למה הליכוד ממשיך להיות מושחת?

ראליסט

New member
למה הליכוד ממשיך להיות מושחת?

במערכת הבחירות,התגלו שני מקרים חמורים ביותר של שחיתות בליכוד: ענינה של נעמי בלומנטל,וכל ענין הפרימריז. שרון,שרצה להראות שהוא "ישר",טיפל היטב בשני הנושאים הללו: 1)פיטר את נעמי בלומנטל מתפקידה כסגנית שר,והבטיח שלא יהיה מקום לאנשי ציבור השומרים על זכות השתיקה. 2)במהלך מהיר,בנה עם השר שטרית חוק,שהבטיח להעלותו מייד עם כינון הכנסת,לפיו כל מפלגה שהיא בת יותר מ-15 חכי"ם,תחוייב לבצע פרימריז לבחירת נציגיה לכנסת. עברו הבחירות,ונוכחנו לדעת שאפילו בענינים מנהליים,שרון רחוק מלהיות אמין וישר,ביחד עם רוב חבריו לסיעת הליכוד: 1)רוב חברי סיעת הליכוד הצביעו כנגד ביטול חסינותה של בלומנטל-עברינית-אבל חברה!!! 2)כשבנו של שרון ,שמר על זכות השתיקה בחקירה המשטרתית שלו,אפילו לא גינה אותו שרון,כאשר את בלומנטל פיטר-דו פרצופיות ונבזות. 3)היום מגישה חברת הכנסת יולי תמיר,הצעת חוק,הזהה לחלוטין להצעת החוק שנסחו שרון ושטרית לפני הבחירות בעניין פרימריז למפלגות גדולות.מה מתברר-סיעת הליכוד דווקא,תצביע נגד!!! ברור-הרי האינטרסים של שמירת הכח של המרכז הפנטי של הליכוד,גוברים על היושר הציבורי-ומדובר בהצעת חוק שהיא של שטרית במקור,לא בהצעת חוק בנושא שבו יש חילוקי דעות פוליטיים בין הליכוד לעבודה! בושו והכלמו לכם חברי הליכוד.שיקרתם לעם בנושאים אילו,ולאילו שבכל זאת הצביעו לכם למרות השחיתויות,כי האמינו שמתוך רצון תשנו את המצב-ירקתם בפנים. זו עדות לשלטון מסואב!! ושלא יענו לי ב:"גם במפלגת העבודה היו....".כשבמפלגת העבודה היה סיאוב,היא נענשה ע"י הבוחרים.מן הסתם,תופעות כאילו לא יעודדו את נצחון הליכוד בבחירות הבאות...אם בכלל.
 

ראליסט

New member
הלוואי...

שהמנהיגים של ימינו מכל המפלגות (החל מהשמאל הכי קיצוני וחלה בימין הקיצוני),היו מגיעים לרבע הרמה של מנהיגי מפא"י ההיסטורית. אתה משווה את בן-גוריון,מושה שרת,יגאל אלון,מושה דיין,לוי אשכול,אבא אבן ואחרים למנהיגים בימיינו.מפא"י עשתה טעויות,אבל היתה צריכה להתמודד עם בעיות כלכליות ובטחוניות קשות פי כמה מאשר בימינו.(רק לתזכורת-לא היתה לנו אז התמיכה העצומה של המעצמה ארה"ב,למדינה לא היה שום בסיס כלכלי כבימינו,היינו במצב מלחמה ואיום קיומי תמידי כמעט,ומליונים של עולים הגיעו לכאן). וגם השגיאות הקשות ביותר של מפא"י,כגון היחס לעדות המזרח,לא היו קשורים לענינים פליליים או למשחקי כוחות במרכז.היה להם פאן אידאולוגי-למשל הרצון ליצור "צבר"-ישראלי חדש,דבר שהיה מנוגד לראייתם של עולי המזרח. היום כל הפוליטיקאים-ובליכוד בפרט,מחפשים רק ג'ובים לעצמם ולאנשי השטח שלהם.הרי את התכנית של ביבי לאחד רשויות (שהיא חלק חיובי בתכניתו הכלכלית),רמסו חבריו לליכוד ,שחששו מאבדן שליטה ברשויות שהיו מתחסלות. לא היו זיופים בהצבעות בכנסת בימי מפא"י,הויכוחים היו על רקע אידאולוגי,ואיני זוכר שמישהו שם הגיע לידי המשטרה להחקר.(איני מתכוון לתקופה מאוחרת יותר - תקופת ההעלמות של מפא"י,מלחמת יום הכיפורים,ולאחריה השחיתויות הקשות במה שהיה אז "המערך".אבל אז הציבור העניש את המערך,והורידו מהשלטון.
 

עמרי ר

New member
תגובה

כבר כשזה קרה, הצטערתי מאוד על החלטת וועדת הכנסת לגבי הסרת חסינותה של בלומנטל. אני מאמין בשוויון בפני החוק, ובכל מקרה בהוצאת עניין החסינות מידי חברי הכנסת והעברת הסמכות הזו לוועדה חיצונית. להזכירך, הצעה שכזו גובשה על-ידי ח"כ גדעון סער (*מהליכוד*) ונתמכה מאוד ע"י יו"ר הכנסת רובי ריבלין (*מהליכוד*), ולא עברה בוועדת הכנסת, כאשר בין המתנגדים היו שני חברי מפלגת העבודה (ביניהם דליה איציק), שני חברי שינוי וגם הח"כ הנכבד אחמד טיבי. לגבי עניין גלעד שרון כבר נערך כאן דיון, ואני חוזר על דעתי: כשבלומנטל שתקה בחקירתה היא כיהנה גם כחברת כנסת וגם כסגנית-שר. גלעד שרון לא מחזיק בשום תפקיד ציבורי. עדיין, הייתי שמח אם זכות השתיקה לא הייתה נשמרת גם במקרה של גלעד שרון, אבל יש הבדל גדול מאוד בין סגנית-שר לבין אדם פרטי שאינו חלק מהמערכת הפוליטית כלל. לגבי וועדת שטרית והמלצותיה: אם ההמלצות הללו לא יגובשו לידי חוק עד הבחירות הבאות, אני אדע לומר את דעתי על כך בקול רם, ואני בטוח שכמוני גם עוד חברי ליכוד רבים שלא לומר מצביעי התנועה. ההצעה של יולי תמיר לא הייתה זהה לזו של שטרית אלא דומה לה, וכפי שאמרתי אני נותן לתנועה להנות מהספק עד מועד הבחירות הבאות. וכן - חשוב להזכיר שהקלקולים חוצים את הקשת הפוליטית, ולא מטופלים גם במקומות האחרים. זה לא מנקה את הליכוד ולא פוטר את התנועה מניקוי האורוות, אבל אני חושב שזו צביעות להדביק את השחיתות על מפלגת הליכוד כולה, ואך ורק עליה.
 

ראליסט

New member
אמנם...

השחיתויות חוצות גבולות מפלגתיים,אבל אני מדבר על כנסת זו,ובכנסת זו המפלגה שידעה הכי הרבה שחיתויות,גם ערב הבחירות (החשדות הקשים כנגד שרון-שהפכו לתקפה דווקא כנגד העבודה,ההתנהגות החמורה של מרכז הליכוד,עניו בלומנטל וחשדות לשוחד),וכן לאחר הבחירות (כל עניין אי הסרת חסינותה של בלומנטל,השתיקה של שרון כשבנו ניצל את זכות השתיקה בפרשה הקושרת את שרון עצמו,כל עניין ההצבעות הכפולות בכנסת-שכמעט כל המעורבים היו חכי"ם מהליכוד,והעניין של סירוב הליכוד לתמוך בהצעת יולי תמיר-שבעצם היתה כמעט זהה להצעה ששטרית ושרון עצמם יזמו ערב הבחירות). מפלגת העבודה אינה ידועה בטהרתה,אולם בפרימריז שלה,למעט חשדות לזיופים בקלפיות מסוימות (שלא היו משנות כמעט את הרשימה לכנסת),היו הפרימריז שלה סה"כ הוגנות (חברי העבודה ידעו את מי לסלק מהמפלגה-למשל ביילין ודיין,ולמי לתת עדיפות).איני זוכר שמישהו מחכ"י העבודה זייף הצבעה,ואמנם מצנע שרוי בחקירת משטרה ,אבל לא העיז לשמור על זכות השתיקה. הנורא מכל שיש אנשים כמו צחי הנגבי,שמגבים את השחיתויות הללו-בטח,הרי הוא אלוף המינויים הפוליטיים,ולכן תקף את הצעת החוק הזאת. אגב-כבנו של רה"מ ובכך שהפרשה עליה נחקר קשורה גם לאביו,מוציא את גלעד שרון מהגדרת "אדם פרטי".(כמו לאה רבין,שהיתה אשת רה"מ רבין,אבל מאחר שחשבון הדולרים הלא חוקי שהחזיקה בחו"ל היה בידיעת בעלה,לא יכלה להסתתר,ואף לא רבין ,מאחורי העובדה שלאה רבין היא אדם פרטי ולא דמות ציבורית). אני באמת מחכה לראות מה יקרה בעניין החוק הזה,בעניין חקירת ר"המ.גם בענין ההסכם הקואליציוני בין "שינוי" לבין הקואליציה.אני מחכה לראות האם תוך חצי שנה יבוטל חוק טל המחפיר,יסגר משרד הדתות,יבוטלו המועצות הדתיות וימצא נוסח להקלת הגיור-הכל מופיע שחור על גבי לבן בהסכם הקואליציוני.נראה מה זה שווה.
 
למעלה