להיפטר מהבלאק אאוט

להיפטר מהבלאק אאוט

יש לי עוד חודש וחצי בחינות GCSE (אני לומד בחו"ל, זה בערך בגרויות) בעיקרון אני יודע את החומר ובקיא בו. רק שלפעמים כשאני מתיישב לעשות מבחן אני פשוט שוכח הכל, ואני צריך, למשל, להתעמת עם עצמי כדי לזכור נוסחא. זה לא שאני באמת לא זוכר, זה פשוט הולך ככה: "תזכור! נו...." "למה אתה לא זוכר? נו אתה יודע את זה!" "תפסיק לדבר עם עצמך ופשוט תזכור!" "אויש שקט, למה אני לא זוכר?..." איך אני יכול להיפטר מזה? תודה
 
להפסיק להילחם עם זיכרון

מה שאתה מדבר הוא לא עניין של זיכרון אלא עניין של שליפה. ומה זה אומר ? הכוונה היא, שכל החומר שאתה לומד ויודע נמצא איפה שהוא במוח. תחשוב משהו כאילו "פלסטי" שכל החומר עומד מעל הנקבים של המוח, שממנו צריך לצאת החומר. החומר שאתה יודע, כאילו "סותם" את החורים האלו. ואתה צריך כאילו להשחיל את השאלה לתוך המוח, כדי להוציא משם את התשובה המלאה. החומר מפריע לך לעבור עם השאלה ללכוד את התשובה. מה עושים ? מנסים "לעבוד" על המוח - כלומר = מסתכלים על השאלה, לא מנסים לחפש תשובה, אלא עובדים בדרך הפוכה - מנסים לראות מה השאלה אומרת. איזו אינפורמציה השאלה נותנת. מה אפשר להבין מהשאלה. וכשבודקים מה האינפורמציה מהשאלה - ה"חורים" שדיברתי עליהם קודם נהיים פנוים, כי "החומר" "זז", ואז.... השאלה חודרת עם כל האינפורמציה למקום בו נמצא החומר במקור. ואז... הופס... השאלה לוכדת את האפשרויות של התשובה. ומוציאה אותה דרך ה"חורים" של המוח, שדיברנו קודם. לאחר כל התיאור הפלסטי-ציורי הזה, אני מקווה שהבנת שכאילו אנחנו עובדים על המוח של עצמנו, וכך משתחרר הלחץ, וגם הבלקאאוט מתפוגג. מקווה שזה הובן. אם לא - תשאל ואמשיך לענות. בנוסף, כדאי לבדוק אם יש הפרעה של קשב וריכוז - זו עלולה להיות סיבה נוספת לקושי בשליפה. בהצלחה.
 
באופן פשטני, אפשר לומר שהזיכרונות מסודרים

באופן אסוציטיבי. הצורך במידע והשקט הנפשי המרשה להיסחף למחשבה חופשית וגמישת חוקים מאפשרים להיזכר בדברים הנכונים. לחץ נפשי וכפיה של דרך חשיבה מסויימת חוסמים את הזיכרון. כדי לצאת מהפחד לא לזכור, עליך להבין שאינל חייב לזכור הכל. אף אחד לא זוכר הכל. התחל לרשום את מה שאתה כן זוכר באותו רגע וכשתזכר בעוד חומר, גם אם זה באמצע התשובה הבאה, תחזור ותרשום. הרשה לעצמך לדבר עם עצמך ולהנות מכתיבת המבחן. המבחן אינו חייב להיות מושלם אלא מהנה. אם תהנה, הוא ישתפר מעצמו. הוצאת החומר הנכון בזמן מבחן דומה להליכה על קורה. אם תומר לעצמך שאתה במצב מסוכן אתה תרעד מפחד. הרעד יפגום ביציבות שלך ואתה תיפול. כשהולכים על קורה חייבים לחשוב שזה לא נורא ליפול. חייבים לחייך, להביט קדימה ולהנות מהנוף.
 
למעלה