לימודי משפטים מתלבט בין ת"א לבר אילן

roasre

New member
לימודי משפטים מתלבט בין ת"א לבר אילן

שלום לכולם!

אני נמצא עכשיו מול החלטה האם להירשם לבר אילן או לת"א. אני בחור דתי, אבל השיקול שלי העיקרי שלי בבחירת מקום הלימודים לא מגיע מטעמי דת. המסלול שאני רוצה להגיע אליו הוא ציבורי, פרקליטות, בתי משפט וכו', ורציתי לדעת באיזו אוניברסיטה עדיף לבחור. אני מאמין שהלימודים בת"א קשים (אמנם לא בהרבה) מבר אילן, ויכול להיות שאצטיין בבר אילן ובת"א אהיה תלמיד ממוצע. מה עדיף?
 

lol65

New member
לא ממש ברור לי על סמך מה האמונה שלך בעניין זה

זה נכון שמבחינת הביקוש בשוק את"א נחשבת יוקרתית יותר, אבל הדירוג הזה לא בהכרח מבוסס על קושי לימודי. ייתכן שבאת"א נותנים יותר עבודות הגשה או שיש יותר עומס, אין לי מושג כי אף פעם לא עשיתי השוואה כזו, אבל בבר אילן יש מרצים מצויינים ובסופו של דבר החומר הוא אותו חומר והמבחנים מנורמלים בשני המוסדות.
אם המסלול שאתה רוצה הוא ציבורי אז הבחירה היא פחות קריטית. המגזר הציבורי הרבה יותר סלחן בעניין מוסד הלימודים והממוצע, אלא אם כן אתה שואף להתמחות בעליון, ואז בלי ספק תלך לאת"א. משם יש יותר סיכוי להתקבל לעליון.
אם השיקול שלך הוא לא דתי, ואתה מתקבל לשני המוסדות וגם שניהם נוחים לך מבחינת הגעה, אז תלך לאת"א כי זה יפתח לך יותר דלתות. השאלה אם תהיה מצטיין או ממוצע בסופו של דבר, למרות הנרמול, תלויה בך.
אם גם העניין החברתי חשוב לך, ואולי אפילו האווירה הפוליטית במוסד הלימודים, אז אולי הייתי חושבת פעמיים בעניין זה.
 
למעלה