למה לחברת חשמל משתלם מערכות סולריות

למה לחברת חשמל משתלם מערכות סולריות

השאלה שלי היא כזאת אני מתעניין בימים האחרונים בהשקעה במערכות סולריות למה חברת חשמל מוכנה לשלם על כל קוט"ש 2 שקל ומשהו בזמן שהיא מוכרת לציבור כל קוט"ש ב50 אגורות? איפה טמון הכלב במידה שהבנתי נכון..
 
עוד דבר קטן

שכל החברות שמוכרות קולטים אומרים שזה נותן הספק של 4KW לדוגמא לאיזה יחס של זמן מדובר? שעה או יום או מה?
 

blueshark09

New member
הכוונה ל- 4KWP

4 קילו-וואט פיק, שזה אומר שהכי הרבה שניתן לקבל ממערכת כזו הוא הספק של 4KW (רגעי) בצהרי היום בקיץ, או 4 קילו-וואט-שעה בשעה אחת.
 

creth11

New member
לחברת חשמל לא מישתלם בכלל אבל לא

היא קובעת את התעריפים רשות החשמל גוף ממשלתי\ציבורי קובע את המדיניות ואת המחירים וכדי לאפשר התקנת ממירים סולאריים קבעו מחיר סיבסוד. ללא מחיר הסיבסוד לא יהיה כדאי לאף אחד לייצר חשמל סולארי, מה לעשות זה יותר יקר.
 

creth11

New member
ההספק שמפורסם הינו בהתאם לתקנון

המאשר הספק מסויים לבית פרטי והספק מירבי מסויים לשטח מיסחרי גם המחיר מסובסד שונה בשני המיקרים. ההספק הרשום הינו כושר התפוקה התיאורטי התשלום הוא לפי וואט לשעה או בלשון המקובלת קוא"ש כלומר אלף וואט שעה כלומר הספק מערכת 4KW המופק במשך שעה יחושב 4קוא"ש ולפי זה ישולם אם יפעל 2 שעות הרי קיבלנו 8 קוא"ש אתה גם משלם לפי אותו חישוב לחברת חשמל קומקום חשמלי בעל הספק של 2KW הפועל חצי שעה יוסיף לחשבון החשמל שלך 1 קוא"ש אולי תנסה למקד את השאלות שלך ? ונוכל להשיב אליהן במדוייק יותר.
 
למעלה