למידה למבחן

  • פותח הנושא idbp
  • פורסם בתאריך

idbp

New member
למידה למבחן

שלום קודם כל אני חייב לציין שהפורום ממש מעניין והנושא בכלל! יש לי בעיות קשב וריכוז, אני עם ריטלין אבל אני מנסה להפסיק כי אני משתמש כמה שפחות בכימיקלים יש לי מבחן יום חמישי (בגרות בהיסטוריה) וכשאני רוצה ללמוד אני איכשהו תמיד אמצא מה לעשות, גם אם זה דברים שבדרך כלל אני לא עושה. הבעיה שגם שאני קובע לעצמי עובדה שמחר אני אשב ואני אלמד ואני לא עושה שום דבר חוץ מזה, זה לא עוזר... והדבר שהכי קשה לי איתו זה שאני אף פעם לא רגוע... אני לא מצאתי עדיין תרגיל שבאמת הרגיע אותי כשאני מנסה ללמוד או סתם להרגיש תחושת רוגע כזאת, תמיד אני עצבני כזה (לא כועס) וחסר שקט כשאני לומד. אשמח לקבל עזרה תודה רבה מראש
 
שלום!

אני שמח לשמוע שהפורום והנושא מעניינים אותך..ומזמין אותך לקחת חלק פעיל בפורום ובנושאו. לעיניינך - אני רוצה להציע לך תהליך אימון שמצאתי שעוזר מאוד לאנשים עם ADHD כמובן שאני משלבו עם תרגילי מוח בתוספת שותפות עם המודרך כאשר הוא שולח לי SMS אחרי כל פעולה שהוא מבצע. כאן אתה יכול להשתמש בפורום כאישור על הפעולות. תתחיל בכך שתעשה את תרגילי ח.פ.צ החיים (כאן סרטון הוידאו) לפני כל התחלת למידה (כאן ההסבר המילולי). א)בדוק מה הזמן שאתה בוחר להשקיע בלמידה למבחן ותסכם כמה שעות יש לך. לדוגמא - מחר 4 שעות, בראשון - 3 שעות, בשני - שעתיים, בשלישי - 5 שעות וברביעי שעה אחת - סה"כ 15 שעות. קח מרחב, דאג שהזמן הוא המינימום שתוכל להתחייב אליו (אם יהיה לך זמן פנוי נוסף הרווחת!) ב)רשום את השעות שבהם אתה תלמד (אלו יקראו התחלת תהליך הלמידה שלפניהם תעשה ח.פ.צ חיים) לדוגמא - מחר מ 10-12 ומ 16-18, כל יום בערב קבע את זמני הלימוד שלמחרת. ג)החלט על פרק זמן בו אתה לומד ברציפות (פרק זמן לא ארוך, פרק זמן שתוכל בבטחון לעמוד בו) לדוגמא - אחרי כל שעת למידה אני קם, עושה את אחד מתרגילי ח.פ.צ החיים שאני רוצה ומכין לי קפה, הולך לשרותים וכדומה... ד)קח את כמות החומר שיש לך ללמוד (נניח כמות דפים) וחלק אותם לשעות הלימוד. לדוגמא - 300 דפים ל 15 שעות לימד = 20 דפים בשעה, ראה אם פרק הזמן הזה מתאים לך יחסית להספק החומר ובמידה ולא, צמצם - החלט על חומר שעליו אתה מחליט לוותר ולהמר - עדיף לדעתי ללמוד פחות חומר באופן יותר ממוקד. דרך ביקורת זו תוכל לאפשר לך לשים לב גם לגבי התקדומתך בלמידה ומתי אתה צריך להאיץ או יכול יותר להתמקד. ה)לפני כל תחילת תהליך למידה עשה ח.פ.צ חיים ובלגימת המים תאמר לעצמך משפט שיתמוך בתהליך כמו - "אני צלול, בהיר, ממוקד ומרגיש מלא חיים" או כל משפט אחר שאתה מתחבר אליו. *במידה ובזמן הלימוד אתה מרגיש בורח, לגום לגימת מים ועסה את אפרכסת האוזניים מלמעלה למטה תוך כדי מתיחה קלה של האפרכסת 3 פעמים בשני האוזניים ביחד. לפני כל תחילת תהליך למידה אתה מוזמן לאשרו כאן בפורום (בשורה אחת שלא תבזבז זמן :)) ובסיום פרק הזמן אתה מוזמן גם לציין זאת כאן - עם דברי תמיכה לעצמך (תקבלי גם ממני) אפילו אם אתה לא מספיק הכל, זכור שזה מה שהצלחת כרגע וזה מה שיכולת לעשות. חבק את עצמך במילים על כל זמן שהצלחת להביא את עצמך ללמוד ועל כל הספק שהצלחת. אם יש דברים לא מובנים, אני כאן. בהצלחה.
 
בחור יקר

אתה מעלה פה שני נושאים: 1- כיצד ללמוד למבחן. 2- כיצד להיות רגוע. אני אתייחס כרגע רק לסעיף הראשון. לקינסיולוגיה יש הרבה דרכים כדי לשפר את הקשב והריכוז. עדי כבר הציע לך לפעול בדרך מסוימת, מאתגרת מאוד, ויש כמובן עוד דרכים. אני אציע לך על עשייה מסוימת, שיש בה מעיין "הטעייה" למוח, והיא עוזרת מאוד. חשוב על עשייה כלשהי, שממלאת אותך בשמחה (משהו שאתה אוהב לעשות). הצף עצמך בכמה שיותר פרטים מרגע משמח זה. עצום עיניים וחווה את הרגע בדמיונך. שהה במצב אושר זה למשך כמה רגעים. כשאתה פותח את עינייך, תצמיד את האגודל והאצבע בשתי כפות הידיים (זוהי תנועת עיגון, שמאפשרת למוח לחזור ולהיזכר בתחושה ורגש של רגע מסוים), ותגיד בהתלהבות: "אני פועל מתוך שמחה". חזור על עשייה זאת לפחות שלוש, ארבע פעמיים בשילוב תנועת העיגון ואמירת המשפט. ואז, כשאתה צריך (חייב) ללמוד. נשום, אמור בקול רם ובביטחון: "אני פועל מתוך שמחה", ותחזור על תנועת העיגון (תצמיד את האגודל והאצבע בשתי כפות הידיים). ברגע זה המוח שלך "ייזכר" בתחושת השמחה, ויהיה לך יותר קל ללמוד. בנוסף לכך, בכול פעם שאתה מצליח להתרכז ולשנן את החומר, תן לעצמך חיזוק. אמור לעצמך משפט מחזק (תהיה גאה בעצמך) ועשה מספר הצלבות בגוף (יד ימין לרגל שמאל והפוך). ו... תקפיד לעשות את ארבעת תרגילי ח.פ.צ חיים לפני תחילת כל לימוד, וגם לפני תחילת המבחן (עדי שלח לך לינק לסרטון הדרכה). בהצלחה
 

Sharonשרiן

New member
למידה למבחן

אתה מזכיר לי אותי כשלמדתי לבגרות בהיסטוריה. גם אני כמוך תמיד מצאתי מה לעשות רק לא לשבת וללמוד. היות ואנו אנשים שונים ולכל אחד מאיתנו כישורים שונים ויכולות אחרות לכל אחד מאיתנו יכולת למידה וספיגה שונה. מגוון הכישורים: צילום חזותי – אני רואה אני זוכר אודטורי [שמיעתי]- צריך שיספרו לי בקול ואז אני זוכר פונטי היגוי קולי – אני מספר את הסיפור [הרצאה] לעצמי או לכל מי שמוכן לשמוע ..כדי לזכור. תנועה -כתיבה צריך לכתוב כדי לזכור, לנוע תוך כדי למידה כאשר אנו יודעים כיצד ללמוד ומהי הדרך המתאימה לנו ביותר כך נצליח ללמוד בצורה הטובה ביותר, ומאמינה שמתוך כך תבוא הרגיעה. באופן אישי זוכרת את עצמי לומדת לבגרויות, את חצי הזמן הייתי מבזבזת בג'ננה על כך שבכל דרך שאני מנסה אני לא מצליחה להכניס את החומר לראש. פעם חשבתי שיש שיטה אחת [לקרוא ולסכם], שנים הייתי לומדת כך והייתי מגרדת את ה- 70 אחרי הצבא ששיפרתי את הבגרויות שלי ולמדתי איך ללמוד והציונים שלי קפצו פלאים 90-100 היום אני מבינה שלכל אחד כישור חזק אחר. כשאנו משתמשים בכישור זה לטובתנו אנו במלוא הפוטנציאל שלנו. אסיים בשאלה האם אתה יכול לזהות באיזה מבין הכישורים אתה הכי טוב?
 

idbp

New member
תודה רבה לכולם

סליחה על הדבל בטעות נלחץ לי אנטר לפני שרשמתי את ההודעה למעלה... עדי אני אנסה את השיטה שלך תודה אבל עדיין אני לא מוצא משהו שירגיע אותי.... סמדר, מה שהבאת לי נשמע ממש מענין ודומה לשיטת סילבה, זאת השיטה הזאת? אם כן ואת מכירה אותה, חשבתי ללכת לשם בקיץ לקורס, את ממליצה? שרון, הדרך שאני לומד טוב למבחן זה לסכם ולהקריא תוך כדי קריאה אני חושב, זאת השיטה שהכי הצלחתי בה, אבל אני עדיין לא מצליח להיות רגוע כשאני לומד.. ח.פ.צ חיים אני עושה כבר יומיים ואני לא מרגיש שזה עוזר לי, אולי אני עושה משהו לא נכון? אני עושה בדיוק לפי הסרטון, זה מוזר.. אם יש לכם עוד הצעות אני אשמח
 
שיטה

יש המון שיטות שעוסקות באותם נושאים. כיוון שאנחנו אנשים מגוונים ושונים, כל אחד יכול למצוא את השיטה שיותר נוח לו לפעול לפיה. חפש את מה שנכון ונעים לך. אני למדתי והתנסתי בהמון שיטות, ומתוך ההתנסות מצאתי את "הטנא" שהכי מתאים לי לעבוד ולחיות לפיו. לימוד נעים וזורם ובחינה קלה. בהצלחה.
 
למעלה