לא קשור לשירות אבל כן קשור לעבודה

a wild rose

New member
לא קשור לשירות אבל כן קשור לעבודה

וזה נראה לי מתאים לשתף כאן:

עובדת איתי מישהי ממש מעצבנת, הרוב המוחלט של העובדים בחברה לא סובלים אותה, והיא כנראה לא מודעת לזה וכל פעם מחדש עושה דברים כאילו בשביל לגרום לאנשים לשנוא אותה יותר. היא טיפוס כזה שמנסה לחנך את כל העולם - היא בעצמה קיבלה חינוך מאוד גרוע לפי איך שהיא מתנהגת, אבל זה לא מונע ממנה להעיר ולהטיף לכל מי שסביבה. מדובר על דברים כמו - היא מתערבת לאנשים בשיחות כל הזמן, מעירה לאנשים על מה שהם אומרים שזה לא נכון/לא בסדר (גם כשאין לה מושג במה מדובר, כי היא נכנסת באמצע שיחות), הייתה פעם שמישהו אמר לי משהו וסימנתי לו עם היד בתגובה, והיא נזפה בי למה אני לא עונה כשמדברים אלי, ואחרי שאמרתי לה שעניתי במחוות יד היא קראה לבחור ההוא וחקרה אותו אם זה נכון (לא שזה היה בכלל קשור אליה מה שהוא אמר לי), ועוד כל מיני דברים כאלו שהיא עושה לכולם. אני משתדלת להתעלם ממנה וככה רוב האנשים שהבינו כבר שלא יעזור להגיד לה שמה שהיא עושה זה לא מתאים ושהיא לא צריכה להתערב בכל מה שקורה שסביבה, ובדרך כלל זה רק יוביל למתקפה והאשמות מצידה, אבל מה שקרה כבר יותר מפעם אחת זה שלעובדים חדשים שהצטרפו לקח זמן לקלוט את הקטעים שלה, ויותר מפעם אחת זה הגיע לריבים ולקטעים לא נעימים (כי אנשים ניסו להבין מה היא רוצה מהם ולמה היא בכלל מתערבת), והשיא קרה השבוע:

עובדת חדשה יחסית פנתה אלי, וביקשה שאם משהו שהיא עושה מפריע לי ומכעיס אותי, שאני אפנה אליה ולא אדבר על זה עם אנשים אחרים. כששאלתי על מה מדובר, התברר שאותה עובדת מעצבנת תפסה אותה ונתנה לה על הראש על כך שהיא השאילה ממני אינסטרומנטים שקשורים לעבודה, ולקחה אותם לשולחן שלה (אחרי שהיא ביקשה אותם ממני), ולא השתמשה בהם במקום/לא מיהרה להחזיר עד שאני או מישהו אחר ביקשנו אותם בחזרה. אני לא הבנתי מה הקטע, כי זה באמת לא הפריע לי וככה אנחנו גם נוהגים במחלקה שלנו בדרך כלל (הקולגה המעצבנת לא שייכת למחלקה שלנו). הסברתי לה שזה ממש לא הפריע לי ושאני לא קשורה להערות שהיא קיבלה ושהיא לא עשתה שום דבר לא בסדר. לקח לה זמן להשתכנע, עזר לי שקולגה אחר מהמחלקה הצטרף לשיחה ויידע אותה שלאותה קולגה יש קטע מטיף והיא נוהגת להתערב ולהעיר, ושהוא שעובד צמוד אלי יודע שדברים כאלו בכלל לא מפריעים לי ושאני יודעת להעיר בצורה נעימה. זה עצבן אותי (וגם אותו) עוד יותר, כי התוצאה של דבר כזה יכלה בקלות להיות סכסוך ביני לבין העובדת החדשה, ששיתפה אותנו אחרי זה שהיא הרגישה ממש רע בעקבות ההטפה שקיבלה כי היא הציגה את זה כאילו היא עשתה משהו נורא לא מקובל והיא הבינה מזה שממש כעסתי עליה.

לפעמים ממש חבל לי שאין סוציומטרי בעבודה שלי, אולי אז היו מבינים בהנהלת החברה איזו אווירה מגעילה אותה עובדת יוצרת.
 
נשמע כמו בחורה עם המון בעיות אישיות

היא בטח מאלו שחושבים שכולם צריכים להודות לה על כך שהיא מחנכת אותם, ולא מבינה שהיא רק מעוררת אנטגוניזם.
מה שהיא עשתה עם העובדת החדשה נשמע לי כמו קטע של ביה"ס יסודי - זה ממש ילדותי ומטופש לעשות דבר כזה, ובאופן כללי אם עובדת חדשה הייתה עושה משהו לא במקום או שנראה לא במקום, הייתי יוצאת מנקודת הנחה שבגלל שהיא חדשה היא לא מודעת למה שמקובל ומעירה לה בעדינות, ובכל מקרה להעיר ועוד בצורה בוטה לדעתי זה התפקיד של הממונים עליה (אם הבנתי נכון, הקולגה המדוברת לא ממונה עליה). גם לי קרו מקרים בעבר שהייתי חדשה יחסית במקום עבודה וקולגות שלא היו ממונים עלי וגם לא תמיד היו קשורים לעבודה שלי, העירו כל מיני הערות על דברים שעשיתי - היו את אלו שבאו בנעימים והציעו להסביר לי איך דברים עובדים, והיו פה ושם את אלו שנתנו לי על הראש, לרוב על דברים מינוריים יחסית, וכשהייתי ותיקה יותר גיליתי שזה אופי של אנשים, ובלא מעט מקרים אין באמת סיבה להתערבות שלהם מלבד ניסיון להתנשא מעל עובדים חדשים.
 
למעלה