ליקוקים נון סופיים

אמאלה02

New member
ליקוקים נון סופיים

היי,

הארנבת שלנו מתאקלמת לאט לאט וגם אנחנו מתרגלים אליה.. היא חמודה מאוד... לצערי לא נמצאת יותר מידי מחוץ לכלוב... אבל משתדלים שתהיה לפחות שעה וחצי שעתיים... ואז היא משתוללת....רצה... קופצת..... אבל גם המון המון המון מלקקת.... האם טבעי ? האם רצוי ? האם בריא ?

תודה מראש
 

Runny

New member
סימן מעולה
ליקוק אצלם הוא עניין חברתי של "אני דואג לך לנקיון, שווה לך להצביע בשבילי במועצת השבט הבאה"
&nbsp
תהנו מזה והשתדלו שזה ימשיך, אימצתם אחת חברותית במיוחד.
 

אמאלה02

New member
באמת ?

היי,

איזה כיף לשמוע...
אם ככה נמשיך לעודד אותה שתמשיך :)

יום טוב ותודה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מלקקת אתכם או דברים אחרים בבית?

אם היא מלקקת אתכם זכיתם; זה בדיוק כמו ליקוק של כלב, סימן לחיבה, חברות, טיפוח הדדי...
הארנבון שלנו כבר שנים אצלנו ולא מלקק אותנו בכלל אף פעם...
 

אמאלה02

New member
היא מלקקת בעיקר

אותנו.... ואת הבגדים שלנו.... אבל מנסה לנשוך דברים אחרים.... את הרגלים של הכסא.... סולם שנמצא בחדר.... ולפעמים גם אותנו.... תוך כדי ליקוק....

יש לה גם קפיצות ממש מצחיקות.... כאילו קופצת קצת הצידה וקדימה ותוך כדי עושה פניה אחורנית....

ושאלה שאולי תדעו לענות לי עליה... איך אפשר להפגיש בינה לבין הכלבה שלנו ? הכלבה ממש מרוגשת בקשר אליה ואנחנו מפחדים שתינשוך אותה או משהו כזה... הארנבונת לא מתרגשת ממנה יותר מידי.... ככה זה לפחות נראה לנו.... היא בתוך הכלוב ודווקא מתקרבת ומרחרחת את הכלבה ....

תודה ויום טוב
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מגניב


הארנבון שלנו מלקק רק את עצמו ולפעמים (נדיר יחסית) קצת בדים/ריפודים (נעלי בית שלי, כריות). נשיכות וכרסומים הם שלב של גורים, הם "טועמים" את העולם דרך הפה. גם פעוטות עושים זאת, כידוע... רק שימו לב שלארנבונים יש שיניים חותכות חדות וחזקות ומהר מאוד הרחרוחים והליקוקים הלא מזיקים עלולים להיות כרסומים כואבים בכל חפץ שתהיה לה גישה אליו (ריהוט, ניירות, קרטונים, עץ, כבלי חשמל...) – ראו הוזהרתם! חשוב מאוד למגן את הסביבה שלה ולהשגיח (לטובת כל הצדדים הנוגעים בדבר). הארנבון שלנו הצליח להרוס לי כמה ספרים, יומן, מארזי DVD (מקרטון), שני זוגות אוזניות (כרסם את הכבל), כבל טעינה למחשב (שילמתי למעבדה על התיקון...) ומטען לסלולרי. אפשר לומר שיצאנו בזול...

&nbsp
הקפיצות המצחיקות נקראות "בינקי" (חפשו בגוגל וביוטיוב binky, גם כאן יש אין ספור תמונות וסרטונים) וגם הן מעידות על כך שהיא שמחה וטובת לב.

&nbsp
לגבי הכלבה, אני לא יודעת איך נכון להפגיש, אבל המפגשים חייבים להיות בליווי שלכם. כלבים הם חיות טורפות וארנבונים נטרפים, ואף שלא סביר שהכלבה תטרוף אותה, זה יכול להיגמר רע גם בטעות או בתום לב של הכלבה (איזה סוג? מה הגודל?). בעבר כתבה כאן גולשת קבועה שמצאה ארנבון מת בכלוב אחרי מפגש עם כלבה שהייתה בחדר אחר והיא לא ידעה שהיא מסוגלת לפתוח דלתות. היא שיערה שהארנבון מת מפחד, מילולית (ארנבונים יכולים ללקות בלבם מרוב פחד ולמות במקום). לעומת זאת ראיתי לפני כמה חודשים סרטון על כלב וארנבון שהם חברים טובים ומשחקים יחד בחצר (לא בישראל) אז הכול יכול להיות, צריך רק להיות זהירים מאוד. מקווה שרני ידע לפרט יותר.
 

אמאלה02

New member
תודה רבה על התשובה המושקעת

וכרגיל יש לי עוד שאלות...
הבנתי כבר שצריך להזהר עם כל הכרסומים שלהם ואנחנו באמת לא נותנים לה להתקרב לכבלים השונים שיש בחדר אבל האם הכרסומים האלה יפסקו ככל שתגדל או שיחמירו ככל שתגדל ?
האם אפשר לחנך אותם שלא יכרסמו ואם כן כיצד ?
שאלה נוספת - שמנו בכלוב קופסא שבה אנחנו מקווים שהארנבונת שלנו תעשה את צרכיה לעת עתה לא בהצלחה יתרה.... ובנוסף היא גם לא עושה את הצרכים שלה בנקודה מסוימת בכלוב אלא בכל השטח.... האם יש פתרון לעניין ?
שאלה נוספת כפי שכבר אמרתי אנחנו משחררים אותה בחדר בהשגחה כמובן מספר פעמים ביום אבל במצטבר סביבות שעתיים.... לצערי אין לנו כרגע אפשרות לשחרר יותר.... האם זה מספיק או שנצטרך להתאמץ ולשחרר אותה ליותר זמן ? האם עדיף לשחרר בזמנים קבועים ? מסוימים ? או כל זמן הוא זמן טוב ?
שאלה נוספת איך אפשר להרגיל אותה לשתות מהבקבוק התלוי ? היא לא מתקרבת אליו ולכן שמנו לה קערה קטנה עם מים ושם אנחנו רואים שהיא באמת שותה אבל הבעיה היא שהמים מתלכלכים לה די מהר מהאוכל בעיקר.
הכלבה שלנו אמנם בגודל קטן אבל היא מעורבת בכלבי ציד מחילות ולכן החשש שלי מהמפגש עם הארנבונת שלנו... כבר ניסינו מפגש אחד שלא היה יותר מידי מוצלח כי הארנבונת היתה אדישה אבל הכלבה די להוטה.... אנסה לשאול בפורום כלבים אולי יהיה להם איזה שהוא רעיון נוסף.
שוב תודה על כל האינפורמציה והתשובות המועילות
 

drrsh

New member
תשובה

לדעתי מבחינת הארנבת הכלוב כולו הוא מקום מתאים לקקי כך שאני לא חושב שתראי התקדמות בכיוון, מה שכן אם את משחררת אותה והיא התקבעה על המקום - ב 90 אחוז היא תעשה רק בכלוב את הקקי / פיפי
גם אצלי הארנבים שתו רק מקערת פלסטיק גדולה, אולי שווה לשים אחת קצת יותר גבוהה ואז היא תתלכלך פחות
שעות פעילות - אצלי הם היו חופשיים במרפסת ופעילים בעיקר בערב עד הבוקר וביום די עייפים / ישנוניים, מנחש שזה הכי טבעי להם מבחינת שעות ה"חופש" מהכלוב. אבל בסופו של דבר הנוחות שלך קובעת והארנבת תתרגל...
 

Runny

New member
תשובות
1. הכירסומים פוחתים עם הגיל, בסביבות גיל שנה הם מינימאלים. הכל זאת יש לזכור שהפה הוא איבר משמועתי אצלם (מו ידיים אצלנו) ולכן תמיד יהיו כירסומים.
2. ממש לחמך לא,אבל ניתן לגעור בהם כשהם עושים משהו שהוא אסור ע"י קריאת השם ומילת "לא". תהיה להם אסוציאציה שלילית בקשר למצב ולכן יעדיפו להימנע מלחזור עליו.
3. שימו את הגללים שלה בארגז, כולל שאריות שתן אם אפשר.
חשוב גם שמצע ארגז הצרכים יהיה שונה מהכלוב בכדי שתבין שיש הבדל בינהם.
4. רוטינה זה תמיד טוב, שעות המקסימום שלהם הם בין 18:00-21:00 ו5:00-8:00 כך שהתשדלו לשחרר בשעות הללו. זה אמנם לא מספיק ולכן צריך לשקול להחליף הכלוב בגדר גורים.
5. גם שלי לא סובלים את הבקבוק. לכן יש לנו מזרקות עם פילטרים של חתולים, יש צורך להחליף/לנקות את הפילטר פעם בשבועיים בלבד.
6. היזהרו מכלבה פעילה מדי, ארנבונים מאד רגישים.
אל תפסלו את הרעיון, כמובן, אבל השתדלו תמיד להיות בהשגחה כשהם יחד.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תשובות

1. אין דרך ממשית לחנך אותם נגד כרסומים. הם פוחתים עם הגיל (במיוחד של כבלים) אך לא נעלמים לחלוטין. דאגו למגן כבלים (אפשר לקנות צינורות/תעלות פלסטיק) או להעלות אותם מחוץ להישג רגליה. לקחת בחשבון שכל נייר/קרטון שישוחרר – יופקר.
&nbsp
2. האם שמתם לב ארגז עם מצע בנקודה מסוימת? ברגע שתרכזו את המצע בארגז ייתכן שהיא תבין לבד שזו הנקודה. לקחת בחשבון ש"פּוּפּוֹנים" היא כנראה תמיד תפזר קצת יותר (בעיקר כל עוד לא עיקרתם אותה). אצלנו הוא מרכז את הצרכים בארגז ואת רוב הפופונים, אבל הוא גם "מדשן" היטב את שאר הכלוב ומשאיר פה ושם בטריטוריה שלו (אבל לפני הסירוס היה הרבה יותר). כמו כן כשהוא עולה על הספה (ה"טריטוריה" שלנו) הוא לא פעם "מפנק" אותנו בפופונים.
&nbsp
3. מצטרפת להמלצה לקנות "גדר גורים". חפשו בגוגל. זה עולה כמה מאות ש"ח אבל שווה. בזמנו פשוט חיפשתי בגוגל, מצאתי את ההצעה הזולה ביותר – חנות בע"ח בעיר אחרת שלא הייתה קרובה אלינו אבל עשתה משלוחים וזה היה חינם כי הגדר היא מעל הרף שלהם (וזה חיוני כי היא לא קלה). ברגע שמשתמשים בגדר גורים אפשר לתחום לה פינה או אזור מוגן שהיא יכולה להסתובב בו חופשי. אנחנו השתמשנו במקור כדי לחצות את החדר לשניים (כמובן, צריך "לעגן" את הקצוות עם רהיטים כבדים, אחרת היא יכולה לטלטל ולדחוף ו"לפרוץ" אל החופש). בהמשך עשינו הפוך, והשתמשנו בגדר כדי למנוע ממנו גישה לארונית פתוחה. כיום הגדר במרפסת, כך שאם הוא יוצא הוא לא יכול לצאת מהתיחום ולהסתובב חופשי בשאר המרפסת (שהמעקה שלה מספק הגנה לבני אדם, אבל לא לארנבונים).
&nbsp
4. היא גם לא תתקרב לבקבוק אם היא לא תבין מה זה... כדי לגרום לו לשתות מהבקבוק ניסיתי "להשקות" אותו ידנית: מילאתי אותו במים טריים והצמדתי לו לאף/פה, כדי שהוא יבין שמשם יוצאים מים. בהמשך הוא כבר הפנים. הוא לא מרבה לשתות כי הוא מקבל מאיתנו יחסית הרבה ירקות טריים. אם אנחנו משאירים לו קערה הוא הופך אותה או שהיא נהיית מטונפת די מהר. פתרון אחר שהזכיר רני הוא שימוש ב"מזרקה" עם מסנן, אבל זה יקר יחסית (גם החלפת המסננים...) ומצריך חיבור לחשמל. בקבוק הוא פתרון נוח, פשוט וזול והמים נשארים נקיים. העדפתי לא לוותר ולהרגיל אותו לבקבוק.
&nbsp
5. אין לי תובנות לגבי הכלבה מלבד הקפדה על זהירות רבה; אני לא מכירה את האופי שלה, אבל לכלבים יש לסת חזקה והם יכולים לנעול אותה במהירות רבה...
 
למעלה