למה בכל צילום שהוא, אני רואה את אלאור מחייך חיוך ניצחון מן

poseidon111

Active member
אתה צודק כרגיל. אסור לרחם על אכזריים. היתכן שבגלל זה ירו

במחבל ולא שיחררו אותו לדרכו?
היתכן שבגלל זה לא מרחמים על אזריה ומתעקשים לשפוט אותו?
היתכן שלירות בחסר ישע על הרצפה מהווה אכזריות כלשהי, מעבר לפשע?

המוסר שאנו מדברים עליו הוא המוסר האוניברסלי או המוסר שלמדת בכולל, כי אלו שני דברים שונים. האם אותו מוסר חל על אלו שיורים רק ביהודים או שהוא לכלל האנשים?

ובקשר לאמירתך המאלפת לגבי הכלא. הוא נאשם בהריגה ולא ברצח וזו לפנים משורת הדין. הוא יקבל עד חמש שנים ולא 19 שנה שמתיר החוק וגם זאת לפנים משורת הדין.
אה, כן. בעניין יעילות הכלא, אני מציע שאלו אשר פוגעים באחרים ישוחררו לאלתר כי באמת אין טעם לכלוא אותם הרי זה לא ממש יועיל מכיון ש"אנחנו יודעים בדיוק מה קורה לאסירים הנמצאים שם והיוצאים משם", רחמנא ליצלן.
אחלה טיעונים יש לך...
 
את המחבל ניטרלו.

ולא הרגו. וזו אכזריות לשמה.
מחר לכשישתחרר - כבר מתכונן לפיגוע הבא.

&nbsp
המוסר שלומדים בכולל - הוא מוסר אוניברסלי ד"א. ויש להוסיף שאתה רחוק מאוד ממוסר אוניברסלי, כי אינך רואה אתה העובדה שפני עם ישראל לשלום. בשעה שמסביבנו ארצות ערב שתאבים מלחמה (כל שכן, 70 אומות, רק שלא מדברים על כך בגלוי). וכשזה נוגע לתקרית כזו - שאויב מגיע כדי להרוג - השכם להורגו. ואם ישוב ויתקוף - חובה לחסלו.
&nbsp
ובפחות פחות מזה - עושים אומות העולם. בו תסתכל שמאלה לכיוון סוריה. קצת...תציץ.
&nbsp
בנוגע לכלא - אתה מראה שהמוסר שלך לא בדיוק אוניברסלי ונעלה. שכן המוסר שלומדים בכולל מלמד...קצת אחרת מההיגיון שלך. וקצת. קצת הרבה יותר הומני מהמוסר שלך - שטוען להרקבת פושעים בכלא. אך, לא כאן המקום לפרט. תבוא לכולל...
 

poseidon111

Active member
אני מבין, לנטרל משמע להתאכזר, ולהרוג משמע לרחם. הגיוני

כל כך ואני כועס על עצמי שלא ראיתי את המשמעות האמיתית של רחמים.
בקשר למוסר האוניברסלי, אני לא באמת חושב שאתה רוצה לעמוד על ההבדלים בינו
לבין מה שלמדת שם. רמז, זה ממש לא זה.
מה הקשר לאומות העולם? הרי לא אנו טוענים שאנו אור לגויים, ועתה אתה רוצה להחזירנו שנשווה אליהם? איפה הרוח היהודית האמיתית המפעמת בליבך?
פני עם ישראל לשלום, אתה אומר? כנראה שלא ביקרת במרכז הליכוד או ימינה מכך לאחרונה.
הנה משפט המפתח: "וכשזה נוגע לתקרית כזו - שאויב מגיע כדי להרוג - השכם להורגו. ואם ישוב ויתקוף - חובה לחסלו". אתה מתעלם כי נוח לך מהעובדה שלו החייל הרגו כשבא לתקוף, היה זוכה לשבח, לא לגינוי. אתה מתעלם מנוחיות כי הוא לא תקף שוב יען כי שכב ללא נוע על הקרקע.
בנוגע לכלא: אני מבין שהמוסר היהודי שמצדד בשריפה, סקילה ועוד המצאות שדאעש אימץ נעלה יותר על מאסר, כבר כתבת שלהרוג מוסרי יותר, אבל בכל זאת,
הרי אי אפשר להרוג את כולם, אז מה, שירוצו לערי מקלט?

לבוא לכולל זה רעיון לא רע, רק שאני לא בטוח שהם יקבלו אותי בסבר פנים יפות כשאגיע עם השלטים הקוראים להם למלא את כל חובותיהם כולל הפסקת היניקה מהקופה הציבורית על כלום.
 


מה הקשר לאומות העולם? הרי לא אנו טוענים שאנו אור לגויים, ועתה אתה רוצה להחזירנו שנשווה אליהם? איפה הרוח היהודית האמיתית המפעמת בליבך?
פני עם ישראל לשלום, אתה אומר? כנראה שלא ביקרת במרכז הליכוד או ימינה מכך לאחרונה. - מה הקשר פוס? וכי הם פועלים עפ"י חוקי תורה?

הנה משפט המפתח: "וכשזה נוגע לתקרית כזו - שאויב מגיע כדי להרוג - השכם להורגו. ואם ישוב ויתקוף - חובה לחסלו". אתה מתעלם כי נוח לך מהעובדה שלו החייל הרגו כשבא לתקוף, היה זוכה לשבח, לא לגינוי. אתה מתעלם מנוחיות כי הוא לא תקף שוב יען כי שכב ללא נוע על הקרקע. לא שאני מתעלם, פשוט אני לא מתחשב ברגשות, שמטשטשות את השכל הישר (לא צריך בשביל זה אפילו חוקי מוסר), לכן הוא יכול לשכב ללא נוע גם על מיטה. מה זה משנה?


בנוגע לכלא: אני מבין שהמוסר היהודי שמצדד בשריפה, סקילה ועוד המצאות שדאעש אימץ נעלה יותר על מאסר, כבר כתבת שלהרוג מוסרי יותר, אבל בכל זאת,
הרי אי אפשר להרוג את כולם, אז מה, שירוצו לערי מקלט? אתה לא מבין את המוסר היהודי כי אתה מה שאתה קורא כך אתה מבין. כמו שכתבתי למעלה "אני דוגרי", "יקוב הדין את ההר" "כך כתוב - שריפה, סקילה...". לא פוס. תבוא לכולל ללמוד. מצטער.

לבוא לכולל זה רעיון לא רע, רק שאני לא בטוח שהם יקבלו אותי בסבר פנים יפות כשאגיע עם השלטים הקוראים להם למלא את כל חובותיהם כולל הפסקת היניקה מהקופה הציבורית על כלום.
יקבלו בסבר פנים יפות, רק לא בטוח שתתקבל - כלומר, תעבור את הבחינות. יש בחינות קבלה פוס, מה יש? כמו באוני'.
 

poseidon111

Active member
רק לי היה נדמה שאתה מצביע על צביעות ביחסנו להרג מקרבנו לעומת

מה שקורה מסביב?
דרך אגב בנסיונותיך להיות תמציתי אעלק, אתה פשוט לא מגיב לטענות, אתה זורק דברים חדשים במקום. איך אתה מצפה לתגובה עניינית?

אני מבין שכשאתה קורא את תשובותי אתה חייב להסתיר את פניך מבושה, אבל אתה משתמש יותר מידי באייקון שמסתיר פנים, זה כבר מביך עבורי.
רגע, יכול להיות שאני מפספס והאייקון הזה הוא בגלל האור המסנוור מתשובתי שמאיר את החשיכה שלך וגורם לך להסתיר את העיניים?

בחינות הקבלה לכולל לא מפחידות אותי כמו האפשרות להיות עם 40 גברים חרמנים ושטופי הורמונים שממלמלים פסוקים בעברית לא מובנת.
 
יש לך תשובה לכל שאלה.


&nbsp
צביעות תהיה כאשר אני אומר לך שליפני שבא להרוג - אל תתן כדור בראש, ולערבי כן.
 

puma141

New member
מתח, אני מצטערת. לשאול

"איזה מן חוק זה" זה כמו לקחת את החוק לידיים.
זה החוק, זה המוסר האפשרי והנבחר שלנו כחברה כדי שיהיה בו אפקט של השפעה מוסרית,אנחנו חייבים להיות כפופים לו, גם אם דעה של כזה או אחר שונה בנדון.
אחרת- אתה מאבד את החוק, ובטח ובטח את המוסר!
אין כאן "לפנים משורת הדין"- בנתיים. בוא נראה מה יהיה פסק הדין...
לגבי מה שהוא ילמד שם או יעשה שם, זה תלוי במי שהוא, במה הוא יקבל שם, וכמה זמן הוא יהיה שם.
החוק לא עובד על פי תורה, את זה אתה חייב להבין. החוק עובד על פי מח שכלתני שיכול להיות אפקטיבי, ולא רק "נכון" או "לא נכון".
 
איזה חוק ואיזה נעליים

פומה, גם אם תעמידי שוטרים על כל אדם בארץ, גניבות לא ייפסקו.
את בוודאי יודעת שהחוק הוא כפוי על התושבים (יש פלספנים גדולים שטענו שיש לבטל כליל את משטר החוק ולבסס אותו רק על המוסר). לעומת המוסר שהוא יוצא מתוך האדם בעצמו.
&nbsp
הא ראייה, שחצי מדינה מסכימה עם חוק זה וחצי לא.
&nbsp
החוק המומצא של בני אדם לצערי לא יודע כיצד להתמודד אם המצבים המורכבים שיש במציאות שלנו. דוגמת ה"לא תרצח" וחולים סופניים. סתם........זרקתי......ככה....דוגמה לאויר.
&nbsp
כלומר העיקרון המוסרי ברור, אבל מעשית - לא. וגם קשה זאת על בני אדם לדייק, מה הדין, והענישה המדוייקים בכל זה.
&nbsp
בגלל זה נצרכנו לסמכות עליונה שתקבע כל זה, אחרת כל המוסר הזה עלול להתפורר.
&nbsp
על זה אמרו "אם אין תורה אין דרך ארץ ואם אין דרך ארץ אין תורה".
&nbsp
 
יש לך מזל שאין לי חשק ומצב רוח היום לענות לך

אולי יש כאן מישהו אחר או מישהי אחרת שיש לה או לו
סבלנות לדסקס איתך.
לי כבר נגמר כל מלאי הסבלנות שהיה לי בשבילך.
 

א ב י ב ן

New member
נעשה סדר? הבחור בן 18, הוסת ע"י מתנחלים שחדרו ללא רשות לשטח,

בניגוד מוחלט להנחיות המגד.
הבחור עשה מעשה וירה על דעת עצמו ועל כך אין ויכוח.
אילו הכל התנהל כשורה, הבחור היה צריך להשפט אצל המח"ט בתוך היחידה, תוך
שעות מרגע האירוע. כל מה שנסחב מאוחר יותר היה עוול וטמטום.

וכן. אם הציעו לבחור ולהוריו, שיישפט ויבקש חנינה, זה היה צעד נכון. שלילת הצעד
הזה תמיט רק סחבת נוספת והתעללות בכל הנפשות כשבמקביל, התלהמות
מיותרת ברחוב הישראלי. עד כאן עמדתי.
 

puma141

New member
קודם כל

אני בדעתך לגבי השיפוט הצבאי בלבד שהיה צריך להיות במקרה הזה.
השאר- אכן עוול וטימטום.
לגבי מה שהוצע להוריו, לכל אחד מאיתנו יש ניתוח שונה לגבי מה יכול היה לקרות, אם היה מבקש חנינה ומתנצל, ואף אחד מאיתנו לא יכול לדעת מה היה פסק הדין לו היו בוחרים הוריו והוא דרך אחרת, כולל הם שלא יכלו לדעת.
אנחנו לא שופטים. מה שכן אני בטוחה, שאותו הד שיש למקרה היום, היה בדיוק אותו הדבר אם הם היו בוחרים בדרך שציינת, רק הטיעונים היו שונים.
 
"פאקינג"-חיקוי אמירה אמריקאית בלתי ראויה

כמובן שההיבט לא לענין.
לפי הדת כבר בן 13 הוא בוגר
לפי חוקי המדינה כבר מגיל 16 הוא בוגר.

אם הוא מוסמך לשאת נשק, לפקד על חיילים וכל הקשור - זה גורר אחריו אחריות.
לפי המידע עד כה עולה שלא מדובר ב-:"ילד של כולנו", אלא במעשה קר רוח נקמני בעל גוון פוליטי, והאישום בהריגה עושה עימו רק חסד.

 
ניפגש בשש אחרי הפיצוץ

מעניין איך מנמק הפוטיני מרוסיה את המניעים של נאסא להסתיר?
למה לאן יש לברוח בדיוק?
 
הראש הכחול שלי

גם השווה את עובי מותניו כעת לעובים מייד אחרי רצח המחבל, בהחלט עבה האלאזריה. מתחזקים גם חברה. הוא לא עושה כלום, חי על חשבון המדינה, מקבל יחס של "פטרון" "צדיק" "אומלל" - החלום ההיסטרי של כל צמעיר להפוך לסלב התגשם אצלו.
אז מה יש לו לדאוג?
גם אצל ההוא, אמיר, התרחבו מותניו, אפילו הביא ילד לעולם. לא עושה כלום, חי על חשבון המדינה, נחשב כ"צדיק" ובהחלט "סלב" בחוגיו.
 

dory141

New member
אין מקום להשוואה בכלל

יגאל עמיר היה רוצח פוליטי מכוון וסדיסט שרצח ראש ממשלה, מתוך כוונה (לשיטתו, כמובן) להציל את המולדת. הוא חייך חיוך של ניצחון.

אצל אזריה החיוך הוא של פחד וחוסר ביטחון מהעתיד. גם אם דעותיו בימין, הוא לא תכנן לעשות את מה שעשה, אלא "נתן פרשנות לחוק הצבאי". ברור שעשה מעשה לא נכון- ועל כן עליו לשלם. הבעיה היא, שפוליטיקאים עושים בו ובמקרה שלו שימוש ציני.
 
למעלה