לינקים למאמרים כתבות ואתרים בנושא

אורית ג.

New member
סיפורה של ציפי - אם לחמישה בנים

ציפי היא אם לחמישה בנים שכולם נימולו בינקותם כדת וכדין, ולמרות שזוהי מצווה שקשה לקיים. להלן הסיפור: =============================================================== איך ולמה מלנו את חמשת בנינו,ולמה נמול את בננו השישי ,אם יהיה. עמדנו בעלי ואני, נרעשים, ולא ידענו מה לעשות. התינוק לא הפסיק לבכות. צרחותיו פלחו את השמים. הוא הכחיל והסמיק חליפות. לא עזר לא נדנוד לא חבוק, ואפילו לא הנקה. עילת הבכי המחריד, הארוך, והמיגע, היתה האמבטיה הראשונה. כך גילינו את כוחו של התינוק להרעיש עולמות, על פעולה יומיומית והכרחית כאמבטיה. אבל יש דברים שמתרגלים אליהם. לבכי כזה אתה מתרגל. בכי כזה אתה מתמודד איתו בגבורה. בילד הבא כבר ידענו שכך זה יהיה, ועד החמישי הגעתי למצב שאמבטיה, לא אורכת יותר מחמש שניות, והבכי לא אורך יותר מדקה וחצי. לעומת זאת יש דברים שלא מתרגלים להם. וברית הוא מעמד שכזה. עוד בהיותי בחדר לידה, ישבנו בעלי ואני על הרשימות לברית, שהרי בוודאות ידענו שהטקס יתקיים. הוחלט על מוהל )קרוב של בעלי(, התלבטנו על שם, ודנו בנושא ברוגע גדול. אולי היינו תמימים. לאחר שחרורנו מבית החולים, שהיתי אצל אימי. אז החלו המריבות. הרשימהלטעמה, היתה ארוכה מידי, מקום הברית רחוק מידי, והשם - לא רצינו לגלות. וממעל מרחפת לה כענן השאלה הגדולה, האם הברית תתקים במועד. המוהל, הרב יצחק ברנשטיין, בא לראות את התינוק, ופסק כי הוא צהוב. נשלחתי לבית החולים, לבצע בדיקות דם. שם עברנו בעלי ואני והתינוק, טראומה קשה של התפשטות, ובדיקת רפלקסים, ונגזר, שהצהבת לא קשה מידי, ולתינוק ראות חזקות. חוזק הראות התברר כמרכיב מאוד דומיננטי בברית כפי שתברר לאחר מכן. ביום הברית, הרגשתי נהדר. לא חשתי בתפרים, התינוק היה במצב רוח טוב. השמש זרחה, ונסענו לאולם. האולם נראה יפה, אני נראיתי יפה, התינוק נראה יפה. הכל היה מוכן ומזומן. המוהל שוב בדק את התינוק, ואני נשלחתי לארץ הגזירה, בה אמורה האם הבוכיה לעמוד, ולבכות את מר גורלו של בנה, לפאתי החדר. עמדתי שם, לא בוכיה אלא נרגשת. שמעתי את התינוק בוכה, וראיתי את בעלי כמעט מתעלף. קראו לילד בשמו - ישראל עמיחי - על שם סבי ז``ל, ונקראתי אל הרך הילוד. רבות כבר נכתב על השפעות האלכהול על אנשים שונים. אני חוששת שילדי, נהיים היפר אקטיבים כתוצאה מלגימה אחת או שתים. ישראל לא הפסיק לבכות. לא עזר נדנוד לא עזר חבוק, ואפילו לא הנקה. להגיד שנוכחתי בסעודת הברית יהיה בדיחה. נשארתי עם התינוק ולא ידעתי את נפשי מרב דאגה. כשחזרנו הביתה, אני לבשתי מדי ב`, נרגעתי מלחץ הקהל המיעץ, החזקתי את ישראל קרוב אלי, ובידים שלי, בחום שלי, על יד הלב שלי, הוא נרגע. לברית מספר שתים, הגענו מפוקחים. ידענו כבר על המריבות, ידענו כבר על הבכיות, ידענו על הצהבת. היינו מוכנים לכל. ויהודה בכה. יהודה היה בעל ראות גדולות פי כמה מישראל. לא ידעתי שתינוק יכול לבכות ככה, עד שיהודה פתח פיו בברית ולא פסק. )לכשגדל, נוכחתי דעת, שכמעט כל ארוע, קטן כגדול, גורם לו לכך, אבל אז יחסתי את זה לברית(. לא עזר נדנוד לא עזר חבוק, ואפילו לא הנקה. להגיד שנוכחתי בסעודת הברית יהיה בדיחה. נשארתי עם התינוק ולא ידעתי את נפשי מרב דאגה. כשחזרנו הביתה, אני לבשתי מדי ב`, נרגעתי מלחץ הקהל המיעץ, החזקתי את יהודה קרוב אלי, ובידים שלי, בחום שלי, על יד הלב שלי, הוא נרגע. כשעופר נולד החלה מלחמת העולם ביני לבין בעלי. אני טענתי וטוענת שאחת הבעיות שנלוות לברית, לדעתי, היא רוב העם. מתאסף המון אדם, לאחל מזל טוב, לאישה שרק ילדה, וטרם חזרה לכוחותיה, והיא במקום לטפל ברך הילוד, צריכה לארח אנשים. במקום להתרכז בתינוק היא חושבת על איך כולם מסתדרים. רציתי ברית אינטמית. לבסוף הוסכם ברית אינטמית כך יהיה. נזמין רק חברים , ידידים קרובים ובני משפחה. כשבאתי לאולם חשכו עיני. כנראה שהיתה איזו חוסר הבנה ביני לבין בעלי. אולי המילה אינטמיות לא היתה ברורה לו כל צורכו, אבל כ - 001 איש התאספו באולם, ואני עם ילד בן 5.4 תינוק בן שנתיים בדיוק, ותינוק בן שמונה ימים , מוקפת במזל טוב, וברעש ובשאון, שלא הועילו לי או לתינוק דבר. עופר דווקא היה ועודנו ילד רגוע. הוא כמעט לא בוכה. הוא שקט כלשון הכתוב `` מים שקטים חודרים עמוק`` אבל בברית הוא בכה ולא פסק. לא עזר נדנוד לא עזר חבוק, ואפילו לא הנקה. להגיד שנוכחתי בסעודת הברית יהיה בדיחה. נשארתי עם התינוק ולא ידעתי את נפשי מרב דאגה. כשחזרנו הביתה, אני לבשתי מדי ב`, נרגעתי מלחץ הקהל המיעץ, החזקתי את עופר קרוב אלי, ובידים שלי, בחום שלי, על יד הלב שלי, הוא נרגע. נעם, בננו הרביעי, שינה את ההרגל. אמנם הוא בכה, אבל הוא הפסיק מיד. אותו ענין רק לינוק. ושיהיה שקט. בתום הברית חזרנו כל החבורה הביתה שמחים וטובי לבב, אם כי אני עדיין סברתי, שהיה לי הרבה יותר קל, אילו לא התקבצו מאה אנשים לאחל לנו מזל טוב, והייתי מסתדרת עם ארבעת אחי וב``ב, ועם גסותי וב``ב. וצעיר הבנים, איתי, תינוק מקסים לאין שיעור, נולד ביום כ``ח ניסן בשנה שעברה. ברית המילה נועדה ליום העצמאות. וראינו בזה סמליות יפה, איך ביום בו נחזק את בריתנו עם הקב``ה, מחזק עם ישראל את בריתו עם המדינה. גם איתי בכה, וכבעלת נסיון רב, ידעתי את אשר עלי לעשות. לא נענעתי אותו ולא חבקתי אותו, אלא רק דברתי אליו בלחש באוזן. לאחר כרבע שעה, היה בידי תינוק קטן מתנשם, וישן. הברית נערכה ב - 9 בבוקר. בשעה 11 חזרנו הביתה, עם איתי על הידים, שקט ושלו, למעט בשעת עשיית צרכיו. ובכל זאת ולמרות הנסיון, לא מתרגלים לזה וקשה לי מאוד. ולמרות שאני יודעת שזה חולף ועובר עדיין קשה לי בכל פעם מחדש. והקושי לא נעוץ דווקא בבכי, או דווקא בהתנהגות התינוק, ואפילו לא במריבות החוזרות ונשנות בהרבה משפחות סביב דרך חגיגת הטקס. אז למה קשה לי ולמה אני מבצעת? כי אני יהודיה. כי אברהם אבינו מל את עצמו בהיותו בן 09 שנה, סמל לבריתו עם ה`. ומצווה זו מסמלת את בריתו של עם ישראל עם אביו שבשמים. כי זה חלק מהזהות היהודית עליה נלחמו יהודים דורות רבים, והועלו למעקדה בגלל קיום מצווה זו. כי כאשר בעלי מחזיק את התינוק על הידים ואומר ``שמע ישראל ה` אלוקינו ה` אחד`` אני רואה את כל המוני הדורות שמאחוריו, ואת כל אלו שלפניו שמלו את בניהם. לא רק אני מלה את בני, כולם איתי במעמד זה. כל הרוגי המלכות, כל מקדשי שם ה`, כל קדושי השואה, כולם עומדים שם בזהות יהודית זקופה וגאה, וכורתים מחדש את בריתם עם ה`. ולכן זה קשה לי כל פעם מחדש. לחוש את עול קיום המצווה, לחוש את כובד האחריות, לחוש את יהדותי בכל נימי נשמתי. אז נכון התינוק בוכה, אבל עם ישראל קיים מצווה זו לדורי דורות, וכל התינוקות הפכו לגברים והתגברו על כאב היום השמיני. אבל קיומה של מצווה זו גרר עימו במהלך הדורות מסירות נפש, שהשאירה צלקות עמוקות על נפש האומה, שאף אחד לא יצליח למחוק. וזו גם הסיבה שחלונים רבים מקיימים את המצווה. אולי חלקם עושים זאת בשל לחץ החברה, אבל עדיין, הרב מרגישים שיש בקיום המצווה משום התחברות לעם היהודי, על גורלותיו ועל שמחותיו.
 

אמיר.

New member
100 ??? עכשיו אני מבין למה...

שלנו לא בכו כמעט בכלל... בברית הכי גדולה היו 65....
 

אורית ג.

New member
אמיר , אשמח אם תגיב לסיפורים כאן

ולשאר הלינקים בהודעיות נפרדות. בהודעה זו אני פשוט מרכזת חומר. סליחה על שלא הסברתי את עצמי היטב בקשר להודעה זו - אוסיף המבהרה לעיל - ואל נא תעלב אם אמחוק את ההודעה מאוחר יותר). השתדל לפתוח הודעה חדשה ולכתוב שם ``לציפי - בקשר לסיפור הבריתות וכו``` משום שאין כאן בתפוז עמוד למידע קבוע - פתחתי את ההודעה הזו. בהמון התנצלות אורית
 

אורית ג.

New member
סיפורו של מעוז - ששחזר את עורלתו

מעוז נימול כמקובל אצל היהודים בינקותו ובגיל מבוגר החליט לנסות ולשחזר את העורלה הנה הסיפור: ========================================================= אשרי, ערל אני! אני לא בטוח אם הסיפור האישי והמוזר מעט שלי מתאים לבמה הזאת, אבל מכיוון שאני חושב שהפורום הזה חשוב ומעניין חשבתי שיהיה כדאי לספר עליו. מדובר בשחזור העורלה בתהליך איטי ולא כואב של מתיחת עור הפין, שבסופו נוצרת עורלה חדשה שנראית ומתפקדת כעורלה טבעית לגמרי. כיהודי ישראלי מלו אותי כמובן כתינוק, דבר שתמיד הצטערתי עליו )אני בן 14 כיום(. אני מוכרח לומר שמעולם לא חשבתי שהתהליך הוא הפיך, עד שנתקלתי במקרה באינטרנט ביומנים של גברים ששחזרו את עורלתם ובהם תמונות מרשימות של ``לפני`` ו``אחרי``. לפני שנתקלתי ביומנים לא חשבתי ברצינות שהדבר אפשרי, וגם אחרי שהתחלתי בעצמי לשחזר פקפקתי בכך. נקודת המפנה באה כאשר נוכחתי לתדהמתי אחרי כמה חודשים של מתיחה לא עקבית, שהעור אמנם מתארך והולך ושאפשר להתחיל ולכסות בו מקצת מן העטרה. מאז המשכתי למתוח באופן עקבי למדי במשך כשלוש שנים, שבסופן נוצרה עורלה חדשה שכיסתה לחלוטין את העטרה, לעתים גם בעת זיקפה. מלבד הסיפוק שבתהליך עצמו ובתוצאות המדהימות שלו, קשה לתאר את ההבדל שבסיפוק המיני שאני מגיע אליו כעת. זו אולי אחת הסיבות העיקריות שבגללן החלטתי לפרסם את הסיפור האישי שלי. אי אפשר להשוות בין ההנאה המינית שאני חווה כעת לבין ההנאה המינית שחוויתי לפני השחזור. מכיוון שהעטרה והאזור שבבסיסה נותרים מכוסים רוב הזמן דרגת הרגישות שלי השתפרה לאין ערוך ואיתה גם עוצמת הגירוי והסיפוק המיני. ברור לי ששחזור אינו תהליך שמתאים לכל אחד ואני לא מבקש לעשות לו כאן נפשות. כל מה שרציתי הוא להביא את הניסיון האישי שלי לידיעת הורים שמתלבטים אם למול את בנם או לא. מעוז [email protected]
 

אביUSA

New member
תחנת רדיו בארצות הברית הכריזה על

פרס בסך מיליון דולר לפני כ-9 שנים למי שיוכיח כי ברית המילה הוא טוב לבריאות האדם או לחילופין מונע מחלות.... מיותר לציין כי חלפו להם השנים ועד היום אף אחד לא הצליח לגבות את הפרס. להפך - אנשים התחילו לחקור את הנושא ביסודיות כולל יהודים שנימנעים היום מטכס הברית , מה גם שפה יותר קל להיגבר על הבעיות החברתיות לאלו שלא נימולו.... אני חייב לציין שהנושא מדובר מאוד בארה`ב ויותר ויותר אנשים נמנעים ממעשה הברית ורואים בו אלימות וברבריות. בברכה אביUSA
 

מישמיש_2

New member
בטח. הבדל בין סקס בגיל 14 לגיל 11.

מענין מאוד. היום הבחור בן 14, והתחיל את התהליך לפני שלוש שנים. הוא מרגיש את ההבדל בין סקס של גיל 11 להנאה בגיל 14... דו מי.
 

Ludwig

New member
לי אישית נשמע סיפור זה בלתי אמין...

ובכל מקרה אי אפשר לשחזר את אותה תחושה מינית שמאבדים עם נטילת העורלה במילה. זהו נזק בלתי-הפיך.
 

_יובלל_

New member
הדרך להחלטה

אני מביא את סיפורינו מהפורום של IOL - בינתיים הוא כבר בן חודש ויומיים!! ------------------------------------------------------------------ תומר (המדהים) שלנו כבר בן שבועיים וחצי. אנחנו בחרנו שלא לעשות לו ברית מילה. הבחירה נעשתה אחרי הרבה התלבטויות ובירורים, וכיום, כשאנחנו כבר הורים ותיקים :) אנחנו מאד מאושרים שכך בחרנו. היות ופורום ברית מילה מאד עזר לנו במחקר ובמסע הלבטים הלא קל, החלטתי להביא כאן את התהליך שעברנו בדרך להחלטה. הכל התחיל עוד לפני ההריון, כשכבר החלטנו שאנחנו רוצים להביא ילד לעולם, תפסה את עיני כתבה ב``הארץ`` על הורים שבוחרים ללמד את הילדים שלהם בבית ולוותר על שירותיה המפוקפקים של מערכת החינוך. בתור אב לעתיד, ומי שמכיר את מערכת החינוך כתלמיד בעבר ומורה במשרה חלקית בהווה, הנושא סיקרן אותי, וביקרתי בעקבות ההפניה באתר של ``באופן טבעי``. באופן כללי אני אוהב לחשוב על עצמי כאדם שלוקח החלטות מתוך בחירה ומחשבה, והביקור באתר הזה הראה לי עד כמה חזקה גם אצלי הנטיה הטבעית לעשות בצורה אוטומטית מה שכולם עושים. עד לאותה שניה מעולם לא חשבתי על כל אותם נושאים, לקחתי אותם בתור אקסיומה- נותנים את כל החיסונים, מחתלים בחיתולים חד פעמיים, הולכים לבית ספר, הילד ישן בנפרד מההורים, וכן הלאה. באותו רגע התחיל תהליך מרגש של הרבה מחשבה על כל אחד מהנושאים האלה. בחלק מהנושאים השתכנעתי שמה שכולם עושים זה נכון לי, ובחלק - שלא. מהאתר הזה המשכתי לגלוש ולברר עד שהגעתי לאתר של ``אף מילה``, ושם מצאתי את מאמר ``קרבן הברית`` של דר` חנוך בן-ימי. המאמר הזה ניפץ לי כמה אקסיומות שמושרשות היטב אצל רב האנשים שאני מכיר: ``לתינוקות בגיל הזה לא כואב``, ``ברית זה עניין של בריאות``, ``איבר לא נימול - זה לא היגייני``, והמנטרה הנפוצה מכולם: ``בסה``כ חתיכת עור קטנה ומיותרת``. בנוסף למדתי באיזו התערבות רצינית מדובר, ועל החשיבות של העורלה בתיפקוד המיני. בשלב זה חזרה בת-זוגי, גלית, הביתה, וסיפרתי לה בהתלהבות על כל תגליותי לאותו ערב פורה. לשמחתנו הרבה גילינו שאנחנו רואים את הדברים בצורה מאד דומה, ואחרי עוד קצת בירורים ומחשבות החלטנו להניח לעניין עד שנגיע לשלב שבו כל זה יהיה יותר רלוונטי. כאמור - עוד לא היה הריון אפילו... השלב המשמעותי הבא היה אחרי סריקת המערכות המוקדמת, בה התברר לנו שיש לנו בן. חזרנו לבירורים במלוא המרץ, וזה גם השלב שבו גילינו את פורום ברית מילה. גילינו יותר ויותר עד כמה ה``חיתוך הסמלי והלא כואב הזה`` הוא מורכב, אכזרי, מסוכן לפעמים, ובעיקר חסר כל הגיון למי שאינו דתי. בשלב הזה, כשהבנו שאין לנו שום נימוק בעד ברית, ויש המון סיבות נגד, נשארנו רק עם הסיבה החברתית. כמו שרבים אחרים בוודאי חוו, הנושא החברתי הוא שד לא קטן, שגורם לרגשות עזים ותגובות קיצוניות. לכל אחד יש את הטראומות שלו כילד, ואת ההתמודדויות החברתיות הלא קלות שלו, וגם כאן יש שפע של אקסיומות שרצות במערכת - ``ילדים זה דבר אכזרי``, ``להיות שונה באיבר כל כך רגיש``, וכמובן - הפחד הגדול מהאירועים היומיומיים של הרחצה המשותפת, ההשתנה המשותפת, או השוואת הבולבולים הטקסית (איך זה שאני לא זוכר שאי פעם השתתפתי בכל האירועים האלה?!). בכל מקרה - כאן ההתלבטות היתה הרבה יותר קשה, ובסופו של דבר היו כמה גורמים שעזרו לנו בהחלטה. מתוך הקישורים והמאמרים בקהילה למדנו שיש כבר לא מעט ילדים לא נימולים. הידיעה שאנחנו לא הראשונים היתה מאד משמעותית. בנוסף, מתוך הסיפורים בקהילה (כמו למשל הסיפור של אנדה, ושל אמא של אלכסנדר), ומתוך השאלונים של דר` חנוך בן-ימי, התחלנו להבין שזה שכולם אומרים לנו בודאות שהילד יסבול, זה לא בהכרח אומר שזה נכון... נראה שעצם הפחד מהשונות ומהתגובות הוא הרבה יותר גדול ממה שקורה בפועל. גיליתי, להפתעתי, עד כמה הקובנציה ש- ``חייבים לסבול`` מושרשת עמוק בחברה שלנו, ועד כמה אני לא מזדהה עם זה. יש נטיה בכל התחומים, תמיד להתכונן לרע ביותר, כדי להיות מוכנים כשהוא יגיע, ובעיני הדרך היא הפוכה. צריך להתכונן לטוב ביותר, להנות, לאהוב ולשמוח, וכשנתקלים בקושי, אם נתקלים בו, אני מאמין שיש לנו את הכוחות להתמודד. וספציפית לעניין הברית - רב הסיכויים הם שזה לא יהיה עניין כזה גדול. אנחנו חיים במציאות שבה השונות כבר יותר מקובלת מבעבר - משפחות חד הוריות, צבעים שונים, זוגות מאותו מין, עליה מסיבית ובה גם ילדים לא נימולים וחיילים לא נימולים. וכשיבוא היום הנורא המדיר שינה מעיני כל כך הרבה הורים וסבים, ובו מישהו ישאל את תומר למה אצלו זה נראה אחרת, תומר, שמגיל אפס גדל במשפחה שבה הוא מקבל כמות אינסופית של חום ואהבה, ומגיל קצת יותר גדול יקבל מההורים שלו את הידיעה שכל אחד שונה וכל אחד מיוחד וזה מה שיפה כל כך, לא יתרגש מזה, ומי יודע, בסוף עוד כל הילדים יקנאו בו. כמובן שיכול להיות שיהיה לו יותר קשה, אבל זה נכון לכל ילד בעולם. אני למשל, הייתי ילד חסון, בריא, לא הייתי שמן, לא ממושקף ולא ג`ינג`י - ועדיין לא היה לי קל מבחינה חברתית. בסופו של דבר, נראה לנו שלעשות משהו שכל כך מנוגד לכל פסיק בתפישת עולמנו רק בגלל השיקול החברתי, זה לא נכון, ולא מוסרי. לגבי התגובות - היות ואני כותב כאן בשמי האמיתי, והיות ורבים ממשפחתי וחברי משוטטים באינטרנט, אני לא אפרט הרבה, רק אציין שבאופן כללי, למשפחה לא היה קל עם הבחירה שלנו. התגובה התאפיינה בחרדה גדולה מהסבל העתידי של הילד, אבל לרגע לא היה ספק שהם יהיו איתנו ואיתו, ותגובות של כעס, עוינות, איומים או ניתוק קשר לא פגשנו בכלל. אנחנו בחרנו לשתף את המשפחה הרבה זמן מראש, ועכשיו כשתומר נולד, אף אחד לא מתייחס לזה כבר. עוד דבר מעניין שראינו זה שיש הבדל עצום בין התגובות שפגשנו אצל בני דורנו (30 פלוס) התל-אביבים, שרובם קיבלו את זה בקלילות, בין התלהבות גדולה להסתיגות מתונה, לבין תגובות המבוגרים יותר, ששם כמעט תמיד נתקלנו בחרדת השונות הגדולה. בנוסף - גילינו שהתגובות הכי קיצוניות - היו של גברים. תגובות של כעס וזעזוע אמיתי היו רק מצד גברים. מעניין, לא? על ההפתעה נעימה בטיפת חלב כבר כתבתי בפורום. ולסיכום - פניה נרגשת לחברי הפורום. בשלב שבו שיתפנו את המשפחה, ניסיתי להפנות לקהילה ולמאמרים המופיעים בה. ההורים הרימו את הכפפה, אבל הספיק להם להתקל בשתים שלוש הודעות מיליטנטיות, כדי שהם יסיקו שמדובר בקבוצה של לוחמים אידיאליסטים שיצאו למלחמה לא שפויה נגד העולם. אין ספק שזה לא הרגיע אותם, אלא להיפך. לדעתי - אם המטרה של הפורום היא לפתוח דיון אמיתי ועמוק בנושא שהיה טאבו במשך כל כך הרבה שנים, הדרך היחידה לעשות את זה היא מתוך הקשבה, סובלנות, וקבלת כל הדעות וכל האמונות. אם בנאדם שמתלבט התלבטות אמיתית סופג בפורום זלזול והשפלה בגלל שהוא עוד לא בחר ב-``דעה הנכונה והיחידה``, למה שהוא ירצה להמשיך ולהקשיב? האם באמת אנחנו רוצים לצמצם את קהל היעד של הפורום רק למי שכבר משוכנע מעבר לכל ספק? לכן אני כל כך מעריך את בחירתה של אורית לקבל את כל הדעות ולא להיות מיסיונרית, ולכן מאד מצער אותי הטון הלוחמני של חלק מהמשתתפים.
 

אורית ג.

New member
טופס הסכמה למילה של ``מילה טובה``

לפניכם העתק של טופס ההסכמה למילה שעליו חותמים הורי הנימול או הוא עצמו והוא מפרט , לדעת מחבריו רופאי ``מילה טובה``, את היתרונות , החסרונות והסיכונים שבמילה. ==================================================== תאריך __________ שעה __________ טופס הסכמה למילה בהסרת עורלה (להלן: מילה) מוסר כ25-50%- מעור הפין. לפעולה זו עשויות להיות יתרונות בריאותיים והגייניים. רשימת היתרונות המדווחת בספרות המקצועית אינה מוכחת באופן חד-משמעי. רשימה זו כוללת את הטענות הבאות:  צמצום מספר מקרי הזיהום של דרכי השתן בקרב נימולים  צמצום הסיכוי להופעת סרטן איבר המין (הפין) בקרב נימולים. (טענה זו עדיין נבדקת, אך גם נוכח נדירות התחלואה בסרטן זה ספק אם יש בה הצדקה למילה.)  פימוזיס Phimosis)) - הצרות של פתח העורלה  איידס (AIDS) - מספר מחקרים באפריקה הצביעו על שיעור נמוך יותר של נפגעי AIDS בקרב נימולים. (היות שלא נחקרה השפעת גורמים אחרים, כהבדלי דת, גזע ותרבות, בקרב אוכלוסיית הנימולים ואלו שלא נימולו, אין ודאות שהשוני בתחלואה קיים גם בקרב האוכלוסייה בארץ.)  היגיינה - האמצעים הזמינים היום מאפשרים שמירה על היגיינה סבירה לנימולים וללא נימולים כאחד. אעפ``כ יש מחקרים המדווחים על בעיות היגיינה רבות יותר בקרב אלו שלא נימולו. לצד היתרונות במילה ישנם גם מקרים בהם עלולים להיווצר סיבוכים:  לעיתים עלול להיגרם דימום (בכ2%- מהמקרים). למטופלים עם בעיות דימום וקרישה עלול הדימום להיות רציני יותר עד כדי צורך בטיפול בבי``ח ואשפוז. מוות כתוצאה מכך הוא נדיר ביותר.  זיהום עלול להיגרם במילה. רמת היגיינה גבוהה של הציוד הרפואי וסביבת הטיפול מקטינה את הסיכוי לזיהום. בעולם המערבי מוערך שיעור הזיהומים בכ10%-. רוב הזיהומים קלים אך מיעוט עשוי להיות חמור יותר.  חסימת צינורית השופכה כתוצאה מנפיחות עשויה למנוע מתן שתן ולגרום לכאב.  הסרת יתר של עורלה עלולה להביא להטיית הפין לפנים. בגיל מבוגר יותר היא עשויה לגרום לכאב בעת זקפה ולהפרעה בקיום יחסי מין. מקרים כאלה עשויים לחייב טיפול פלסטי.  פציעה או פגיעה בעטרה (ראש איבר המין)  מילה של איבר בו פתח צינור השופכה אינו במקומו הרגיל עלולה להביא לפגיעה בצינור השופכה.  עיוות הפין, במידה שהוא קיים, הוא בדרך כלל מום מולד. אעפ``כ במקרים נדירים הוא עלול להיגרם במילה.  צלקת תמידית  היווצרות רקמת עור המגשרת בין העטרה לאזור העורלה המוסרת. לעיתים רחוקות עלול גשר זה למנוע תנועה חלקה של העור על הפין ולגרום לכאב בעת זקפה.  הסרת חסר של עורלה בה עודף העור שנשאר אינו גמיש די הצורך. טיפול משלים להסרת הרקמה העודפת פותר בעיה זו.  אובדן חלק מהפין או כולו כתוצאה מזיהום מתמשך. נדיר ומחייב טיפול עם אבחון הזיהום.  דלקת של פי השופכה (Meatitis) כתוצאה מאובדן ההגנה של העורלה. הדלקת יכולה להיגרם גם מחשיפת פי השופכה לחיתולים יבשים או כאלו הספוגים בהפרשות התינוק.  אובדן הולך וגובר של התחושה של העטרה. זו התלונה הנפוצה ביותר בין נימולים מבוגרים, אשר מקצתם מדווחים על צורך בגירוי עד כדי כאב כדי להגיע לסיפוק מיני.  העדר סיפוק מיני: כולל אימפוטנציה ופליטה מוקדמת.  צריבה בעת מתן שתן (Nonspecific urethritis) נפוצה יותר בקרב גברים נימולים.  ישנם דיווחים על מקרים של אי סדירות בפעולת הלב בעת המילה.  בספרות יש דיווחים על מקרי מוות בשיעור של 1:500,000. סיבוכים אפשריים כתוצאה מההרדמה המקומית:  חבורות קלות באזור ההזרקה מופיעות בכ1.2%- מהמקרים.  ירידה באספקת הדם לאיבר המין (לרוב כתוצאה משימוש בחומר הרדמה לא מתאים) לאחר שקראתי את כל האמור לעיל והבנתי את היתרונות והסיבוכים האפשריים הכרוכים במילה, ניתנת בזאת הסכמתי להסרת עורלה (מילה) של __________________ אשר אני האפוטרופוס שלו ע``פ חוק. הסכמה זו כוללת גם הסכמה לביצוע הרדמה מקומית ולביצוע כל פעולה שתידרש למען בריאותו, אם ובמידה שיהיה צורך בכך, בהתאם לשיקול דעתם של הרופא המטפל למעט ______________ (נא לציין פרטים ואם אין לציין ``אין``). האחראי העיקרי למילה יהיה ד``ר ________________ ואולם אני יודע\ת ומסכים\מה לשתופם של יתר העוסקים במילה וכל הקשור אליה, רופאים, אחיות ואנשי צוות שימונו ע``י המרפאה בהתאם לנהלים של המרפאה ולהוראותיה. ________________ ___________________ ______________________ ________________ ___________________ ______________________ שם האפוטרופוס תפקיד או קרבה למטופל חתימת האפוטרופוס אני מאשר\ת שבדקתי את תעודת הזהות של האפוטרופוס וודאתי את פרטיו ואת תפקידו\קרבתו למטופל. _________________ _____________________ ______________________ שם תפקיד חתימה
 

אמיר.

New member
ואם זאת לא הפחדה....

אז איננייודע מה זה להפחיד... הנתונים מטעים .. גם בלי להיות בקי. האם הנתונים עולמיים או מהארץ ? רוב הבעיות אינן קשורות למילה כלל אלא לטיפול לא נכון בה. מה לגבי מוהלים העובדים בערכות חד פעמיות ? (אין זיהום). ועוד ועוד.
 

דיאנה1

New member
למה להם להפחיד? הם הרי מתפרנסים

מביצוע ברית מילה. האינטרס שלהם צריך להיות הפוך. לכן אתה יכול להיות בטוח שהאמת עוד הרבה יותר גרועה ממה שיש בטופס, מה שיש שם זה רק מה שידוע בודאות נכון לזמן כתיבת הטופס. זו בדיוק ההוכחה שלא מדובר בהפחדה אלא בעובדות שגם רופאים שמבצעים ברית מילה מודים בהם.
 

אורית ג.

New member
``כל מה שלא רציתם לדעת על ברית מילה``

מאמר מאת ד``ר אבשלום זוסמן-דיסקין באתר ``אמנות הלידה``
 

אורית ג.

New member
מכתב פתיחה לפורום (או :דבר המנהלת)

ברוכים הבאים לפורום ``ברית-מילה`` המילה היא מנהג המושרש עמוק במסורת היהודית ובחברה הישראלית, ומלבד הפן הדתי שלו שהוא כריתת ברית עם האל יש לו הבטים עמוקים הקשורים להתקבלותו של הנימול (תינוק או גר) לחברה היהודית. אך בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על כאלה המתלבטים אם למול או למול את בנם (או את עצמם), ומה שהיה להליך כמעט אוטומטי כשנולד בן הופך לעיתים לשאלה כבדת משקל על גורלו ועתידו של התינוק. לנושא רגיש זה יש פנים רבות : דת, מסורת, זהות יהודית, הבדלות מעמים אחרים, בריאות, אסתטיקה, לחץ חברתי , הורות, השתייכות, מוסר ועוד הרבה. קהילת ``ברית-מילה`` נועדה בין השאר לאפשר למי שהנושא קרוב אליו - מתלבטים, מוהלים, רופאים, אנשים דתיים או מסורתיים, עולים חדשים, הורים לעתיד, אנשים שאמצו ילד בחו``ל, אזרחים לא-יהודים החיים כאן בישראל או כל מי שמעוניין - לשוחח בנושא זה ולשמוע דעות לכאן ולכאן. כמו כן הקהילה תרכז מאמרים דעות סיפורים והצבעות למקומות רלוונטיים. פה המקום לספר על מחשבותיכם בנושא, סיפורי ברית ששמעתם או חויתם וגם להקשיב לאחרים שלפעמים חושבים אחרת. פה המקום להתייעץ עם אנשים שחקרו את המנהג ואת יתרונותיו או ההסתיגויות ממנו או סתם להעלות שאלות תאורטיות לדיון. לשם ההגינות אספר כי בני שלי לא נימול. אני עדיין זוכרת את השיחות והמחשבות בנושא שהיו לי עם בעלי, עם חברים ועם המשפחה הקרובה. את החיפוש באינטרנט אחרי מאמרים כאלה ואחרים ואחרי הורים אחרים שהתלבטו. לא כולם מתלבטים, לא כולם מעוניינים להתלבט ובוודאי, שרוב האנשים בוחרים אחרת ממני. אין לי כל התנגדות לכך ואין לי כל רצון לשכנע בצדקת דרכי את אלה שאינם מעוניינים לשאול אותי, אבל יש לי בהחלט עניין לאפשר שיח בנושא ועל כן אני קוראת לבעלי כל הדעות, להביע אותן ומקווה שיהיה כאן שיח פורה ותרבותי.
 
למעלה