לא שיש לי התנגדות לדיונים בנושא הערבי-יהודי

  • פותח הנושא Jen74
  • פורסם בתאריך

מיסיס G

New member
נו , באמת

גם ארה"ב היא כור היתוך - אתה רואה מישהו שמוותר שם על הזהות שלו ? פתח את הראש , קצת . ואני ממש שמחה שאתה שמח - אם היית מבין גם שאני לא "רואה צורך" , אלא שזה טבעי לי כמו לרוב אוכלוסיית מדינת ישראל שערביי ארץ ישראל הם חלק מהזרמים בה - הייתי הרבה יותר שמחה . אתם לא שונים משום מיעוט אחר בישראל , אתם אפילו לא יותר מעצבנים ממיעוטים אחרים שבטוחים שהכל סובב סביבם ושאם הרוב לא בול מקבל את הדיעה שלהם,אז הרוב הוא גזען - תפנים .
 
שחר של יום חדש עם בחירת ברק אובמה

ידידינו מהשמאל הישראלי מקווים שהאמריקאים יפסיקו לגמרי את התמיכה הכספית לישראל ולשלטון בישראל לא תהיה ברירה אלא ללכת לקראת העם הפלסטיני. ידידינו האחרים בחו"ל פועלים לחרם כספי על ישראל עד שתענה לדרישות הפלסטיניות.
 

מיסיס G

New member
לפי הכותרת שלך

עוד אפשר היה לחשוב שכבר היו בחירות . תנוח דעתך , מראוון , אובמה לא יהיה נשיא . ואם אתה מקווה שהשינוי במדיניות ישראל כלפי הפסטינאים יבוא מחוסר ברירה - אין לי אלא להבין סופית שאתה לא יודע על מה אתה מדבר . שינוי שבא מתוך הכתבות מלמעלה וחוסר ברירה - הוא שינוי שיגרום להרס ולכן אני אומרת לך שתושבי ישראל הם היחידים שיכולים לקבוע את עתידה והפעולות שלה . בדיוק כמו שלא הצליחו ליישם דמוקרטיה בעירק - כי העם לא בול רוצה את זה יותר מדי , ככה גם לא יביאו את היהודים בישראל להסכים למשהו שהם לא מעוניינים בו . אתה מסוגל להבין את העובדה שיש שני צדדים ולא רק צד אחד ? אתה מסוגל להבין שאנשים הם אנשים ואם תכריח אותך לעשות משהו בניגוד לרצונם - התוצאות יהיו מרות ? אתה יכול תמיד כמובן לא לתת לעובדות לבלבל אותך ולראות שהאינטרסים שלך ושל חגי אלעד , בתור הומו מוצהר - בעד מדינת כל אזרחיה - זהים . אבל אתה גם יכול להסתכל לאמת בפנים ולהבין שאיך שלא תסובב את זה - הרוב במדינת ישראל הוא לא הומוסקסואל ולא ערבי . הרוב רוצה ומאמין במדינת היהודים והכי חשוב - הרוב לא חילוני , גם אם אתה וידידך האמיצים תנסו לנתח את סטטיסטיקת האנשים שהולכים לים ביום שבת .
 

Jen74

New member
ערבי זה לאום לא עדה

לא זוכרת שאי פעם שמעתי מישהו מתייחסת לעדת הערבים. כן מדברים על עדת האשכנזים, הכורדים, המזרחיים, הפרסים. אלו הן עדות. להיות ערבי, אירופאי, ישראלי - זה לאום.
 

מיסיס G

New member
שתיכן צודקות , כמובן .

קראתי להם עדה במשמעות של קבוצה שיש להה מאפיינים זהים , אני נוטה גם לקרוא לחרדים "עדה" . הטרמינולוגיה מן הסתם לא מדוייקת , אבל זה נראה לי מונח גמיש . בכל מקרה - ראוי מבחינתי שיהיה להם ייצוג בתוך הסך הכולל , הדגש הוא על המילה "ראוי" - מה שעושה פה מרוואן אינו עולה על הקריטריון מבחינתי . חוץ מזה ג'ן - עד שאני לא אדע מה קרה לנועם - אני מבקשת להיות סבלנית איתי :) !
 

קסנדרה*

New member
מיסיס ערבים אינם עדה, הם עם, מיעוט היושב בקרב

יושב בקרבנו. לא טעננו שאין לו חלק בדיונים פה, אלא רק שאנו מעוניינים יותר להטות את הדיונים לנושאים חברתיים ופחות לכיוונים פוליטיים. ובנוסף, לנקות את הפורום מהשנאה שמציף אותנו הכותב המכונה מרוואן - בגלל שכמותו, אנו רואים יותר דם, בגלל שכמותו השלום מתבושש להגיע, בגלל שכמותו, אנחנו עדים ליותר משפחות שכולות בשמני צידי המתרס. נכון הוא עושה עוול גדול, כי לשמחתי אני מכירה הרבה מאד ערבים, שמדברים אחרת, חושבים אחרת, ונעלבים מאד כאשר מנסים להכליל אותם עם ערביי הגדה או עזה, הם טוענים ששם הם קיצוניים מאונס, אין להם אפשרות בחירה, ואילו ערביי א"י המתונים והשפויים שביניהם, הם כאחד, שוחרי שלום, הם בזים למה שקורה "שם".
 
למעלה