לימודי רפו"ש

anonimit18

New member
לימודי רפו"ש

בס"ד שלום לכולם!!! אני מתעניינת בקשר ללימודי רפו"ש בשנה הבאה בע"ה.. אני עובדת עכשיו על הפסיכומטרי אבל לצערי לא נראה לי שאצליח להוציא את הציון הדרוש עמ"נ להתקבל בשנה הקרובה.. וממש חבל לי לבזבז שנה בניסיונות נואשים להוציא ציון כ"כ גבוה. רציתי לדעת אם אתם בתור סטודנטים מבפנים יכולים לספר לי קצת על "דלתות אחוריות" ...דרכים נוספות שניתן ללמוד דרכם רפו"ש.. אולי להתחיל תואר אחר- ואם כן אז איזה ובאיזה שנה אפשר לעבור לרפו"ש.. או ששמעתי שיש איזושהי מכינה שיכולה לעזור.. אז כל מי שיכול לעזור.. אני ממש אשמח.. תודה רבה!!! -אני- =)
 
דלתות אחוריות

קודם כל, תחשבי טוב אם זה מה שאת רוצה ללמוד. דבר שני, במידה ואכן תרצי, יש מכינה שניתן לעשות במשך כשנה בהר-הצופים, עם נטיה ריאלית, והיא עשויה לשפר את הסיכויים שלך להתקבל (אני יודע שאצלי במחזור יש כמה בוגרי מכינה, אבל אין לי מושג לגבי המחזורים הטריים יותר). סוג שני של "דלת אחורית" הוא ללמוד תואר כלשהו במדעי החיים (וסה"כ די קל להתקבל לאחד כזה), להוציא בו ציונים גבוהים ואז עם התואר הזה לנסות להתקבל לשנה ב' ברפואת שיניים - בד"כ יש מקומות פנויים, ו-1-2 בשנה עשויים להתקבל ככה.
 

anonimit18

New member
תגובה לדלתות אחוריות

קודם כל תודה רבה על התשובה המהירה.. לגבי המכינה- ידוע לך אולי כמה אחוזים מתוך המכינה מתקבלים לרפואת שיניים?? ולגבי התואר במדעי החיים-כמה שנים הוא נמשך? מה בערך הממוצע שצריך להשיג עמ"נ להתקבל לרפואת שיניים? ושני תלמידים מתוך כמה מצליחים להתקבל? תודה רבה!!!
 
תשובות

לגבי אחוזים אני לא יודע, כי אני לא יודע כמה אנשים לומדים במכינה. בכל מקרה מדובר באנשים בודדים ממש, אפשר לספור אותם על יד אחת. התואר במדעי החיים נמשך לרוב 3 שנים, וצריך להיות עם ממוצע סביר פלוס. אני מכיר מישהי שהתקבלה בזמנו עם ממוצע 87, אבל תנאי הקבלה עלו מאז מאוד, וצריך לדעתי להיות עם ממוצע מעל 90. זה לא בלתי אפשרי, סתם קשה. איני יודע גם כמה אנשים כאלה מנסים להתקבל בכל שנה, בד"כ מדובר במסלול הרשמה נפרד שנפתח בקיץ, אבל ממה שאני רואה - מתקבלים בודדים - 1 או 2 בשנה.
 

nate2000

New member
מה שאומר שהסיכויים שלי להתקבל לרפוא

לשנים מתקדמות עם תואר בביולוגיה שואף בערך ל 0.... באסה לי....
 

anonimit18

New member
תלוי יחסית לכמה זה הרבה...

מישהו פה יודע להגיד כמה אנשים במכינה מנסים להתקבל לרפואה מדי שנה? יש פה מישהו שעשה את המכינה?? אני ממש צריכה פרטים.. דחוףףף.....
 

לביא א

New member
המון מנסים

אני עשיתי את המכינה ב 2004/5 והתכנית של כל בן אדם שלישי בערך במכינה (טוב, אולי אני קצת מגזים, אבל עדיין היו מלא) הייתה להתקבל לרפואה ע"ס המכינה. אז יש לומר שכבר ביום הראשון בשיחת ההסבר המנהלת של המכינה דאגה להוציא לכולם את הרוח מהמפרשים בהתבטאות בסגנון של "3/4 מהאנשים כאן חושבים שהם ראויים לפקולטה בעין כרם, אני מקווה שברור לכם שזה לא יקרה..." תוך כדי השנה את יכולה לראות איך בהתאם למבחנים ולציונים אנשים מתחילים לשקול אופציות אחרות ולרדת מהעץ. במכינה לומדים 300-400 אנשים בכל המסלולים שקיימים שם. במחזור שלי בערך 10 נכנסו לפקולטה לרפואה (אולי טיפה פחות) חשוב להבין שהמכינה (במיוחד של י-ם) היא לא איזה פתרון קסם או דלת אחורית. היא קשה אם אתה רוצה יותר לדסקס על המכינה עצמה את מוזמנת לקומונת מכינות קדם אקדמיות (קישור תוכלי למצוא בכרטיס שלי) בהצלחה
 
שימי לב רק

שגם בקבלה על סמך מכינה או רקע אקדמי יש צורך בציון פסיכומטרי גבוה. הממוצע של המכינה או של הרקע האקדמי מחליף את ממוצע הבגרויות בחישוב הסכם, ולא את הפסיכומטרי. יש מישהו שכותב כאן שהתקבל השנה לרפואת שיניים על סמך המכינה של העברית, הכינוי שלו הוא "לביא א".
 
למעלה