לינות בצפון הודו

לינות בצפון הודו


אנו עומדים לפני נסיעתנו הראשונה להודו, במה שמכונה "טיול מאורגן פרטי", דהיינו, טיול שיאורגן במיוחד לפי טעמנו ע"י מארגן ישראלי (לא חשוב השם). לאחר שסיכמנו על מסלול (רישיקש, מאנאלי, דהרמהסאלה ... הודו למתחילים), שלח לנו המארגן הצעה למלונות לאורך המסלול. אני מסתכל, ורואה שכל המלונות הם מלונות חמישה כוכבים, שממוקמים כמה קילומטרים הרחק ממרכז העניינים (אני לא כותב "מרכז העיר", כי בחלק מהמקרים לא מדובר בעיר אלא בעיירה קטנה, דוגמת קאסול).

אני לא חסיד גדול של מלונות חמישה כוכבים, לא צריך בריכה וספא ולא צריך שגברים בחליפות יזיזו את הכסא כשאני מתיישב וישאלו שוב ושוב אם הכל בסדר. לא אוהב את זה. מעדיף מלונות קטנים ונקיים, נעדרי "פינוקים" מיותרים, שבכל רגע שרוצים אפשר לצאת מהם ולמצוא בית קפה נחמד או חנות מכולת. יש הרבה מלונות קטנים ונחמדים כאלה במרכז ירושלים ובמרכז תל-אביב, ואני מעדיף אותם.

ברם,אינני יודע אם קיימים מקומות כאלה בצפון הודו, או שאולי הבחירה היא בין מלונות ריסורט חמישה כוכבים מחוץ לעיר לבין גסטהאוזים עלובים במרכז, כאלה בלי מזגן, בלי חניה, עם שירותי בול-פגיעה ועם קהל צעיר שמרעיש כל הלילה בצלילי טראנס וממלא את האוויר בעשן מתקתק.

אני לא לגמרי סומך על המארגן שייתן לי תשובה כנה, שהרי יש לו אינטרסים משלו. הוא וודאי מקבל אחוזים על כל לינה שהוא מביא, ומלונות מפוארים מן הסתם משלמים יותר.

אשמח לשמוע דעות, המבוססות על ניסיון אישי.
אם המשיב עצמו מארגן טיולים פרטיים, אודה לו אם יציין זאת (מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות וגו').
 
למעלה