לכל מי ששותף ל"סוד"...

Gigantic Boots

New member
לכל מי ששותף ל"סוד"...

רק רציתי להגיד שקראתי לא מזמן את הספר והוא נשמע לי מעניין. אני חושב שרק אם נרצה משהו הוא יתגשם, ושכל אחד יכול להצליח. כל ילד בכל מקום בעולם יכול להיות כל מה שהוא רוצה, אלא אם הוא תופר לנו חולצה זולה. מאוד אהבתי את הפתיחות הרוחנית של הספר, והיכולת שלהם להביא אותה לידי ביטוי בדברים פרקטיים כמו כסף. נגיד, אין מניעה שאם אני מליונר, אז שגם אחר לא יהיה מליונר. אין סתירה. אני לא רוצה את הכסף שלו, והוא לא את שלי. יש מספיק כסף לכולם, לא? עוד דבר, אהבתי איך שהם עוזרים לגברים בדרך רוחנית להשיג בחורות. מי שמצליח להשיג בחורות יודע את ה"סוד". טוב, יש כמה יוצאי דופן, כמו גנדי, וכל ההיפים ששחכתי את השמות שלהם. אבל חוץ מזה זה טוב להתמקד בדברים פרקטים שבאמת עובדים, ולא בשטויות רוחניות.
 

The Living Life

New member
תחסוך מאיתנו את האנרכיזם המשעמם שלך

נמאס כבר מהביקורות על הסוד של כל מיני רוחניים בשקל ו"מסתפקים במועט". כאן אין אנשים שרוצים להסתפק במועט, אוקי? כאן יש אנשים שרוצים לחיות את החיים בגדול, לעשות כסף, ל***ן בחורות, להשתגע ולמצות את החיים, ולא לבזבז את החיים בישיבות בסלון מזל ובצפייה בסרטי קונספירציה סוג ז'. ממש לא מעניינים אותי האנשים בעולם השלישי. קודם שהחיים שלי יהיו בסדר, אחר כך נחשוב עליהם. אם הרצון שלי למצות את החיים שלי, להנות ולעשות כל מה שגבר נורמלי עושה זה להיות קפיטליסט חומרני מניאק, אז זה אני! לסיכום, הסוד מתאים בדיוק לאנשים שטחיים חומרניים כמוני, לא ליפי נפש אנרכיסטים כמוך. אז במקום לרדת לחיים שלנו, תתעסק באנרכיה המשעממת שלך ובניסיון חסר התועלת לשנות את טבעו של העולם האכזרי הזה. חבל שאתה מבזבז זמן עלינו במקום לראות את החדש של מייקל מור
 

DBTK

New member
חחח מה זה היה?

Gigantic Boots, לא מזמן קראת את הספר וכבר אתה במסקנות עליו. אני אומרת ככה: קודם כל, תנסה את מה שקראת בו. תראה איך אתה מתקדם ומה יוצא מזה... אחרי שעשית הכל, תחזור ותנמק בהצלחתך. לקרוא ספר ולהגיד עליו שהוא "עזר" למשהו, לא חכמה. זה כמו מישהי שתקרא ספר על דיאטה מהפכנית, ובאותו רגע תאכל סופגניות עם קרם נוגט ותגיד שממחר היא מרזה. תנסה, תראה.
 

Gigantic Boots

New member
ואו. כתבת יפה! מסכים!

אני חושב שלא צריך להסתפק במועט וללכת עד הסוף עם החיים ולהשיג המון ו"בגדול"! אני מסכים! אנחנו לא צריכים לשנות את הטבע הניצחי של העולם. את העבודה הזאת צריך להשאיר לאנשים החשובים בתוכניות הטלויזיה. אתה לובש משהו נגד האופנה? תקנה משהו חדש! למזלינו, השוק החופשי מגיע תמיד לנקודת שיווי המשקל שבה כולם מאושרים. לא צריך ליפול לרעיונות האוטופיים של האנרכיזם. יש לנו את השלמות כאן ועכשיו! יש את המוזרים הללו שמתעקשים לנווט את החיים שלהם בעצמם ולהלחם בטבע של העולם האכזר. ואני אומר - לא! הם צריכים להבין שכמו שעצים גדלים, כך החברה שלנו מנוהלת, באירגון הרמוני מופתי של השוק החופשי. כמו בטבע. מה שאני בעצם מנסה להגיד זה, שטבע האדם זה לריב ונמאס מכל יפי הנפש הללו שמחנכים את הילדים שלהם לחלוק. כל דקה שבה ילדים ילמדו להתחרות אחד בשני, כך הכלכלה תשגשג ותצמח. ילדים לא צריכים להסתפק בדברים כמו חברים. הם צריכים לעלות עד לראש הפירמידה ולז**ן כמה שיותר בחורות בדרך. כשהם יגיעו למעלה הם ייחוו את ההארה של נקודת שיווי המשקל של השוק החופשי - האיזון הטיבעי והניצחי. זאת רוחניות ששווה הרבה כסף. לא כמו אנרכיסטים והיפים מסריחים, שיתנו לך רוחניות זולה בשקל. האמת תצא לאור, השוק החופשי יתאזן, והאושר יחלחל לליבנו - כל עוד נמשיך ללכת עם הטבע הניצחי של העולם. עלינו לקבל את תעשיית הפרסום כמשיח החדש. אמן, חבר. מילים כדורבנות אמרת. מילים כדורבנות.
 

The Living Life

New member
שמע, זה נחמד לרצות לשנות את העולם

אבל להרבה אנשים כאן אין זמן לדברים האלה, החיים שלהם במצב על הפנים והסוד "השטחי" זה הדבר היחיד שיכול לעזור להם. כמובן שעדיף שאף אחד בעולם השלישי לא היה סובל, אבל בסופו של דבר כשלבנאדם יש בעיות בחיים, הוא לא ממש חושב על הילד מאפריקה. ומהניסיון שלי, בסופו של דבר גם הסוציאליסטים הכי גדולים הם אנשים כמו כולם וגם הם פועלים לפי מעמד חברתי\סטטוס. גם הסוציאליסטים הם חיות אכזריות כמו שאר בני האדם. גם אצלם יש חלוקה לפי מוכשרים\יפים\מקובלים. הקיצר, כל האנשים אותו חרא. ולכן אני מעדיף להתמקד בלשפר את חיי במקום לעשות מהפך באנושות.
 
אתה אומר "כל האנשים אותו חרא" ואחר-כך מתפלא?

עם גישה צינית כזו, איך אתה מצפה לייצר לעצמך מציאות טובה יותר? ואם במציאות שלך כל האנשים הם "אותו החרא", אז מה אתה? האם אתה תופס את עצמך בתור האחד והיחיד מתוך 7 מיליארד שהוא בסדר? או שגם אתה "חרא" כמו כל האחרים?
 
GB... לא הבנתי מילה אחת ממה שכתבת :-\

אני קורא שורה אחת, חושב שהבנתי, ואז פתאום אתה משנה כיוון ב-180 מעלות וכותב משהו אחר לגמרי. וכשזה נמשך לאורך הודעה כזו ארוכה, המסר שלך הולך לאיבוד לגמרי. אז מה, בעצם, ניסית להגיד?
 

Gigantic Boots

New member
אני רק מביע את דעתי.

ודעות זה הבסיס של הדמוקרטיה. כלומר, הדעה הרווחת הייתה פעם שבני אדם לא יוכלו לעוף בחיים, אבל בכל זאת, דעות זה חשוב. זו הדעה שלי. ובכלל מה רע בלשנות את הדעה שלך? פוליטיקאים עושים את זה כל הזמן! הם כל הזמן פועלים אחרת מהדעה שבזכותה הם נבחרו. כנראה שכשהם מגיעים להיות שרים הם פתאום יודעים משהו שמישהו עם דעות לא מסוגל לדעת. אני לא יודע, זו דעתי. אבל חייבים להמשיך להצביע! דעות זה מאוד חשוב לעסקים ולכלכלה. לכן, חשוב להצביע כל 4 שנים ולממש את החובה האזרחית. מה יקרה לנו אם אנשים יתחילו לא להצביע לחשוב מעבר לדעות?! כל המדינה תקרוס. אנחנו לא רוצים את זה! כי לפי דעתי מדינה זה דבר טוב. המסר שלי הוא שדעות זה דבר חשוב לקיומו של משטר יציב. לא סתם בכל כלי התקשורת השדרים מתעסקים רק בדעות. הרי הם רוצים שנדע, לא? נדמה לי שהם רוצים את דעתנו. אני חושב שמי שרוצה שיהיו לו דעות צריך להתרחק מלדעת דברים. אני מקווה שלא הלכתם לאיבוד בהודעה הארוכה ובין כל הרעיונות שלי. אם תרצו להבין למה אני באמת מתכוון בכל מה שכתבתי - אל תחוו עלי דעה. תדעו.
 
אני לא יודע מה הידע שלך במיקרו ומאקרו כלכלה

שאתה מדבר על נקודות שיווי משקל, שוק חופשי, על כלכלה משגשגת וכו' ואני מקווה שזה יותר מהשעור בשני שקל שקיבלתי מהסרט בחתימה שלך. אבל תוריד קצת ממסך הציניות שלך. יש לך דעה, תביע אותה, אני אשמח לקרוא אותה ולהגיב לה, אל תתחיל לדבר הרבה על כלום בציניות חסרת כל תוכן. אם אני משקיע זמן לקרוא את התוכן של ההודעה שלך לפחות תוודא שיהיה בא משהו
 

Gigantic Boots

New member
קראתי כרגע מה זה מיקרו ומקרו. נשמע מעניין.

ייתכן שזה יעניין אותך יותר. לפני 10,000 שנה בערך, לפני המהפכה החקלאית, לא הייתה כלכלה, משום שלא היה סחר, משום שלא יכלו לגדל ולאגור מזון, ולכן חוסר שיוויוניות היה דבר שלא צריך לנהל - כי הוא לא היה קיים. המחסור במשאבים הוא זה שפיתח את הכלכלה. מאז הטכנולוגיה התפתחה הרבה וכיום אנחנו במצב שאפשר להתגבר על המחסור באמצעות ניהול נכון של משאבים. אולם, החברה הנוכחית משמרת על הכלכלה של המחסור (כלומר, ניהול משאבים שנמצאים במחסור), שכאמור קיימת רק שבריר מהזמן שבני אדם קיימים על כדור הארץ, ומנציחה ערכים של תחרותיות ואגואיסטיות שמנוגדים לחלוטין לידע הנוכחי של החברה. כלומר, קיים פער בין הישום של הידע הטכנולוגי שלנו ולבין הישום של הידע החברתי שלנו (הידע שיש לנו על בני אדם). ציטוט מויקיפדיה: "בניגוד לטענה הרווחת, דרווין מעולם לא גרס כי "החזק שורד", אלא שהמתאים לסביבה שורד. יחד עם זאת, יש לציין, כי לעתים הסביבה משתנה במהירות גדולה מדי מהיכולת של היצורים להשתנות, ובמקרה שכזה אותם יצורים ייכחדו." אני עכשיו מחבר בין הנקודות: טכנולוגית אפשר לספק לכל בן אדם מה שהוא צריך, מעבר לכל מה שהכלכלה של המחסור יכולה להציע, ואם המין שלנו לא יתאים את עצמו לסביבה וישתמש בידע הכי עדכני שלנו על הטבע הוא ימשיך להשמיד את עצמו. לא החזק שורד, אלא זה שמשנה את עצמו בזמן שהוא חי. כל זה זו לא דעה. זו ממצא. מיליארד רעבים בעולם, נתוני אבטלה הכי גבוהים בהיסטוריה. התרבות כולה ב-Cultural lag (תבדוק מה זה אומר). האם נצליח להשתנות ולהתאים את עצמינו לסביבה? האם זה נראה לך יותר רחב משיעור בכלכלה?
 
לפחות עכשיו אתה מנסה להגיד משהו...

סחר הוא הדם של החברה, ללא סחר היינו נמצאים באותו מצב טכנולוגי לפני 10000 שנה. אני לא לא רואה את עצמי בתור חזיר קפיטליסט אבל גם לא בתור קומוניסט מנייאק. שתי השיטות פשוט לא עובדות והדרך היחידה היא למצוא את האיזון בין השתיים. שכר, או בשמו השני כסף הוא השמן או הדם של החברה. בלעדיו לא הייתה קידמה. ערך החירות של האדם לא היה קיים וזאת בשביל ערך השיוויון. סביבה לא תחרותית הייתה מחזירה אותנו לחיים חסרי טעם ומטרה ולאו דווקא אוטופים ויפים כמו שאתה מתאר אותם לפני 10000 שנה. בזכות כסף\שכר כל מה שאתה רואה מסביבך קיים! בסופו של דבר החברה מתקנת את עצמה, זה תמיד קורה, האדם מסגל את עצמו לסביבה, אחרת הוא לא ישרוד. בכל אופן הייתי רוצה לשמוע מה הוא הפתרון שלך למצב? כיצד ניתן לנהל את המשאבים (מהמצב כיום) למנוע את כל המובטלים ,הרעב ולהתגבר על המחסור (נסה לפגוע בכמה שפחות זכויות טבעיות)?
 

Gigantic Boots

New member
שלב שלב.

קודם בוא נדבר על התמריץ: http://www.youtube.com/watch?v=n_cecTVygpg תמריץ מראייה מערכתית: http://www.youtube.com/watch?v=bLJ0OLBRNCA&feature=PlayList&p=6E60369B8D99D4C9&index=3&playnext=1 עכשיו יהיה שלב קשה. הוא קשה בשביל כולם. אבל שים את עצמך בראייה היסטורית. דע שרוב החברות היו חסרות מעמדות ורכוש. הרעיונות הללו סותרים את כל מה שלימדו אותנו. אבל זכור, הם קיימים רק שבריר מהזמן שאנחנו נמצאים פה. אם המטרה של כל מין היא לשרוד, מה שהכי מיטיב עם המין שלנו זה להמשיך הלאה.
 

scorpion86

New member
חשבתי שההודעה הראשונה שלך היא רצינית,

עד שקראתי את התגובות... אני מניח שאתה מדבר בציניות... אבל אני לא אדבר בציניות, אני אדבר ישירות אני דווקא מבין אותך, ומי שמכיר אותי לעומק יודע שאני הבנאדם האחרון שהוא בעד קפיטליזם, כלכלה תחרותית, תרבות צריכה, וחלוקת מעמדות. אבל כל העניינים האלה מיועדים לפורום אחר. כל מה שאני אכתוב עכשיו, מטרתו רק להדגיש ש"הסוד" הוא לא באותו צד של הסוג הזה של הכלכלה. "הסוד" לא מביע דעה ביחס לשום דבר. זה לא אומר שהסוד הוא נגד דעתנות. הסוד אומר דבר כזה: אתה זה שקובע את הדעות והאמונות שלך. כל דעה ואמונה שלך מתקבלת על ידי היקום ב100 אחוז. בין אם אתה היטלר שרוצה להשמיד עמים, ובין אם אתה אקטיביסט שרוצה להציל את העולם. ליקום אין העדפה . היקום תמיד יתמוך במה שתגיד לו. היקום אומר: "משאלתך היא לי פקודה". בדרך זו אתה יכול ליצור סבל (כמו שעשה היטלר, במקרה הקיצוני) או שאתה יכול ליצור הרמוניה ושלום. במה תבחר? מה תחליט? היקום מחכה לשמוע את הדעה שלך. היקום הוא חוק טבע. בדיוק כמו שכוח המשיכה הוא חוק טבע. אתה תיפול ארצה גם אם אתה טוב וגם אם אתה רע. וכן, להשיג דברם בגדול, זה חלק ממטרות "הסוד". שוב, אין כאן שום דבר אישי. אנחנו מלמדים פה רק חוק טבע. אם אתה רוצה להשיג עוני, אין בעיה, משאלתך היא לי פקודה- יהיה לך עוני! אם אתה רוצה להשיג עושר- גם אין בעיה. צריך להדגיש עוד משהו- הסוד עובד. בין אם אתה מאמין לו ובין אם לא . אז מה תעדיף? לדעת אותו או לא לדעת אותו? היית מעדיף לשמור את החוק הזה שלא יגיע לאנשים, רק כדי לשמור אותם עניים? שאנשים לא ידעו מזה, רק כדי שהם לא ישיגו דברים? אתה אומר: "אנחנו לא צריכים לשנות את הטבע הניצחי של העולם. את העבודה הזאת צריך להשאיר לאנשים החשובים בתוכניות הטלויזיה." אני אומר: אם כל אחד יהיה מודע באופן מלא לחוק טבע הזה. אם כל אחד ישתמש בו באופן מודע. אז כל הפחד ייעלם. ושכל הפחד נעלם, גם הכלכלה התחרותית תעלם (כי הרי למה להתחרות באחר, אם אתה יודע שאתה יכול לקבל כל דבר שתבחר) וגם היחס הקפיטליסטי ייעלם (כי הרי למה לנצל אנשים חלשים ממך? מה הפחד?) וכל ההפרדה של אנשים- למעמדות, גזעים, לאומים, תיעלם. יישארו רק קבוצות של אנשים שבחרו באופן מודע להיות ביחד. בכלל.. כדי להשיג דברים יותר מהר לפי הסוד, יהיה לך טוב יותר אם תכריז את הדברים הבאים, תדע אותם, תיישם אותם ותבטא אותם: (1) כולנו אחד זה אומר שכמוך- כמוני. פגיעה בך היא פגיעה בי. עזרה לך היא עזרה לי. "אני" הוא כל היקום. כל היקום הוא ישות אחת. שפועלת על פי חוק אחד: משאלתך היא לא פקודה. כולם תלויים אחד בשני. שאתה משתנה, כל העולם משתנה, ושכל העולם משתנה, אתה משתנה. אם "אתה" הוא כל העולם, אתה יודע ומבין שאתה יכול להשיג כל מה שתבחר, כי הכל בהשג יד. (2) יש מספיק לכולם זה אומר שאם אתה בוחר משהו לעצמך, זה לא חייב להיות על חשבון מישהו אחר. זה בעצם ההפך מהמחשבה המוגבלת של "אין מספיק". "אין מספיק" משמעו- אני צריך להתאמץ ולהתחרות באנשים אחרים כדי להשיג מה שאני רוצה, אני בתחרות. כשאתה חושב שיש מספיק אז כל התחרות נעלמת.
 
לחיות בגדול זה יופי. יש רק בעיה אחת...

אתה בכלל יודע מה פירוש "לחיות בגדול"? נניח שעשית גזיליון דולר, שכבת עם אלף ואחת בחורות, ובילית את כל חייך בתור "קפיטליסט חומרני מניאק". אז מה? זה מה שיהפוך אותך למאושר? לזה סגנון החיים הרדוד הזה אתה קורא "לחיות בגדול"? אני ממש לא מטיף לך ללכת ולחיות חיי עוני באיוזשהי מערה בטיבט. להיפך. להיות עשיר זה סבבה. אבל תזכור שיש בחיים דברים יותר חשובים מכסף וזיונים, ואם אתה רוצה למצות את החיים שלך עד הסוף אז אני מציע לכוון גבוה יותר. כי באמת, חבל לבזבז את כל חייך על שטויות.
 
למעלה