לכבוד חגיגות שבוע ה
העברי

לכבוד חגיגות שבוע ה
העברי

בימים הטובים של הפורום היו חברים שכתבו טורים קבועים על חוויותיהם בעבודה. אם יש פה ותיקים, אתם בוודאי זוכרים את סיפוריה של פקידת הקבלה במלון, את סיפוריו של המתדלק שכללו גם סיפורים מחנות הנוחות של התחנה, את סיפוריה של רכזת כ"א ואת המוכר הנמרץ מחנות האלקטרוניקה. נוספו להם סיפורים פה ושם של עובדים מסוגים אחרים, חלקם מצחיקים, חלקם מכעיסים, אבל עם רובם המוחלט ניתן להזדהות.

ניסיתי לחשוב אם אני מכירה ספרים שעוסקים בעבודות מהסוג שלנו, ולא עלה לי משהו לראש. הנושא של כתיבת ספר על החוויות מהעבודה עלה לא אחת, וכולנו מכירים את הספרים שנכתבו בעקבות חוויות עבודה קשות מסוגים אחרים (אחד המפורסמים הוא "השטן לובשת פראדה").

אם הייתם מחפשים ספר העוסק בשירות לקוחות או בחוויות שירות - מה הייתם מחפשים? מה הנושאים הרלוונטיים לדעתכם?

אם הייתם כותבים בעצמכם ספר על חוויותיכם כעובדים בתחום השירות, מה הייתה כוללת העלילה? במה הייתם מתמקדים?
 
אז היות שאף אחד לא הגיב

(יש פה מישהו בכלל?
)
&nbsp
אשתף בספרים שאני מכירה שעוסקים בעקיפין בתחום:
&nbsp
הספר "חתונות של אחרים"/נואה הולי - ספר על צלמת חתונות גרושה, שפוגשת באחת החתונות בחור שהתגנב לאירוע ומתאהבת בו. בהמשך היא מגלה שהוא מתגנב סדרתי לחתונות.
&nbsp
הספר "יומני האומנת"/אמה מקלפלין וניקולה קראוס - אמנם אומנת הוא לא מקצוע מתחום השירות, אבל גיבורת הספר הזה מרגישה לא אחת כמו משרתת, וזה אחרי שהיא בחרה לעבוד בתחום הזה ולא באחרים מתוך מחשבה שזה עדיף ככה. העלילה כוללת גם היתקלות של הגיבורה בנותני שירות שונים, ובאופן כללי הספר מומלץ.
&nbsp
אם נלך לכיוון של כתיבה עצמית, אני מניחה שאם היו מבקשים ממני לכתוב ספר בנושא הייתי הולכת לכיוון של מדריך, אבל כזה ששם דגש על ניואנסים ועל קטעים קטנים ומשמעותיים שנותני שירות לא תמיד מודעים אליהם ולפעמים גם המנהלים שלהם - בשנתיים האחרונות גיליתי בצורה מקיפה יותר עד כמה עסקים שונים ולאו דווקא עסקים קטנים לא טורחים להכשיר את העובדים שלהם בתחום השירות, כולל את מי שנמצא בתפקידים ניהוליים, כשהתוצאה היא טעויות מהסוג המטופש ביותר שעולה לעסק בלקוחות. פעם דגלתי בכך שיש דברים שאין צורך להסביר, אבל ממזמן הבנתי שיש ולא מעט.
 
למעלה