לימודי מתמטיקה וקשיים

4e3w2q

New member
לימודי מתמטיקה וקשיים

שלום לכולם
, שמי אלי ואני בן 26, סיימתי מכינה של מתמטיקה באחת המכללות בארץ והחלטתי ללכת ללמוד מתמטיקה באונ' הפתוחה, בחרתי בפתוחה בגלל שלא היו תנאי קבלה, הצורת למידה והרמה גבוהה.
היום אני שנה ו- 5 קורסים אחרי שהתחלתי וחוץ מקורס אחד שעברתי כל השאר הציונים לא היו טובים ואני נמצא כרגע במשבר.
אני משקיע בלימודים יושב שעות יום יום אבל החומר לא בא לי בקלות בכלל וקונספטים שבאים לאחרים בזמן מסויים לי לוקח יותר זמן לעכל.
מצד אחד אני רוצה ללמוד מתמטיקה כי זה תחום שברצוני לרכוש את כליו והשאיפה שלי להיות הכי טוב במה שאני אעשה בעתיד עם הכלים הללו.
מצד שני מרגיש לי שאני סתם מבזבז את הזמן במקצוע שאני פשוט לא מתאים אליו, אם אני צריך לעבוד כל כך קשה אז כנראה שאני לא "gifted" ביכולות מתמטיות גבוהות ואם אני רוצה להיות טוב במשהו אולי עדיף ללכת לכיוון אחר של לימודים.
שמעתי בפסיכולוגיה על שתי גישות שאומרות מצד אחד אם אתה ממש לא טוב במשהו עדיף לוותר על זה, כי אולי זה מגניב למשל שבסרטים משרת הופך למלך בסוף ויש "הפי אנד" אך זה לא תואם למציאות,
מצד שני יש את הגישה שאומרת שאפשר להגיע לרמה גבוהה בכל דבר עם מספיק עבודה קשה.
ליבי נוטה לכיוון הגישה השניה אך לא ידוע מי מהן באמת נכונה.
אני רוצה לקבל מכם טיפים איך אני אמור להתנהל במצב הזה, אולי זה סביר שנכשלתי וזה קשה לכולם ומה שחשוב זה שבסוף אני רוצה את זה ואני אשקיע מספיק, או אולי זה נורה אדומה לכך שכדאי לי לחפש קריירה אחרת, כי כנראה להצליח אני לא אצליח, וכשאני מתכון להצלחה אני מתכוון גם לקריירה.
אז סיפורים על אנשים שנכשלו שנה ראשונה ובסוף סיימו מצטיינים או שהצליחו בחיים יתקבלו בברכה כמובן :)..
בסופו של דבר אני רוצה להצטיין במה שאני עושה ולא לסיים עם ממוצע 65 ולסחוב רגל כל התואר, אני רוצה להיות הכי טוב במה שאני עושה, אם אני טייס אז אני רוצה להטיס F16 ולא מטוס ריסוס, זאת הגישה שלי.
 

oromer

New member
מנהל
כמה דברים

לא בטוח שאדם שנכשל יגיע למצב שהוא מגיע להצטיינות.
ממליצה לחשוב אולי על אוניברסיטה רגילה.
 

reload00711

New member
תגובה

אז אל תמשיך עם מתמטיקה ,
אולי זה לא בשבילך , בכל מקרה בכל אוניברסיטה , מתמטיקה לבד זה מקצוע קשה,
גם מקצועות כמו אלקטרוניקה ומדעי המחשב , זה יהיה קשה בכל מקום ,
אז אני לא אומר שלפסול את הדברים , אבל צריך להכיר במציאות מוקדם יותר ממאוחר. בנוסף לכך , אולי אתה שם על עצמך לחצים בכך שאתה רוצה להיות מצטיין, אבל בסופו של דבר לא עובר כלום, תציב לעצמך רף יותר מציאותי ואולי פחות תתאכזב, אם אתה ממשיך בפתוחה , אז כדאי לעבור למשהו יותר קל , כמו תעשייה וניהול, אם אתה הולך למקום אחר , מי יודע . בקיצור אתה קופץ מעל הפופיק כבר מההתחלה ולא בונה שום בסיס נכון.
הצעה שלי אם אתה מעוניין להמשיך בפתוחה,
תעבור אולי לקורסים ברמה של תעשייה וניהול ותתקדם מפה , אולי אם תצליח פה לקבל ציונים גבוהים או לעבור , אז תעבור לקורסים יותר קשים, קודם תבנה את הבסיס ואחר כך .....
 
למעלה