למה ציוני המייצב כל כך נמוכים?

אני רואה ב"אח הגדול" יותר משל למצבנו

ההתקפות על התכנית הזאת לא קשורות למתמטיקה. ההרגשה היא שהתכנית מסמלת שפל תרבותי וערכי שנוגע בכל תחום וגם בלימודי הליבה, כולל המתמטיקה. מערכת החינוך צריכה בדק בית רציני! הטענות שלך על תנאי ההוראה (לא רק המשכורות) יותר מצודקות. אני רוצה ל"נחם" אותך: הספרים של בני גורן יותר טובים בהרבה ממה שעומד להילמד לפי התכנית החדשה לחטיבות הביניים. מעניין באילו כיתות את מלמדת, בחטיבת הביניים? בחטיבה העליונה? לא השביתות אשמות, אלא המשכורות ובעיקר התנאים ועוד יותר : הזלזול במורים בכל דרך אפשרית. יש מקצועות ומתמטיקה בתוכם המצריכים שקט וריכוז . אם אלה לא מתקיימים הרמה יורדת, אפילו אם המורה הוא טוב.
 

tiadalma

New member
או, אני לא מלמדת.

אני תלמידה, הגעתי לכאן מהדף הראשי של תפוז. אני פשוט לא אוהבת שמקשרים בין תוצאות המיצב לאח הגדול. כמו שאני לא אוהבת שמקשרים בין גלעד שליט לאח הגדול, זה לא קשור, בשום דרך. ערוץ שתיים, בתור ערוץ בידורי, עושה בדיוק את העבודה שלו, הוא מספק בידור. בקטע של חינוך יש די והותר מקומות להפנות אליהם אצבע מאשימה, ומאוד מאוד קל להאשים את תרבות הרייטניג בכל דבר, בגלל שהאנשים שמניעים אותה עסוקים מידי בלעשות כיף ולהרוויח כסף מכדי להתגונן.
 

shira shira

New member
צודקת

tiadalma יקרה, לא במקרה תלמה חשבה שאת מורה. את הצגת דעה מאוד בוגרת ונכונה. בכלל, חיפוש אשמים (וכמה קל להאשים תכנית טלוויזיה) לא מוביל בדרך כלל לפתרון בעיות. אנחנו מובילים שינוי - שינוי שבסיסו יצירת תכנית לימודים שפויה במתמטיקה, עם ספרי לימוד טובים. הלוואי שנצליח גם להקטין את מספר התלמידים בכיתה, לגרום לכך שהמורים יהיו יותר טובים, ושיהיו פחות שביתות - אין ספק שאלו גורמים יותר משפיעים מהאח הגדול (עם כל הכבוד לאח הגדול...).
 
אמממ...

ג) בני גורן לא כזה נורא. קראתי אותו כשלמדתי לבגרות, והתוכן העיוני שם היה לא רע בכלל. אני לא מצליח להבין את ההתלהמות עליו. לא הורגים את השליח
. הבעיה השניה שאת מציגה היא לא חוסר כישרון, אלא חוסר פופולריות של עמדת המורה. כשאני טוען שאני רוצה להעביר חלק כלשהו בחיים שלי בעתיד (אחרי הצבא אולי, הלוואי) כמורה למתמטיקה הרוב המוחלט מסתכלים עלי כאילו נפלתי מהשמיים. כשרונות הולכים להיי-טק או לאקדמיה, כי הוראה תיכונית פשט לא מושכת מספיק נכון להיום. שביתות המורים הן הדבר הכי דמוקרטי וצודק שנתקלתי בו. זוהי מחאה על הבעיה, ולא הבעיה עצמה. זוהי מחאה שראויה לתמיכה, ובטח שלא לגנאי! גודל הכיתות הוא אכן בעיה, ובכלל תנאי הלימוד. אבל זה פשוט פונקציה (הא! זה אפילו קשור!) של תקציב. צריך לזכור שמדינות אירופה לא במלחמה עם מחצית שכניהן. יש לזה מחיר. לסיכום, אני מסכים עם דעתך שהכישור בין תרבות הריאליטי להדרדרות בלימודים היא קטנונית וריקה, אבל מן הרוי שתבחני גם את ההאשמות שאת מטילה, שמן הסתם נכונות בחלקן, אבל הן דורשות בדיקה. תחשבי על זה
שנה אזרחית טובה.
 
למעלה