למה לוותר על ברית מילה?

"אין כל ערך או תמורה בברית מילה ואתה לא מטיב עם הילד..."

1. לא הגיוני שעם שלם משך 3000 שנה עורך ברית מילה שפוגמת בתפקודו מבלי שראה ערך או תמורה כלשהי למעשה זה או מבלי שזנח את המעשה.
2. אינני רואה אינטרס מצד מי שאינו מאמין לשלול או להתכחש לתמורה המפורשת בבראשית לברית המילה, דהיינו זכותנו על א"י. להבדיל-נשמע לך רציני שבדיון על הארי פוטר אם הרג את הנחש עם החרב של דמבלדור או עם השרביט תביא ציטוט שמוכיח שהרג את הנחש עם חרב ואז אומר לך "שמע, הסיפור הזה בדיוני אז ההוכחה שלך היא טעות"...?!
3. היהודים הוגלו מארצם, עברו שמד על ימין ועל שמאל והנה חזרנו לארץ אבותינו. יתר על כן בני ישמעאל שעושים מילה שלא כפי שצריך זכו לשלוט בא"י כל זמן שהיא ריקה מכל כשם שמילתם ריקה (כמובא בספר הזוהר)
&nbsp
לפיכך אתה טועה, לדעתי, בהבנתך לנפש האדם, לתוכן המקראי ולהיסטוריה הממשית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
1. אין היגיון בקיום מצווה דתית, אז למה לחפש כזה?

מי שמאמין שומר מצוות, והתמורה שלו היא עצם האמונה, הטקסים, השיוך הקהילתי וכל מה שאדם דתי מרגיש שגורם לו לרצות לעשות זאת. או שלא, אבל הוא נכנע ללחץ החברתי. גם כאלה יש לא מעט... וכשלאנשים אין הרבה אפשרויות והם חייבים לעשות מה שכולם עושים, על איזה "היגיון" או "תמורה" אתה מדבר?
&nbsp
2. איזו "תמורה מפורשת"? קראת את ההיסטוריה של הארץ הזאת? זו "תמורה" זאת? לסבול אין ספור כובשים, גזרות, גלויות, מלחמות? אם מישהו היה עושה איתך הסכם כזה כבר מזמן היית מבקש חזרה את הכסף או תובע לו ת'צורה. אבל אם אתה מאמין, אתה מוצא דרך להצדיק כל דבר ולהסתכל רק על החיובי... אז שיהיה בכיף, רק חסוך מאיתנו את הקשקושים המביכים על "תמורה" או "היסטוריה", כי היא לא לצידך. ממש ממש לא.
&nbsp
3. נו... אז... תמורה? זה לא "הנה", זה אנשים שעשו הרבה שזה יקרה, ולא הסתפקו בתפילה או במילה. מסקנה: לא המילה עזרה, אלא העשייה.
&nbsp
אני לא יודעת אם "בני ישראל" הם המוסלמים או הערבים עבורך (או שניהם יחד), אבל הן למוסלמים והן לערבים יש מספר דו-ספרתי של מדינות (רבות מהן חופפות, כמובן), אז...
 
את די סותרת את עצמך

להיות "חלק מהעדר" זו סיבה הגיונית שלרוב גם מיטיבה עם האדם. אבל כפי שכבר עניתי איך התחילה השרשרת הזו של פגיעה בתפקוד? ואם זה כ"כ פוגע האם נראה לך שעם שלם במשך דורות יפעל כך?
&nbsp
התמורה המפורשת כפי שמובאת בבראשית דהיינו זכותינו על ארץ כנען. אני מבין שיש פה בפורום בעיה עם הסכמים כי כל פעם אתם מביאים רק צד אחד...
&nbsp
עשיה היתה יכולה להיות באוגנדה.
&nbsp
המוסלמים שלטו בא"י ברציפות בערך מהמאה ה13 עד המאה ה20. לנוצרים יש מספר דו ספרתי של מדינות ורגלם אמנם דרכה אבל לא התבססה בארץ (ובעצם גם לא של הפרסים, היוונים והרומים)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני ממש לא

להיות חלק מהעדר זה טוב אם טוב לך, לא כשיש עליך לחץ לחיות חיים שלא היית רוצה. אין לי בעיה עם אנשים שבוחרים לנהל אורח חיים דתי, יש לי בעיה עם כפייה.
&nbsp
בעניין ההיסטוריה, עזוב, אני מבינה שזה באמת אבוד. תמשיך לחשוב שהכול בזכות המילה, תמול את בניך (זה עדיין חוקי) ושיהיה לכולכם בכיף ולבריאות. מקווה שגם הם יהיו מרוצים, מאחלת לכם חיים מאושרים וטובים.
 
אני לא מבין על איזו כפייה את מדברת

למיטב ידיעתי אין חוק שגוזר לערוך ברית מילה בשלב כלשהו בחיים.
&nbsp
את מהללת את העשייה, אבל העשייה איננה ערובה להצלחה אם התנאים לא הוכשרו.
&nbsp
איחולים לבביים גם לך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רמז: ברית מילה.

מי צריך חוק אם בלאו הכי מלים גברים בכפייה בשלב בחייהם שבו אין להם יכולת להתנגד?
כאמור, לו זה היה כל איבר אחר, המועצה לשלום הילד כבר הייתה על הרגליים האחוריות. אבל קצה איבר המין? יאללה, שיחתכו בכיף...
&nbsp
ולידיעתך, יש לא מעט גברים נימולים (בעולם וגם בישראל) שלא מרוצים מהמצב, ומצטערים עליו. מכירה אישית כמה כאלה, בישראל, לחלקם יש כבר בנים לא נימולים. אם הם ירצו איבר נימול בבגרותם, הם יוכלו למול אותו מרצונם.
 

KallaGLP

New member
"אכול חרא - מיליון זבובים אינם טועים".

נכון, העם באמת האמין שיש בזה תועלת. הוא טעה, קורה. במשך מאות שנים כל אוכלוסיית העולם גם הייתה בטוחה שכדור הארץ שטוח, אז מה? ומיליוני נוצרים עד היום מאמינים שישו הוא בן האלוהים ושמרים הייתה בתולה. אז מאמינים, אז מה?
האינטרס לא למול ברור - למנוע פעולה רפואית פולשנית מיותרת וכואבת שעלולים להיות לה סיבוכים ועלולה גם להסתיים באסון, חלילה. מה גם שיש סתירה בדבריך - מי שלא מאמין באלוהים לא יכול לחשוב שזכותנו על הארץ באה מאלוהים שלא קיים. לא צריך להמציא ישות פנטסטית כדי להבין מדוע כל עם שואף לחיות בפיסת אדמה משלו ונאבק על זכותו לכך. יש סביבנו מספיק דוגמאות לעמים שעושים זאת, והם לא נותנים את אלוהים כתירוץ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היא אינה שרירותית אלא מנומקת להפליא, ואין לה קשר להיסטוריה

 

Lhuna1

New member
אני מבינה שאתה לא אוהב לקרוא לזה ניתוח. מוכנה ללכת לקראתך.

"חיתוך תינוקות בסכין ללא הרדמה". נשמע לך יותר טוב?
&nbsp
 
שלום וברוך הבא


יש לנו מידע באות ע' במילון שלנו המפרט בנושא עונש כרת על אי מילה.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/terms/default.aspx?forumid=202&d=196&l=ע
אם לדעתך יש להוסיף עליו, אשמח לקבל מידע המגובה בקישורים מהיימנים.

אשמח להוסיף ערך במילון שלנו בנושא מצוות המילה והזכות על הארץ. אם יש מקורות בנושא הזה אשמח לקבלם כאן או במסר אישי. תודה
 
היי

אני לא ארד לרמת מיסיונר שמוכיח ומנופף בעונש על החטאים...
&nbsp
אין כפייה ברוחניות.
&nbsp
אפשר לקרוא בספר בראשית פרק יז' על ברית המילה.
 
תודה על התשובה, צר לי אם הרושם שנוצר הוא הזמנה למיסיונריות

מקורות המידע שלנו, הנוגעים לשלל היבטי התחום (דתיים, היסטוריים, רפואיים, רוחניים, מיסטיים, מיניים, פזיולוגיים, פאתולגיים ועוד ועוד) הם מקורות מידע למתעניינים, תלמידים וסטודנטים המחפשים חומר בנושא שלנו.
רוב האנשים שעזרו לנו במהלך השנים באיסוף החומר וגיבושו היו חסרי נטיות מיסיונריות לחלוטין, לפחות במניעים הישירים שלהם לשבת ולסכם את החומר לטובת גולשים שיחפשו חומר בעתיד.

האיזכורים של מילה בתנ"ך (כולל האיזכור בבבראשית פרק יז', נמצאים תחת הערך "ברית מילה בתנ"ך" (באות ב').
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/terms/default.aspx?forumid=202&d=196&l=%D7%91[/URL]

מודה שהערך לא עבר טיפול יסודי ויתכן שחסרים בו דברים, אשמח לעדכנו אם יש מתנדבים
. מידע חסר ניתן לשלוח אלי במסר אישי או לצרפו בפוסט בפורום.
 
למעלה