לידת תאומים טבעית

לולי283

New member
לידת תאומים טבעית

הי בנות, אולי זו שאלה יותר ל"תאומים ושלישיות", אבל יש לי הרגשה שהיא תתאים יותר לכאן. לידה שלישית והפעם בתפריט תאומים זהים. תקציר הפרקים הקודמים: שתי לידות וגינליות, אחרי תל"מ, טובות בסך הכל, במשקל ממוצע פלוס. עכשיו אני בשבוע 33, מוביל ראש ושני רוחבי, כך שאי אפשר לדעת מה יהיה המנח של השני אחרי יציאת הראשון. מה גם שראש ראש בתאומים ממש לא בהכרח שווה לידה טבעית. אני לא ששה להוסיף קיסרי לרזומה (אם כי כמובן שאם יהיה מצב חירום לא אהסס), בפרט שיש סיכוי טוב לפגים (כבר מלא זמן עם צירים ושאר ירקות שגורמים לי לחשוב שלא נשאר עוד הרבה זמן) שצריך לתזז בשבילם לפגייה, ובקיצור להתאושש מהר. אני יצור די חלוש ולוקח לי כמה ימים לחזור לעצמי גם אחרי לידה קצרה ווגינלית. יש לי מחשבות על לקחת רופא פרטי שיודע טוב ליילד בשלל מנחים ומכיר טוב לידות תאומים ואת הסיכונים שיש בהן על מנת לצמצם את הסיכוי ללדת בקיסרי. יש רק בעיה אחת- אני יולדת מאוד מאוד מהר, וזה עוד במשקל מעל הממוצע. מה יקרה אם אלד פצפונים שהם 2 קילו פלוס מינוס, אני מפחדת לחשוב...(יודעת שאתן דווקא חובבות לידות בית, אבל בכ"ז תאומים וזה, לא לוקחת סיכונים מיותרים). לידות עם רופא פרטי הן עסק יקר מאוד, וכואב הלב להוציא סכומי עתק כאלה כשלא ברור אם הרופא יספיק להגיע ללידה. ממה שביררתי עם רופא אחד מהאזור (שנראה אחלה וגם גר קרוב ולכן יש סיכוי שיספיק ללידה) גם אם לא מספיק ללידה עצמה אם אני מתחילה אצלו מעקב, אפילו עכשיו לקראת סוף ההריון, אני עדיין צריכה לשלם כמה אלפי שקלים מקדמה. כמובן שאני יכולה לקרוא לו בשעת הלידה, ולא לשלם מקדמה, אבל אני מסתכנת בזה שהוא גם לא מחוייב לי ואם יהיו לו עיסוקים אחרים הוא לא יופיע (בעוד שכסף כן יוצר מחוייבות שכזו לצערי). אז אני בעצם מתייעצת איתכן בתור בעלות ניסיון, האם אתן ממליצות רופא מיילד לסיטואציה בה אני נמצאת? אם יש לכן עוד טיפים או רופאים מומלצים אשמח לשמוע.... אני מאזור עמק חפר, אספיק להגיע רק ללניאדו אז טיפים ומומלצים לאזור הזה יתקבלו בברכה. ובכלל אם יש לכן רעיונות טובים ללידה הקרבה שמדירה שינה מעיני אשמח מאוד לשמוע!
 
לצערי ההמלצה שלי היא חד משמעית רופא פרטי

וכזה שלא מפחד ממנח עכוז' וגר קרוב ללניאדו בקיצור אילן הלוי הוא האיש.
את יכולה לבדוק גם עם דוקטור עודה מלניאדו. אבל לא הייתי הולכת לשם בלי ליווי פרטי של רופא כי את אף פעם לא יכולה לדעת על מי תפלי וסהכ גם שם, רב הרופאים ילחצו מאד לניתוח. וכמובן לאפידורל.
אני מקווה שאם תלדי מספיק מהר לא יספיקו לתת לך אפידורל.
בהצלחה.
 

לילך 56

New member
לידת תאומים

אני לא מכירה את הנהלים בלניאדו אבל שמעתי כמה סיפורי לידת תאומים. כשהמוביל הוא ראש פחות משנה מה המנח של השני.
בשע"צ למשל סיפור מכלי ראשון - אחרי שהמוביל (ראש) יוצא, הרופא מכניס יד ואז לא בדיוק הבנתי אם הוא מסובב את השני למצב ראש או שהוא שולף את השני מהרגליים אבל אחת משתי האופציות האלה ודאי.
וזה בלי לשלם הון על רופא פרטי וזו גם חברה עם לידה עם לידות מאד מהירות כך שיש את אותה התלבטות אם הרופא יספיק להגיע.
לדעתי כדאי לך ללכת ללניאדו, לדבר איתם ולברר מה הנהלים אצלם במקרה של לידת תאומים כשהמוביל ראש. הייתי מנסה להפגש שם עם רופא ולשאול.
 

לולי283

New member
תודה!

הייתי שם כמובן, נפגשתי עם מי שצריך, שאלתי את השאלות שצריך לשאול, אפילו "דגמתי" חלק מהרופאים שם (ביקרתי שם במיון מספר פעמים לאורך ההריון לצערי הרב). אם יש מקום שנותן צ'אנס טוב ליילד טבעי אחרי קיסרי ובלידת תאומים באזור השרון זה המקום (זה ביח ששוכן בלב קהילה חרדית. לידות טבעיות מאוד חשובות להם). ובכל זאת, לא כל הרופאים יודעים להתמודד עם כל מנח ועם כל סיטואציה, אז אני כן נוטה להחליט לכיוון רופא פרטי, על אף המחיר. יש עוד סיבוך רפואי שחל לאחרונה שמאוד מחזק את ההחלטה שלי (שגורם לכך שמאוד כדאי עד קריטי לי להימנע מניתוח קיסרי). בקיצור, תודה על הפידבקים...אני מקווה שתהיה לי לידה טובה כמו שנשמע שהייתה לחברה שלך!
 

לולי283

New member
אחרית דבר- שרדתי כדי לספר

חזרתי לספר למען הדורות הבאים (אם מישהי בכלל עוד תהיה כאן)... בסוף אכן היתה לידה עם רופא פרטי (הומלץ בתחילת השרשור) והיה מעולה, אולי הטובה מבין שלושת הלידות שהיו עד כה, וזה די נחמד בהתחשב בזה שאלו תאומים. בקצת פחות משעה, בלי יותר מדי התערבויות, נולדו שני המתוקים, השני כצפוי לא התהפך ויצא במנח רגליים. אם מישהי מעוניינת בעוד פרטים מוזמנת לשלוח הודעה בפרטי. לידות טובות כמו שאתן רוצות והרבה נחת לכולכן!
 
בשעה טובה. איזה יופי

שמחה מאד לשמוע שהצלחת ללדת כרצונך.
האם כתבת סיפור לידה?
אני סקרנית לשמוע אם הלידה הסתיימה בלניאדו או בגהרה,
האם היה אפידורל, ועל מנח הרגליים (זה לא מובן מאליו ללדת
וגינלית בכזה מנח). אני שמחה שחסכת מעצמך את הניתוח. ומאחלת לך גידול נעים
שפע חלב ושנה טובה.
 

לולי283

New member
לא כתבתי סיפור לידה

האמת אני קצת ביישנית, אני בכיף חולקת אם מישהו שואל או אם נראה לי שזו אינפורמציה שתועיל לעוד אנשים, אבל אם לא אני מעדיפה להימנע. הלידה בוצעה בלניאדו. בכוונה התפננו מיד כשראינו שזה הכיוון כי הלידה התקדמה מהר מאוד, בדיוק כמו שתארתי לעצמי. לא הספקתי אפידורל כמובן ולמען האמת כמו בשאר הלידות שלי פשוט לא היה צורך, זה לא כל כך כואב לי עד שהתינוקות כבר ממש יוצאים ואז אין טעם במשככי כאבים. אין לי כל כך מה להוסיף בקטע של המנח רגליים, פשוט כי לי אין מושג מה הוא בדיוק עשה שם. בדיוק בגלל הסיכוי שזה יקרה לקחתי אותו מלכתחילה וטוב שכך. אני מניחה שעם מנח עכוז חלק גדול מהרופאים בלניאדו היו מתמודדים ללא ניתוח אבל עם רגליים לא יודעת... בכל מקרה תודה רבה על הטיפים. אם מתגלגלת לפה מישהי בסיטואציה דומה מוזמנת לפנות אליי במסרים. בהצלחה בנות!
 
שמחה בשבילך כי כמעט אף רופא לא מיילד כזה מצג

וכמובן שאני מכבדת את פרטיותך.
גידול נעים.
 
למעלה