"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."

מצב
הנושא נעול.

euronitzan

New member
אם קטר הבובו עצמו ארוך מדי

לא מדוייק. קרונות הקומותיים הם לא
ארוכים מדי - אלא כבדים מדי. קטר בובו לא מסוגל למשוך מערך קומותיים עד לירושים בזמן מקובל על הדעת - יהיה צורך בשתי קטרים כדי לעלות לירושלים עם מערך כזה. קרונות המודו, לאומת זאת, באמת ארוכים מדי. בכלל, לרכבת גרורת קטר אין מקום בתוואי מסובך שכזה. אני זוכר איך ה-G12 נסעו שם בזמנו לפני שהקו נסגר - הקטר היה בקושי זוחל בעליה כאשר מאחוריו 2 קרונות בלבד! לקו הזה צריך קרונועים, ולא סתם קרונועים - אלא קרונועים רוכנים. כמובן שאין מצב שר"י יקנו כאלה...
אם קטר הבובו עצמו ארוך מדי
ובארכיון הפורום מתואר הנסיון הכושל של העלאת 737 לי-ם, והינו קצר מקרונות הDD, איך הם יהיו באורך המתאים? בנוסף, אפשר תמיד להשתמש בקטר קוקו, שלו יש מספיק כוח למשימה הנ"ל, ומגבלת מהירותו לא משנה בקטע זה (י-ם - לוד).
 

JayZed

New member
הבעיה עם קטר הבובו היא לא האורך

אם קטר הבובו עצמו ארוך מדי
ובארכיון הפורום מתואר הנסיון הכושל של העלאת 737 לי-ם, והינו קצר מקרונות הDD, איך הם יהיו באורך המתאים? בנוסף, אפשר תמיד להשתמש בקטר קוקו, שלו יש מספיק כוח למשימה הנ"ל, ומגבלת מהירותו לא משנה בקטע זה (י-ם - לוד).
הבעיה עם קטר הבובו היא לא האורך
של הקטר עצמו, אלא המרחק בין הגלגלים בחוגנים שלו. לפחות, כך אמר לי גורם בר"י.
 

fireman

New member
על קוקו בקו הזה איןבכלל על מה לדבר.

אם קטר הבובו עצמו ארוך מדי
ובארכיון הפורום מתואר הנסיון הכושל של העלאת 737 לי-ם, והינו קצר מקרונות הDD, איך הם יהיו באורך המתאים? בנוסף, אפשר תמיד להשתמש בקטר קוקו, שלו יש מספיק כוח למשימה הנ"ל, ומגבלת מהירותו לא משנה בקטע זה (י-ם - לוד).
על קוקו בקו הזה איןבכלל על מה לדבר.
בעיקול הראשון אתה תמצא אותו נוסע על החצץ.
 
מה זה הקטרים בובו וקוקו?

על קוקו בקו הזה איןבכלל על מה לדבר.
בעיקול הראשון אתה תמצא אותו נוסע על החצץ.
מה זה הקטרים בובו וקוקו?
מיהם הקטרים הנ"ל בלשון יותר פורמלית, ואם אפשר גם לצרף תמונה - אהיה אסיר תודה.
 

levikon

New member
ההבדלים בינהם.

מה זה הקטרים בובו וקוקו?
מיהם הקטרים הנ"ל בלשון יותר פורמלית, ואם אפשר גם לצרף תמונה - אהיה אסיר תודה.
ההבדלים בינהם.
בובו - קטר עם זוג חוגנים שעל כל אחד מהם זוג סרנים. קוקו - קטר עם זוג חוגנים שעל כל אחד מהם שלוש סרנים. קטרים עם יותר מזוג חוגנים לא קיימים לפי דעתי מכיוון שהם לא יוכלו להסתובב. יכולת הסיבוב של הקטר בעקומות נובעת באופן ישיר מהמרחק של הסרנים הקיצוניים על חוגן אחד. ולכן, אם העקומה חדה מידי - או המרחק גדול מידי, הקטר לא יצליח "לקחת את הסיבוב". אותה הבעיה גם בקרונות נוסעים.
 

בועז ל

New member
למה אין מצב שיקנו רכבות רוכנות?

לא מדוייק. קרונות הקומותיים הם לא
ארוכים מדי - אלא כבדים מדי. קטר בובו לא מסוגל למשוך מערך קומותיים עד לירושים בזמן מקובל על הדעת - יהיה צורך בשתי קטרים כדי לעלות לירושלים עם מערך כזה. קרונות המודו, לאומת זאת, באמת ארוכים מדי. בכלל, לרכבת גרורת קטר אין מקום בתוואי מסובך שכזה. אני זוכר איך ה-G12 נסעו שם בזמנו לפני שהקו נסגר - הקטר היה בקושי זוחל בעליה כאשר מאחוריו 2 קרונות בלבד! לקו הזה צריך קרונועים, ולא סתם קרונועים - אלא קרונועים רוכנים. כמובן שאין מצב שר"י יקנו כאלה...
למה אין מצב שיקנו רכבות רוכנות?
תאר לך שכל ארסנל ה IC3 של ר"י יושבת בקו לי"ם בשל תקלות. מה אז? אתה באמת מאמין שנחזור לימי הנוסטלגיה של ה G12 . צריכים להיות אווילים מוחלטים ע"מ לקבל החלטה שכזו ועם כל ביקורתי הרבה על התנהלות ר"י בקשר לקו זה, אינני חושב שר"י תנקוט במהלך זה. כמו"כ אין לשכוח שעבור תושבי בית שמש הקו חיוני ביותר ואני סבור שאכן מגיע להם קו בסטנדרטים מודרניים.
 

fireman

New member
לקו הזה היה צריך....

לא מדוייק. קרונות הקומותיים הם לא
ארוכים מדי - אלא כבדים מדי. קטר בובו לא מסוגל למשוך מערך קומותיים עד לירושים בזמן מקובל על הדעת - יהיה צורך בשתי קטרים כדי לעלות לירושלים עם מערך כזה. קרונות המודו, לאומת זאת, באמת ארוכים מדי. בכלל, לרכבת גרורת קטר אין מקום בתוואי מסובך שכזה. אני זוכר איך ה-G12 נסעו שם בזמנו לפני שהקו נסגר - הקטר היה בקושי זוחל בעליה כאשר מאחוריו 2 קרונות בלבד! לקו הזה צריך קרונועים, ולא סתם קרונועים - אלא קרונועים רוכנים. כמובן שאין מצב שר"י יקנו כאלה...
לקו הזה היה צריך....
בעצם לא היה צריך....כל הקו הזה מיותר לחלוטין.
 

בועז ל

New member
טעות ! חיוני ביותר אך מתוכנן גרוע.

לקו הזה היה צריך....
בעצם לא היה צריך....כל הקו הזה מיותר לחלוטין.
טעות ! חיוני ביותר אך מתוכנן גרוע.
הקו חיוני ביותר לתושבי בית שמש, אבל ר"י לא שמה קצוץ על תושבי הפריפריה וזו התוצאה.
 
ומה לגבי הציוד בקו החדש לירושלים?

נצל"ש - סוג המערכים לירושלים
מישהו יודע למה כל הרכבות העולות לירושלים הן קרונועים (IC3)? שאלות נלוות: האם רכבת קומתיים לא יכולה לעבור מתחת לגשר (היחיד) שיש בקו? או שיש סכנה בעיקולים בגלל גובהה? האם ברכבת גרורת קטר העליה תקח יותר זמן? או שנמנעים מגרורות קטר בגלל יחסי ציבור (כמו בקו לבאר שבע)?
ומה לגבי הציוד בקו החדש לירושלים?
האם שם יהיו מגבלות דומות?
 

levikon

New member
לא. התוואי הזה אמור להיות ללא

ומה לגבי הציוד בקו החדש לירושלים?
האם שם יהיו מגבלות דומות?
לא. התוואי הזה אמור להיות ללא
פיתולים גדולים מידי. כמו כן, הציוד לקו הרכבות הנ"ל יהיה יעודי, ולכן כנראה מותאם לקו מראש. להבדיל מבעיית הקרונועים בקו הישן לי-ם.
 
ומה לגבי חלוקת הכוח בצבירת הגובה?

לא. התוואי הזה אמור להיות ללא
פיתולים גדולים מידי. כמו כן, הציוד לקו הרכבות הנ"ל יהיה יעודי, ולכן כנראה מותאם לקו מראש. להבדיל מבעיית הקרונועים בקו הישן לי-ם.
ומה לגבי חלוקת הכוח בצבירת הגובה?
כלומר האם עדיין יצטרכו קרונועים שיהיה פיזור של הכוח?
 

levikon

New member
לא יודע מה יחליטו בקו.

ומה לגבי חלוקת הכוח בצבירת הגובה?
כלומר האם עדיין יצטרכו קרונועים שיהיה פיזור של הכוח?
לא יודע מה יחליטו בקו.
לאור הניסיון הכללי של הרכבת, הם לא הכי מעונינים ברכישת קרונועים. אבל, יתכן וזה יהיה בלתי נמנע.
 

JayZed

New member
קרנועים חשמליים שונים מאוד מקרונועי

לא יודע מה יחליטו בקו.
לאור הניסיון הכללי של הרכבת, הם לא הכי מעונינים ברכישת קרונועים. אבל, יתכן וזה יהיה בלתי נמנע.
קרנועים חשמליים שונים מאוד מקרונועי
דיזל, הם זולים משמעותית גם בעלות וגם בתחזוקה. אם ר"י רוצה מהירויות גבוהות ככל האפשר ויעילות בלו"ז (והם רוצים) בקו החדש, אז אני מניח שלא יהיה טעם בקניית מערכי קרונות גרורי קטר אלא קרונועים, שמהירות התאוצה/תאוטה שלהם גדולה משמעותית.
 

OMER G17

New member
אוקיי....כמה הערות

"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."
למה ליסוע מירושלים לתל אביב באוטובוס צפוף על כבישים פקוקים? למה ליסוע באוטובוס כשאפשר ליסוע ברכבות חדישות ממוזגות ומצוידות בשירותים, מול נוף עוצר נשימה, נסיעה בראש שקט? זה מה שאני תמיד חשבתי עד היום. העובדה שאני פריק של רכבות, בד"כ מספיקה לי כדי להחליט לבזבז את זמני וליסוע ברכבת לתל אביב במקום באוטובוס של אגד. לכל אמצעי תחבורה יש יתרונות וחסרונות. היום עליתי על הרכבת מירושלים בשעה 15:05 על מנת להגיע לתחנת תל אביב השלום בשעה 16:28 - כפי שמופיע בלוח הזמנים. שעה ו-23 דקות = 83 דקות נסיעה. הגעתי לרכבת. לדאבוני, היא הייתה עטופה בפרסומות שכיסו גם את החלונות. "לראות טלויזיה בפלאפון, רק בדור השלישי". יופי לי. באיחור אופיני, יצאנו לדרך בשעה 15:07. בסדר, לא נורא. רק שתי דקות איחור. לאחר מספר דקות נסיעה, הרכבת מאיטה ועוצרת סמוך לבתיר. אנחנו עומדים וממתינים למפגש הרכבות. הנסיעה ממשיכה. לאחר עוד פרק זמן של נסיעה - עצירה נוספת, - הפעם ארוכה יותר, למפגש רכבות בבר גיורא. המשכנו בנסיעה. בשלב מסוים, המזגן הפסיק לפעול בקרון. בשעה 16:48 הרכבת עצרה בתחנת תל אביב השלום. איחור של 20 דקות. בסה"כ: שעה אחת וארבעים ושתיים דקות = 102 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב, ברכבת ישראל, בקו המשודרג, ברכבת עטופה בפרסומות מכוערות ובקרונות עם מזגן מקרטע. מחיר הנסיעה: 19 ש"ח. את הדרך חזרה לירושלים עשיתי בעזרת אוטובוס של אגד, קו 480 ממסוף 2000(ארלוזרוב) בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הלו"ז, האוטובוס היה צפוי לצאת מהמסוף בשעה 22:30. בשעה 22:20 הוא כבר העלה נוסעים. כולם עמדו בתור בסבלנות. בשעה 22:30 בדיוק - יצאנו מהתחנה. התנועה זרמה, המזגן פעל, היה מקום ישיבה לכולם. לאחר 42 דקות, בשעה 23:12 כבר היינו בתחנה המרכזית בירושלים. מחיר הנסיעה: 17.7 ש"ח. לסיכום: נסיעה באוטובוס עולה 17.7 ש"ח. נסיעה ברכבת עולה 1.3 ש"ח יותר, והיא ארכה בדיוק שעה יותר מבאוטובוס. פיצוי מהרכבת לא יכולתי לקבל, כמובן - האיחור הפעוט היה בן 20 דקות "בלבד". אפילו אני, פריק של רכבות ושונא אוטובוסים לא קטן, הבנתי שהפערים כבר ממש מוגזמים. הרכבת יכולה להתאמץ יותר. להוריד מחירים, לצאצת מהתחנה בזמן (כמעט תמיד האיחור של היציאה מתחנת מלחה הוא לפחות 4 דקות) ולפסיק עם הפרסומות המגעילות על מערכי ה-IC3! רק רכבת? הצחקתם אותי.
אוקיי....כמה הערות
לגבי המזגן אני ממליץ שתתלונן וכך לגבי עטיפת הקרונות בקו הזה בפרסומות...לגבי המפגשי רכבות אני בספק אם אפשר לעשות משהו..
 

mucool2

New member
יש בעיה קשה בלו"ז

"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."
למה ליסוע מירושלים לתל אביב באוטובוס צפוף על כבישים פקוקים? למה ליסוע באוטובוס כשאפשר ליסוע ברכבות חדישות ממוזגות ומצוידות בשירותים, מול נוף עוצר נשימה, נסיעה בראש שקט? זה מה שאני תמיד חשבתי עד היום. העובדה שאני פריק של רכבות, בד"כ מספיקה לי כדי להחליט לבזבז את זמני וליסוע ברכבת לתל אביב במקום באוטובוס של אגד. לכל אמצעי תחבורה יש יתרונות וחסרונות. היום עליתי על הרכבת מירושלים בשעה 15:05 על מנת להגיע לתחנת תל אביב השלום בשעה 16:28 - כפי שמופיע בלוח הזמנים. שעה ו-23 דקות = 83 דקות נסיעה. הגעתי לרכבת. לדאבוני, היא הייתה עטופה בפרסומות שכיסו גם את החלונות. "לראות טלויזיה בפלאפון, רק בדור השלישי". יופי לי. באיחור אופיני, יצאנו לדרך בשעה 15:07. בסדר, לא נורא. רק שתי דקות איחור. לאחר מספר דקות נסיעה, הרכבת מאיטה ועוצרת סמוך לבתיר. אנחנו עומדים וממתינים למפגש הרכבות. הנסיעה ממשיכה. לאחר עוד פרק זמן של נסיעה - עצירה נוספת, - הפעם ארוכה יותר, למפגש רכבות בבר גיורא. המשכנו בנסיעה. בשלב מסוים, המזגן הפסיק לפעול בקרון. בשעה 16:48 הרכבת עצרה בתחנת תל אביב השלום. איחור של 20 דקות. בסה"כ: שעה אחת וארבעים ושתיים דקות = 102 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב, ברכבת ישראל, בקו המשודרג, ברכבת עטופה בפרסומות מכוערות ובקרונות עם מזגן מקרטע. מחיר הנסיעה: 19 ש"ח. את הדרך חזרה לירושלים עשיתי בעזרת אוטובוס של אגד, קו 480 ממסוף 2000(ארלוזרוב) בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הלו"ז, האוטובוס היה צפוי לצאת מהמסוף בשעה 22:30. בשעה 22:20 הוא כבר העלה נוסעים. כולם עמדו בתור בסבלנות. בשעה 22:30 בדיוק - יצאנו מהתחנה. התנועה זרמה, המזגן פעל, היה מקום ישיבה לכולם. לאחר 42 דקות, בשעה 23:12 כבר היינו בתחנה המרכזית בירושלים. מחיר הנסיעה: 17.7 ש"ח. לסיכום: נסיעה באוטובוס עולה 17.7 ש"ח. נסיעה ברכבת עולה 1.3 ש"ח יותר, והיא ארכה בדיוק שעה יותר מבאוטובוס. פיצוי מהרכבת לא יכולתי לקבל, כמובן - האיחור הפעוט היה בן 20 דקות "בלבד". אפילו אני, פריק של רכבות ושונא אוטובוסים לא קטן, הבנתי שהפערים כבר ממש מוגזמים. הרכבת יכולה להתאמץ יותר. להוריד מחירים, לצאצת מהתחנה בזמן (כמעט תמיד האיחור של היציאה מתחנת מלחה הוא לפחות 4 דקות) ולפסיק עם הפרסומות המגעילות על מערכי ה-IC3! רק רכבת? הצחקתם אותי.
יש בעיה קשה בלו"ז
יותר מדי מפגשי רכבות לא מתוזמנים טוב וגורמים לעיכובים שרק מחמירים את המצב וגוררים איחורים נוספים, ולזמני נסיעה ארוכים עד כדי גיחוך. פתרון אפשרי לבעיה הוא הקטנת תדירות הרכבות, שגם ככה נמוכה מאוד. פתרון אחר הוא שחלק מהרכבות יגיעו רק עד בית שמש ולא יעלו לירושלים (עד כמה שזה נשמע משפיל...). אפשר גם להפריד לשני קווים "פרבריים" - ירושלים-בית שמש ובית שמש-תל אביב(-כפר סבא), שלא יהיו תלויים זה בזה מבחינת לו"ז (פרט, אולי, לרכבות שמגיעות לגן החיות התנ"כי), וכך האיחורים לא יגררו איחורים בהמשך. הרי ממילא אין לרכבת שום משמעות בחיבור ירושלים וגוש דן. עם זמן נסיעה של שעה ו-40 דקות, אין לרכבת יתרון אפילו למי שצריך להגיע לסביבה המיידית של התחנה.
 
אותי, כנוסע,

יש בעיה קשה בלו"ז
יותר מדי מפגשי רכבות לא מתוזמנים טוב וגורמים לעיכובים שרק מחמירים את המצב וגוררים איחורים נוספים, ולזמני נסיעה ארוכים עד כדי גיחוך. פתרון אפשרי לבעיה הוא הקטנת תדירות הרכבות, שגם ככה נמוכה מאוד. פתרון אחר הוא שחלק מהרכבות יגיעו רק עד בית שמש ולא יעלו לירושלים (עד כמה שזה נשמע משפיל...). אפשר גם להפריד לשני קווים "פרבריים" - ירושלים-בית שמש ובית שמש-תל אביב(-כפר סבא), שלא יהיו תלויים זה בזה מבחינת לו"ז (פרט, אולי, לרכבות שמגיעות לגן החיות התנ"כי), וכך האיחורים לא יגררו איחורים בהמשך. הרי ממילא אין לרכבת שום משמעות בחיבור ירושלים וגוש דן. עם זמן נסיעה של שעה ו-40 דקות, אין לרכבת יתרון אפילו למי שצריך להגיע לסביבה המיידית של התחנה.
אותי, כנוסע,
לא צריך לעניין אם יהיו מפגשי רכבות או לא, וגם לא צריך לעניין אותי על איזה נהג "נפלתי". אם כתוב 16:28, הרכבת צריכה להגיע ב-16:28, לא באיחור של 20 דקות.
 

mucool2

New member
זה ברור!

אותי, כנוסע,
לא צריך לעניין אם יהיו מפגשי רכבות או לא, וגם לא צריך לעניין אותי על איזה נהג "נפלתי". אם כתוב 16:28, הרכבת צריכה להגיע ב-16:28, לא באיחור של 20 דקות.
זה ברור!
אבל הנסיבות מכתיבות אחרת, וצריך למצוא פתרון טוב לבעיות בקו. לדעתי המצב לא יכול להימשך ככה לאורך זמן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה