לונדון או ישראל?

לונדון או ישראל?

נא לא לפרסם בראשי!

אז ככה:
אנחנו כבר כמה שנים בלונדון עם שני ילדים בגילאי 13-14.5 .
הילדים כאן פורחים, אין מה לדבר. מעוניינים להשאר.
יש לנו אישור עבודה, ועוד שנה נהיה זכאים לאזרחות.
בן זוגי בהיי טק, נוסע המון, נמאס לו. ישמח למצוא עבודה אחרת, אין לו רעיון או כיוון. מעוניין לחזור לישראל, חושב שיש לו אפשרויות בישראל. מאידך, אם נחזור ובעתיד לא ימצא עבודה בשל הגיל (44), יהיה לו קשה למצוא תעסוקה. אם יחליט לפנות לעסקים למשל, לונדון עדיפה על ישראל.

אני בעצם הבעיה (או הפתרון): מתלבטת לגבי העתיד המקצועי שלי, האם כדאי להשאר כאן לטובת הילדים או לחזור לישראל?
הגענו לכאן בעקבות הפוסטדוק שלי אבל אני לא מצליחה למצוא עבודה כאן באוניברסיטאות. גם בישראל אין עבודה באוניברסיטה, אבל אולי יש אולי סיכוי מסוים למצוא עבודה במכללה. גם זה לא בטוח.
אם נשאר כאן אני חושבת להתחיל מהתחלה, להקים עסק קטן, אולי משפחתון. העיקר לשרוד כלכלית בשביל הילדים. אין לי אמנם רעיון לעסק, אבל אני מאמינה שאני מוכשרת ורצינית וגם בזה אצליח.
הבעיה הזו נוגעת לפחות לעוד ארבעה אנשים שאני מכירה מכאן, גברים ונשים, שנמצאים במצב מאד דומה. אני, וגם הם, נשמח לקבל רעיונות ועצות ממני שחזרו וממי שנשארו.
תודה!
 

talila16

New member
נמצאת במצב דומה

נמצאת במצב דומה איפה שהוא ברחבי אירופה, אבל גם קצת שונה, לבעל יש עבודה שלפחות כרגע היא עם קביעות ותנאי עובדה טובים.
הרצון לחזור עקב עבודה הוא שלי ולא של אף אחד אחר מבני המשפחה, עקב זאת אנחנו כרגע נשארים, לא מזעזעת את המערכת.
מצד שני היתה לי חברה שעשתה דוקטורט בישראל, בלי פוסט ובלי כלום, אחרי שנה של חיפושי עבודה בלתי נלאים היא הסתדרה ממש טוב. ככה שזה אפשרי להסתדר בארץ
 

een ogenblik

New member
איזונים, שיקולים והחלטות

כל החלטה שכזו צריכה להיות תוצאה של איזון בין שיקולים שונים ומטרות שונות.

האם אושרם של הילדים חשוב מאושרם של ההורים?
האם מצב תעסוקתי בעייתי במקום אחד חשוב מספיק כדי לנסות מצב תעסוקתי שיכול להיות אף הוא בעייתי, אך גם יכול להיות לר בעייתי, במקום אחר?
האם אמממ, כל מיני דברים.
התשובות נמצאות אצלכם, על פי הדינמיקה המשפחתית שלכם. אני יודעת שכשאצלנו האיש שקל להגר שוב (לישראל, או למקום אחר באירופה), קודם כל הוא התחיל לחפש עבודה אחרת. אז על פניו יש כל מיני אופציות באקדמיה הישראלית (כן, גם הוא), אך כאשר הוא בירר בפועל, אפשרויותיו היו פחות טובות ממה שיש לו כרגע. לאחר שנתיים של התנדנדויות והתלבטויות, הוא הגיע למסקנה שבעצם הוא נמצא במקום הטוב ביותר מבחינתו מן הפן התעסוקתי. מכיוון שכאוס ואני לא ממש היינו מעוניינות להגר לאן שלא יהיה, זו גם ההחלטה שהתקבלה. אך היא התקבלה על סמך מידע מעשי, שאותו היה ניתן לעמת מול חלומות.
המלצה - נסו לבדוק מה אהאופציות שלכם בישראל בפועל. אחרת, זה הימור לכאן או לכאן, ובהימורים איני חושבת שמישהו יכול להמליץ באמת.
 
למעלה