לבטים גדולים לגבי תואר. עוצו לי עצה

winner21

New member
לבטים גדולים לגבי תואר. עוצו לי עצה

שלום, אני בן 22. למדתי השנה בארה"ב מדעי המחשב (לא אוניברסיטה נחשבת). יש לי SAT בסדר (לא מדהים כי לא הייתי צריך את זה משום שקיבלתי מלגת ספורטאי). וTOEFL. אין לי פסיכומטרי לעת עתה. אבל ממוצע בגרויות 103. אני רוצה לחזור לארץ ולהתחיל ללמוד כאן. העניין הוא שאני לא רוצה להפסיד שנה של לימודים בשביל לחכות ולעשות פסיכומטרי (רק בדצמבר). אני מניח שאני יכול להתקבל למכללת תל אביב ולמכללה למנהל אבל לא לתל אביב והטכניון וכ'. השאלות הן: האם כדאי לותר על השנה, לעשות פסיכומטרי ובתקווה שאקבל ציון טוב להתחיל שנה הבאה בתלאביב או טכניון? האם כדאי ללכת ללמוד במכללת תל אביב יפו (שהבנתי שמבין המכללות היא הכי טובה במדמח)? האם להרשם לפתוחה ולעשות קורסים שם והאם זה יחשב כשנה שלמה באונ' תלביב? יש עוד כמה שאלות אבל אני מניח שזה כבר יותר מידי. תודה.
 

vinney

Well-known member
קשה מאוד לייעץ לך

קודם כל, האם הלימודים שלך יוכרו כשתתחיל ללמוד בארץ? תבדוק את זה. אתה יכול להגיש בקשה להכרה בלימודים קודמים, לפחות באוניברסיטה הפתוחה, גם בלי להיות רשום ללימודים. באוניברסיטה פתוחה גם יש דבר שנקרא "אפיק מעבר" (http://www.openu.ac.il/afik), שיאפשר לך (אם תעמוד בתנאי האפיק) לעבור לשנה ב' במקום אחר (תבדוק באתר, כל מקום והדרישות שלו למעבר). המכללה האקדמית בת"א היא כמובן טובה, אבל עדיין יש לא מעט מעסיקים בארץ שעושים פרצופים לבוגרי מכללות. שים לב, שאם תרצה לעבור אחרי זה חזרה לארה"ב - לא ממש יהיה איכפת להם אם למדת בטכניון או מכללת סמי שמעון, זה אותו דבר מבחינתם. אלא אם כן תרצה להמשיך באקדמיה, ואז זה יותר תלוי בהמלצות מרצים, אבל בטכניון המרצים כנראה מוכרים יותר.
 

winner21

New member
תודה על התשובה קודם כל.

אתה בטוח שלא מעניין בחו"ל אם למדת באונ' תל אביב לדוגמא? אני יודע שהטכניון זה רמה מעל כולן כשמדברים באופן בינלאומי. באתר שצירפת רשום שלאונ' תל אביב אין אפיק בפקולטה למדעי המחשב. לטכניון לעומת זאת יש. אני לא חושב שיכירו יותר מידי בלימודים שם. אולי רק חדו"א 1 וקורס ג'אווה ואולי אולי מבוא למיקרו. לא כלכך משנה לי אם יקירו או לא כי גם אם אני ממשיך שם זה עוד 3 שנים (תואר שם הוא 4 שנים) ובארץ זה 3 שנים גם ככה. אני פשוט לא רוצה להפסיד שנה וברמת העקרון להתחיל ללמוד בגיל 23, שזה נראה לי טיפה מאוחר. העניין הוא שאם הייתי יכול השנה ללכת לתלאביב או טכניון מזמן הייתי הולך. אני אבל בכל זאת רוצה להתחיל ללמוד השנה אבל מצד שני אני לא יודע אם כדאי ללכת למכללה שבסופו של דבר תחשב לי פחות מתואר בתלאביב. אגב, איך בר אילן מבחינת מדעי המחשב? יותר או פחות טובה מהאקדמית? תודה.
 

vinney

Well-known member
שוב

בפאן האקדמי, כמובן שמכירים את טכניון ואת את"א יותר מכל מכללה, אבל זה כי במכללות לא עורכים מחקר. כשאתה הולך למעסיק ממוצע בארצות הברית - הוא לא עשה פוסט בMIT, כנראה, ולא מכיר אוניברסיטאות בעולם. מה שהוא מכיר זה דירוגים של אוניברסיטאות בארה"ב שמתפרסמים בUSA TODAY מדי פעם, ואיפה הוא עצמו למד. אולי גם יודע על המוסדות שבהם למדו אלה שהוא כבר מעסיק, תלוי בגודל העסק. זהו. מבחינתו אוניברסיטת תל אביב וקולג' לנשים חסודות בטימבקטו זה אותו דבר בדיוק, ואלא אם כן תבוא אליו עם נסיון ייחודי והמלצות מחברות בינלאומיות שהוא מכיר - אתה תהיה אחרון בתור. אז אם הכוונה שלך לעבוד בארה"ב עם סיום הלימודים - תלמד בארה"ב. אולי תדע פחות, אבל סיכויי העסקה יהיו יותר טובים. תקרא את ההודעה הזאת, ובכלל את כל השרשור שם.
 
למעלה