לבנות (וארוכי השיער) שביניכם - מה עם שמפו?

לבנות (וארוכי השיער) שביניכם - מה עם שמפו?

נשארתי נאמנה שנים רבות לקרמה, עד שבשנה האחרונה הוא התחיל לייבש לי את השיער לרמות שכבר לא נעים ללכת איתו מפוזר, זה פשוט נראה נורא. ועכשיו נותרתי אובדת עיצות! את קרליין אני מתעבת, נטורל פורמולה זכור לי בעיקר כקרם לחות שמנוני ודביק שעושה חצ'קונים, וכייף גם לא מוכר לי כשמפו מיטב במיוחד. מה חבל שהשמפו הטוב ביותר, ללא שום עוררין מבחינתי, הוא פנטן
איזה עוד חברות יש? מישהי כאן משתמשת בשוקי זיקרי? אגב, בגחמה של רגע וייאוש גובר, קניתי מסיכת שיער של לוריאל פריז בלי לבדוק האם הם בסדר או שעדיף להימנע - מישהו יודע להגיד לי באיזה קטגוריה הם נופלים?

הצילו, השיער עומד לנשור לי
 

ladybug6

New member
מאוד מזדהה

לצערי גם אני מתקשה למצוא סוג שטוב לשיער שלי, אבל!
קניתי מסכה לשיער בללין, שעשתה לשיער שלי פלאים. אני משתמשת בה פעם בשבוע או 10 ימים במקום המרכך (בשאר הימים כן חופפת עם המרכך) וזה ממש עושה לי טוב לשיער.

שמפו ומרכך אני כרגע תקועה עם ד"ר פישר שאני לא ממש אוהבת. כשייגמר אני מתכוונת לנסות את נקה 7, למרות שמה קשור נקה 7 ושמפו?
אבל אני כבר אובדת עצות...
 

ladybug6

New member
טוב, אחרי בדיקה יותר מדוקדקת

כתוב על המסכה של ללין שהיא "Enriched with Silk protein", שאני משערת שמופק ממשי, שכאמור מופק מתולעי משי...
 

noa555555

New member
תעשיית המשי, כולל פרוטאין משי כמובן :

http://www.fabric-world-today.com/2012/03/blog-post.html

ואני מודה לך שהסבת את תשומת לבי לענין הזה. אשים לב גם אני . ועכשיו זה מעצבן אותי שללין מתהדרים שהם לא עושים ניסויים בבעלי חיים אבל מוצריהם מכילים מוצרים מהחי , לא ככה?


מתוך הקישור :



איך מייצרים משי

משי טבעי מופק על ידי איסוף גלמים של תולעי טוואי המשי והרתחתם במים רותחים. הזחל שניזון בעיקר מעלי עצי תות טווה סביבו פקעת והופך בתוכה לגולם. לאחר ההרתחה הגלמים מתים ובאמצעות הרתחה נוספת ממיסים את הדבק המאחד בין הסיבים. לאחר מכן שוזרים סיבי משי לחוט משי כך שמקבלים חוט חזק איתן ניתן לתפור. את המשי ניתן להפיק בחוות גידול של תולעי טוואי משי. את ביצי הזחלים מתקינים בין ענפי עץ תות. הזחל ניזון מענפי עץ התה ולאחר סיום הזלילה הזחל מייצר פקעת וטווה סביב עצמו במשך כשמונה ימים סיבי משי. ישנם סוגי עכבישים שונים המייצרים משי. ייצור המשי ואיסופן מעכבישים הינו תהליך קשה אשר מיקר את מחירו אך הסיב הוא חזק ויכול להחזיק שנים רבות.
 

noa555555

New member
שמתי שאלה ביחס לפרוטאין המשי בדף שלהם

בפייסבוק.
אני חושבת שטבעונים ושומרי זכויות בעלי חיים צריכים לדעת אם המוצרים של ללין מכילים חומרי מהחי , כמו פרוטאין משי ועוד, או לא. כי עד היום טבעונים לא נמנעו מהמוצרים, שהוצהרו שאינם עושים ניסויים על בעלי חיים.
נחכה לתשובה .
 
מה זאת אומרת מופק מתולעי משי?

אני צמחונית, אבל מעבר להיותי לא אוכלת בשר ולא משתמשת במוצרים שאני יודעת שעושים ניסויים, אני נמנעת מלחקור יותר מדי ולהתעסק בנושא. ככה שאני באמת לא מבינה איך אפשר לייצר שמפו מתולעים, וזה נשמע גם די מגעיל. אגב, אם כבר מדברים על ללין - הם נוטים למכור, במחיר כפול ומשולש, את אותו המוצר בדיוק שתוכלו למצוא בסופר פארם תחת שם אחר. הלק של ללין, למשל, זהה לחלוטין ללקים של שיק ומיוצר על ידי אותו ייצרן. רק שהוא עולה ארבעים שקל, במקום עשרה.
 

ladybug6

New member
ממש לא שמפו תולעים..

מדובר בחלבון שמופק מסיבי המשי. סיבי משי הם התוצר של תולעי המשי, אבל התולעים עצמן או הזחלים לא מגיעים לשמפו. הסיבה שמישהו ימנע מזה היא בגלל העקרון של השימוש ביצורים חיים והריגה שלהם לצורך הפקת החומר (נועה55555 צירפה למעלה לינק שמסביר על זה קצת יותר), לא כי בעלי החיים עצמם נמצאים בשמפו.

לגבי שאר המוצרים אני לא יודעת, אני לא קונה בללין אף פעם, במקרה קניתי מתנה לחברה ובגלל שהיה מבצע לחגים בחרתי גם לעצמי את המסכה. אני קצת מתבאסת לגלות שזה לא טבעוני ב100% כמו שחשבתי...
 

noa555555

New member
תשובת ללין על הדף שלהם בקשר לענין פ. המשי :

Laline Israel ללין כמתנגדת נחרצת לניסויים בבעלי חיים, מוצרי ללין לא נוסו מעולם על בעלי חיים.

ללין הייתה ונותרה נאמנה לסביבה ולאהבת בעלי החיים.

חלק ממוצרי הרשת מכילים רכיבים כגון: שעוות דבורים ולנולין (lanolin) אשר מופק מצמר כבשים. חשוב לציין כי פרוטאין המשי אשר משמש במוצרי הרשת אינו מופק מהריגת זחלי משי אלא נלקח מהפקעות הריקות של הזחלים. בנוסף, פרוטאין משי מופק גם מקורי עכביש ללא כל פגיעה בעכבישים עצמם.
מקווה שהבהרנו ונשמח לראותך בקרוב בחנויות הרשת.
לפני 3 שעות
 

subatoi

New member
שזה, בלי להבין הרבה, לא אומר הרבה.

* עדיין מגדלים את זחלי המשי והעכבישים באופן תעשייתי, לא?
* מה עושים עם הפרפרים שיוצאים מהפקעות הללו?
* האם לוקחים לעכביש את הקורים רק אחרי שהוא הולך לעולמו בשיבה טובה, או שכל פעם לוקחים לו והוא צריך להפיק מחדש?
* ומה עם הדבורים והכבשים שהוזכרו בהתחלה וחשבו ששכחנו?
 

noa555555

New member
בוא נגיד בעדינות שגם אני לא שוכנעתי .

וכטבעונית ,אטרח לבדוק טוב טוב מרכיבים , אני באופן גורף משתדלת לא לצרוך מוצרים שיש בהם מרכיבים מחי כלשהו , בצורה כלשהי , אפילו מחמת הספק . משהו לא שכנע אותי בתשובה הזאת כי ראיתי נוסח דומה לה באינטרנט כשחיפשתי על הנושא, ויש לי הרגשה לא משהו
אולי אני מלעיזה פה לחינם, לכן מציינת - זו רק תחושה שלי שאיפה שיש כסף וחיות, טובת בעלי החיים לא מנצחת - ומחמת הספק אני לא אצרוך .
 

ladybug6

New member
אני גם בעד לשמור על פרופורציות

ולזכור את המטרות העיקריות שלנו (כל אחד ומטרותיו שלו, כמובן) וכמה אנרגיה אנחנו מבזבזים על דברים שחשובים או לא חשובים למטרות האלה.
כנ"ל לגבי ההקרבות שאנחנו עושים, המלחמות, וכן ההחרמות שאנחנו עושים.
אני לא מביעה כאן דעה אפילו כי בעצמי לא סגורה על איך אני מרגישה לגבי זה, אבל יש כאן קצת תחושה של יציאה מפרופורציות, אז אני רק מנסה לאזן את הכף.
 

l coyote l

New member
לדעתי זה לא בהגדרת יציאה מפרופורציות

ולא מסוג ה״קרבות״ שמצריכים שיקולי אנרגיה (כמו עניין הסוכר, או חרמות של מוצרי מזון טבעוניים השייכים לחברות רעות).

שתי סיבות:
א. כי באופן מוצהר החברה הנל עושה שימוש ברכיבים מהחי.
זו לא סיבה להחרים, אבל אולי מקשה על קניית מוצרים שלהם, כי קרוב לוודאי שברכיבים מהחי שהם הזכירו בעצמם (כמו לנולין ושעוות דבורים) הם עושים שימוש תכוף בחלק גדול מהמוצרים שלהם. אלה פשוט שני רכיבי בסיס (אחד רכיב שומני והשני מתחלב).

ב. בניגוד למוצרים שקשה להמנע מהם (כמו סוכר), לא קשה בכלל להמנע ממוצרים של חברת קוסמטיקה כזו או אחרת.
 

ladybug6

New member
בהתחשב בתשובה שנתנו, שלא משתמעת לשתי

פנים, ואלא אם המידע של מי שענה מוטעה או שהם שיקרו במצח נחושה, אין סיבה להחרים את המוצר הזה ספציפית או מוצרים אחרים עם הרכיב הזה... כמובן שגם לא צריך לקבל כל תשובה כחקוקה בסלע, אבל שוב, רק ציינתי שכדאי לשמור על פרופורציות.
גם לא מדובר על משהו שעשוי מחיה (כמו עור או שומן) אלא חומר שמופק מחומר שמפיקים זחלים בעקיפין... בקיצור, זה נופל איפה שהוא בתחום האפור, ולדעתי יש דברים הרבה יותר חשובים להלחם עליהם


ונכון שלא קשה להמנע מדברים, אבל חברה שבאופן מוצהר מתנגדת לניסויים בבע"ח זו חברה שהייתי שמחה כן לעודד ולקנות ממנה מוצרים (באופן עקרוני, לא מדברת ספציפית על ללין) ולכן לא הייתי ממהרת להחרים אותה. שוב, שיקולים של תועלת, של תמונה גדולה, של בחירת המלחמות. וזה בלי קשר למוצר ספציפי כזה או אחר.
 

l coyote l

New member
זה לא תחום אפור, וזו כן סיבה להחרים את המוצר,

גם אם לא את החברה (אם יש לך הסבלנות לקרוא רכיבים של כל מוצר ומוצר שלהם, בהתחשב במה שכתבתי קודם על רכיבי בסיס מהחי. עניין אישי).

הרי ברור לך שלא אוספים גלמים ריקים שנתקלים בהם במקרה... מגדלים את הזחלים/עכבישים עבור זה. מן הסתם לא ללין עצמם, אלא הם קונים את הרכיב ממישהו אחר שעוסק מסחרית בגידול כזה.
בדיוק כמו שאבקת פנינים לא מונחת סתם כך על קרקעית האוקיינוס, אלא באה מתעשיית גידול צדפות.
לא יהיה בלתי סביר להניח שמי שעוסק בגידולים כאלה מגדל גם עבור תעשיית המשי.

כך או כך, נראה לי (אם כבר) יותר מסובך להתעמק מאיפה בדיוק באו הגלמים/קורים, מאשר פשוט להחרים מוצר מותרות ולבחור אחר במקומו.
שוב, מלחמות באשר הן והוצאת אנרגיות, לא קשורות כל כך לנושא הספציפי הזה.
 

האלזה

New member
אני אוסיף משהו לא נעים בתור מי שראתה חווה

לגידול זחלי משי והפקת חוטי המשי:
אם הזחלים יבקעו בעצמם הם יקרעו את החוט וילכלכו אותו בהפרשות.
לכן המוח האנושי חשב ומצא פתרון: להרתיח א תהזחלים בעודם בחיים.
זה גם עונה לשאלת הפרפרים שנשאלה כאן. אין פרפרים בחוות משי.
 

l coyote l

New member
אכן
חשבתי שזה ברור כשמדובר בתעשיית המשי.

שכחתי שיש דברים שלא מובנים מאליהם לכולם

על כל פנים, הנקודה להדגשה (סתם כדי להדגיש בשנית), היא שעל אף שללין טוענים שאת הפרוטאין מפיקים מגלמים של זחלים שלא הורתחו [אוי, התיאור...],
קרוב לוודאי שהגלמים כן באים מחוות גידול כמו שתוארה ע"י האלזה. עניין פשוט של רווחיות, כרגיל.
 

noa555555

New member
אני שמחה שהנושא דחף אותי להכיר יותר את המשי

ומקורו - ועכשיו אהיה עוד יותר מודעת לענין של פרוטאין משי וכל נגזרות המשי. בהחלט לגמרי .
נכון, לפחות הם היו הוגנים בתשובה. אבל אני לא בטוחה שענין הגלמים המתים זה לא סוג של כיסוי תחת , ההגיון אומר שזה דוקא כן סוג של כיסוי תחת בענין הזה. אני אמנע מחמת הספק . זה ספק מספיק גדול בשבילי . יש עוד מסכות לשיער.
 

subatoi

New member
גם אני לא מביע דעה,

בעיקר כי אני בכלל לא "שם" עדיין, במוצרים בסגנון הזה.
רק ניתחתי את התשובה שלהם
 

l coyote l

New member
יאמר לזכותם שהתשובה שלהם אותנטית,

לא מתחמקת, ושהם נידבו מרצונם את המידע על רכיבים מהחי שלא שאלת עליהם.

את צריכה לראות תשובות של תאגידים בינלאומיים שעושים ניסויים בדרך כזו או אחרת (כמו דרך ספקים חיצוניים או קניית רכיבים מספקים מוחרמים), כדי להבין מה זו תשובה מעורפלת שמסתירה מידע ושאפשר להבין ממנה את ההיפך הגמור.
 

kagome10

New member
אני בת, אבל לא משתמשת במרכך

ואני משתמשת רק בשמפואים נטולי SLS, ומנסה שגם יהיו מצמחים אורגניים.

גם בשמפואים אלו אני משתמשת לעיתים רחוקות מ-א-ו-ד. מה עם לוותר על שמפו?
 
למעלה