לכל חובבי האוטובוסים

מצב
הנושא נעול.
הרשה לי לתקן אותך

זה 412 !
411 היתה בכל דגמי המרכב מ 1969 ועד 1972 בשנים 1973 , 1974 אחרי מתיחת הפנים היא הפכה ל 412. דגמי מרכב הצ'בק 2 ו 4 דלתות, וריאנט (סטיישן) 3 דלתות. מנועים בנפח 1700 ו 1800 בעלי זוג קרבורטורים או הזרקה אלקטרונית (!) בהספקים שבין 70 ל 95 כ"ס. לארץ יובאו על ידי צ'מפיון רק 1700 עם זוג קרבורטורים בין 1969 ל 1973 וביבוא אישי, חגיגה של כל הגרסאות, ואפילו כמה מהן שרדו. מנוע ה 1800 המוזרק הוא המנוע המותקן בפורשה 914/4.
הרשה לי לתקן אותך
המנוע בנפח 1679 סמ"ק, מה שנקרא 1700, בהזרקת דלק היה המנוע ב914. היתה לי 411 בהזרקת דלק שנת 72 (ראה תמונה) שאין לי מושג מה קרה לנבלה שלה. היא עדיין רשומה על שמי והמוצא הישר יקבל פרס... אחת המכוניות הכי נחמדות שהיו לי. מישהו מכיר אחת כזאת למכירה?
 
נכון-נכון !!!!! תודה רבה !!!

ועוד 412 - לחובב הכפולים הירושלמי!
וזו גרסת שתי הדלתות, מאותו הקטלוג.
נכון-נכון !!!!! תודה רבה !!!
היא תמיד מזכירה לי את חברינו: 66-398 - 66-399, 666-400 עד 666-443 ואגב: היום קיבלתי תמונה גרועה לצערי של 666-443 ואני אשפץ אותה היטב לקראת העלתה לפורום. שוב, תודה רבה. מכונית יפיפיה !
 
ולוחית היצרן של אחת הקודמות:

2 תמונות יחודיות לאסף-ונעה !!!
הראשונה: ספר הרכב של הרום של אבא ז"ל. היו לנו 7 סוסיתות במשך השנים וכולן היו סטיישנים כמובן. זו היתה הרום האחרונה שלו. אח"כ כבר רכש פיג'ו.
ולוחית היצרן של אחת הקודמות:
648-777 מפברואר 1973: מצולמת בתוך ספר הרכב הישן שלה.
 
תמונה בלתי-רגילה. הסבר נדרש:

ולוחית היצרן של אחת הקודמות:
648-777 מפברואר 1973: מצולמת בתוך ספר הרכב הישן שלה.
תמונה בלתי-רגילה. הסבר נדרש:
זו לוחית מספר שלדה של... סוסיתא 13/60 אב-טיפוס. בדיוק! הלוחית הזו מתייחסת, לכאורה, לדגם T7023. זהו סוסיתא 12 (כן, כן, אין כאן טעות) , מנוע טריומף 13/60, דגם 1970. עד כאן הכל סטנדרטי. מבט בשורה התחתונה יגלה את האות X. באות הזו השתמשו באוטוקרס (וגם בחברת-האם, סטנדרט-טריומף) כדי לציין רכב נסיוני (Xperimental, ותסלחו לי שהורדתי את ה- E כדי להדגים). למעשה, במקום ה-X היה צריך לבוא 97, עבור שנת 1969, חודש שביעי (יולי), אבל ה-X מציין שהמכונית הזו היתה שונה בעליל. מס' 9 ביולי 1969 היתה T7023 0428, ואילו מס' 10 היתה בכלל שאריות מדגמי 1969 - T923 3506. כולן, עם זאת, יוצרו באותה סדרת מרכבים - סטיישן סוסיתא 12. הניחוש שלי הוא שכשאנשי אוטוקרס הכינו את הספר, הם השתמשו במה שהיה להם מתחת ליד - וזו התוצאה. לפני למעלה מעשרים שנה ראיתי גרסה מסחרית של מה שאני מניח היה אב-הטיפוס הזה - אכן שלב ביניים בין הסוסיתא 12 ל- 13/60, עם חזית שמזכירה לי (ממרחק הזמן) את הטריומף הרלד. נהדר!
 
תודה רבה. ההסבר מעניין ומועיל מאוד

תמונה בלתי-רגילה. הסבר נדרש:
זו לוחית מספר שלדה של... סוסיתא 13/60 אב-טיפוס. בדיוק! הלוחית הזו מתייחסת, לכאורה, לדגם T7023. זהו סוסיתא 12 (כן, כן, אין כאן טעות) , מנוע טריומף 13/60, דגם 1970. עד כאן הכל סטנדרטי. מבט בשורה התחתונה יגלה את האות X. באות הזו השתמשו באוטוקרס (וגם בחברת-האם, סטנדרט-טריומף) כדי לציין רכב נסיוני (Xperimental, ותסלחו לי שהורדתי את ה- E כדי להדגים). למעשה, במקום ה-X היה צריך לבוא 97, עבור שנת 1969, חודש שביעי (יולי), אבל ה-X מציין שהמכונית הזו היתה שונה בעליל. מס' 9 ביולי 1969 היתה T7023 0428, ואילו מס' 10 היתה בכלל שאריות מדגמי 1969 - T923 3506. כולן, עם זאת, יוצרו באותה סדרת מרכבים - סטיישן סוסיתא 12. הניחוש שלי הוא שכשאנשי אוטוקרס הכינו את הספר, הם השתמשו במה שהיה להם מתחת ליד - וזו התוצאה. לפני למעלה מעשרים שנה ראיתי גרסה מסחרית של מה שאני מניח היה אב-הטיפוס הזה - אכן שלב ביניים בין הסוסיתא 12 ל- 13/60, עם חזית שמזכירה לי (ממרחק הזמן) את הטריומף הרלד. נהדר!
תודה רבה. ההסבר מעניין ומועיל מאוד
 
סחתין!

2 תמונות יחודיות לאסף-ונעה !!!
הראשונה: ספר הרכב של הרום של אבא ז"ל. היו לנו 7 סוסיתות במשך השנים וכולן היו סטיישנים כמובן. זו היתה הרום האחרונה שלו. אח"כ כבר רכש פיג'ו.
סחתין!
181-340 הוא מס' המרכב. 181 - רום 1301 מסחרית/סטיישן 340 - מס' רץ יוצרו לפחות 422 מסדרה זו, רובן הגדול עד תחילת 1979. אח"כ זה די נסחב.
 
זה היה סטיישן לבן עם פנסים ריבועיים

סחתין!
181-340 הוא מס' המרכב. 181 - רום 1301 מסחרית/סטיישן 340 - מס' רץ יוצרו לפחות 422 מסדרה זו, רובן הגדול עד תחילת 1979. אח"כ זה די נסחב.
זה היה סטיישן לבן עם פנסים ריבועיים
בולטים מקדימה. היה משהו מאוד יוצא דופן ברכב הזה. לא תאמין כאשר תשמע מהי שנת היצור שלו !!! אתה תנחש ואני אלך עכשיו לישון. מחר נראה אם קלעת !
 
ישנה פאסאט שדומה למאפיינים

ועכשיו 412 וריאנט
ישנה פאסאט שדומה למאפיינים
של המכוניות שהוצגו כאן שמוצגת (ומתפוררת)במוזיאון,אגב כל המכוניות האלה יוצרו על ידי פולקסוואגן כתחליף לחיפושית אך אף אחת חוץ מאולי הגולף לא הגיעה לקרסוליים של החיפושית.
 

צביקוש23

New member
ולוחית רישוי מ-3 משנות ה 80...

טעות?
וזה בדיוק מה שזה, רכב מסחרי עם רישוי תל-אביבי, (שעשה רישוי לראשונה) בין דצמ' 71 לפבר' 72. רכב מסחרי, במקרה הזה - ממסחרית קלה ועד משאית גדולה מאוד. ההקצאה היתה אחת.
ולוחית רישוי מ-3 משנות ה 80...
למי הייתה שייכת....?....
 

צביקוש23

New member
מי היה הניצב?.. אולי שפירא יידע..

התשובה בגוף השאלה, לא?
לניצב כלשהו, אבל מעבר לכך זה כבר ידיעה - או ניחוש.
מי היה הניצב?.. אולי שפירא יידע..
רמז.. מפקד מחוז כלשהו באותה תקופה.... הרכב היה רכב מסוג פיגו .. כיום הניצב בדימוס הזה מתגורר בפתח תקוה (למעשה התגורר בה כל ימיו..:).....)
 

צביקוש23

New member
אגב אני זוכר שב...

התשובה בגוף השאלה, לא?
לניצב כלשהו, אבל מעבר לכך זה כבר ידיעה - או ניחוש.
אגב אני זוכר שב...
שנת 1994 או 1995 ראיתי בכביש ת"א ירושלים רכב אמריקאי (לא זוכר את הדגם) עם לוחית רישוי צבאית למהדרין... לא זוכר את המספר המדויק אבל אני זוכר שזה היה מספר בעל 4 ספרות שהתחיל או בספרה 1 או בספרה 2.. כלומר צ- 1XXX או צ 2XXX האם היה באותם שנים רכב שרד אמריקאי בצבא הגנה לישראל ואם כן למי היה שייך?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה