לגבי הרפורמה החדשה האם מחירי החודשי חופשי או החופשי יומי יהי

מצב
הנושא נעול.

סנוי

New member
תודה רבה על העלאת הקובץ! עושה רושם שעשו תכנון נכון סופסוף...

מצורף קובץ עם טבלת כרטיסי החופשי-תקופתי של גוש דן
495 ש"ח זה המחיר לכרטיס חופשי-חודשי של כל המטרופולין (בין אשדוד בדרום לנתניה בצפון ומודיעין במזרח).
יהיה כרטיס ל"גוש דן+דרום" (קוד 144) שיכלול את לוד ואת אשדוד ומחירו 350 ש"ח.
אם לוד לא הייתה מתעקשת להיכלל בטבעת הראשונה, סביר להניח שמחיר החופשי-חודשי בין לוד לאשדוד היה 250 ש"ח.
אין אפשרות לכרטיס שכולל את הטבעת הראשונה וחלק מהשלישית ללא חלקים מהשניה, כי עקרונית הטבעת השניה נמצאת בין הראשונה לשלישית.
תודה רבה על העלאת הקובץ! עושה רושם שעשו תכנון נכון סופסוף...
היו יכולים כבר למתוח את אזור 1 שיכלול גם את נתב"ג... בין יהוד ללוד ששתיהן אזור 1 עובר כביש די ישר, כביש 40.
&nbsp
האם ידוע לך או למישהו אחר לגבי תחנות מעבר? למשל צומת טייסים. האם היא נחשבת אזור 1+2? מעניין אותי מהבחינה הלוגיסטית. אני יודע למשל שיש בטיוב תחנות מעבר.
 
לדעתי, כיום צומת גלילות, הכפר הירוק, מורשה וכו'

תודה רבה על העלאת הקובץ! עושה רושם שעשו תכנון נכון סופסוף...
היו יכולים כבר למתוח את אזור 1 שיכלול גם את נתב"ג... בין יהוד ללוד ששתיהן אזור 1 עובר כביש די ישר, כביש 40.
&nbsp
האם ידוע לך או למישהו אחר לגבי תחנות מעבר? למשל צומת טייסים. האם היא נחשבת אזור 1+2? מעניין אותי מהבחינה הלוגיסטית. אני יודע למשל שיש בטיוב תחנות מעבר.
לדעתי, כיום צומת גלילות, הכפר הירוק, מורשה וכו'
כבר נכללות בשני אזורים, אז כנראה יהיו עוד תחנות כאלה.
 
אין הגדרה של תחנות מעבר.

תודה רבה על העלאת הקובץ! עושה רושם שעשו תכנון נכון סופסוף...
היו יכולים כבר למתוח את אזור 1 שיכלול גם את נתב"ג... בין יהוד ללוד ששתיהן אזור 1 עובר כביש די ישר, כביש 40.
&nbsp
האם ידוע לך או למישהו אחר לגבי תחנות מעבר? למשל צומת טייסים. האם היא נחשבת אזור 1+2? מעניין אותי מהבחינה הלוגיסטית. אני יודע למשל שיש בטיוב תחנות מעבר.
אין הגדרה של תחנות מעבר.
צומת הטייסים נמצא בגבול בין הטבעת הראשונה לאזור 2 של הטבעת השניה (גם כיום הוא בגבול בין אזור 1 לאזור 22.
בני עטרות נכלל באזור 2 של הטבעת השניה וכך גם הצד המזרחי של כביש 40.
זו בהחלט בעיה שלא כללו את כביש 40 בין לוד לפתח תקוה וכל מה שממערב לו בטבעת הראשונה וכבר כתבתי שזה יגרום להתחכמויות של נוסעים.
הבעיה הכי גדולה זו צומת אל על שנמצא בתוך הטבעת השניה אבל בדרך בין מקומות שנכללים בטבעת הראשונה.
 

connex

Active member
אני עדיין קצת מבולבל

מצורף קובץ עם טבלת כרטיסי החופשי-תקופתי של גוש דן
495 ש"ח זה המחיר לכרטיס חופשי-חודשי של כל המטרופולין (בין אשדוד בדרום לנתניה בצפון ומודיעין במזרח).
יהיה כרטיס ל"גוש דן+דרום" (קוד 144) שיכלול את לוד ואת אשדוד ומחירו 350 ש"ח.
אם לוד לא הייתה מתעקשת להיכלל בטבעת הראשונה, סביר להניח שמחיר החופשי-חודשי בין לוד לאשדוד היה 250 ש"ח.
אין אפשרות לכרטיס שכולל את הטבעת הראשונה וחלק מהשלישית ללא חלקים מהשניה, כי עקרונית הטבעת השניה נמצאת בין הראשונה לשלישית.
אני עדיין קצת מבולבל
מה זה בדיוק "אזור" ומה זה בדיוק "טבעת"?
&nbsp
 
טבעת מסומנת בצבעים, אזור מסומן במספר ובצבע של הטבעת

אני עדיין קצת מבולבל
מה זה בדיוק "אזור" ומה זה בדיוק "טבעת"?
&nbsp
טבעת מסומנת בצבעים, אזור מסומן במספר ובצבע של הטבעת
הטבעות מחולקות לאזורים.
בטבעת הראשונה יש רק אזור אחד - אזור 1 כחול, שזה אזור לב גוש דן.
בטבעת השניה (האדומה) יש שלושה אזורים - אזור 1 השרון הדרומי, אזור 2 ראש העין - אלעד - שוהם - נתב"ג, אזור 3 נס ציונה - רחובות - יבנה.
גם בטבעת השלישית (הצהובה) יש שלושה אזורים - אזור 1 נתניה והשרון הצפוני, אזור 2 מודיעין ומודיעין עילית, אזור 3 אשדוד - גן - יבנה - גדרה.

המחיר לנסיעה בין כל אזור בטבעת השניה לטבעת הראשונה זהה והמחיר לנסיעה בין כל אזור בטבעת השלישית לטבעת הראשונה זהה (כלומר הטבעות הן ביחס לטבעת הראשונה, הפנימית). המחירים בין האזורים בטבעות השניה והשלישית נקבע גיאוגרפית. כלומר כדי לנסוע למשל בין אזור 1 של הטבעת השלישית (נתניה) לאזור 3 של הטבעת השלישית (אשדוד) צריך כרטיס יקר יותר מאשר לנסוע בין אזורים 2 (מודיעין) ו 3 של הטבעת השלישית.
 

סנוי

New member
למה באמת חילקו את הטבעות לאזורים? (האם ניתן להשוות ללונדון?)

טבעת מסומנת בצבעים, אזור מסומן במספר ובצבע של הטבעת
הטבעות מחולקות לאזורים.
בטבעת הראשונה יש רק אזור אחד - אזור 1 כחול, שזה אזור לב גוש דן.
בטבעת השניה (האדומה) יש שלושה אזורים - אזור 1 השרון הדרומי, אזור 2 ראש העין - אלעד - שוהם - נתב"ג, אזור 3 נס ציונה - רחובות - יבנה.
גם בטבעת השלישית (הצהובה) יש שלושה אזורים - אזור 1 נתניה והשרון הצפוני, אזור 2 מודיעין ומודיעין עילית, אזור 3 אשדוד - גן - יבנה - גדרה.

המחיר לנסיעה בין כל אזור בטבעת השניה לטבעת הראשונה זהה והמחיר לנסיעה בין כל אזור בטבעת השלישית לטבעת הראשונה זהה (כלומר הטבעות הן ביחס לטבעת הראשונה, הפנימית). המחירים בין האזורים בטבעות השניה והשלישית נקבע גיאוגרפית. כלומר כדי לנסוע למשל בין אזור 1 של הטבעת השלישית (נתניה) לאזור 3 של הטבעת השלישית (אשדוד) צריך כרטיס יקר יותר מאשר לנסוע בין אזורים 2 (מודיעין) ו 3 של הטבעת השלישית.
למה באמת חילקו את הטבעות לאזורים? (האם ניתן להשוות ללונדון?)
ממה שאני זוכר, כשביקרתי בלונדון לפני כשנה וחצי, כרטיסי האויסטר נטענים לפי הטבעות בלבד. לא זכור לי אם יש תעריף למי שחוצה את הגלעין ועובר מאזור 3 נניח מצפון לתמזה, אל אזור 3 מדרום לו.
יש שני הבדלים שייתכן ומטרפדים השוואה ללונדון:
- שם אי אפשר באמת לחלק את הטבעות לאזורים. המטרופולין נטול הפרדות גיאוגרפיות מלבד התמזה. (לשלילה - דווקא שיטת האזורים עשויה לחסוך כסף לנוסע יומם)
- פיזור מוקדי התעסוקה קטן בהרבה מאשר בגוש דן. (לחיוב - לונדון מרוכזת יותר)
 
חילקו לאזורים כדי שתהיה מערכת תעריפים הגיונית

למה באמת חילקו את הטבעות לאזורים? (האם ניתן להשוות ללונדון?)
ממה שאני זוכר, כשביקרתי בלונדון לפני כשנה וחצי, כרטיסי האויסטר נטענים לפי הטבעות בלבד. לא זכור לי אם יש תעריף למי שחוצה את הגלעין ועובר מאזור 3 נניח מצפון לתמזה, אל אזור 3 מדרום לו.
יש שני הבדלים שייתכן ומטרפדים השוואה ללונדון:
- שם אי אפשר באמת לחלק את הטבעות לאזורים. המטרופולין נטול הפרדות גיאוגרפיות מלבד התמזה. (לשלילה - דווקא שיטת האזורים עשויה לחסוך כסף לנוסע יומם)
- פיזור מוקדי התעסוקה קטן בהרבה מאשר בגוש דן. (לחיוב - לונדון מרוכזת יותר)
חילקו לאזורים כדי שתהיה מערכת תעריפים הגיונית
ולא יהיה מצב שבו נסיעה בין אשדוד לנתניה תעלה כמו נסיעה עירונית באשדוד ופחות מאשר נסיעה בין אשדוד ליבנה או בין נתניה להרצליה.

גם בחלוקה הזו, בגלל אילוצים פוליטיים, נוצר מצב מעוות שנסיעה בין לוד לפ"ת תהיה זולה יותר מנסיעה בין לוד לקרית שדה התעופה, לנתב"ג ולשוהם. נסיעה ארוכה יותר באותו אוטובוס תהיה זולה יותר מנסיעה קצרה יותר.
תאר לעצמך איזו מערכת תעריפים מעוותת הייתה נוצרת אם לא היו מחלקים את הטבעות לאזורים גיאוגרפיים.

בלונדון מערכת התעריפים סופגת את מיעוט הנסיעות חוצות הגלעין. אבל בישראל המערכת לא יכולה להרשות זאת לעצמה. אין מצב שתהיה מערכת שבה נסיעה מהרצליה לרחובות זולה יותר מנסיעה מהרצליה לתל אביב ולא יהיה לחץ אדיר להוזיל את הנסיעה מהרצליה לתל אביב.
אם לא היו מחלקים את הטבעות לאזורים, הלחץ היה גורם לעשות זאת, כי אחרת כל מטרופולין היה הופך לטבעת אחת ואזור אחד בלבד.
 

Ccyclist

Well-known member
באמסטרדם משלמים לפי תת-אזורים. בלונדון מניחים שתיסע למרכז.

למה באמת חילקו את הטבעות לאזורים? (האם ניתן להשוות ללונדון?)
ממה שאני זוכר, כשביקרתי בלונדון לפני כשנה וחצי, כרטיסי האויסטר נטענים לפי הטבעות בלבד. לא זכור לי אם יש תעריף למי שחוצה את הגלעין ועובר מאזור 3 נניח מצפון לתמזה, אל אזור 3 מדרום לו.
יש שני הבדלים שייתכן ומטרפדים השוואה ללונדון:
- שם אי אפשר באמת לחלק את הטבעות לאזורים. המטרופולין נטול הפרדות גיאוגרפיות מלבד התמזה. (לשלילה - דווקא שיטת האזורים עשויה לחסוך כסף לנוסע יומם)
- פיזור מוקדי התעסוקה קטן בהרבה מאשר בגוש דן. (לחיוב - לונדון מרוכזת יותר)
באמסטרדם משלמים לפי תת-אזורים. בלונדון מניחים שתיסע למרכז.
הבאתי בעבר מפה של אמסטרדם עם תתי האזורים שלה, וניתן לשלם שם לפי הכיוון.
&nbsp
בלונדון כרטיס 1-3 יתן לך לנסוע מאזור 3 בצפון לאזור 3 בדרום דרך המרכז, ויתכן שאם אתה מימם למרכז לא תבין מדוע כתושב הוד השרון אתה משלם כדי לנסוע לראשון לציון כל יום.
&nbsp
יש גם כרטיסים ללא אזור 1 והם מגבילים אותך לנסיעה רדיאלית, נאמר 4-2 אבל גם אז אתה יכול לחצות את העיר בטבעת השנייה אם תשתמש ב DLR במזרח או באוברגראונד (למעט תחנת שורדיץ' הייסטיריט שנחשבת אזור 1 כדי למנוע נסיעה היקפית מצפון לדרום ללא תשלום לאזור 1).
&nbsp
יתכן שכתייר נראה שמרכז לונדון היא מוקד התעסוקה הראשי, והעיר אכן שואבת לתוכה עובדים ויוממים לא רק מפרבריה שבתחומה אלא גם מחגורת יוממים נרחבת הנמצאת כשעת נסיעה ממנה (חיפה - בקעת הירדן - באר שבע בקנה מידה ישראלי) אבל יש בה מוקדי מסחר ותעסוקה פרבריים רבים כמו קניון ברנט קרוס וחנויות המחסן הרבות על הכביש הצפון מעגלי, 32 עיריות רובע שרק שלושה או ארבעה מהן יכולות לטעון לחלק ממרכז העיר (ווסטמינסטר וקמדן שחלקן במרכז, העיר לונדון - ה"סיטי" או "המייל המרובע" וטאואר האמלטס אם סופרים את הדוקלנדס כחלק ממרכז העיר), וכל עיריית רובע זה בערך רבע מיליון תושבים, מוקדי חינוך, מסחר, ושירות מקומיים.
 

סנוי

New member
תודה לשניכם. מפורט ומוסבר היטב. ידעתי שהחלוקה היא נטו כלכלית

באמסטרדם משלמים לפי תת-אזורים. בלונדון מניחים שתיסע למרכז.
הבאתי בעבר מפה של אמסטרדם עם תתי האזורים שלה, וניתן לשלם שם לפי הכיוון.
&nbsp
בלונדון כרטיס 1-3 יתן לך לנסוע מאזור 3 בצפון לאזור 3 בדרום דרך המרכז, ויתכן שאם אתה מימם למרכז לא תבין מדוע כתושב הוד השרון אתה משלם כדי לנסוע לראשון לציון כל יום.
&nbsp
יש גם כרטיסים ללא אזור 1 והם מגבילים אותך לנסיעה רדיאלית, נאמר 4-2 אבל גם אז אתה יכול לחצות את העיר בטבעת השנייה אם תשתמש ב DLR במזרח או באוברגראונד (למעט תחנת שורדיץ' הייסטיריט שנחשבת אזור 1 כדי למנוע נסיעה היקפית מצפון לדרום ללא תשלום לאזור 1).
&nbsp
יתכן שכתייר נראה שמרכז לונדון היא מוקד התעסוקה הראשי, והעיר אכן שואבת לתוכה עובדים ויוממים לא רק מפרבריה שבתחומה אלא גם מחגורת יוממים נרחבת הנמצאת כשעת נסיעה ממנה (חיפה - בקעת הירדן - באר שבע בקנה מידה ישראלי) אבל יש בה מוקדי מסחר ותעסוקה פרבריים רבים כמו קניון ברנט קרוס וחנויות המחסן הרבות על הכביש הצפון מעגלי, 32 עיריות רובע שרק שלושה או ארבעה מהן יכולות לטעון לחלק ממרכז העיר (ווסטמינסטר וקמדן שחלקן במרכז, העיר לונדון - ה"סיטי" או "המייל המרובע" וטאואר האמלטס אם סופרים את הדוקלנדס כחלק ממרכז העיר), וכל עיריית רובע זה בערך רבע מיליון תושבים, מוקדי חינוך, מסחר, ושירות מקומיים.
תודה לשניכם. מפורט ומוסבר היטב. ידעתי שהחלוקה היא נטו כלכלית
אבל תהיתי למה באמת לא עושים משהו דומה בלונדון. אם יחלקו את הטבעות שם לאזורים, לפחות לגדה דרומית/צפונית של התמזה, יוכלו להוזיל תעריפים. או שמעדיפים לספוג עלויות של נוסעים חוצי-גלעין ועל הדרך להרוויח קצת יותר מהנוסעים?
 

Ccyclist

Well-known member
במנטאליות הבריטית לא משנים שיטה קיימת.

תודה לשניכם. מפורט ומוסבר היטב. ידעתי שהחלוקה היא נטו כלכלית
אבל תהיתי למה באמת לא עושים משהו דומה בלונדון. אם יחלקו את הטבעות שם לאזורים, לפחות לגדה דרומית/צפונית של התמזה, יוכלו להוזיל תעריפים. או שמעדיפים לספוג עלויות של נוסעים חוצי-גלעין ועל הדרך להרוויח קצת יותר מהנוסעים?
במנטאליות הבריטית לא משנים שיטה קיימת.
יש לציין קודם כל ששיטת טבעות שלמות זהה קיימת בברלין (A-C) ובפריס (1-5).
&nbsp
אחר כך צריך להסביר את המנטאליות הגאוגרפית הייחודית של בריטניה שבה הכל אבל הכל אזורי ותלוי בכתובת. מבחינה בריטית הסיכסוך הישראלי פלסטיני מסתכם בכך שישראל יצאה מעבר לאזור המיקוד שלה. במנטאליות כזו שבה החלוקה המנהלית הגאוגרפית ממש מקובעת יהיה בלתי אפשרי פוליטית לשבור חלוקה וותיקה ושיטה מוכרת, במיוחד כשאין אף הפרדה גאוגרפית שבאמת ניתן לחלק לפיה - הצעתך לפצל לפי התמז אינה מעשית במערב לונדון שם קו הדיסטריקט (ירוק) חוצה את הנהר בשתי שלוחות באזורים 2 ו 3. בכלל - הנהר נחשב למכשול חברתי שהרשויות מנסות לטשטש כדי לעזור לאזורים העניים יותר מדרום לנהר וב2009 היתה אפילו עידכון למפת התחתית הסטנדרטית שהיה ללא הנהר - שהוחזר מהר מאד בלחץ ציבורי.
 

סנוי

New member
ההסברים שלך פשוט גורמים לי לדמיין את מונטי פייתון.


במנטאליות הבריטית לא משנים שיטה קיימת.
יש לציין קודם כל ששיטת טבעות שלמות זהה קיימת בברלין (A-C) ובפריס (1-5).
&nbsp
אחר כך צריך להסביר את המנטאליות הגאוגרפית הייחודית של בריטניה שבה הכל אבל הכל אזורי ותלוי בכתובת. מבחינה בריטית הסיכסוך הישראלי פלסטיני מסתכם בכך שישראל יצאה מעבר לאזור המיקוד שלה. במנטאליות כזו שבה החלוקה המנהלית הגאוגרפית ממש מקובעת יהיה בלתי אפשרי פוליטית לשבור חלוקה וותיקה ושיטה מוכרת, במיוחד כשאין אף הפרדה גאוגרפית שבאמת ניתן לחלק לפיה - הצעתך לפצל לפי התמז אינה מעשית במערב לונדון שם קו הדיסטריקט (ירוק) חוצה את הנהר בשתי שלוחות באזורים 2 ו 3. בכלל - הנהר נחשב למכשול חברתי שהרשויות מנסות לטשטש כדי לעזור לאזורים העניים יותר מדרום לנהר וב2009 היתה אפילו עידכון למפת התחתית הסטנדרטית שהיה ללא הנהר - שהוחזר מהר מאד בלחץ ציבורי.
ההסברים שלך פשוט גורמים לי לדמיין את מונטי פייתון.
 

Ccyclist

Well-known member
"בוריס פוקד להחזיר את התמז למפה" - הדיילי מייל 2009

ההסברים שלך פשוט גורמים לי לדמיין את מונטי פייתון.
"בוריס פוקד להחזיר את התמז למפה" - הדיילי מייל 2009
http://www.dailymail.co.uk/news/art...-London-Underground-map-outrage-redesign.html
&nbsp
כתבה מעיתון צהוב-שמרני על החזרתו המהירה של הנהר למפת התחתית.
&nbsp
 
גם גוש דן נפרד מהכרטיסיות:

לגבי הרפורמה החדשה האם מחירי החודשי חופשי או החופשי יומי יהי
בתעריף מוזל לנכים או לזכאי הביטוח לאומי ? עד היום הציבור היחיד שקיבל הנחה על הכרטיסים האלו היו האזקחים הותיקים כלומר הגימלאים שקיבלו הנחה של 50אחוז מהתעריף הרגיל. האם במסגרת הרפורמה יוענקו גם הנחות לנכים או לזכאי הביטוח לאומי בשיעור של 33 אחוזים ?
גם גוש דן נפרד מהכרטיסיות:
"
13.12.2015 גוש דן - ביטול טעינת כרטיסיות מעבר
על פי החלטת משרד התחבורה, החל מיום ראשון 13/12/2015 לא תתאפשר טעינת כרטיסיות מעבר בגוש דן בקודים 41, 42, 43, 44, למעט כרטיסיות מעבר עם נקב בודד. במקום כרטיסיות המעבר ניתן יהיה להטעין ערך צבור המאפשר מעבר של 90 דקות. כרטיסי רב קו שבהם טעונות כרטיסיות מעבר יכובדו.
"
[URL]http://www.egged.co.il/%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%94.aspx[/URL]
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה