לגבי חיל האוויר?

michbada

New member
לגבי חיל האוויר?

אני כותבת מהמשתמש של החבר שלי... קוראים לי מעיין ואני עתודאית(יג"-יד"),סיימתי לימודיםועכשיו התגייסתי אני עושהטירונות בעובדה(משהו כמו שבועיים שלושה) המטרה הכי גדולה שלי זה לצאת יומיות. זה משהו שמאוד מאוד חשוב לי!! 1)מה הסיכוי שאקבל יומיות? 2)אם אתעקש על זה? 3)מה עליי לעשות כדי לקבל יומיות? 4)ומה יעזור בטוח? שאלה אחרונה...5)אני רוצה להיות מדריכת עתודאים(יומיות) יש למישהו פרטים על התפקיד הזה?כמה זמן קורס?מה היציאות וכו... תודה גדולה מראש!!
 

MirkuSH

New member
הייי

נעים מאוד אני מירי ואני משרתת בעובדה! :) בקשר ליומיות.. את עשית י"ג-י"ד משמע את הנדסאית... (עתודאים הם אנשים שלמדו באוניברסיטה 4 שנים לתואר ראשון ואז התגייסו לצה"ל.) ובד"כ להנדסאים מציעים קורסים שיוכלו לקדם אותם בצורה כלשהי בשירות ושייתנו להם סוג של התמחות בצבא שאיתה הם יוכלו ללכת לאזרחות. קודם כל- איזה מקצוע למדת? כי לכל מקצוע יש קורסים משלו ודרישות תפקיד שונות. בקשר ליומיות- הכל תלוי בתפקיד והכי חשוב במפקד. הנה לך דוגמא- יש לי חברה שמשרתת בבסיס חצרים והיא גרה בדימונה אבל יוצאת חמשושים ולפעמים אפילו חצאים. כי המפקד שלה לא רוצה לשחרר אותה ליומיות. כמו כן יש שני סוגים של בסיסים בצה"ל- בסיס פתוח בסיס סגור. בבסיס סגור רוב האנשים יוצאים חמשושים ובפתוחים הרוב יוצאים יומיות. ושוב תלוי לאן תגיעי.. את צריכה לדבר עם הפקדים שלך בבסיס שאליו תגיעי בקשר ליומיות כי בסופו של דבר זאת החלטה שלהם. אם הבסיס שבו תשרתי יהיה קרוב לביתך אז אני לא חושבת שתהיה בעיה שתצאי יומיות אבל אם הוא רחוק לך מהבית את צריכה לראות אם זה שווה לך בכלל לצאת כל יום הביתה
 

michbada

New member
אלקטרוניקה

אני הנדסאית אלטרוניקה מפרויקט רקיע.. בעוד שבועיים אני אמורה להתחיל קורס בטכני.. אם אני יתעקש על קורס שלאחר סיומו לרוב הוא יומיות האם אני יקבל גם? מאוד חשוב לי לקבל יומיות,גם כי אני כבר בת 20 וגם כי יש לי חבר ואנחנו בקשר רציני. האם התעקשות על קורס מסוים יכולה להועיל..לדוגמא:לסרב קורסים וכו... והאם אישור עבודהיכול להועיל לקבל יומיותת?
 

MirkuSH

New member
תראי..

בתור אלקטרונאית הקורסים שייפתחו לך יכולים לנוע מטכנאית אוויוניקה- שזה עבודה נטו על מטוסים, דרך מחשוב, דרג ד' ואבנט כחול שזה עבודה יותר במעבדות ועם מחשבים, ועד דרג ב' שזה עבודה בטייסות מול מטוסים. אני בת 20 ויש לי חבר רציני, אני אוסיף ויאמר שאנחנו מתככנים חתונה, אבל כל זה ובנוסף הבעיות הרפואיות שיש לי לא תרמו לי לעובדה שאני משרתת עכשיו דיי רחוק מהבית (אני גרה בדימונה אז עובדה זה עוד יחסית לא רחוק ממני) זה לא משנה איזה קורס תבחרי, תמיד היציאות שלך ושל חברייך לקורס יהיו שונות. אני לדוגמא יוצאת חמשושים, יש לי חברה באותו התפקיד בבסיס אחר שיוצאת חצאים ואחרת שיוצאת יומיות. הכל תלוי בגישה שלך מול המפקד. כמובן שאת יכולה להתעקש על קורס שהוא יותר עבודה במעבדה ובמשרד (כמו אבנט כחול, קשר קווי, מחשוב וכו') שבו אין הרבה צורך שתשארי את כל השבוע בבסיס. בסוף כל קורס נותנים לך רשימה של בסיסים שנפתחו לקורס שלך, תנסי לבחור בשלוש ההעדפות הראשונות את הבסיסים שיותר קרובים לך לבית (אבל שוב לא בטוח שייתחשבו בבחירה שלך אלא יותר במה שהבסיסים מבקשים),ולכן במהלך הקורס, כשיהיו לך שיחות עם המפקדים שלך, תסבירי להם כמה זה חשוב לך להיות קרובה לבית וכמה שאת צריכה את האופציות של יציאות יומיות הבייתה. אחרי זה כשכבר תגיעי לבסיס שבו את תשובצי תנסי לדבר עם המפקד הישיר שלך שם, ותסבירי לו את המצב, ואני בטוחה שהוא ייתחשב בך כמה שאפשר. בכל אופן תמיד יש את האופציה של פסילת מקצוע במהלך השירות הצבאי או הגשת טופס 55 למעבר לבסיס אחר... בקשר לאישור עבודה- נידמה לי שאת יכולה לקבל אישור כזה רק אם יש לך בעיות כלכליות בבית או ת"ש מסויים.... אני ממליצה לך לברר לגביי זה כי אישור עבודה יכול בהחלט להביא לך את היציאות הבייתה (בתנאי שבאמת תעבדי כמובן) מקווה שעזרתי!
 
למעלה