לימודי קולנוע

elirandaniel

New member
לימודי קולנוע

שלום רב
ברצוני לשאול האם מישהו יכול לענות לי על כמה שאלות ברצוני ללמוד קולנוע בדקתי לימודי תעודה במכללת בית ברל מישהו יכול לתת לי חוות דעת על המכללה אני די התרשמתי מהם..האם בכלל כדאי להיכנס ללימודי קולנוע כי לפי מה שאני הבנתי עדיף כבר ללמוד בחו"ל כי זו ממש קפיצת מדרגה ולפי מה שאני הבנתי צריך קודם להיכנס לתעשייה של הטלויזיה קודם כול בארץ התעשיית קולנוע קטנה ואין הרבה סרטי קולנוע שיוצאים לבחוץ האם אפשר להגיע מהתעשייה בארץ לעבוד גם בחו"ל במדינות כמו בארצות הברית..? או שכדאי להעתיק מגורים לחול ולנסות את המזל שם למרות שלא שמעתי על ישראלים שמצליחים בחו"ל אני אשמח אם מישהו יכול לשתף אותי בדעותיו לגבי התחום תמיד רציתי ללמוד קולנוע ואני בדרך כלל הולך לפי תחושת בטן אבל יש הרבה סימני שאלה לגבי התחום במה זה כרוך להיות קולנוען..? מהן הדרישות האם כדאי לכתוב ספר טוב ולחכות שהזמן יעשה את שלו...?
 

aשרון

New member
היי אלירן....

אם אתה אוהב קולנוע בכל מאודך ומרגיש שרק את זה אתה יכול לעשות ושום דבר אחר לא, אז לך ללמוד קולנוע. קולנוע זה חיידק שאי אפשר להיפטר ממנו.
אם אתה מתלבט בין הרצון לעשות קולנוע לבין הרצון להכנסה יציבה, אז הכנסה יציבה אין בקולנוע בארץ וגם אי אפשר להבטיח לך שאם תלך ללמוד בחו"ל יהיה לך יותר קל למצא שם אח"כ עבודה או אפילו בארץ.

לדעתי, עדיף לך ללמוד בארץ, בשפה העברית עם חבר'ה ישראלים, ומכאן להתחיל לבנות את עצמך.
המטרה היא לא אם לעשות קולנוע בחו"ל או בארץ, המטרה היא לעשות קולנוע. נקודה.
 

elirandaniel

New member
היי..

תודה שרון על המשוב אתה בא מהתחום אשמח לקבל כמה שיותר אינפורמציה כי חשבתי להירשם במועד הקרוב..
 

aשרון

New member
היי....

כן, אני מהתחום, אני תסריטאי בהווה ובמאי לעתיד.

לגבי מה שוונשינג אמר - בית ברל, אוניברסיטת ת"א, מכללת ספיר, מנשר, מעלה ו-סם ספיגל הם בתי הספר הכי טובים לקולנוע היום בארץ. בנוסף החוג לתקשורת במכללת עמק יזרעאל הוא הטוב ביותר לעיתונות וטלוויזיה. אתה צריך לבדוק את כל בתי הספר ולראות מה כל אחד מציע (מבחינת קורסים, היצע שימוש בציוד, מרצים, שכר הלימוד, ההרכב האנושי של הסטודנטים, תנאי מגורים מחייה ועבודה באזור, חיי חברה, והאם הגישה של מוסד הלימוד מתאימה לך. כגון נותנים לסטודנט לכתוב, לצלם ולהתנסות בכל ז'אנר שהוא רוצה או שהם מחזיקים אותו קצר וקובעים לו דרך עבודה.

תקרא את שרשור השיחה שוונשינג הביא בקישור, בהחלט תוכל ללמוד ממנו.
 

elirandaniel

New member
היי שרון..

רציתי לשאול אותך שאלה וזה מתקשר למה שכתבתי בהתחלה אני אוהב קולנוע אך יש לי בעיה עם הקולנוע הישראלי אני כמעט ולא רואה סרטים ישראלים מלבד הסרטי בורקס שהם הקלאסיקות בגלל זה קשה לי לבוא ולעשות סרטים ישראלים אני פחות מתחבר לזאנר
 

aשרון

New member
אלירן...

אתה אומר שאתה לא כל כך מתחבר לקולנוע ישראלי, ובכן - זה לגיטימי לגמרי, וזה לא צריך למנוע ממך ללכת ולעשות סרטים. אתה לא צריך לאהוב קולנוע ישראלי כדי לעשות קולנוע בישראל, אתה צריך לאהוב קולנוע. נקודה! אתה רוצה להכיר קצת יותר את הקולנוע הישראלי?, אז תתחיל לצפות בסרטים ישראלים שעדיין לא צפית בהם.

קולנוע זה מדיום אוניברסלי, לא משנה אם אתה עושה סרט בעברית, אנגלית, צרפתית או כל שפה אחרת. השפה היא לא העניין, אלא הסיפור.
כשאתה יוצר סרט אתה למעשה מספר סיפור, ולא משנה השפה בה הדמויות שלך מדברות, הסיפור הוא זה שימשוך את הצופים להתעניין בסרט שלך.
 

elirandaniel

New member
היי שרון..

תודה על העזרה שרון אתה לא מבין כמה זה חשוב לי..:) בכל אופן רציתי לומר התענינתי ליד ביתי בחולון יש קורס כתיבה יוצרת שזה של ספרים בעיקר שזה גם פן שאני מאד אוהב כתבתי כמה סיפורים קצרים ונראה לי שזה יכול להיות נחמד בתור התחלה לכתוב ספר כפי שאתה בטח יודע רוב הסרטים הטובים שיצאו לאור מבוססים על ספרים למרות שהלימודים בבית ברל שם בדקתי כבר מתחילים באוקטובר הלימודי קולנוע בעצם הקורס כתיבה יוצרת והלימודי קולנוע מתחלים בערך באותו זמן ואני צריך לבחור ולא בא לי לחכות עוד שנה עד לשנה הבאה מה אתה מייעץ..? כמו כן אתה יכול לספר לי איפה אתה למדת..? מה אתה עושה כיום..? במה בחרת להתמקצע טלוויזיה קולנוע..? איזה טיפוס צריך להיות בשביל לעבוד בקונלנוע..? צריך מרפקים..? או שאתה יוצר קשרים בזמן הלימודים ..?
 

rajnesh

New member
"רוב הסרטים הטובים שיצאו לאור מבוססים על ספרים"?

אני לא בטוח שהטענה שלך מבוססת, אלא אם כן קראת על זה איפשהו, אני אשמח לקרוא על כך גם כן.

ובכלל קולנוע וספרות אלו שני מדיומים שונים בתכלית.
רק כדוגמא פשוטה, בספרות אין שום בעיה לתאר את מה שחושבת דמות מסוימת. פשוט כותב על מה הדמות חושבת, פשוט נכון?
לעומת זאת, איך אתה מתאר מחשבות של דמות בצורה ויזואלית בסרט קולנוע (ואני לא מדבר על voice-over פִילְם נוּאָר סטייל), זה כבר יותר מסובך.
 

NYC9

New member
מצד שני

בגלל שהספרות היא מאוד לא ויזואלית, צריך לגרום למילים לצאת מהדף ככה שהקורא ירגיש כאילו הוא רואה את הכל מול העיניים שלו. לא קל.
ככה שלא צריך לעשות תחרות מי סובל יותר - הסופר או התסריטאי.
 

rajnesh

New member
חס ושלום

לא היתה לי כל כוונה לקבוע מי סובל יותר, הכוונה שלי היתה רק לתת דוגמא לשוני בין שתי המלאכות.
לכל אחד ממקצועות אלו יש אתגרים וקושי, שניהם דורשים מחשבה ועבודה קשה.
מכיוון שפורום זה עוסק בקולנוע ותסריטאות, נתתי דוגמא שקשורה לזה.
 

elirandaniel

New member
היי..:)

הנסיכה הקסומה בא מספר קן הקוקיה בא מספר חומות של תקווה בא מספר מאת סיטבן קינג הרבה סרטים יצאו מספרים זה המעט שאני יודע בכל אופן לא סיפרת לי על עצמך אם תוכל לשתף אותי אני אשמח..ד.א: ביררתי במכללת בית ברל הם לא פותחים לימודי תעודה השנה יש מקום שאתה יכול להמליץ לי ללמוד לימודי תעודה בקולנוע פה במרכז לא בא לי להתרחק מידי
 

aשרון

New member
צריך לעשות על זה קומדיה עלילתית...

מחוייבות של מחבל מתאבד מול מחוייבות של יוצר קולנוע.
 

aשרון

New member
בהחלט צודק, אבל כדי להיות ברור...

מתאבד שיעי, זה אלה מתעשיית הטרור לא מתעשיית הקולנוע, שיהיה כאילו מובן..,שהילד לא ירוץ להתגייס לדאע"ש או משהו בגללנו.
אבל מוצאת חן בעיני ההקבלה, בהחלט צריך להיות עם סטייט אוף מיינד של מחבל מתאבד כדי לעסוק בקולנוע, כי אין בטחון תעסוקתי במקצוע הזה.
 

vanishing point

New member
היו כאן הרבה דיונים

בנושא. מצרף סיכום של הנושא שמייצג את דעתי. כדאי להיכנס ולקרוא את השרשור כולו וזה שלפניו. יש גם התייחסות ללימודים בחו"ל.
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1193&MessageId=176040952#176041183

לגבי בית ברל... הם אצלי בחמישייה הפותחת לצד אוניברסיטת ת"א, ספיר, מנשר ומעלה.
 
למעלה