לימודים אקדמיים ודחיית שירות

yuval k

New member
לימודים אקדמיים ודחיית שירות

שלום, אני בן 17 ומתגורר בחו"ל מזה כשנתיים (= לא היה לי עדיין צו ראשון). עד לא מזמן, התוכנית היתה שאשאר בארה"ב עוד שנה, ואז אחזור לארץ; לפני כמה שבועות, התוכנית השתנתה, ומסתמן שאחזור באוקטובר לארץ באופן סופי, כסטודנט. רציתי לשאול, באופן כללי, לגבי ההשלכות האפשריות של מהלך כזה לגבי הגיוס. באלו מצבים יהיה אפשר לקבל דחיית שירות לשם סיום הלימודים לתואר הראשון? האם המצב יהיה מסובך יותר אם אפצל את אחת משנות הלימודים? תודה!
 

GuestOfHonor

New member
לא ברור מה המצב שלך

כשתחזור לארץ זה כבר יהיה אחרי שנה באוניברסיטה\קולג'? או שאתה מתכנן להגיע לארץ ואז להתחיל ללמוד? אם זאת האפשרות השניה, אז יש הרבה אפשרויות שתלויות בעיקר בכמה התקדמת בתואר. אני בטוח שיש פה אנשים שלמדו לפני השירות באו"פ או במשהו דומה ויוכלו קצת יותר להרחיב על האופציות במקרה הזה. זה גם תלוי באיזה מקצוע אתה לומד. אם זאת האפשרות השניה, אז זה נחמד שאתה רוצה להיות סטודנט אבל הדרך היחידה לדחות שירות לטובת לימודים אקדמאים למי שעוד לא התחיל ללמוד היא לעשות עתודה אקדמית, שזה אומר שעושים תואר ראשון, ואח"ך משרתים שש שנים (שלוש חובה+שלוש קבע) במקצוע.
 

yuval k

New member
העניין הוא שעדיין לא היה לי

צו ראשון בכלל. עד שיהיה לי צו ראשון, ואין לי מושג מתי כי אני לא נחשב תושב הארץ ויקח זמן עד שאהפוך שוב לתושב, אני כבר אלמד. על עתודה אני יודע.
 

PopPy

New member
לצבא לא אכפת מלימודים באוניברסיטה

בארץ. יש תוכניות מיוחדות לתיכוניסטים (בגיל או גם בפועל) שהצבא מכיר בהן אם מציקים לו מספיק, וגם אז ההכרה היא בעייתית וצריך לעמוד בהרבה קריטריונים. באו"פ לדוג' יש תוכנית לתיכוניסטים שעושים את התואר במקביל לתיכון, וכדי לקבל דח"ש של שנה להשלמת השירות צריך שעם סיום התיכון כבר יהיה חצי מהנ"ז הנדרשות לתואר שלם (ואז בעצם הדרישה היא להשלים חצי תואר נוסף במשך פחות משנה אקדמאית). לגביך, יובל, תברר באתר עולים על מדים מה הפקס או המייל של מרכז המידע ותנסה לברר דרכם. אם אני לא טועה הסטטוס שלך מוגדר כבן מהגרים ואז יש לך כל מיני זכויות, תנסה לברר על זה כאן.
 

GuestOfHonor

New member
אבוי לי

הפסקה השניה מתייחסת לאפשרות הראשונה. הפסקה השלישית מתייחסת לאפשרות השניה. מתנצל על הבילבול.
 
למעלה