לגעת-רגעים של אמא. מה דעתכם?

נאוה שפ

New member
לגעת-רגעים של אמא. מה דעתכם?

שלום אבות! אני מעבירה בביתי סדנאות לעיסוי תינוקות. קראתי לסדנאות כך בשם שבכותרת. קיבלתי לא מעט התקוממויות מצד האבות. וההסבר שלי הוא שהסדנאות האלה מיועדות רק לאמהות מכיוון שחלק מהאווירה הפתוחה בסדנאות היא החופש להניק מתי שמתחשק, גם לרכל על הבעל.... ואם יצטרף לשם גבר אז זו תהיה בעיה... אני תמיד אומרת שיש גם אפשרות לתת הדרכה לעיסוי תינוקות בביקור בית, כאשר שני בני הזוג נמצאים ולומדים. מה דעתכם על כל זה?
 

חנול

New member
בלי להתנפל..אבל חייבת להגיב

אהלן לך נאוה. אחת הסיבות שאני ממהרת להגיב היא שזה אחד המאפיינים של הורות בכלל שגרמו לנו לפתוח את הפורום הזה. יש המון סדנאות בשוק, וכולן מכוונות לאמהות, מכל מיני סיבות, חלקן סתם בורות, חלקן לגיטימיות, וחלקן סמי לגיטימיות (סוגיית ההנקה למשל). למה חצי לגיטימיות? כי בעיני לעשות סדנא לאימהות בלבד, בה האב אינו לוקח חלק "בגלל שאימהות צריכות להניק" זו ראשית בסיסה של גישה בעייתית (בעיני כן?..)- למה חייבים להניק באמצע סדנת עיסוי? ממילא, אם אמא צריכה להניק באמצע הסדנא היא הרי לא לומדת ולא מעסה תוך כדי, אז תפרוש לרגע הצידה אם מפריעה לה הנקה בפומבי ותניק. בגלל זה לא להביא אבות? דווקא האבות נראה לי קהל היעד מספר אחד לכאלו סדנאות-עיסוי הוא דבר פשוט ואינסטינקטיבי לכל אחד, בוודאי לאבות, יש להם בד"כ ידיים גדולות משל הנשים דבר שמקנה ביטחון והנאה לתינוק. בעיני חבל שאין סדנא כזו לאבות. דבר שני, תסכימי איתי שרוב האימהות דואגות להגיע כשהתינוק כבר אחרי אוכל ואחרי גרפס וכל אלו..בדיוק בשביל שהן תוכלנה ללמוד ולעסות..ואז איזו סוגיית הנקה יש? שוב, בגלל זה לוותר על האבות? דבר אחרון..אם רוצים להפגש גם כדי לרכל..נו, אז יש עוד מקומות בשביל זה, ודבר שני..למה רק אימהות צריכות לרכל ולקטר קצת על האבות? והאבות מה? לא צריכים גם? זו בטח לא סיבה להפוך את זה לסדנא נשית בלבד. לסיום רק אציין, שאני חובבת סדנאות כאלו מאד, ואני מקוה שאת לא מרגישה שעשיתי עליך עליהום (באמת שזו לא הכוונה), פשוט היה לי חשוב להראות איך כל עולם הגידול מכוון לאימהות וזונח את הגברים- עם קצת מחשבה קדימה והתחשבות של שני הצדדים (מה יש, לא חייבים להניק לפני כל העולם..אפשר גם בצד ולא למנוע מאבות להגיע לסדנא בגלל זה), אפשר וכדאי לשתף גם את האבות. אז עכשיו אני מחכה שתרימי את הכפפה ותספרי לנו איך הלך בעיסוי תינוקות לאבות...
 

נאוה שפ

New member
לא מרגישה בכלל שעשית לי עליהום

תרגישי חופשי לשפוך על ליבך.... אז ככה: אני לא אמרתי שהעיסוי לא מיועד לאבות. ממש לא. להפך: עיסוי זו דרך מצויינת לאבות להגיע לBONDING (לנו יש את הציצי בשביל זה....) ויש המון אבות שלימדתי אותם בביקורי בית. אבל מה לעשות שעיקר הציבור המתעניין הוא אמהות ולא אבות? אז ככה אשמח לעשות שלוש סוגי סדנאות: 1) סדנה לאמהות 2)סדנה לאבות 3)סדנה לזוגות אבל לא הייתי מערבבת. למה? המטרה לבוא לסדנה היא גם חברתית. אחרת כולם היו לומדים את העיסוי לבד בבית. יש משהו בכינוס המשותף עם המכנה המשותף, שמביא את הסדנה למקומות אחרים ולא רק לעיסוי. לא ציינתי שהסדנה אצלי נעשית באווירה ביתית ואינטימית, בסלון ביתי, כאשר יש חמישה מפגשים, וכל מפגש אורך שעה וחצי שכולל שעה הדרכה שלי ועוד חצי שעה קפה ועוגה. אז זה ממש הופך למפגש חברתי. לא פחות חשוב מהעיסוי עצמו. אז אם יהיה לי קהל, אשמח מאוד לעשות סדנה. מה לעשות? שפשוט אין קהל, ועובדים עם מה שיש? בקשר להנקה: האמהות ממש לא עושות הכל כדי להגיע אלי עם התינוק שבע. ממש לא. אם התינוק רעב אז נותנים לו תוך כדי. את לא מצפה ששעה וחצי יעברו ואף תינוק לא יינק? מה גם שהעיסוי עצמו גורם לרעב בדרך כלל. אחרי העיסוי הם רעבים ונרדמים. את לא מתארת לעצמך שבסלון הבית שלי, כל פעם מישהי רגע תקום ותלך לצד, זה לא ריאלי, זה קוטע את הזרימה, וזה בטח לא נותן אפשרות לכולם להרגיש בנוח.
 

shno

New member
שלום נאוה!

אני מצטרף במידה מסוימת לדעתה של חנול. כמי שניסה (ובמידה מסוימת הצליח) להפוך את חווית ההריון, הלידה וגידול הילדה מחוויה נשית בעיקרה לחוויה זוגית, אני גם חושב שאין סיבה לפנות דווקא לאמהות בנושא עיסוי התינוקות. יש סדנאות שמטבען מיועדות לנשים בלבד (בעיקר בנושא ההנקה), אך רוב רובם של הסדנאות, קורסים, חוגים, הפעלות ומפגשים - הגם שרוב ההורים המשתתפים בהם הם האמהות, אין לכך למעשה שום סיבה הגיונית אמיתית. גם אני חושב שאם הסיבה העיקרית להכוונת הסדנה לאמהות היא ההנקה - הרי שיש פתרונות (אפשר לשים פרגוד בפינת החדר לטובת אמהות שאינן רוצות להניק בפומבי, או ליחד חדר אחר בבית לטובת העניין, או להחזיק כמה סינרי הנקה ש"מסתירים" אך מאפשרים להישאר באותו חדר וכו') שיכולים למנוע את הצורך להוציא את האבות מהתחום... אני מקווה שתחשבי שנית בעניין, ותקבלי את דעתנו, כי אם את, ועוד אחת, ועוד אחד - יפנימו שהורות היא לא לנשים בלבד, אלא היא משותפת לאב ולאם באותה מידה - אזי כולנו נצא נשכרים. ובכל מקרה - שיהיה בהצלחה עם הסדנאות! וכמובן שאם יש לך הערות, שאלות וכו' לגבי מה שנכתב כאן - את מוזמנת בשמחה לכתוב. ועוד דבר אחד - אם תחליטי כן לפתוח את הסדנאות גם לאבות (או אולי, אם בכל זאת את משאירה את הסדנאות לנשים בלבד, תחליטי לפתוח גם קבוצות לאבות בלבד) - אזי את מוזמנת לפרסם עצמך בלוחות הפורום שיעלו בימים הקרובים.
 

נאוה שפ

New member
תודה בהחלט אפרסם. והרגע סיימתי

לשפוך את אשר על ליבי בתגובה להודעה הקודמת....
 

9910

New member
אני עשיתי קורס

של כללית, גבר יחיד עם עוד כ6 נשים, הקורס עצמו היה חוויה מדהימה וההנקה לא היוותה בעיה מי שרצתה להניק הלכה הצידה, שמה חיתול על הציצי והניקה ורק אני נתתי ציצי של אבא (בקבוק). לדעתי מומלץ שדווקא הגברים יעברו קורס מסאז' כדי לחזק את הקשר עם התינוק, לאמא כמו שאמרו למעלה יש את ההנקה בשביל זה.
 

chompi XL

New member
מרגיש קצת מוזר עם ההודעה

כי הריי תחליתה היא פרסומת לעצמך ולשירותייך.... לגופו של עניין ההפרדה של אימהות/הנקה מופרדת, מפגש חברתיוכל אותם תרוצים מהווה המשך ונגזרת ישירה לאותם גישות סטריוטיפיות בעייתיות בעייני שממשיכות להנציח את השוני (שלא אמור להיות) בין אימהות לאבהות על כל המשתמע מזה ובכל המישורים. אימהות היא טרוואלית, "רק" אותן מעניינות הסדנאות/התפתכות הילד, מסאז'ים וכו' וכו'....אז נכון שעדיין רוב החברה היא כזו אבל אתן הנשים אלה שרוצות את "הגבר החדש" צריכות להיות אלה ששמות לזה סוף. הדרכה בבית היא מצויינת אבל הבחירה אמורה להיות פתוחה לכולם....גם לאותם אבות מוזרים שמחליטים להיות במיעוט ולהשתתף בסדנא שבה יש רוב נשי מוחלט. במקום לעודד את זה, שהריי לאותו גבר בדרך כלל מאד לא פשוט להיות "היחיד" בקבוצה את מציעה את הפיתרון הקל והסטריוטיפי......חבל.
 

נאוה שפ

New member
אז ככה:

א) זה ממש לא פרסומת. לא אמרתי איפה אני גרה, וכו וכו' זה היה ממש לשם הדיון, והרי אני צריכה להסביר מה אני עושה, לא? ב) אני מתארת לכם מצב קיים, ומתעניינת בעזרתכם מה ניתן לעשות, אז איך אתם ממשיכים להגיד ש"חבל". אם לא הייתי רוצה לעשות משהו, אז לא הייתי נמצאת פה.... אם הייתי חושבת שרק נשים מעוניינות בסדנאות אז לא הייתי טורחת לכתוב פה את כל ההודעה הזו, הרי שאלתי והתעניינתי מה דעתכם!!!!
 

חנול

New member
אז ממה שאני מבינה נראה

"שהחבר'ה" היו בכיף מגיעים לסדנא כזו לבד או עם בנות זוגם. אגב, אולי סדנא לזוגות תהיה פיתרון טוב יותר-מי שמגיע לסדנא בזוגות לוקח בחשבון שאולי יהיו שם הנקות והאימהות לוקחות בחשבון שיש אבות אחרים-ככה גם בכל רגע נתון יש בנזוג אחד שלומד ויכול להשלים לשני שיצא לעשות פיפי/מניק...
 

נאוה שפ

New member
זה בדיוק מה שחשבתי כשהצעתי את

הרעיון של הסדנאות לזוגות! כשהכל צפוי וידוע. אחד הדברים הכי חשובים לי זה שכולם ירגישו נוח. זאת הסיבה שאני אומרת לאמהות מראש אם שאר האימהות שיהיו בסדנה- הן אמהות לילד ראשון או שלישי, זה מאוד חשוב לאווירה. ועל אותו משקל הייתי אומרת מראש על הימצאות המין השני, ואם כולם היו מסכימות אז סבבה. (אל תתנפלו עלי שוב!) הסדנה הבאה שלי תהיה ביום רביעי הקרוב, ואני מתחיייבת לשאול את האמהות בקבוצה איך היו מרגישות אם היה פה גם גבר. מבטיחה לעדכן על התשובות!
 
תגובה....

אני ממש לא מבין את הקטע.... קודם כל "ביקורי בית" לטעמי, זה עוד דרך להרוויח כסף מעבר לסדנא שהאבא אמור להשתתף מלכתחילה. אנחנו פשוט החלטנו שאנחנו רוצים שהחצי לא תלך לסדנא רק לנשים אלא השתתפנו בסדנא בכללית שמיועדת לכל המשפחה ומי שרצתה להניק פשוט יצאה החוצה. דרך אגב - בסדנת עיסוי, למיטב הבנתי, רצוי שהילד לא יאכל 20 דק' לפני או תוך כדי כי אז אין טעם לעשות עיסוי מפאת חשש לפליטה או הקאה ולכן אפשר לתכנן את הזמן כך שלא תהיה הנקה תוך כדי......(ואם לא - אז יוצאים החוצה
)
 

נאוה שפ

New member
אז ככה:

א) ביקורי בית מיועד למי שמבחינה טכנית לא יכול להשתתף בסדנה בגלל שעות הפעילות, וגם לכאלה שמעוניינים לקבל רק את טכניקת העיסוי מבלי כל הפטפטת מסביב (יש גם כאלה), ולכאלה שנזכרים שהם רוצים ללמוד עיסוי כשהתינוק כבר בן חצי שנה, ולא כדאי להם שיחכו חמישה מפגשים כי התינוק עוד מעט כבר יתחיל לזחול ולא יהיה כל כך בעניין, ולכן מקבלים את זה בביקור בית מקוצר. מספיק סיבות? ב) לגבי ההנקה: תינוק שמקבל עיסוי אחרי בקבוק צריך לחכות עשרים דקות. תינקו שמקבל עיסוי אחרי ציצי, לא צריך לחכות בכלל! נכון שלא הייתי מתחילה בדיוק מעיסוי בטן, אבל בעיקרון אין צורך לחכות. ולצאת החוצה כדי להניק ולהרגיש שמפספסים חלק מהסדנה? לא בבית ספרי!
 

חנול

New member
אוקי...

אני מרגישה שהרוחות מתחממות (זה גם טוב לפעמים ...)אבל אני חושבת שאם ככה, אז לפחות אני החכמתי בעניין (ארוחה-ציצי למול ארוחה/בקבוק) ואני חושבת שנסכים שעם קצת מחשבה ניתן למצוא דרך לשלב את האבות בסדנאות הרגילות ונשמח מאד, נאוה, אם באמת תחזרי ותספרי לנו מה אמרו האימהות (אחרי שהן שאלו את האבות כמובן). ודבר אחרון אני שמחה שלפחות עכשיו יש מקום לשאול אבות מה הם חושבים ולקבל מזה איזה שהוא סוג של אינדיקציה לגבי השתתפות אבות. שאלות אולי נוספת שהייתי שמחה אם האבות יענו עליהן: האם יש קורסים נוספים שהייתם רוצים לקחת בהם חלק? איך אתם רואים קורס כמו לדוגמא זה המוצע כאן- מבחינת התוכן? האם תרצו מעבר לכך שיהיו תכנים נוספים? אולי כאלו המתאימים לאבות? ואחרון אחרון, תודה לך נאוה על שאת מעלה את העניין למודעות.
 
למעלה