להתפטר או לחכות שיפטרו?

להתפטר או לחכות שיפטרו?

אני עובדת במקום עבודה 3.5 שנים
אני חתומה על סעיף 14 כחלק מחוזה העבודה שלי,אבל לא חתומה על טופס נפרד של סעיף 14.
בכל מקרה מה ההבדל מבחינת פיצויים אם אני מתפטרת או מפוטרת? האם אני מפסידה כספים במידה ואתפטר מיוזמתי?
 
צילמתי את התלוש.מה אני למדה מכאן?

ולמה מצויין שכר מינימום ?
אני עובדת גלובלית עם שכר נטו מוסכם בחוזה

 

k-don

Well-known member
לפי מה שאני רואה מופרש לך לגמל 10%

אני מניח שמופרש 5% ע״ח תגמולים ו 5% ע״ח פיצויים.
כלומר , אם מפטרים צריכים להשלים 3.33%.

רק לתשומת לבך, ההפרשה המינימלית היום היא 12% (6% לפיצויים)
 
תודה רבה.איך אני יכולה לבדוק את כל האינפורמציה הזו

בוודאות מבחינת חלוקת האחוזים? ההעדפה שהמנהלים שלי לא ידעו על הבירור.
אשמח לדעת אם יש עוד דברים שעליי לברר לפני לקיחת ההחלטה?
 

נגה125

New member
סעיף 14

בדרך כלל כשמוסיפים סעיף 14 לחוזה, זהו סעיף שבא במקום פיצויי פיטורים, משמע, מראש מפקידים לקרן הפנסיה את האחוז המלא לפיצויים שהוא 8.33% בחודש משכר היסוד. את יכולה לברר כמה מפקידים לך לפיצויים בשירות הלקוחות של חברת הביטוח המנהלת את קרן הפנסיה שלך, את מתקשרת, מזדהה ומקבל מנציג השרות את כל הפרטים על הפנסיה שלך, כולל אחוזי הפרשה.

במידה ומפקידים לך את ה 8.33%, זה אומר שגם במקרה של פיטורים וגם במקרה של התפטרות, אין השלמה מהמעסיק, כל הפיצויים שלך כבר בקרן הפנסיה, המעסיק יספק לך רק טופס 161 ומכתב שחרור כספים.

במידה ומפקידים לך לפי פנסיה חובה שזה 6% לפיצויים, אז במקרה של התפטרות, תקבלי רק את מה שהופקד לך לקרן הפנסיה ובמקרה של פיטורים, תקבלי גם את ההשלמה המגיעה לך מהמעסיק.

זה בעניין הפיצויים, אבל כשלוקחים החלטה כזאת, אם להתפטר או לחכות שיפטרו אותך, נכללים בה שיקולים נוספים, לדוגמא: במקרה של התפטרות, את צריכה לתת חודש הודעה מוקדמת למעסיק בפועל, במקרה של פיטורים, המעסיק צריך לתת לך חודש הודעה מוקדמת, היה והתפטרת ולא נתת למעסיק הודעה מוקדמת בהתאם לחוק, הוא רשאי לקנוס אותך בגובה משכורת אחת, אם הוא החליט שהוא מיוזמתו מוותר לך על עבודתך בפועל בתקופת ההודעה המוקדמת שאת צריכה לתת לו אז הוא צריך לשלם לך, שכר בגובה משכורת אחת על תקופת ההודעה המוקדמת שהוא ויתר לך. במקרה של פיטורים, אם המעסיק לא נותן לך הודעה מוקדמת בפועל אז הוא צריך לשלם לך פיצוי בגובה משכורת אחת.

במקרה שאת מתפטרת ואין לך עדיין עבודה חדשה ואת מתקשה למצוא עבודה, תוכלי לחתום בלישכה ולהגיש תביעה לביטוח לאומי לדמי אבטלה, אבל תהיי זכאית לקבל דמי אבטלה רק לאחר 90 ימים. במקרה שפוטרת, תהיי זכאית לדמי אבטלה במיידית.

בנוסף יש עוד שיקולים.. כשאת מתפטרת בצורה יפה ושומרת על יחסים טובים עם המעסיק, זה מאוד עוזר לקבלת המלצות למעסיקים פוטנצייאליים עתידיים, במקרה של פיטורים, זה כבר לא כל כך בטוח... בראיונות עבודה, שאולים תמיד על נסיבות העזיבה שלך את המקום הקודם ולרוב כן מבקשים לדבר עם ממליץ וכ"ו.

תחשבי על הסיבות שאת רוצה לעזוב, תחשבי לאן את הולכת משם ומה השאיפות שלך.. כשתדעי, יהיה לך יותר קל להגיע להחלטה.

בכל מצב שיהיה לך בהצלחה וחג שמח.
 
למעלה