למה כורזים באופן ידני ברכבת כשיש כריזה אוטומטית?

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
למה כורזים באופן ידני ברכבת כשיש כריזה אוטומטית?

למה כורזים באופן ידני ברכבת כשיש כריזה אוטומטית?
כשנוסעים ברכבת (בעיקר מפתח תקווה לתל אביב כשהתחנה הבאה היא תל אביב אוניברסיטה) באופן קבוע הפקח כורז באופן "ידני" בעצמו את שם התחנה הבאה, ושהיא התחנה שממנה צריך להחליף לרכבות שנוסעות צפונה (ונותן רשימה ארוכה של כל התחנות שנמצאות מצפון לת"א). מדי פעם הפקח מסיים את הכריזה שלו לפני המערכת האוטומטית שמושתקת כשהפקח כורז, ואז שומעים את הסוף של ההודעה האוטומטית - שבה אותו מידע בדיוק.

אז למה הפקחים כורזים בעצמם במקום לתת למערכת האוטומטית לעשות את העבודה שלה?

כמו כן, למה לתת רשימה מלאה של תחנות? כשייפתחו קו העמק, הקו לכרמיאל, ותחנות נוספות בקו החוף, רשימת התחנות הזו תתארך עוד יותר. לא הגיוני פשוט להגיד "הנוסעים צפונה מתבקשים להחליף רכבת בתחנה הבאה"?
 

tenen

New member
בהודעה האוטומטית אין מספר רציף

למה כורזים באופן ידני ברכבת כשיש כריזה אוטומטית?
כשנוסעים ברכבת (בעיקר מפתח תקווה לתל אביב כשהתחנה הבאה היא תל אביב אוניברסיטה) באופן קבוע הפקח כורז באופן "ידני" בעצמו את שם התחנה הבאה, ושהיא התחנה שממנה צריך להחליף לרכבות שנוסעות צפונה (ונותן רשימה ארוכה של כל התחנות שנמצאות מצפון לת"א). מדי פעם הפקח מסיים את הכריזה שלו לפני המערכת האוטומטית שמושתקת כשהפקח כורז, ואז שומעים את הסוף של ההודעה האוטומטית - שבה אותו מידע בדיוק.

אז למה הפקחים כורזים בעצמם במקום לתת למערכת האוטומטית לעשות את העבודה שלה?

כמו כן, למה לתת רשימה מלאה של תחנות? כשייפתחו קו העמק, הקו לכרמיאל, ותחנות נוספות בקו החוף, רשימת התחנות הזו תתארך עוד יותר. לא הגיוני פשוט להגיד "הנוסעים צפונה מתבקשים להחליף רכבת בתחנה הבאה"?
בהודעה האוטומטית אין מספר רציף
 
צריך שלקווים יהיו שמות או מספרים,

למה כורזים באופן ידני ברכבת כשיש כריזה אוטומטית?
כשנוסעים ברכבת (בעיקר מפתח תקווה לתל אביב כשהתחנה הבאה היא תל אביב אוניברסיטה) באופן קבוע הפקח כורז באופן "ידני" בעצמו את שם התחנה הבאה, ושהיא התחנה שממנה צריך להחליף לרכבות שנוסעות צפונה (ונותן רשימה ארוכה של כל התחנות שנמצאות מצפון לת"א). מדי פעם הפקח מסיים את הכריזה שלו לפני המערכת האוטומטית שמושתקת כשהפקח כורז, ואז שומעים את הסוף של ההודעה האוטומטית - שבה אותו מידע בדיוק.

אז למה הפקחים כורזים בעצמם במקום לתת למערכת האוטומטית לעשות את העבודה שלה?

כמו כן, למה לתת רשימה מלאה של תחנות? כשייפתחו קו העמק, הקו לכרמיאל, ותחנות נוספות בקו החוף, רשימת התחנות הזו תתארך עוד יותר. לא הגיוני פשוט להגיד "הנוסעים צפונה מתבקשים להחליף רכבת בתחנה הבאה"?
צריך שלקווים יהיו שמות או מספרים,
ואם מישהו נוסע לבני ברק, שיידע להאזין לכריזה על הוד השרון. זה טפשי שמפרטים את כל התחנות בארץ.
 

tenen

New member
ברכבת יש לא מעט נוסעים מזדמנים,

צריך שלקווים יהיו שמות או מספרים,
ואם מישהו נוסע לבני ברק, שיידע להאזין לכריזה על הוד השרון. זה טפשי שמפרטים את כל התחנות בארץ.
ברכבת יש לא מעט נוסעים מזדמנים,
נכון שרוב הנוסעים קבועים, אבל עבור נוסע מזדמן הרבה הרבה יותר קל להקשיב לכרוז מדבר על ערים ולא על מספרים.
&nbsp
כמו כן אם יצטרכו לשאול פקיד קבלה על איזה קו מגיע להיכן גם יצרו עומס על עמדת הפקיד + חלקם יפספסו רכבת הקישור הקרובה.
&nbsp
משום שישראל קטנה ואין כל כך הרבה תחנות אני נוטה להסכים עם הגישה הזו למרות שזה מפריע לי לנמנם ולי אישית היה הכי נח שלא יהיה שום כרוז ואנשים יסתכלו על השלט ברכבת / הטלפון שלהם כדי לדת מתי לרדת
 
זה לא תירוץ. גם נוסע מזדמן במטרו בחו״ל

ברכבת יש לא מעט נוסעים מזדמנים,
נכון שרוב הנוסעים קבועים, אבל עבור נוסע מזדמן הרבה הרבה יותר קל להקשיב לכרוז מדבר על ערים ולא על מספרים.
&nbsp
כמו כן אם יצטרכו לשאול פקיד קבלה על איזה קו מגיע להיכן גם יצרו עומס על עמדת הפקיד + חלקם יפספסו רכבת הקישור הקרובה.
&nbsp
משום שישראל קטנה ואין כל כך הרבה תחנות אני נוטה להסכים עם הגישה הזו למרות שזה מפריע לי לנמנם ולי אישית היה הכי נח שלא יהיה שום כרוז ואנשים יסתכלו על השלט ברכבת / הטלפון שלהם כדי לדת מתי לרדת
זה לא תירוץ. גם נוסע מזדמן במטרו בחו״ל
בודק על איזה קו לעלות ולאיזה קו להחליף, לפני שהוא עולה על הרכבת. וגודל המערכת לא משנה, גם במערכת מטרו קטנות שיש בהן רק שני קווים אף פעם לא מפרטים את כל שמות התחנות בכריזה.
 

Bus Nerd

Active member
ישראל אולי קטנה, אבל כמות התחנות רק הולכת וגדלה

ברכבת יש לא מעט נוסעים מזדמנים,
נכון שרוב הנוסעים קבועים, אבל עבור נוסע מזדמן הרבה הרבה יותר קל להקשיב לכרוז מדבר על ערים ולא על מספרים.
&nbsp
כמו כן אם יצטרכו לשאול פקיד קבלה על איזה קו מגיע להיכן גם יצרו עומס על עמדת הפקיד + חלקם יפספסו רכבת הקישור הקרובה.
&nbsp
משום שישראל קטנה ואין כל כך הרבה תחנות אני נוטה להסכים עם הגישה הזו למרות שזה מפריע לי לנמנם ולי אישית היה הכי נח שלא יהיה שום כרוז ואנשים יסתכלו על השלט ברכבת / הטלפון שלהם כדי לדת מתי לרדת
ישראל אולי קטנה, אבל כמות התחנות רק הולכת וגדלה
יש את קו העמק והקו לכרמיאל שייפתחו בקרוב, ותחנות חדשות שמתוכננות על מסילת החוף... כל זה יוסיף המון תחנות לרשימה. הרבה יותר הגיוני לצפות שנוסעים ידעו איפה זה צפון ואיפה זה דרום, ולהגיד "הנוסעים צפונה יחליפו רכבת בתחנה הבאה ברציף 1".
בתחנות בהם ההחלפה פחות ברורה אפשר להשאיר רשימה של תחנות, אבל בת"א אוניברסיטה אפשר בהחלט לפשט את ההודעה.
&nbsp
זה לא רק עניין של "מפריע לתנומה", זה מעמיס על הנוסעים בהמון מידע ומגדיל את הסיכוי שהם לא ישמעו אם שם הם צריכים להחליף, כי יש המון "רעש" ביחס ל"אות" בהודעת הכריזה הזו (מבחינת נוסע כל שם תחנה שאינה היעד שלו היא רעש, ושם היעד הוא האות)
 

סנוי

New member
בדיוק מה שאני חשבתי. מיותר להכריז, עדיף למספר קווים

ישראל אולי קטנה, אבל כמות התחנות רק הולכת וגדלה
יש את קו העמק והקו לכרמיאל שייפתחו בקרוב, ותחנות חדשות שמתוכננות על מסילת החוף... כל זה יוסיף המון תחנות לרשימה. הרבה יותר הגיוני לצפות שנוסעים ידעו איפה זה צפון ואיפה זה דרום, ולהגיד "הנוסעים צפונה יחליפו רכבת בתחנה הבאה ברציף 1".
בתחנות בהם ההחלפה פחות ברורה אפשר להשאיר רשימה של תחנות, אבל בת"א אוניברסיטה אפשר בהחלט לפשט את ההודעה.
&nbsp
זה לא רק עניין של "מפריע לתנומה", זה מעמיס על הנוסעים בהמון מידע ומגדיל את הסיכוי שהם לא ישמעו אם שם הם צריכים להחליף, כי יש המון "רעש" ביחס ל"אות" בהודעת הכריזה הזו (מבחינת נוסע כל שם תחנה שאינה היעד שלו היא רעש, ושם היעד הוא האות)
בדיוק מה שאני חשבתי. מיותר להכריז, עדיף למספר קווים
אני גר בבקעת אונו ומתנייד לאוניברסיטת ת"א, לכן אני לא משתמש ברכבת באופן קבוע. יצא לי כמה פעמים השנה לנסוע ברכבת ואף פעם לא הבנתי את הקטע של כריזה כזו ארוכה של כל שמות התחנות שקיימות...
וההצעה למספר קווים צריכה להיעשות כבר. יוזמה חיובית לאור העובדה שמוסיפים תחנות וקווים רבים לאחרונה. מילא כשהיה רק את קו החוף, הקו לב"ש והקו לאשקלון, עכשיו כדאי.
 
ומה תהיה הכריזה לנוסע שמגיע מכיוון צפון (למשל נתניה)

ישראל אולי קטנה, אבל כמות התחנות רק הולכת וגדלה
יש את קו העמק והקו לכרמיאל שייפתחו בקרוב, ותחנות חדשות שמתוכננות על מסילת החוף... כל זה יוסיף המון תחנות לרשימה. הרבה יותר הגיוני לצפות שנוסעים ידעו איפה זה צפון ואיפה זה דרום, ולהגיד "הנוסעים צפונה יחליפו רכבת בתחנה הבאה ברציף 1".
בתחנות בהם ההחלפה פחות ברורה אפשר להשאיר רשימה של תחנות, אבל בת"א אוניברסיטה אפשר בהחלט לפשט את ההודעה.
&nbsp
זה לא רק עניין של "מפריע לתנומה", זה מעמיס על הנוסעים בהמון מידע ומגדיל את הסיכוי שהם לא ישמעו אם שם הם צריכים להחליף, כי יש המון "רעש" ביחס ל"אות" בהודעת הכריזה הזו (מבחינת נוסע כל שם תחנה שאינה היעד שלו היא רעש, ושם היעד הוא האות)
ומה תהיה הכריזה לנוסע שמגיע מכיוון צפון (למשל נתניה)
וצריך לתחנת סגולה?
הנוסעים מזרחה?
ומה יהיה כשתיפתח מסילת השרון?
יכרזו גם בהרצליה וגם באוניברסיטה "הנוסעים מזרחה" על תחנות שונות?
ומודיעין זה לא מזרחה?

ומי שמגיע להגנה מכיוון צפון וצריך להחליף שם לאיזשהו כיוון, מה יכרזו עבורו? "הנוסעים דרומה"? דרומה לאן? לבאר שבע או ליבנה מערב? אולי לרחובות?

ומי שמגיע ברכבת מבאר שבע וצריך לנתניה, מה יכרזו עבורו בתחנת האוניברסיטה או בכל תחנה תל אביבית אחרת? "הנוסעים צפונה"?

כבר עדיף שלא תהיה כריזה בכלל מאשר להכריז הכרזות כלליות ומבלבלות כאלה.
 

Bus Nerd

Active member
לא, עדיף להכריז פשוט כשאפשר להכריז פשוט

ומה תהיה הכריזה לנוסע שמגיע מכיוון צפון (למשל נתניה)
וצריך לתחנת סגולה?
הנוסעים מזרחה?
ומה יהיה כשתיפתח מסילת השרון?
יכרזו גם בהרצליה וגם באוניברסיטה "הנוסעים מזרחה" על תחנות שונות?
ומודיעין זה לא מזרחה?

ומי שמגיע להגנה מכיוון צפון וצריך להחליף שם לאיזשהו כיוון, מה יכרזו עבורו? "הנוסעים דרומה"? דרומה לאן? לבאר שבע או ליבנה מערב? אולי לרחובות?

ומי שמגיע ברכבת מבאר שבע וצריך לנתניה, מה יכרזו עבורו בתחנת האוניברסיטה או בכל תחנה תל אביבית אחרת? "הנוסעים צפונה"?

כבר עדיף שלא תהיה כריזה בכלל מאשר להכריז הכרזות כלליות ומבלבלות כאלה.
לא, עדיף להכריז פשוט כשאפשר להכריז פשוט
ולהכריז מסובך כשחייבים להכריז מסובך.

כשיש שתי תחנות באותה עיר למשל שנמצאות על אותו קו, לא צריך להגיד את שתיהן - פשוט להגיד "הנוסעים לפתח תקווה, ראש העין, כפר סבא ורעננה ומתבקשים להחליף רכבת בתחנה הבאה".

זה הרבה יותר הגיוני מאשר להגיד, למשל, "הנוסעים לפתח תקווה קריית אריה, פתח תקווה סגולה, ראש העין צפון, כפר סבא נורדאו, הוד השרון סוקולוב, רעננה מרכז, רעננה מערב, הרצליה, בית יהושוע, נתניה ספיר, נתניה, בנימינה, זכרון יעקוב, עתלית, חיפה חוף הכרמל, חיפה בת גלים, חיפה מרכז השמונה, חיפה לב המפרץ, חוצות המפרץ, קריית חיים, קריית מוצקין, סביוני ים, עכו, אחיהוד, כרמיאל, ראש פינה, קריית שמונה, נהריה, לב המפרץ מזרח, כפר יהושוע, כפר ברוך, עפולה, בית שאן מתבקשים להחליף רכבת בתחנה הבאה"

אתה מבין איפה הבעיה כאן? עד שסיימו את כל רשימת התחנות הארוכה הזו הרכבת תגיע כבר לתחנה, בעיקר כשכורזים ידנית בצורה לא ברורה, ולא נותנים למערכת אוטומטית לעשות את העבודה שלה.

יש לציין שברכבות בחו"ל לא יצא לי לשמוע כריזה שממליצה היכן להחליף, אלא רק כריזה של שם התחנה הקרובה.

פשוט צריך לחשוב בהיגיון ולתת לנוסע רק את המידע שהוא צריך, ולא מידע שהוא לא צריך. הנוסע שמגיע מבני ברק לת"א אוניברסיטה לא צריך רשימה מלאה של תחנות שנמצאות מצפון, זה רק יכול לבלבל "רגע, אמרו בנימינה או לא אמרו?". זה עניין של מחשבה ותכנון הגיוני, לא פשוט להכליל כלל אצבע שיגיד את כיוון הנסיעה בשושנת הרוחות.

אם כבר מדברים על כריזה וכיוונים, "הקרון הצפוני ברכבת מיועד לבעלי כרטיס מקום שמור בלבד" זו הודעה שנשמעת מדי פעם בכריזה, גם בתחנות שנמצאות על מסילות רוחביות ממזרח למערב.
 

Ccyclist

Well-known member
פשוט מכך, לכרוז רק החלפות ורק לפי שם התחנות הסופיות.

לא, עדיף להכריז פשוט כשאפשר להכריז פשוט
ולהכריז מסובך כשחייבים להכריז מסובך.

כשיש שתי תחנות באותה עיר למשל שנמצאות על אותו קו, לא צריך להגיד את שתיהן - פשוט להגיד "הנוסעים לפתח תקווה, ראש העין, כפר סבא ורעננה ומתבקשים להחליף רכבת בתחנה הבאה".

זה הרבה יותר הגיוני מאשר להגיד, למשל, "הנוסעים לפתח תקווה קריית אריה, פתח תקווה סגולה, ראש העין צפון, כפר סבא נורדאו, הוד השרון סוקולוב, רעננה מרכז, רעננה מערב, הרצליה, בית יהושוע, נתניה ספיר, נתניה, בנימינה, זכרון יעקוב, עתלית, חיפה חוף הכרמל, חיפה בת גלים, חיפה מרכז השמונה, חיפה לב המפרץ, חוצות המפרץ, קריית חיים, קריית מוצקין, סביוני ים, עכו, אחיהוד, כרמיאל, ראש פינה, קריית שמונה, נהריה, לב המפרץ מזרח, כפר יהושוע, כפר ברוך, עפולה, בית שאן מתבקשים להחליף רכבת בתחנה הבאה"

אתה מבין איפה הבעיה כאן? עד שסיימו את כל רשימת התחנות הארוכה הזו הרכבת תגיע כבר לתחנה, בעיקר כשכורזים ידנית בצורה לא ברורה, ולא נותנים למערכת אוטומטית לעשות את העבודה שלה.

יש לציין שברכבות בחו"ל לא יצא לי לשמוע כריזה שממליצה היכן להחליף, אלא רק כריזה של שם התחנה הקרובה.

פשוט צריך לחשוב בהיגיון ולתת לנוסע רק את המידע שהוא צריך, ולא מידע שהוא לא צריך. הנוסע שמגיע מבני ברק לת"א אוניברסיטה לא צריך רשימה מלאה של תחנות שנמצאות מצפון, זה רק יכול לבלבל "רגע, אמרו בנימינה או לא אמרו?". זה עניין של מחשבה ותכנון הגיוני, לא פשוט להכליל כלל אצבע שיגיד את כיוון הנסיעה בשושנת הרוחות.

אם כבר מדברים על כריזה וכיוונים, "הקרון הצפוני ברכבת מיועד לבעלי כרטיס מקום שמור בלבד" זו הודעה שנשמעת מדי פעם בכריזה, גם בתחנות שנמצאות על מסילות רוחביות ממזרח למערב.
פשוט מכך, לכרוז רק החלפות ורק לפי שם התחנות הסופיות.
למשל: "ת"א האוניברסיטה, החליפו כאן לרכבות להוד השרון ובינימינה. זוהי רכבת מהירה לנהריה."
&nbsp
את זה הכריזה האוטומטית מסוגלת לכרוז, וכשיש עיכוב למשל יכולה להיות כריזה של הנהג.
&nbsp
בכיוון דרום יעיל יותר לכרוז משהו כמו " ת"א ההגנה, החליפו כאן לשאר קווי רכבת ישראל, רכבת זו היא למודיעין." אי אפשר לכרוז את כל הקווים בכיוון דרום.
&nbsp
ישנו גם צורך ברפורמת שמות התחנות כך שלא יכללו יותר ממילה או שתיים, כשאית המילים היא תיאור המקום. במערכת גדולה אי אפשר לקרוא לתחנות בשמות כמו "ראשון לציון משה דיין" אלא "רשל"צ דיין" וחיפה מרכז השמונה חייבת לבחור בין מרכז לשמונה.
&nbsp
 
לכרוז ברכבת לנהריה להחליף כאן לרכבות לבנימינה זה מבלבל ומטעה

פשוט מכך, לכרוז רק החלפות ורק לפי שם התחנות הסופיות.
למשל: "ת"א האוניברסיטה, החליפו כאן לרכבות להוד השרון ובינימינה. זוהי רכבת מהירה לנהריה."
&nbsp
את זה הכריזה האוטומטית מסוגלת לכרוז, וכשיש עיכוב למשל יכולה להיות כריזה של הנהג.
&nbsp
בכיוון דרום יעיל יותר לכרוז משהו כמו " ת"א ההגנה, החליפו כאן לשאר קווי רכבת ישראל, רכבת זו היא למודיעין." אי אפשר לכרוז את כל הקווים בכיוון דרום.
&nbsp
ישנו גם צורך ברפורמת שמות התחנות כך שלא יכללו יותר ממילה או שתיים, כשאית המילים היא תיאור המקום. במערכת גדולה אי אפשר לקרוא לתחנות בשמות כמו "ראשון לציון משה דיין" אלא "רשל"צ דיין" וחיפה מרכז השמונה חייבת לבחור בין מרכז לשמונה.
&nbsp
לכרוז ברכבת לנהריה להחליף כאן לרכבות לבנימינה זה מבלבל ומטעה
אחרי כל האפשרויות שתכתבו כאן, תגיעו בסופו של דבר למסקנה שהכריזה הנהוגה היום ברכבת היא הרע במיעוטו.
לא לכרוז בכלל עדיף על ההצעות שלכם.

ובתחנות החלפה עדיפה כריזה עם רשימת תחנות על כריזת התחנה הסופית של הרכבת.
מה יכרזו למשל ברכבות לבאר שבע דרך אשקלון? "החליפו כאן לשאר קווי רכבת ישראל, זוהי רכבת לבאר שבע"? כאשר על מנת להגיע לבאר שבע עדיף להחליף רכבת...

הנהג בכלל לא כורז שום דבר. מי שכורז זה הפקח.
 

Bus Nerd

Active member
אין בעיה בכלל עם המקרה שהעלית עם באר שבע ואשקלון

לכרוז ברכבת לנהריה להחליף כאן לרכבות לבנימינה זה מבלבל ומטעה
אחרי כל האפשרויות שתכתבו כאן, תגיעו בסופו של דבר למסקנה שהכריזה הנהוגה היום ברכבת היא הרע במיעוטו.
לא לכרוז בכלל עדיף על ההצעות שלכם.

ובתחנות החלפה עדיפה כריזה עם רשימת תחנות על כריזת התחנה הסופית של הרכבת.
מה יכרזו למשל ברכבות לבאר שבע דרך אשקלון? "החליפו כאן לשאר קווי רכבת ישראל, זוהי רכבת לבאר שבע"? כאשר על מנת להגיע לבאר שבע עדיף להחליף רכבת...

הנהג בכלל לא כורז שום דבר. מי שכורז זה הפקח.
אין בעיה בכלל עם המקרה שהעלית עם באר שבע ואשקלון
"זוהי רכבת לבאר שבע דרך אשקלון. החליפו כאן לשאר קווי רכבת ישראל"
 
זה עדיין מבלבל ולא מעביר את המסר שלבאר שבע כדאי לבצע החלפה

אין בעיה בכלל עם המקרה שהעלית עם באר שבע ואשקלון
"זוהי רכבת לבאר שבע דרך אשקלון. החליפו כאן לשאר קווי רכבת ישראל"
זה עדיין מבלבל ולא מעביר את המסר שלבאר שבע כדאי לבצע החלפה
לא כל הנוסעים ברכבת, אפילו לא רוב, מתמצאים בנבכי קווי הרכבת, כפי שאנחנו מתמצאים בהם.
הכריזה צריכה להימדד לא לפי הכותבים בפורום הזה, אלא לפי כלל ציבור הנוסעים ברכבת.
ולפי השאלות שלא מעטים נוסעים ברכבת שואלים במהלך נסיעותיהם, בהחלט יש הגיון לפרט בתחנות החלפה אילו החלפות צריך לבצע.

אם כריזה ארוכה מפריעה, אז עדיף לא לכרוז בכלל מאשר לכרוז כריזות מטעות. אם לא תהיה כריזה בכלל, הנוסעים שלא יודעים יפנו מיוזמתם וישאלו את הפקח ולא ילכו שולל אחר כריזה מטעה.
 

Bus Nerd

Active member
עדיף שנוסעים שלא יודעים יבדקו מראש את הדרך שהם צריכים לעשות

זה עדיין מבלבל ולא מעביר את המסר שלבאר שבע כדאי לבצע החלפה
לא כל הנוסעים ברכבת, אפילו לא רוב, מתמצאים בנבכי קווי הרכבת, כפי שאנחנו מתמצאים בהם.
הכריזה צריכה להימדד לא לפי הכותבים בפורום הזה, אלא לפי כלל ציבור הנוסעים ברכבת.
ולפי השאלות שלא מעטים נוסעים ברכבת שואלים במהלך נסיעותיהם, בהחלט יש הגיון לפרט בתחנות החלפה אילו החלפות צריך לבצע.

אם כריזה ארוכה מפריעה, אז עדיף לא לכרוז בכלל מאשר לכרוז כריזות מטעות. אם לא תהיה כריזה בכלל, הנוסעים שלא יודעים יפנו מיוזמתם וישאלו את הפקח ולא ילכו שולל אחר כריזה מטעה.
עדיף שנוסעים שלא יודעים יבדקו מראש את הדרך שהם צריכים לעשות
את הפקח לא ניתן למצוא בקלות באמצע הנסיעה, ועובדה שאותם אנשים שואלים שאלות שהכריזה נותנת אליהם את התשובה כבר.
&nbsp
יצא לי להגיד למישהי שהיא צריכה "להחליף כאן לחיפה" למרות שהכריזה אמרה בדיוק את זה - ריבוי המידע בכריזה הפך את כל ההודעה ל"רעש" שהנוסעת סיננה, והיא לא היחידה. זה הבסיס של interaction design - אם אתה מפציץ את המשתמש ביותר מדי מידע לא רלוונטי, הוא יסנן את הכל וישכח, או יפספס את המידע הרלוונטי בין כל ה"רעש".
&nbsp
עובדה שבתחתית של לונדון, שהיא רשת גדולה יותר מרכבת ישראל מבחינת מספר קווים ותחנות, מסתדרים יופי עם הודעה פשוטה בסגנון "this train is to cockfosters". אין סיבה שבישראל לא יסתדרו עם הודעות דומות. אני די בטוח שההודעות האלו יוכיחו את עצמן יותר יעילות מהשיטה הנוכחית.
&nbsp
למה באוטובוסים, שמסלוליהם יותר מסובכים, ומספר תחנותיהם יותר מרובה, ישראלים מסתדרים יופי עם כריזה פשוטה של שם היעד ושם התחנה הנוכחית, אבל ברכבת אתה חושב שהם לא יסתדרו עם כריזה כזו?
 
אז שתהיה כריזה אוטומטית של התחנה הנוכחית

עדיף שנוסעים שלא יודעים יבדקו מראש את הדרך שהם צריכים לעשות
את הפקח לא ניתן למצוא בקלות באמצע הנסיעה, ועובדה שאותם אנשים שואלים שאלות שהכריזה נותנת אליהם את התשובה כבר.
&nbsp
יצא לי להגיד למישהי שהיא צריכה "להחליף כאן לחיפה" למרות שהכריזה אמרה בדיוק את זה - ריבוי המידע בכריזה הפך את כל ההודעה ל"רעש" שהנוסעת סיננה, והיא לא היחידה. זה הבסיס של interaction design - אם אתה מפציץ את המשתמש ביותר מדי מידע לא רלוונטי, הוא יסנן את הכל וישכח, או יפספס את המידע הרלוונטי בין כל ה"רעש".
&nbsp
עובדה שבתחתית של לונדון, שהיא רשת גדולה יותר מרכבת ישראל מבחינת מספר קווים ותחנות, מסתדרים יופי עם הודעה פשוטה בסגנון "this train is to cockfosters". אין סיבה שבישראל לא יסתדרו עם הודעות דומות. אני די בטוח שההודעות האלו יוכיחו את עצמן יותר יעילות מהשיטה הנוכחית.
&nbsp
למה באוטובוסים, שמסלוליהם יותר מסובכים, ומספר תחנותיהם יותר מרובה, ישראלים מסתדרים יופי עם כריזה פשוטה של שם היעד ושם התחנה הנוכחית, אבל ברכבת אתה חושב שהם לא יסתדרו עם כריזה כזו?
אז שתהיה כריזה אוטומטית של התחנה הנוכחית
לפני שנכנסים אליה ושל התחנה הבאה בלבד אחרי שיוצאים מתחנה.
בשביל מה צריך לכרוז את התחנה הסופית (אם יודעים אז יודעים גם מה התחנה הסופית)?
מה זה נותן לכרוז בתוך הרכבת את שם התחנה הסופית? אני מבין כריזה כזו בתחנה לפני העליה לרכבת, אבל בשביל מה בתוך הרכבת?

באוטובוסים אגב, הכריזה של התחנה הסופית מתבצעת כאשר האוטובוס עומד בתחנה ונוסעים עולים (לאוטובוסים אין תחנות משוכללות כמו לרכבת).
הכריזה בתוך האוטובוס בזמן נסיעה מתייחסת לתחנה הנוכחית ולתחנה הבאה בלבד.
 

Ccyclist

Well-known member
התחנה הסופית נותנת את המידע על הענף במערכת מסועפת.

אז שתהיה כריזה אוטומטית של התחנה הנוכחית
לפני שנכנסים אליה ושל התחנה הבאה בלבד אחרי שיוצאים מתחנה.
בשביל מה צריך לכרוז את התחנה הסופית (אם יודעים אז יודעים גם מה התחנה הסופית)?
מה זה נותן לכרוז בתוך הרכבת את שם התחנה הסופית? אני מבין כריזה כזו בתחנה לפני העליה לרכבת, אבל בשביל מה בתוך הרכבת?

באוטובוסים אגב, הכריזה של התחנה הסופית מתבצעת כאשר האוטובוס עומד בתחנה ונוסעים עולים (לאוטובוסים אין תחנות משוכללות כמו לרכבת).
הכריזה בתוך האוטובוס בזמן נסיעה מתייחסת לתחנה הנוכחית ולתחנה הבאה בלבד.
התחנה הסופית נותנת את המידע על הענף במערכת מסועפת.
בקו מטרו עם מספר ענפים שמה של התחנה הסופית מאפשר לדעת לאיזה ענף הרכבת מגיעה ולכן דרך אילו תחנות היא עוברת אחרי נקודת הפיצול. בקו ללא ענפים היא מאפשרת לדעת מה הכיוון, ובקווים שנוטים להסתיים מדי פעם בתחנות וויסות זה מאפשר לדעת מראש שיהיה צורך להחליף רכבות. כמו כו היא מאשרת לעולים מהרציף.שהם עלו לרכבת הנכונה.
&nbsp
במערכות בינעירוניות סיווג הרכבת לפי התחנה הסופית במערכת ללא שמות או מספרי קווים נותן למעשה שמות קווים. כך למשל בנסיעה ממאלגה לקורדובה שימושי לדעת שאתה מחפש את הרכבת למדריד.
&nbsp
כיום כשהמערכת הופכת לרשת ויש כפילויות חשוב לציין אבחנות מסלול כמו "דרך" או "פרברית / מהירה". בדוגמה שהעלית רכבת "באר שבע דרך אשקלון" מהוד השרון תכריז באיילון משהו נוסח "ת"א האוניברסיטה, זוהי רכבת לבאר שבע דרך אשקלון. החליפו כאן לקישור המהיר בקו באר שבע דרך לוד ושאר קווי רכבת ישראל." בצורה כזו נוסעים לחולון, אשקלון, ושדרות ישארו על הרכבת ואלו לבאר שבע יחליפו לקו דרך לוד.
&nbsp
בגלל שמדובר במערכת פרברית אפשר למספר אותה לפי שיטות שונות (גרמניה, איטליה, ספרד) אבל גם אז נהוג להצמיד למספר את היעד.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
מסכים ששמות התחנות שלנו ארוכים מדי

פשוט מכך, לכרוז רק החלפות ורק לפי שם התחנות הסופיות.
למשל: "ת"א האוניברסיטה, החליפו כאן לרכבות להוד השרון ובינימינה. זוהי רכבת מהירה לנהריה."
&nbsp
את זה הכריזה האוטומטית מסוגלת לכרוז, וכשיש עיכוב למשל יכולה להיות כריזה של הנהג.
&nbsp
בכיוון דרום יעיל יותר לכרוז משהו כמו " ת"א ההגנה, החליפו כאן לשאר קווי רכבת ישראל, רכבת זו היא למודיעין." אי אפשר לכרוז את כל הקווים בכיוון דרום.
&nbsp
ישנו גם צורך ברפורמת שמות התחנות כך שלא יכללו יותר ממילה או שתיים, כשאית המילים היא תיאור המקום. במערכת גדולה אי אפשר לקרוא לתחנות בשמות כמו "ראשון לציון משה דיין" אלא "רשל"צ דיין" וחיפה מרכז השמונה חייבת לבחור בין מרכז לשמונה.
&nbsp
מסכים ששמות התחנות שלנו ארוכים מדי
אבל ר"י רק מאריכה אותם, ולא מקצרת, כדי שאנשים ידעו שהתחנה קרובה ליותר ממוקד עניין אחד - למשל תחנת בני ברק שבשילוט הפכה לאחרונה לתחנת בני ברק רמת החייל, ות"א האוניברסיטה שבכריזה היא "ת"א האוניברסיטה, מרכז הירידים", וכו'. יש גם את התחנות שיש בשמם הרשמי סוגריים והקדשה לאנשים, שזה כבר מוגזם - אם רוצים להנציח מישהו אפשר לעשות את זה בשלט בתחנה, זה פחות רלוונטי כשזה מגיע ל wayfinding.
&nbsp
לא נראה לי שיתחילו לקצר אותם בקרוב.
&nbsp
&nbsp
מבחינת שיתוף המידע לציבור, ר"י מתנהגת עדיין כאילו רוב הנוסעים הם נוסעים מזדמנים שנוסעים לשם תיירות פנימית, ולא נוסעים קבועים שמכירים את הדרך. אפילו מפת הקווים חצי-מוסתרת באתר שלהם ומוצגת בגודל קטן ולא מאוד קריא.
 

Mister Eli

New member
עד כמה שאני יודע...

למה כורזים באופן ידני ברכבת כשיש כריזה אוטומטית?
כשנוסעים ברכבת (בעיקר מפתח תקווה לתל אביב כשהתחנה הבאה היא תל אביב אוניברסיטה) באופן קבוע הפקח כורז באופן "ידני" בעצמו את שם התחנה הבאה, ושהיא התחנה שממנה צריך להחליף לרכבות שנוסעות צפונה (ונותן רשימה ארוכה של כל התחנות שנמצאות מצפון לת"א). מדי פעם הפקח מסיים את הכריזה שלו לפני המערכת האוטומטית שמושתקת כשהפקח כורז, ואז שומעים את הסוף של ההודעה האוטומטית - שבה אותו מידע בדיוק.

אז למה הפקחים כורזים בעצמם במקום לתת למערכת האוטומטית לעשות את העבודה שלה?

כמו כן, למה לתת רשימה מלאה של תחנות? כשייפתחו קו העמק, הקו לכרמיאל, ותחנות נוספות בקו החוף, רשימת התחנות הזו תתארך עוד יותר. לא הגיוני פשוט להגיד "הנוסעים צפונה מתבקשים להחליף רכבת בתחנה הבאה"?
עד כמה שאני יודע...
מדוב בנוהל כריזה שהיה קיים עד לשדרוג המערכת הכריזה לאוטומטית שלא השתנה.
&nbsp
אם מבקר עולה לרכבת והפקח איננו כורז בתחנות מעבר, הוא עלול למצוא את עצמו בבירור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה