרים והסתה נגד הצד השני.
איך יאיר לפיד קיבל 14 מנדטים יום אחרי שהכריז שהוא מתמודד? צריך להפעיל קצת את המוח ולחשוב כדי להבין את זה אז אני אסביר. במשך שנים יאיר לפיד שטח את דעותיו, עמדותיו ותוכניותיו בתקשורת. מי שקרא את הטור השבועי שלו נתקל למשל בתוכניות שלו לחינוך, לדיור, ליחסי חוץ ועוד. הוא התלבט במשך חודשים אם להתמודד ואנחנו התלבטנו במקביל אם נצביע עבורו. כשהוא הכריז באופן רשמי שהוא מקים מפלגה כבר היינו אחרי תהליך ארוך של מחשבה. תהליך שהיה הרבה יותר מעמיק וקפדני מהתהליך של מצביע ליכוד ממוצע שפשוט ממשיך להתביע לאותה מפלגה בלי שום שיקול דעת.
אני לא בטוח שלפיד יצטרף בכל מקרה לביבי ואם הוא יעשה את זה ורק יחמם כיסא אז הוא יעלם בבחירות הבאות. הוא יודע את זה ולכן אני מעריך שזה לא יקרה. יש לא מעט סימנים שמראים שהוא הרבה יותר רציני ממפלגות שהפציעו בחיינו ואז נעלמו.
מה שחשוב בעיני זה שלביבי תהיה אפשרות תאורטית להקים ממשלה עם יש עתיד וללא החרדים. עצם זה שאפשרות כזאת תהיה קיימת תאפשר לביבי לא להיכנע לסחטנות שלהם. אם הוא בכל זאת ימשיך לרקוד לפי החליל שלהם זה ישחק לטובתו של לפיד ויבריח מצביעים אליו בבחירות הבאות גם אם הוא ישב באופוזיציה.
 
למעלה